مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

Incremental Builds :


Incremental Builds :
Gradle فعالیت مارا با بیلد صعودی سریع خیس می نماید، به‌این مضمون‌ که صرفا تسک های طراحی اپلیکیشن در مشهد  ضروری را ایفا می نماید.
چنانچه سورس کد را کامپایل کنیم، رسیدگی می نماید که آیا منابع نسبت به اجرای قبل عوض شده اند یا این که نه.
در حالتی که کد تغییر و تحول نماید، بعد اعمال شود.
ولی، در‌صورتی‌که کد تغییر‌و تحول نکرده باشد، جاری ساختن را رد می نماید و تسک تحت عنوان آپدیت گردیده نشان گذاری میگردد.
الگوریتم های متعددی در Gradle برای جاری ساختن این فعالیت وجود دارااست.

Familiar with the Java :
ما برای اجرای Gradle به JVM نیاز داریم، به این ترتیب دستگاه ما می بایست یک کیت توسعه و گسترش جاوا (JDK) داشته باشد.
Gradle با اکثر خصوصیت های جاوا آشنا میباشد.
این یک امتیاز برای یوزرها جاوا میباشد چون خواهیم توانست از APIهای استاندارد جاوا استعمال کنیم، مانند افزونه‌ها و تسک های سفارشی.
به این ترتیب اجرای Gradle بر روی پلتفرم های متفاوت را سهل و آسان می نماید.

Gradle تنها به ایجاد کرد پروژه های JVM محصور نمی‌شود. همینطور از تشکیل داد پروژه های مستقر تامین می نماید.

Performance :
Gradle در کوشش بسیار سریع میباشد. در کل مناطق حدود دو موازی سریعتر از Maven و در بیلدهای بلندمرتبه با به کارگیری از build-cache صد موازی سریعتر میباشد.

پوشه های گردل
Gradle از گونه های فولدر های پایین هواخواهی می نماید:

پیکربندی
بلید اسکریپت ها
اسکریپت های Init
فولدر های Property
در‌پی به طور جداازهم هرمورد از این پوشه ها را رسیدگی کرده و مضمون‌ آنهارا گستردن خوا هیم اعطا کرد.

Settings
اسم پیش فرض این پوشه settings.gradle (برای Groovy) یاsettings.gradle.kts (برای Kotlin) میباشد.
مقصود اساسی فولدر پیکربندی تصویب پروژه های فرعی میباشد که بخشی از پروسه بیلد خواهد بود.
با استعمال از طریق include می‌توانیم پروژه های فرعی را در فولدر پیکربندی تصویب کنیم.

Gradle چه‌طور میداند که فرایند بیلد فعلی بخشی از بیلد تک یا این که تعدادی پروژه ای میباشد؟

همانگونه که می‌دانیم Gradle از بیلد تک پروژه ای و یک‌سری پروژه ای حفاظت می نماید.
برای گزینش نوع روند بیلد فعلی، آغاز پوشه پیکربندی را در دایرکتوری فعلی و بعد از آن در سلسله مراتب والد آن کاوش می نماید
و فرآیند ذیل را برای انتخاب نوع دنبال می نماید.

در صورتیکه دایرکتوری والد و فعلی دربردارنده فولدر پیکربندی نباشند، Gradle بیلد را تحت عنوان یک پروژه واحد در حیث می‌گیرد.

در حالتی‌که دایرکتوری فعلی دارنده فولدر پیکربندی باشد، Gradle آن را تحت عنوان بیلد چندین پروژه ای در حیث میگیرد و دایرکتوری فعلی را تحت عنوان یک پروژه والد (root) در حیث میگیرد.
آنگاه پوشه پیکربندی را می‌خواند تا پروژه های فرعی را که می بایست در روند بیلد گنجانده شوند، معین نماید.

چنانچه دایرکتوری فعلی دربردارنده فولدر پیکربندی نباشد، ولی در صورتی پوشه پیکربندی در دایرکتوری والد باشد، Gradle آن را تحت عنوان بیلد تعدادی پروژه ای در لحاظ می‌گیرد.
آن‌گاه پژوهش می نماید که آیا زیرشاخه فعلی تحت عنوان یک پروژه فرعی در فولدر پیکربندی پروژه root تصویب گردیده‌است یا این که نه.
در صورتیکه پروژه فعلی بخشی از پروژه root باشد، تحت عنوان بخشی از ایجاد کرد یک‌سری پروژه ای انجام می‌شود، در غیر این شکل، تحت عنوان یک پروژه واحد انجام میگردد.
مواقعی که در زمینه ی فولدر پیکربندی بایستی در حیث داشته باشید عبارتند از:

ما درین پوشه به مثال های gradle و rootProject دسترسی داریم.

ما به خصوصیت‌هایی دسترسی داریم که هم در gradle.properties اعلام گردیده‌اند و هم از خط دستور ارائه گردیده‌اند.

Build Scripts
یک ارتباط تنگاتنگی فی مابین یک مثال پروژه و یک پوشه بیلد وجود داراست.
بیلدهای پروژه واحد ، فولدر بیلد دربرگیرنده dependencies ها برای هر دو اسکریپت بیلد و پروژه میباشد.
بیلد چندین پروژه ، هر پروژه فرعی ممکن میباشد فولدر بیلد خویش را داشته باشد و هر پروژه فرعی در شکل وجود، با اجرای پوشه بیلد آن تحلیل شود.
پوشه بیلد یک پروژه root معمولاً برای به اشتراک گذاری چیزهای مشترکی که در همگی پروژه های فرعی لازم میباشد به کار گیری میگردد.
از جمله، dependency های اسکریپت، و repository links را برای جای یابی آن dependency ها بسازید.
و تسک های بی آلایش مانند تمیز کردن، که منابع ساخت و ساز گردیده گذشته را به وسیله پروژه root و هر پروژه فرعی حذف می نماید.

بیلد dependency اسکریپت در مقابل dependency پروژه
dependency اسکریپت بیلد در معنای کتابخانه ها یا این که پلاگین هایی میباشد که بیلد Gradle ما به آن ها متعلق میباشد.
مثلا، ما می‌خواهیم با به کارگیری از Gradle یک پروژه اندروید بسازیم، بعد بایستی تعلق build script را به com.android.tools.build:gradle اضافه کنیم، بعداز آن دیگر همه امور با گردل میباشد.

مزایای جداسازی کدهای مرتبط با اسکریپت بیلد در دایرکتوری buildSrc


BuildSrc
در یک پروژه بیلد غامض، ما اکثر اوقات نیاز به تایپ کردن تسک های سفارشی یا این که افزونه یا این که بعضا از  طراحی اپلیکیشن در مشهد  منطق های بیلد را داریم.
این تسک های سفارشی و پیاده‌سازی افزونه نباید در پوشه اسکریپت بیلد وجود داشته باشد چون عدم وضوح فولدر اسکریپت بیلد را ارتقا میدهد.
ما می‌توانیم این منطق را در دایرکتوری buildSrc نگه داریم.

زمانی که Gradle دایرکتوری buildSrc را یافت، Gradle به صورت اتوماتیک این کد را کامپایل و تست می نماید و آن را در مسیر کلاس اسکریپت تشکیل داد قرار میدهد.
قابل ذکر میباشد صرفا یک دایرکتوری buildSrc می‌تواند وجود داشته باشد (حتی برای بیلد چندین پروژه)، و بایستی در دایرکتوری اساسی پروژه باشد.

مزایای جداسازی کدهای مرتبط با اسکریپت بیلد در دایرکتوری buildSrc عبارتند از:
حفظ سهل و آسان خیس، اصلاح و آزمایش کدها و …

Init Scripts
اسکریپت های Init که به اسکریپت های Initialisation نیز دارای اسم و رسم میباشند، مشابه اسکریپت های بیلد در Gradle می‌باشند.
اسکریپت های Init پیش از استارت عملیات بیلد ایفا میگردند.
این اسکریپت‌ها به‌تیتر اسکریپت‌های سراسری فعالیت می‌نمایند که برای تمامی پروژه‌های مو جود در دستگاه فعلی به اشتراک نهاده می گردند.
از این اسکریپت ها می قدرت برای مفاد تحت بهره برد:

تمجید جزئیات خاص ماشین، مانند محل نصب JDKها.

فعال سازی خصوصیت‌ها مبتنی بر دور و بر فعلی، مانند ماشین دولوپر در مقابل سرور continuous integration.

برای ارائه داده ها فردی در ارتباط مخاطب که بوسیله بیلد مایحتاج میباشد، مانند اعتبارنامه احراز نام‌و‌نشان مقر داده.

کجا اسکریپت های init را اعلام کنیم؟

همانگونه که می‌دانیم، اسکریپت های init برای همگی پروژه ها در ماشین فعلی در دسترس میباشند،
به این ترتیب می بایست در حوزه‌ مشترک سراسری میان کلیه پروژه ها در دسترس باشد.

ما می‌توانیم مسیر پوشه اسکریپت init را از خط دستور با استعمال از مورد -I یا این که –init-script ارائه نماییم.

چنانچه تنها یک اسکریپت init داشته باشیم، میتوانیم آن را init.gradle یا این که init.gradle.kts نامگذاری کنیم و آن را در فهرست USER_HOME/.gradle/ در اختیار بگذاریم.

در‌حالتی که بیشتراز یک فولدر اسکریپت init داریم، دایرکتوری با اسم init.d ساخت کرده و در فولدر USER_HOME/.gradle/ قرار دهید.
مزیت داشتن دایرکتوری init.d این میباشد که می توانیم همگی فولدر‌های اسکریپت init را در یک جای بی آلایش داشته باشیم، و میتوانیم اسم پوشه را گوناگون از init.gradle کنیم.
قابل ذکر میباشد اسکریپت های init در فهرست init.d به ترتیب حروف الفبا انجام می‌شوند.

Init Scripts در مقابل بیلد اسکریپت ها
اسکریپت های بیلد مختص یک پروژه میباشند. Gradle برای هر فولدر اسکریپت بیلد مثال ای از پروژه ساخت و ساز می نماید و به صورت ضمنی در آن پوشه اسکریپت مو جود میباشد. در بین فولدر بیلد و مثال پروژه رابطه یک به یک وجود دارااست.

از سوی دیگر، اسکریپت‌های Init مانند اسکریپت‌های سراسری می باشند که فی مابین آحاد پروژه‌های جان دار در ماشین فعلی به اشتراک نهاده می گردند.
Gradle برای هر اسکریپت init مثال ای از gradle تولید می نماید و به صورت ضمنی در آن فولدر اسکریپت جان دار میباشد.

Gradle properties
Gradle اذن می‌دهد تا با به کارگیری از خصوصیت های سفارشی، بیلد را تنظیمات نمایید.

خصوصیت های سیستم به JVM منتقل میشود که Gradle را اعمال می نماید.
ما میتوانیم از خصوصیت‌های سیستم به کار گیری کنیم تا مطمئن شویم که تمام دسته روی یک اطراف شغل می‌نماید، مثلا، ورژن خاصی از جاوا.

خصوصیت های پروژه برای سفارشی سازی بیلد پروژه با به کارگیری از خصوصیت های تعریف‌و‌تمجید گردیده به وسیله مخاطب استعمال می گردد.

یک تفاوت دیگر در میان روش رئیس سیستم و مختصات پروژه وجود دارااست.
در شرایطی‌که به خواص سیستمی دسترسی پیدا کنیم که نیست، مقدار null برای آن اخذ میکنیم و اجرای Gradle به‌این استدلال متوقف نمی شود.
از طرف دیگر، در صورتی تلاش کنیم به بعضی از خصوصیت های استفاده کننده دسترسی پیدا کنیم که در دسترس وجود ندارد، MissingPropertyException را اخذ می‌کنیم و Gradle ایفا را متوقف می نماید، بدین مضمون‌ که بیلد با باخت مواجه می‌گردد.

با به کارگیری از طریق های تحت خواهیم توانست مشخصات را اعلام کنیم :

فولدر gradle.properties
Extra Properties
آیتم Command line
فولدر gradle.properties
ما قادر خواهیم بود هر دو خصوصیت سیستم و پروژه را در پوشه gradle.properties اعلام کنیم.
و همینطور می توانیم فولدر مختصات مختص یک پروژه و همینطور فولدر مشترک برای تمامی پروژه‌ها داشته باشیم.
پوشه خصوصیت خاص پروژه در به عبارتی دایرکتوری پروژه root جای دارد.
فولدر مشترک و جهانی مختصات پوشه در فهرست USER_HOME/.gradle/ جای‌دارد.

Constant ها


Constant ها
اثبات ها (Constants ) به مقادیر ثابتی اطلاق میگردند که ممکن میباشد نرم‌افزار در حین اجرای خویش تغییر و تحول ندهد.
اثبات‌ها می توانند از هرکدام از گونه های داده‌های مهم مانند اثبات عدد درست، اثبات floating ، اثبات کاراکتر یا این که یک حرفه حقیقی و واقعی باشند ؛ همینطور اثبات های شمارش طراحی اپلیکیشن در مشهد  نیز وجود دارااست.
اثبات ها دقیقاً مانند متغیرهای ساده خلق میشوند به جز این حقیقت که مقادیر آن‌ها بعداز تعریف و تمجید آن ها قابل تغییر و تحول نیستند.

پیش از اینکه از اثبات ها به کار گیری نمایید، می بایست آنها‌را با به کارگیری از واژه و کلمه کلیدی let به طور تحت اعلام نمایید :

let constantName =
نمونه :

let constA = 42
print(constA)
خروجی :

42
Literal
همان طور که گفته شد ، Literal اکران سورس کد مقدار یکی درست ، عدد floating-point یا این که string type میباشد.


42 // Integer literal
3.14159 // Floating-point literal
\"Hello, world!\" // String literal
Integer Literals
یکی درست قادر است یک اثبات اعشاری، باینری، اکتال یا این که هگزادسیمال باشد.
literal دودویی با 0b آغاز می شود ، کلام اکتال با 0o و literal هگزا دسیمال با 0x و هیچ برای اعشار شروع میشود.
در اینجا چندین مثال از literal اعداد درست آمده میباشد :

let decimalInteger = 17 // 17 in decimal notation
let binaryInteger = 0b10001 // 17 in binary notation
let octalInteger = 0o21 // 17 in octal notation
let hexadecimalInteger = 0x11 // 17 in hexadecimal notation
Floating-point Literals
یک floating-point literal دارنده یک بخش درست، یک نقطه اعشاری ، یک بخش کسری و یک بخش اقتدار میباشد.
شما میتوانید literal های ممیز شناور را به طور اعشاری یا این که هگزادسیمال نشانه دهید.
حروف ممیز شناور اعشاری متشکل از دنباله ای از ارقام اعشاری میباشد که در ادامه آن یک کسر اعشاری، یک اقتدار اعشاری یا این که هر دو قرار می‌گیرد.
literal ممیز شناور هگزا دسیمال از یک پیشوند 0x درست شده میباشد، در ادامه آن یک کسری هگزادسیمال ازروی اراده و در پی آن یک قدرت هگزا دسیمال.

در اینجا یک سری مثال از لفظ ممیز شناور آمده میباشد :

let decimalDouble = 12.1875
let exponentDouble = 1.21875e1
let hexadecimalDouble = 0xC.3p0
String Literals
حرفه literal دنباله‌ای میباشد که با گیومه‌های دوتایی اشراف گردیده‌اند ، با صورت تحت:

\"characters\"
حروف الفبای حرفه‌ای نمی‌توانند دربرگیرنده یک نقل عهد و پیمان دوگانه سوای فرارو گریز (“)، یک اسلش فارغ از فرار و گریز (\\)، یک carriage return ، یا این که یک line feed باشند.
کارکترهای ویژه را می‌قدرت با به کار گیری از دنباله‌های گریزو فرار پایین در literal حرفه‌ای گنجاند.

Escape sequence Meaning
\\0 Null Character
\\\\ \\character
\\b Backspace
\\f Form feed
\\n Newline
\\r Carriage return
\\t Horizontal tab
\\v Vertical tab
\\’ Single Quote
\\” Double Quote
\\000 Octal number of one to three digits
\\xhh… Hexadecimal number of one or more digits
نمونه :


let stringL = \"Hello\\tWorld\\n\\nHello\\\'Swift 4\\\'\"
print(stringL)
خروجی :

Hello World

Hello\'Swift 4\'
Operator
عملگر نمادی میباشد که به کامپایلر میگوید بازنویسی های ریاضی یا این که منطقی خاصی را اجرا دهد.
Objective-C سرشار از عملگرهای داخلی میباشد و اشکال عملگرهای پایین را ارائه می نماید.

Arithmetic Operators
Comparison Operators
Logical Operators
Bitwise Operators
Assignment Operators
Range Operators
Misc Operators


Arithmetic Operators
جدول ذیل همه عملگرهای محاسباتی حمایت گردیده بوسیله گویش سوئیفت 4 را علامت میدهد.
فرض نمایید متغیر A دارنده 10 و متغیر B دارنده 20 میباشد، بعد :

Operator Description Example
+ Adds two operands A + B will give 30
− Subtracts second operand from the first A − B will give -10
* Multiplies both operands A * B will give 200
/ Divides numerator by denominator B / A will give 2
% Modulus Operator and remainder of after an integer/float division B % A will give 0
Comparison Operators
جدول پایین کلیه عملگرهای ارتباط ای هواخواهی گردیده به وسیله لهجه سوئیفت 4 را آرم می‌دهد.
فرض فرمایید متغیر A دارنده 10 و متغیر B دارنده 20 میباشد ، بعد از آن :

Operator Description Example
== رسیدگی می نماید که آیا مقادیر دو عملوند موازی می باشند یا این که نه. در شرایطی که آری، آن گاه شرط صحیح می گردد. (A == B) is not true.
!= نظارت می نماید که آیا مقادیر دو عملوند موازی میباشند یا این که نه. در شرایطی‌که مقادیر موازی نباشند ، بعد شرط صحیح می گردد. (A != B) is true.
> پژوهش می نماید که آیا مقدار عملوند چپ بیشتر از مقدار عملوند راست میباشد یا این که نه. درصورتی که آری، بعد از آن شرط صحیح میگردد. (A > B) is not true.
< پژوهش می نماید که آیا مقدار عملوند راست بیشتر از مقدار عملوند چپ میباشد یا این که نه. در صورتی‌که آری، سپس شرط صحیح می گردد. (A < B) is true.
>= رسیدگی می نماید که آیا مقدار عملوند چپ بزرگتر یا این که معادل با مقدار عملوند راست میباشد یا این که نه. درصورتی که آری، آن گاه شرط صحیح می‌شود. (A >= B) is not true.
<= پژوهش می نماید که آیا مقدار عملوند راست بزرگتر یا این که هم اندازه با مقدار عملوند چپ میباشد یا این که نه. در صورتی‌که آری، آن گاه شرط صحیح می‌شود. (A <= B) is true.

C# و Xamarin


Java
۲

جاوا لهجه پیش فرض برای تایپ کردن نرم افزار های اندروید از مجال معرفی پلتفرم اندروید  طراحی اپلیکیشن در مشهد در سال ۲۰۰۸ بود.
جاوا یک لهجه اپ نویسی شی گرا میباشد که در صدر بوسیله Sun Microsystems در سال ۱۹۹۵ توسعه و گسترش یافت (اینک وابسته به اوراکل میباشد).
این لهجه تحت عنوان یک لهجه شی گرا خالص (در مقایسه با C++) بسیار دوست داستنی بود و با‌گاز به وسیله پلتفرم اندروید پذیرفته شد.
جاوا به “bytecode” کامپایل میشود که در طی جاری ساختن به وسیله ماشین مجازی جاوا (JVM) که روی سیستم ادله انجام می گردد تعبیر می‌گردد.
منتقدان جاوا میگویند که جاوا برای جاری ساختن یک عمل معمولی به کدهای “boilerplate” متعددی نیاز دارااست و ادراک مفاهیمی مانند exceptions مشقت بار میباشد.
تا کنون، این پرکاربردترین گویش برای توسعه و گسترش نرم افزار اندروید میباشد.
و با این حالا ، از سال ۲۰۱۹ ، طبق گفته گوگل، Kotlin اینک گویش ترجیحی برای گسترش اندروید میباشد.

(برای شناخت بدون نقص با لهجه جاوا به نوشته‌ی علمی ی مربوطه ی آن مراجعه‌نمایید.)
پیشرفت نرم افزار های کراس پلتفرم
خوشبختانه ، فناوری‌هایی وجود دارا هستند که به شما قابلیت و امکان می دهند به یک لهجه یا این که فریمورک بنویسید و نرم افزار را برای هر دو پلتفرم غرض قرار دهید، به‌این مضمون‌ که بسط‌دهندگانی که با جاوا و سوئیفت شناخت ندارند البته در فناوری‌های دیگر مانند اینترنت یا این که سی شارپ دارای تخصص می‌باشند، میتوانند از مهارت‌های خویش به کار گیری نمایند. برای توسعه و گسترش نرم‌افزار های اندروید و iOS.
دولت ها یا این که کمپانی‌های متفاوت قاب‌ورک‌هایی را ارائه کرده‌اند که به مقر پیشرفت‌دهندگان خویش مجاورت میباشد تا برای اندروید و iOS توسعه و گسترش دهند.
این قاب‌ورک‌ها با اکوسیستم ابزارها و IDE‌های منحصر به فرد به خویش عرضه میشوند که آن را برای گسترش‌دهندگان آشنا با آن چارچوب‌ها ریلکس می‌نماید.
مثلا، ابزار Xamarin برای استعمال از Microsoft Visual Studio و Apache Cordova برای استعمال از IDE های اینترنت مانند VSCode پیاده سازی شد‌ه‌است.
با این حالا، همچنان به ابزارهای دور و اطراف گسترش Android و iOS نصب گردیده نیاز دارید (همان طور که تا قبل از اینً در نصیب Android و iOS توضیح دادم) تا ابزار cross-platform بتواند از SDK ها و بسته بندی های مستقر استعمال نماید.
بعضی وقت ها قاب‌ورک‌ها با مشابه‌سازهای خاص خویش عرضه می شوند، ولی عمدتاً از مشابه‌ساز گوشه و کنار‌های اساسی توسعه و گسترش اندروید یا این که iOS استعمال می‌نمایند.
چارچوب های چندین پلتفرمی پایین برای توزیع افزونه ها و SDK های فرد ثالث به maven یا این که NuGet متکی می‌باشند.
بعضی از توسعه و گسترش دهندگان پلاگین های خویش را برای خرید نیز فهرست می نمایند.

C# و Xamarin
۱

سی شارپ یک گویش اپ نویسی شی گرا میباشد که به وسیله مایکروسافت پیشرفته میباشد.
فریمورک Xamarin (که به وسیله مایکروسافت خریداری گردیده است) به شما قابلیت می‌دهد در سی شارپ در قبال چارچوب دات نت نرم‌افزار نویسی نمایید.
چارچوب دات نت بر روی پلتفرم iOS با به کار گیری از یک طراحی متن گشوده به اسم mono طراحی گردیده است.
IDE های دوستداشتنی برای تایپ کردن کدهای C# و Xamarin، Visual Studio Code به وسیله مایکروسافت میباشد.
کد سی شارپ به طور متقابل کامپایل گردیده و به طور مستقر در دستگاه iOS یا این که اندروید اعمال می‌شود.
این قابلیت و امکان اجرای فارغ از تانی را آماده می نماید که به توسعه و گسترش ساکن بسیار مجاورت میباشد.
پلاگین‌های خاصی به اسم‌های Xamarin.iOS و Xamarin.Android وجود داراست که میتوانید از آنان برای دسترسی به امکان‌های مهم iOS و اندروید به کار گیری نمایید که می‌اقتدار از سی شارپ فراخوانی کرد.

(برای شناخت بیشتر با گویش سی شارپ به نوشته‌ی علمی ی مربوطه ی آن مراجعه نمایید.)

Dart و Flutter
۲

اگرچه دارت نخسین بار به وسیله گوگل در سال ۲۰۱۱ همگانی شد، البته سال ۲۰۱۷ او‌لین ورژن استوار آن رونمایی شد.
دارت یک گویش اپلیکیشن نویسی شی گرا میباشد.
شما از چارچوب Flutter Google برای تایپ کردن نرم افزار های گوشی برای iOS نیز می‌توانید ، استعمال نمائید.
دوستداشتنی ترین IDE ها Android Studio، IntelliJ و Visual Studio Code (VSCode) میباشند.
یکی قابلیت و امکان‌های مخصوص به‌ شخص Flutter این میباشد که با کتابخانه فریمورک ویجت UI خویش که بر اساس پیاده سازی Google Material و همینطور ویجت‌های رابط کاربری شبیه iOS میباشد، ارائه میشود.

Spotlight Apple


تصاویر ، ویدئو و اسکرین شات ها از بازی یا این که اپلیکیشن
سه نوع اساسی بصری که میتوانید در دکان‌های نرم افزار استعمال فرمائید عبارتند از : لوگوی نرم افزار ، اسکرین‌شات‌های نرم‌افزار و طراحی اپلیکیشن در مشهد   ویدیوهای تبلیغاتی یا این که پیش‌اکران اپ.
تصاویر خرد ، ویدئو (به خصوص برای بازی) و اسکرین شات های آیتم استعمال برای تبلیغ نرم‌افزار شما در مغازه های نرم افزار به صورت بدون واسطه بر نرخ کلیک (CTR) تاثیرگذار میباشد.
شما بایستی تصاویر و جالب ترین ویدیوها را از گوشه و کنار بازی و نرم افزار خویش در دست یوزرها قرار دهید که بتوانید آن‌ها‌را مجذوب فرمائید.
اثر محتواهای بصری نسبت به محتواهای متنی دو چندان میباشد.
(نکته ی قابل ذکر این میباشد که‌این ویدیوها می بایست در کوتاه ترین فرصت (حداکثر ۳۰ تا ۴۵ ثانیه) بیشترین اثر را بر روی استفاده کننده نهاده و آن‌ها‌را به به کارگیری و دانلود از اپلیکیشن ترغیب نماید.)

لوگو اپ می بایست اولی چیزی باشد که میخواهید هنگام فعال سازی یک نرم‌افزار تازه روی آن شغل نمایید.
علامت اپلیکیشن به طور کلی تجربیات استفاده کننده در مغازه‌های نرم افزار وجود داراست ؛ در حاصل کاوش ، نمودارهای رفیعتر ، اپ‌های ویژه و صفحه ها فهرست مغازه.

اسکرین شات های نرم افزار دو‌مین عنصر بصری میباشد که برای سئو نرخ تبدیل به آن نیاز دارید.
اسکرین شات های اپلیکیشن در نرم افزار استور ضروری میباشند چون سه اسکرین شات اولیه در حاصل کاوش علامت داده میگردند.
برخی اوقات میخواهید از شرایط افقی که برای نرم‌افزار های بازی معمول میباشد استعمال فرمایید.

غرض اسکرین شات ها ارائه یک ماجرا بصری از اپ شماست ؛ البته روی اولی اسکرین شات بیشتر تمرکز نمایید چون مهم‌ترین آن میباشد.
از اسکرین شات های نرم‌افزار برای جابجایی بها به یوزرها به آسانی و موءثر به کارگیری فرمایید.
تلاش نمایید با دور‌نما های متعدد ، طرح های متناوب ، پیام ها و مدل های داستانی تست فرمائید.

(قابل ذکر میباشد ما در نوشته‌ی‌علمی ای به طور بی نقص در ارتباط با پیاده سازی لوگوی بازی سخن کرده ایم و این می‌تواند الهامی برای پیاده سازی های شما باشد.)

ویدیوی تبلیغاتی اپ (Google Play) و ویدیوی پیش‌اکران (App Store) واپسین عنصر بصری میباشد که می توانید به فهرست مغازه خویش اضافه فرمائید.
لوگو اپ و اسکرین شات ها مدام اجباری می باشند ، البته می‌توانید تعیین نمائید که آیا می‌خواهید عنصر ویدیویی داشته باشید یا این که نه.

این کلیپ در حالتی‌که یک تریلر از بازی یا این که نرم افزار شما میباشد ؛ می بایست هیجان انگیزترین و قدرتمندترین جنبه های اپلیکیشن را آرم دهد.
به همین ادله ، می بایست روی 10 ثانیه اولیه کلیپ شغل نمایید تا دقت یوزرها را به خویش جلب نمائید چون احتمال متعددی وجود داراست که مجموع کلیپ را نبینند.
ضمن این ، مطالعات آرم می‌دهد که یوزرها در ثانیه های نخستین تصمیم می‌گیرند.
بدین ترتیب ، تجربیات کاربری باطن طرحی را آرم دهید و به جلوه های صوتی توکل نکنید چون بخش اعظمی از یوزرها کلیپ را با صدای بدون صدا تماشا می نمایند.
همینطور ، عملکرد نمایید آزمایش نمائید که آیا این کلیپ برای مخاطبان شما موثر میباشد یا این که نه.
برای برخی از گروه بندی های اپلیکیشن ، ویدیوها تأثیر متعددی بر تصمیم‌گیری مخاطب دارا هستند ، برای گروه بندی های دیگر ، این یک برهان گزینش‌کننده وجود ندارد.

Spotlight Apple
به کارگیری از جستجوی Spotlight Apple را در لحاظ بگیرید.
با به کارگیری از این یوزرها نرم‌افزار استور میتوانند نرم افزار هایی را که تا قبل از این بر روی موبایل خویش نصب کرده اند کاوش نمایند.
وقتی که جستجوی Spotlight Apple را فعال میکنید، میتوانید بر ترازو استعمال و تعامل اپلیکیشن نیز تأثیر بگذارید چون عموم بیشتر در معرض نرم‌افزار شما قرار میگیرند.

بک پیوند
برای تولید شایسته ترین بک لینک و پیوند ها ، اپ شما بایستی به صورت فعال در تارنما هایی مربوط به اپ شما و مبتنی بر با استانداردهای الگوریتم فعلی گوگل پیوند خواهد شد.
بک پیوند ها میتوانند به طور متنی یا این که تصویری با به کار گیری از تگ ALT (متن جایگزین) باشند.
در حالی که در ارتباط اثربخشی بک پیوند ها در ارتباط با ASO اختلاف لحاظ وجود دارااست ، قطعی میباشد که چگونگی در مقابل کمیت طریق ارجح برای توفیق بک پیوند میباشد.

فصلی بودن نرم افزار
فصلی بودن و اثرات آن قادر است به صورت قابل توجهی بر توفیق اپلیکیشن شما تأثیر بگذارد.
درصورتی که اپلیکیشنی دارید که در تیم بندی با عنصرها فصلی رقابت می نماید ، می بایست استراتژی مغازه نرم افزار خویش را تهیه نمائید.

برای مثال ، در صورتیکه یک نرم افزار ورزشی دارید که حاصل تنیس را ردیابی می نماید ، عشق و علاقه مخاطبان در طی تورنمنت ها و رویدادهای تنیس گران قدر ارتقا مییابد.
در صورتی‌که در فضای کاهش وزن و تناسب اندام می‌باشید ، ارتقاء تقاضا برای نرم افزار شما در ژانویه خواهد بود ، وقتی که عموم می‌خواهند ورزش را استارت نمایند و روی وزن تن خودکار نمایند.

در صورتی می‌دانید که فصلی بودن بر دانلود یا این که درآمد نرم افزار شما تأثیر می‌گذارد، می‌توانید یکسری شغل را برای seo اپلیکیشن خویش جاری ساختن دهید :

هفته ها یا این که ماه هایی را که بایستی داده های دکان نرم‌افزار خویش را تغییر تحول دهید ، رسم فرمائید.
این به شما امداد می نماید تا آپ تو دیت رسانی اپ ها را خوب طرح ریزی نمایید.
برای مثال ، در شرایطی که یک فستیوال بلندمرتبه در اولِ سپتامبر وجود داشته باشد که شما مقصود آن میباشید ، کلمه ها کلیدی خویش را به موقع آپ تو دیت فرمائید که فصلی بودن را منعکس نماید ؛ زیراکه فرصت‌بندی یک دستور ضروری میباشد.
در‌حالتی که اتفاق افتاد خاصی در سپتامبر آغاز خواهد شد ، بایستی یک یا این که دو هفته پیش از روی داد ، عبارات کلیدی تازه را غرض قرار دهید.
جاری ساختن این فعالیت خیلی زود ممکن میباشد بر عبارات کلیدی بی آلایش شما تأثیر بگذارد و در حالتی که نرم افزار را خیلی دیر به‌روزرسانی فرمائید ، دکان‌های نرم افزار ممکن میباشد فرصت کافی برای تشخیص نرم افزار شمارا تحت عنوان مرتبط نداشته باشند.
همینطور در کنار همگی مفاد نقل شده ، خصوصیت های جدیدی را معرفی نمایید که رابطه قربت با روی داد فصلی دارا‌هستند.

مجموعاَ نرم افزار‌هایی که اثرات فصلی را تجارب می‌نمایند ، می بایست سعی بیشتری را برای تاکتیک‌های باصرفه‌سازی مغازه نرم‌افزار‌شان سرمایه‌گذاری نمایند.
هرچه بیشتر مخاطبان خویش را فهم فرمایید ، ترکیب علایق آن‌ها در اپ شما سهل خیس خواهد بود.