روانشناسی رنگ چیست و چه تاثیری در پیاده سازی نرم افزار داراست؟
روانشناسی رنگها بخشی از روانشناسی رفتاری میباشد که اثر هر رنگی بر کردار بشر را گزینه پژوهش قرار میدهد و بر احساسات، دیدگاه و بها رنگها تمرکز داراست.درواقع این شاخه سعی بر تشخیص اثر رنگها بر کردار بینش و احساسات شخصی داراست. رنگها اثر خیلی مهمی بر تعامل استفاده کننده با نرم افزار یا این که وبسایت داراهستند و سبب میشوند مخاطب در ثانیههای نخستین فی مابین ۶۲ تا ۹۰ درصد راجب تارنما قضاوت نماید طراحی اپلیکیشن در مشهد و تصمیم بگیرد جزو یوزرها شما باشد یا این که خیر؟
یکی معضلها برای برندها و پیاده سازی نرم افزار گزینش ادغام رنگی مطلوب، دیدنی و هماهنگ با سرویس ها میباشد. رنگ مهم مارک رنگی میباشد که استفاده کننده شمارا با آن به حافظه می آورد، رنگی میباشد که رمانتیک مثل هیجان، شوق واشتیاق، توان، نازکی، پشت گرمی و… را به استفاده کننده القا مینماید.
تعیین پالت رنگی مطلوب یکیاز مطرح ترین لطفهایی میباشد که شما در حق بیزنس خویش میکنید، رنگها مارک را برای استفاده کننده تداعی میکنندو و تا ۸۰% آشنایی مارک را ارتقا می دهند. تعیین پالت رنگی اثر خیلی متعددی بر داشتن اپلیکیشنی دیدهنواز دارااست زیرا رنگها اثر متعددی در ادراک ما دارا هستند و در صورتی هارمونی رنگی قابل قبولی را تعیین نکنید حس غیرحرفهای بودن و غیرقابل متکی بودن بودن مارک را القا می کنید. (برای گزینش گونه های پالت رنگی میتوانید از وب سایت Color Hunt یاری بگیرید.)
روانشناسی رنگها چه تاثیری در نرم افزار اینجانب داراهستند؟
برای قضیه، منو، دکمهها، پوستهها، عنا وین، متن، ارتباطات، تصاویر و…. تمامی و تمامی به رنگها نیاز دارا هستند. هنگامی سخن از گزینش رنگ می گردد مشکلات رایجی مثل ادغام رنگهای نامربوط، استعمال متعددی از رنگها، استعمال نکردن از رنگهای تکمیل کننده، به کار گیری متعددی از رنگها گرم و سرد اواسط می آید.
با گزینش رنگ صحیح برای نرم افزار درواقع آن را قابل به کار گیری کردهاید، زمانی رنگها روان خورد کن باشند و استفاده کننده هنگام استعمال از برنامه احساس خیر و خوبی نداشته باشد واضح میباشد که دوست ندارد همیشه از نرم افزار شما به کار گیری نماید، یا این که حتی کلا استعمال از آن را انقطاع نماید.
چه اصولی را برای گزینش رنگ نرم افزار در پیش بگیرم؟
در شرایطیکه طراح می باشید این یک درفش قرمز رنگ برای شماست که رنگها را به طور کامل مطابق ذوق و سلیقه خویش گزینش نکنید! شما می بایست دلیلی برای رنگی که گزینش کردهاید داشته باشید؛ شرایطی می باشد که برای گزینش رنگ بایستی رعایت فرمائید.
در صورتیکه مارک لوگویی با رنگ اثبات دارااست؛ این رنگ نقطه استارت شماست.
ابدا و به هیچ عنوان سمت رنگ رقبای قدر خویش نروید، درحالتی که رقیبی دارید که از پالت رنگی خاصی برای مارک خویش استعمال کرده تا حد ممکن از رنگهای گزینه به کارگیری آن مارک به کار گیری نکنید، زیرا در غایت نرم افزار شما قرار میباشد کاربر را به خاطر به عبارتی مارک بیاندازد.
ذوق وسلیقه استفاده کننده! حتما اپلیکیشنی که برای طفلها پیاده سازی کردهاید قرار وجود ندارد از رنگهای خنثی لبریز گردیده باشد و اپلیکیشنی که برای خزانه پیاده سازی کردهاید مورد نیاز وجود ندارد آکنده از رنگهای جیغ و خنده رو باشد.
خیلی شلوغش نکنید، رنگها جلوهی خویش را از دست میدهند، یکسری رنگ کافیست تا منظو خویش را برسانید.
قواعد پالتهای رنگ برای نرم افزار
پالتهای رنگی دایره رنگ و کنتراستهای هفتگانهای می باشند که از آنان برای پیاده سازی یاری می گیریم. دایره رنگ از ابزار اساس پیاده سازی میباشد و رنگها مطابق فرکانس خویش دورتا بدور آن چیده گردیدهاند؛ هردو رنگی که روبهروی هم قرار داراهستند رنگهای کامل کننده هم می باشند.
۱. رنگهای خنده رو و زنده
رنگهای زنده به کاربر انرژی منتقل مینمایند و برای تبلیغات و جلب اعتنا شایسته ترین مورد میباشند. این رنگها سایههای مختلفی از طیف رنگ متبوع را بهفعالیت می گیرند.
۲. رنگهای تکمیل کننده و آنالوگ
پالتی که از رنگهای روبهروی هم دایره رنگ استعمال مینماید و در عین یکنواختی و آسانی؛ نرم افزار را کسل کننده نمینماید و جذابیت خاصی به نرم افزار می دهد. این پالت رنگی را در نرمافزارهای اداره ها، مکتبها، دانشکدهها، وبسایتهای علمی و خبری چشماید.
۳. رنگهای بدوننور و پرنور
درحالتی که نرم افزار شما محتوای آموزشی یا این که امنیتی دارااست شایسته ترین گزینش همین ادغام رنگ میباشد. دراین ادغام رنگهای تیرهخیس در بخشهای گوناگون نرم افزار به کار گیری میشود.
۴. تک رنگ یا این که رنگ محور
اینجا یک رنگ شالوده تعیین می کنید و سایر چیزها را روی آن سازه میکنید. کل سایهها و رنگهای بهشغل برده گردیده حالات تیره و پرنور به عبارتی رنگ میباشند.
مرجع ارزیابی رنگها
این قسمت را مرجع بررسی رنگها بدانید! دراین قسمت رنگهای مهم ( سه رنگ اساسی خیر، رنگهای اساسی) را پژوهش کردیم و حسی که به کاربر القا مینماید را بازگو می کنیم تا مطمئن شویم تا پایان خط مش تعیین رنگ کنار شما بودیم.
قرمزرنگ
رنگ قرمز رنگ سرعت ضربان قلب را فراتر میرود و حتی سرعت تنفس را هم ارتقا میدهد. مدام معنای هیجان، علاقه، انرژی و تحرک داشته ولی در عین اکنون پیکار و خشونت و عصبانیت و خطر را هم برایمان تداعی نموده است.
* کی از قرمزرنگ به کارگیری کنم؟
در صورتیکه دنبال جلب اعتنا می باشید، رنگ خویش را پیدا کردهاید. قرمزرنگ برای موضوعاتی در گروهبندی خوراک، مد و فشن، سرگرمی، ورزش، تبلیغات، خدمتهای اضطراری و حفظهای بهداشتی گزینش خیلی خیر میباشد. در صورتی میخواهید احساس فوریت در مبادرت به خرید و هیجان ساخت فرمایید ادویه رنگ قرمزرنگ سلاح شماست. کوکاکولا و H&M از برندهای دارای شهرت بر مبنا رنگ قرمزرنگ می باشند.
* کی از قرمزرنگ استعمال نکنم؟
نخستین از کلیه هشدار بدهم، از رنگ قرمز رنگ بیشتراز حد استعمال نکنید! هیجان متعددی مدام به عایدی شما وجود ندارد. در حالتیکه در تیمبندی کالاهای گرانقیمت، طبیعت و… به هیچ وجه مطلوب وجود ندارد.