مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

مزایای بازی سازی در اندروید


مزایای بازی سازی در اندروید
در دنیای امروز قشر متعددی از عموم عشق مند به بازی های اندروید وجود دارا‌هستند. این عشق و شوق و اشتیاق یک نکته قوت برای هوا داران به پیاده سازی یک بازی خلاقانه و کیفیت بالا به حساب آورده می شود. برای ساختن بازی های اندروید گوشه و کنار های بازی سازی متعددی وجود دارااست که یکی مهم‌ترین آنها موتور بازی سازی  طراحی اپلیکیشن در مشهد   Unity است.

unity که یک موتور بازی چندسکویی محسوب میشود دست نرم‌افزار نویس را برای جاری ساختن بیشتر تغییرات به مراتب گشوده و بازتر خواهد کرد. خواسته از چندسکویی این میباشد که قابل به کارگیری و اعمال در یک سری سکوی رایانه ها باشند.(به‌این خواسته که برای چند سیستم دلیل متعدد قابل استعمال خواهند بود.)

ما امروز درین نوشته‌ی علمی سعی در این داریم به نظارت واحد سنجش درآمد از بازی های اندروید و معرفی شرکت ها بلندمرتبه بازی سازی در هر نقطه این کره خاکی بپردازیم.

مطمئنا برکسی پوشیده وجود ندارد که ایجاد کرد بازی های اندروید درآمد نجومی را برای شما به ارمغان خواهد آورد و به شما در‌پی مسیر علت مضاعف خواهد اعطا کرد تا وصال به مقصود پرقدتتر آن را دنبال نمائید. ولی چرا این کلیه درآمد در بازی های اندروید وجود دارااست؟

محبوبیت:

یک بازی اندروید برای اینکه بخوبی شناخته خواهد شد و گزینه دقت مردم قرار گیرد می بایست در میان به کارگیری کنندگان خویش دوست داستنی باشد.

محبوبیت یک مقوله اکتسابی وجود ندارد که ذاتا یک اپ اندروید نو ساخت و ساز گردیده داشته باشد، بلکه یک پدیده ی انتسابی محسوب می‌شود. به‌این مراد که وظیفه ی اپ نویس میباشد که بازی خویش را طوری پیاده سازی نماید که سیل عظیمی از تعریف‌و‌تمجید و تمجید در ادامه آن یاروهمدم باشد.

موسسه ها بازی سازی دوست داستنی اکثری امروزه در عرصه ی بازی سازی نامشان براق در ذهن مردم هک شد‌ه‌است. مانند کمپانی Ubisoft، کمپانی Konami و کمپانی بازی سازی مالامال شهرت ی Microsoft. همگی ی اسم هایی که به آنها اشاره شد امروزه از محبوبیت فوق العاده بالایی در بین عموم عشق و علاقه مند به بازی سازی برخوردارند.

این تصور به دور از ذهن وجود ندارد که شما هم می توانید با دوستداشتنی ساختن بازی خویش به یک اسم جاویدان در صنعت بازی سازی بدل گردید.

نوآوری:

یک ایده عالی میتواند جنبش دهنده ی صنعت بازی سازی باشد و همین ایده ی خلاقانه موجب درخشیدن نام شما تحت عنوان نرم افزار نویس آن میباشد و در فیض فروش بسیار مالامال رونقی برای شما بدست میاید. پس همان طور که معین میباشد ابتکار عمل به مقدار محبوبیت در بازدید و فروش یک بازی اندروید مفید و موثر میباشد.

در مشاجره ابداع، بضاعت و توان عملی کردن آن نیز بسیار موردنیاز میباشد. فکر کنید شما با یک ایده ی خلاقانه قصد به ایجاد کرد یک بازی گرفته اید البته در حالتی که در گفت و گو طراحی آن به نیکی نتوانید خلاقیتی که در ذهن دارید را طراحی نمایید با‌یقین با باخت مواجه خواهید شد.

تقسیم وظایف بین چندنفر تحت عنوان یک مجموعه:

ساختن یک بازی بهتر به چگونگی ، سرعت و همت آن نسبت بی واسطه دارااست. درحال حاضر در لحاظ بگیرید رعایت کردن تمامی این نکات برای یک نفر یک شغل طاقت فرسا و دشواری خواهد بود. راه‌حل ی شغل تقسیم وظایف در میان چندنفر در پوسته یک دسته و سرعت بخشیدن به سیاق عمل میباشد. همین نکته اثر بسزایی در ارتقا سرعت عمل و در فیض ارتقاء در آمد از بازی شما خواهد بود.

صنعت بازی سازی یک صنعت دوست داستنی و پردرآمد محسوب می‌شود و این یک مزیت برای داشتن یک ایده خلاقانه و عملی کردن آن میباشد. پس درصورتی که تامل ساختن بازی اندروید را در راز خویش دارید، وقت را غنیمت شمرده و آغاز به یادگیری آن فرمائید..

ایرادات رایج در روند پیاده سازی و ایجاد نرم افزار های اندروید چیست؟


ایرادات رایج در روند پیاده سازی و ساخت و ساز نرم افزار های اندروید چیست؟
امروزه نرم افزار‌ها به ‌تیتر یکی‌از ‌از شایسته ترین طریق‌های برندینگ محسوب می‌شوند. توان بسط تلفن همراه‌های هوشمند به‌حدی بوده که حتی کمپانی‌های تعالی نرم‌افزار‌نویسی دنیا، گویش اپلیکیشن‌نویسی خویش را طبق این دستگاه‌ها طراحی اپلیکیشن در مشهد  ویرایش کرده‌اند.

با پر استفاده شدن نرم افزار‌های گوشی مورد پیاده سازی و رابط ‌کاربری در یک دهه پیشین پرورش بسیار چشمگیری داشته ‌میباشد. به همین انگیزه این مورد مستلزم فراگیری و توسعه و گسترش در مورد پیاده سازی رابط ‌کاربری نیز می باشد. فرمول اثبات و مشخصی در پیاده سازی UI نرم افزار‌ها نیست اما مشکلات رایجی وجود دارا‌هستند که برای ایجاد کرد یک نرم افزار عالی بایستی از آنان پرهیز کنید. درین نوشته‌ی‌علمی بدین خطاها رایج می پردازیم.

به کار گیری زیاد از تعداد آیکن ها تضمین ناکامی شما خواهد بود!:

برای شیت در آغاز بایستی با بررسی نیازهای مخاطب،آیکن های ضروری را در کاغذ در آغاز گذاشت واز گذاشتن خیل‌عظیم آیکن دراین ورقه دوری کرد.

همینطور با گزینش یک تصویر مطلوب درصفحه ابتدایی وبسایت،ظاهری قشنگ به اپ خویش دهیم.

استعمال از رنگ های نامناسب:

کوشش نمائید طبق روانشناسی رنگ، رنگ های متناسب با قضیه نرم افزار در پیاده سازی صفحه ها استعمال فرمایید.همینطور از مخلوط رنگهایی که هیچ تناسبی به هم ندارند جلوگیری کنیم.

رنگ، از مهمترین عامل ها جذب مخاطب به نرم افزار شما به حساب می آید. به‌طورکلی رابطه در میان آدم وکامپیوتر، برپایه‌ی رابط گرافیکی‌ و همینطور جنبه سمعی بصری ا‌ست. به کارگیری از رنگ‌های ضد و نقیض و رنگ‌هایی که اثر مثبت روی مخاطبین می گذارد بسیار مداقه دارا‌هستند.

نرم افزار‌هایی وجود دارااست که شیت دور نما، متن و آیکن‌ها، کلیه رنگ‌های تیره می‌باشند و ناهم خوانی رنگی رعایت نشده‌میباشد. این عمل یکی‌از خطاها رایج در پیاده سازی نرم افزار میباشد. رنگ‌ها بایستی با ثبات و هماهنگ باشند. از تنوع‌طلبی در گزینش رنگ بپرهیزید.

به کار گیری از فونت نامناسب:

در اپ از سایزوفونت مطلوب استعمال نمایید.برای نرم‌افزار های اپلیکیشنی سایز فونت مطلوب ۱۴ سایز قابل قبولی است و فونت مطلوب برای نرم افزار های فارسی یکان و کشور‌ایران سنس میباشد.ضمنا تنوع فونت هرچه کمترباشد،بهتراست.

مسافت فی مابین متن‌ها را مطلقا رعایت نمائید و از واردکردن متن های تودرتو و در حدود هم دوری کنید.

همان گونه که میدانید، فونت یک کدام از قسمت‌های اصلی پروژه شما تلقی می‌گردد. این حقیقت که یوزرها شدیدا علاقمند به فردی‌سازی نصیب‌های متفاوت گوشی می باشند، نباید شما‌را بدین عمل وادار نماید که فونت نصیب‌های نرم افزار را مختلف با یکدیگر تعیین نمائید. به گونه ای که هیچ وجه مشترکی در بین آنان مشاهده نشود.

در همین ارتباط بایستی به دو نکته پایین اعتنا فرمایید:

1.هرچه تنوع فونت در نرم افزار کمتر باشد، این مسئله به عایدی شماست. فونت‌ها بایستی استاندارد و مرتبط باشند.

2.به اصالت و همینطور لایسنس فونتی که قرار میباشد در پروژه استعمال فرمایید اعتنا نمایید. هرفونتی دارنده سلسله مراتب و همینطور قواعد خاص خویش بوده که می بایست آن‌ها‌را رعایت کرد. براین اساس پیش از به کارگیری مطمئن گردید فونتی که تعیین کرده‌اید در نرم افزار شما خوانایی کافی را داشته‌باشد.

پیاده سازی غیر ریسپانسیو فعالیت منطقی و عاقلانه ای نخواهد بود!:

از‌آنجا که امروزه فناوری به یک قسمت ضروری از معاش روزانه تبدیل شده است، می‌بایست طیف وسیع‌ای از دستگاه‌هایی که یوزرها به واسطه‌ی آن ها قوی به برطرف کردن نیازهایشان می‌باشند را در حیث گرفت. درنظر نگرفتن سایزهای متعدد دیوایس‌های یوزرها یکی از دیگر از مشکلات رایج در پیاده سازی نرم افزار میباشد. آزمایش کردن نرم افزار در بقیه دستگاه‌های مو جود، پیش از تکثیر، از لازمات پیاده سازی به حساب می آید.

بااستفاده از نکات مطرح گردیده، مجال را صرف ایجاد کرد یک نرم افزار غالب براساس منظور‌ها و نیازهای یوزرها فرمائید.

به دانش کاربر اعتنا نکردن، احساس تعامل بین شما و استفاده کننده را از میان خواهد پیروزی!:

از اولِ پیاده سازی در لحاظ داشته باشید که استفاده کننده شما که می باشد و از چه سوادی برخوردار‌است آنالیز نمائید و مشاهده کنید استفاده کننده چه مهارتی هایی از پیشین داراست و بعد از آن اپلیکیشنی پیاده سازی نمائید که متناسب با مخاطب خویش است.

شناخت زبان جاوا و خصوصیت های آن


اندروید

Android یک سیستم ادله برنامه منبع گشوده و سیستم برهان بر طبق لینوکس برای دستگاه های گوشی میباشد. پلتفرم Android به توسعه و گسترش دهندگان این قابلیت و امکان را می‌دهد تا کدهای رئیس گردیده را با استعمال از Java برای مدیر و در دست گرفتن دستگاه اندرویدی بنویسند. اپ های Android با به کارگیری از لهجه نرم‌افزار نویسی جاوا و SDK Android قابل پیشرفت میباشند. بدین ترتیب ، شناخت با اصول گویش اپ نویسی جاوا پیش شرط اپلیکیشن نویسی بر روی پلتفرم اندرویدی  طراحی اپلیکیشن در مشهد  میباشد.

شناخت با گویش جاوا و خصوصیت های آن

چه چیزی منجر گردیده تا جاوا تحت عنوان فناوری تعیین برای توسعه و گسترش موبایل برای سیستم ادله اندرویدی شناخته گردد؟ گویش نرم‌افزار نویسی جاوا در میانه دهه 1990 پدیدار و آشکار شد. آن به وسیله جیمز گوسلینگ از Sun Microsystems ساخته شده است. اتفاقاً از آن مجال Sun Microsystems بوسیله اوراکل خریداری شد. جاوا در سراسر عالم بسیار دوست داستنی بوده میباشد ، در سکو اولیه به جهت طیف کبیر ای از خصوصیت های ارائه گردیده. وعده جاوا از “تایپ کردن یک توشه و اجرای هر مکانی” یک کدام از مهم‌ترین دست اندرکاران توفیق جاوا در یک‌سری دهه قبلی بود. خصوصیت هایی که سبب ساز شد جاوا تحت عنوان لهجه اساسی پیشرفت برای ساختن اپ هایی که در اندروید ایفا می گردند اتخاذ گردد به گستردن پایین میباشد:

1. جاوا فناوری تعیین برای ساختن نرم افزار های کاربردی با به کار گیری از کد رئیس شد‌ه‌است که میتواند در دستگاه های موبایل ایفا خواهد شد.

2. جاوا حتی به فناوری پردازنده های جاسازی گردیده نیز دسترسی پیدا کرد

3. Java Mobile Edition برای ساخت‌و‌ساز نرم‌افزار های کاربردی قابل انجام در دستگاه های گوشی تاسیس شده است.

4. اپ های جاوا ایمن می‌باشند چون در یک فضا sandbox انجام می‌شوند

5. نرم افزار هایی که در جاوا مندرج اند به کد واسطه ای دارای اسم و رسم می‌باشند که تحت عنوان کد رمزگذاری (code bytecode) پر اسم و رسم میباشد. این bytecode بعد در چارچوب ماشین مجازی جاوا انجام میگردد.

استعمال از جاوا برای تشکیل داد اپلیکیشن های تلفن همراه

ورژن گوشی جاوا Java ME اسم داراست. Java ME بر اساس Java SE میباشد و به وسیله اکثر تلفن های هوشمند و تبلت ها حفاظت میگردد. Java Platform Micro Edition (Java ME) یک گوشه و کنار انعطاف پذیر و ایمن را برای تشکیل داد و اجرای اپ هایی که در دستگاه های جاسازی گردیده و تلفن همراه مقصود قرار گرفته اند آماده می نماید. اپ هایی که با به کارگیری از Java ME تشکیل شده اند قابل حمل ، ایمن می‌باشند و می‌توانند از قابلیت و امکان های ساکن دستگاه استعمال نمایند. Java ME محدودیت هایی را که در ایجاد کرد نرم افزار های کاربردی با مقصود دستگاه های موبایل مشغول می‌باشند ، برطرف می نماید. اصولا ، Java ME به بحران اجرای اپ های کاربردی در دستگاه هایی که خاطر ، نمایشگر و اقتدار نادر در دسترس میباشند ، پرداخته میباشد.طریق های مختلفی برای ایجاد کرد نرم‌افزار های کاربردی برای دستگاه های Android وجود دارااست ، البته طرز پیشنهادی به کارگیری از گویش نرم افزار نویسی جاوا و SDK Android میباشد.

ماشین مجازی Dalvik (Dalvik VM)

سیستم ادله آندروید برای یاد ، امنیت ، دستگاه و رئیس روند از دستگاه مجازی Dalvik (Dalvik VM) سود می‌برد. اگرچه ابهام های داخلی طرز همت Dalvik Virtual Machine برای یک بسط دهنده میانگین مداقه چندانی ندارد ، ولی می‌توانید Dalvik VM را تحت عنوان باکس ای تصور کنید که اطراف موردنیاز را برای اجرای یک نرم‌افزار اندرویدی مهیا می نماید و نیازی به نگرانی ندارد.رنامه هایی که روی سیستم استدلال اندروید مقصود قرار می‌گیرند در جاوا درج شده و بوسیله ماشین مجازی Dalvik (DVM) انجام میگردند

آنریل چیست ؟ Unreal


آنریل چیست ؟ Unreal
برای نخستین دفعه اپیک گیمز در سال 1998 موتور آنریل را پیاده سازی کرد .طی ایجاد کرد یه بازی تیر اندازی به نام آنریل از موتور بازی سازی آنریل مستعمل بود و از طرفی به خیال توفیق چشمگیری که داشت تبدیل به یک موتور موءثر برای تشکیل داد بازی هایی مثل طراحی اپلیکیشن در مشهد  پنهان کاری و نقش آفرینی شد

از سال 2004 و ارائه ورژن ی سوم این موتور بازی سازی به بازار بود که قابلیت ایجاد کرد بازی های موبایلی با مدد از اندروید و ای اواس قابلیت و امکان پذیر شد

یونیتی چیست؟ Unity
Unity یک موتور بازی تعدادی پلتفرمی میباشد که به وسیله Unity Technologies پیشرفته میباشد ، که عمدتا برای بسط بازی های ویدئویی و مشابه سازی برای رایانه ها ، کنسول ها و دستگاه های موبایل استعمال می‌شود. نخسین بار صرفا برای سیستم عامل X اعلام شد ، در کنفرانس گسترش دهندگان جهانی اپل در سال 2005 ، از آن مجال به آن گاه بر روی 27 سیستم دلیل تمدید شد.

Unity یک موتور بازی کلیه منظوره میباشد که از گرافیک دو آینده و سه آینده ، امکان کشیدن و آزادکردن و اسکریپت نویسی از روش C#حفاظت می نماید.

Unity برای گسترش بازی های گوشی بسیار دوستداشتنی میباشد و بیشتر تمرکز آنان روی سیستم ادله های موبایل میباشد. با وجود این Unity یک بستر مطلوب برای گسترش بازی های دو آجل حتی‌در مقایسه با بقیه موتورهای منحصر به فرد دو آتی میباشد ، به ویژه چنانچه قصد دارید بازی را در چند دستگاه گوشی منتشر نمائید.

Unity نیز گزینش خیر و خوبی برای بسط VR میباشد ، اگرچه VR اینک بازار بسیار کوچکی میباشد. بازارهای موبایل و PSVR وسیع ترین بازارهای VR می‌باشند و Unity فعلا حالت قابل قبولی برای جابجایی بازی ها به بخش اعظمی از سیستم کارداران مانند PS4 و PC یا این که بازارهای متفاوت گوشی دارااست.

این موتور API های گرافیکی پایین را غرض قرار میدهد: Direct3D در Windows و Xbox One ؛ OpenGL در لینوکس ، macOS و ویندوز ؛ OpenGL ES در Android و iOS ؛ WebGL در اینترنت ؛ و API های منحصر روی کنسول های بازی های ویدئویی.

ضمن این ، Unity از API های سطح تحت Metal در iOS و macOS و Vulkan در Android ، Linux و Windows و همینطور Direct3D 12 در Windows و Xbox One تامین می نماید. در بازی های دو آتی ، یونیتی اذن واردات اسپریت و یک رندر توسعه یافته جهانی دو آینده را می‌دهد.

برای بازی های سه آجل ، یونیتی قابلیت و امکان فشرده سازی بافت و پیکربندی وضوح را برای هر پلتفرمی که موتور بازی از آن مدد می نماید ، قابلیت پذیر می نماید و پناه از نقشه های پررنگ ، نقشه رفلکس ، نقشه برداری اختلاف منظر ، انسداد دور و اطراف شیت اکران (SSAO) ، سایه های پویا با به کار گیری از نقشه های سایه ، ارائه و جانبداری می نماید.

یونیتی دارنده خصوصیت ایی میباشد که در آن جامعه توسعه و گسترش دهندگان می‌توانند منابع تجاری و بدون‌پول فرد ثالث مانند بافت ، سبک ، پلاگین ، پلاگین ویرایشگر و حتی مجموع مثال بازی را بارگیری و لود نمایند.

یونیتی به جهت تواناییش در مقصود قرار دادن بازی ها برای یک‌سری سیستم دلیل شایان توجه میباشد.
تفاوت های یونیتی با آنریل ؟
بیاین با یه پرسش شاده آغاز کنیم

Unreal Engine و Unity از چه پلتفرم هایی جانبداری می نمایند؟
موتور Unreal از بسط بازی برای سیستم استدلال های موبایل مانند iOS و Android ، برای کنسول هایی مانند PS4 ، XBOX ONE و Nintendo Switch و سیستم استدلال های رومیزی مانند Windows ، Mac و Linux پناه می نماید. همینطور از سیستم دلیل های VR مانند Oculus ، SteamVR ، PSVR ، Google Daydream و Samsung Gear VR جانبداری می نماید.

یونیتی ، از سوی دیگر ، خیر صرفا از همگی این سیستم کارداران مدد می نماید ، بلکه از پلتفرم های تلویزیون هوشمند مانند Android TV و Samsung SmartTV و همینطور سیستم استدلال های حقیقت افزوده مانند Apple ARKit و Google ARCore تامین می نماید.

و Unity به آسانی از پلتفرم های بیشتری نسبت به Unreal پناه نمی نماید ، همینطور معمولاً او‌لین موتور بازی میباشد که هنگام راه‌اندازی یک پلتفرم نو سازش را ارائه می‌دهد. درخصوص سازش ، یونیت موفق بدیهی میباشد ، و در حالتی‌که در ادامه تکثیر بازی خویش تا حد قابلیت در پلتفرم های گوناگون میباشید ، یونیتی شایسته ترین تعیین شما میباشد.

مقایسه تیم خصوصیت های Unity و Unreal
اگرچه هر دو اپلیکیشن دارنده قابلیت و امکان های شبیه می‌باشند ، Unreal Engine ابزارهای داخلی بیشتری را ارائه میدهد که پیشرفت بازی را آسوده خیس می نماید.

آنریل دارنده یک ویرایشگر مواد داخلی وسیع و همینطور یک ویرایشگر سینمایی داخلی میباشد که به توسعه و گسترش دهندگان اذن می‌دهد به راحتی سکانس های سینمایی در بازی های خویش تولید نمایند این وجود ، و ابزار بسط دو آجل ارائه گردیده به وسیله Unity بسیار موثرتر از Unreal میباشد.

به خیال و خاطر داشته باشید که خصوصیات را تنها نمی اقتدار صرفا مبنی بر تعداد آنان قضاوت کرد .یکی‌از مهم‌ترین خصوصیت های یک ابزار این میباشد که چه طور میتوان از آن‌ها استفاد کرد.اما سهولت استعمال نسبتاً فرضی میباشد ،چیزی که یک نفر دوست داراست از آن استعمال نماید ممکن میباشد برای دیگری کابوس باشد.

به کارگیری از کدام بی آلایش خیس میباشد یونیتی یا این که آنریل؟
بر پایه ی ابزارهای داخلی ارائه گردیده به وسیله موتور ، خواهیم توانست ببینیم که Unreal از دو آیتم توانمند خیس میباشد. البته این بدان معناست که استعمال از Unity معمولی خیس میباشد. همین مقایسه را می اقتدار در جنبه اپلیکیشن نویسی آنان دید. یونیتی از C# برای لهجه اپلیکیشن نویسی مهم خویش به کارگیری می نماید ، که استعمال و یادگیری آن سهل خیس میباشد. از طرف دیگر ، Unreal از C ++ به کارگیری می نماید ، که بسیار حاذق خیس میباشد ، ولی یادگیری آن دشوار خیس و مستعد مشکلات میباشد.

خوشبختانه Unreal عدم وضوح خویش را با ارائه یک گویش اپ نویسی جایگزین و سهل و آسان برای به کار گیری ، جبران می نماید:

Blueprint. یک گویش نرم‌افزار نویسی میباشد که در آن بسط دهندگان میتوانند گره ها را به یکدیگر متصل کرده و عنصرها گیم پلی اپلیکیشن را طراحی برنامه نمایند. با به کار گیری از این ابزار ، برنامه نویس ها مانند هنرمندان و نویسندگان میتوانند فارغ از توکل بر برنامه نویس ها ، رویدادهای گیم پلی را اسکریپت نمایند.

روانشناسی رنگ چیست و چه تاثیری در پیاده سازی نرم افزار دارد؟


روانشناسی رنگ چیست و چه تاثیری در پیاده سازی نرم افزار داراست؟
روانشناسی رنگ‌ها بخشی از روانشناسی رفتاری میباشد که اثر هر رنگی بر کردار بشر را گزینه پژوهش قرار میدهد و بر احساسات، دیدگاه و بها رنگ‌ها تمرکز داراست.درواقع این شاخه سعی بر تشخیص اثر رنگ‌ها بر کردار بینش و احساسات شخصی داراست. رنگ‌ها اثر خیلی مهمی بر تعامل استفاده کننده با نرم افزار یا این که وبسایت دارا‌هستند و سبب میشوند مخاطب در ثانیه‌های نخستین فی مابین ۶۲ تا ۹۰ درصد راجب تارنما قضاوت نماید طراحی اپلیکیشن در مشهد  و تصمیم بگیرد جزو یوزرها شما باشد یا این که خیر؟
یکی معضل‌ها برای برندها و پیاده سازی نرم افزار گزینش ادغام رنگی مطلوب، دیدنی و هماهنگ با سرویس ها میباشد. رنگ مهم مارک رنگی میباشد که استفاده کننده شمارا با آن به حافظه می آورد، رنگی میباشد که رمانتیک مثل هیجان، شوق واشتیاق، توان، نازکی، پشت گرمی و… را به استفاده کننده القا می‌نماید.

تعیین پالت رنگی مطلوب یکی‌از مطرح ترین لطف‌هایی میباشد که شما در حق بیزنس خویش میکنید، رنگ‌ها مارک را برای استفاده کننده تداعی می‌کنندو و تا ۸۰% آشنایی مارک را ارتقا می دهند. تعیین پالت رنگی اثر خیلی متعددی بر داشتن اپلیکیشنی دیده‌نواز دارااست زیرا رنگ‌ها اثر متعددی در ادراک ما دارا هستند و در صورتی هارمونی رنگی قابل قبولی را تعیین نکنید حس غیرحرفه‌ای بودن و غیرقابل متکی بودن بودن مارک را القا می کنید. (برای گزینش گونه های پالت رنگی میتوانید از وب سایت Color Hunt یاری بگیرید.)
روانشناسی رنگ‌ها چه تاثیری در نرم افزار اینجانب دارا‌هستند؟
برای قضیه، منو، دکمه‌ها، پوسته‌ها، عنا وین، متن، ارتباطات، تصاویر و…. تمامی و تمامی به رنگ‌ها نیاز دارا هستند. هنگامی سخن از گزینش رنگ ‌می گردد مشکلات رایجی مثل ادغام رنگ‌های نامربوط، استعمال متعددی از رنگ‌ها، استعمال نکردن از رنگ‌های تکمیل کننده، به کار گیری متعددی از رنگ‌ها گرم و سرد اواسط می آید.
با گزینش رنگ صحیح برای نرم افزار درواقع آن را قابل به کار گیری کرده‌اید، زمانی رنگ‌ها روان خورد کن باشند و استفاده کننده هنگام استعمال از برنامه احساس خیر و خوبی نداشته باشد واضح میباشد که دوست ندارد همیشه از نرم افزار شما به کار گیری نماید، یا این که حتی کلا استعمال از آن را انقطاع نماید.



چه اصولی را برای گزینش رنگ نرم افزار در پیش بگیرم؟
در شرایطی‌که طراح می باشید این یک درفش قرمز رنگ برای شماست که رنگ‌ها را به طور کامل مطابق ذوق و سلیقه خویش گزینش نکنید! شما می بایست دلیلی برای رنگی که گزینش کرده‌اید داشته باشید؛ شرایطی می باشد که برای گزینش رنگ بایستی رعایت فرمائید.

در صورتیکه مارک لوگویی با رنگ اثبات دارااست؛ این رنگ نقطه استارت شماست.
ابدا و به هیچ عنوان سمت رنگ رقبای قدر خویش نروید، در‌حالتی که رقیبی دارید که از پالت رنگی خاصی برای مارک خویش استعمال کرده تا حد ممکن از رنگ‌های گزینه به کارگیری آن مارک به کار گیری نکنید، زیرا در غایت نرم افزار شما قرار میباشد کاربر را به خاطر به عبارتی مارک بیاندازد.
ذوق وسلیقه استفاده کننده! حتما اپلیکیشنی که برای طفل‌ها پیاده سازی کرده‌اید قرار وجود ندارد از رنگ‌های خنثی لبریز گردیده باشد و اپلیکیشنی که برای خزانه پیاده سازی کرده‌اید مورد نیاز وجود ندارد آکنده از رنگ‌های جیغ و خنده رو باشد.
خیلی شلوغش نکنید، رنگ‌ها جلوه‌ی خویش را از دست میدهند، یک‌سری رنگ کافیست تا منظو خویش را برسانید.
قواعد پالت‌های رنگ برای نرم افزار
پالت‌های رنگی دایره رنگ و کنتراست‌های هفتگانه‌ای می باشند که از آنان برای پیاده سازی یاری می گیریم. دایره رنگ از ابزار اساس پیاده سازی میباشد و رنگ‌ها مطابق فرکانس خویش دورتا بدور آن چیده گردیده‌اند؛ هردو رنگی که روبه‌روی هم قرار دارا‌هستند رنگ‌های کامل کننده هم می باشند.
۱. رنگ‌های خنده رو و زنده
رنگ‌های زنده به کاربر انرژی منتقل می‌نمایند و برای تبلیغات و جلب اعتنا شایسته ترین مورد میباشند. این رنگ‌ها سایه‌های مختلفی از طیف رنگ متبوع را به‌فعالیت می گیرند.
۲. رنگ‌های تکمیل کننده و آنالوگ
پالتی که از رنگ‌های روبه‌روی هم دایره رنگ استعمال می‌نماید و در عین یکنواختی و آسانی؛ نرم افزار را کسل کننده نمی‌نماید و جذابیت خاصی به نرم افزار می دهد. این پالت رنگی را در نرم‌افزار‌های اداره ها، مکتب‌ها، دانشکده‌ها، وبسایت‌های علمی و خبری چشم‎اید.
۳. رنگ‌های بدون‌نور و پر‌نور
در‌حالتی که نرم افزار شما محتوای آموزشی یا این که امنیتی دارااست شایسته ترین گزینش همین ادغام رنگ میباشد. در‌این ادغام رنگ‌های تیره‌خیس در بخش‌های گوناگون نرم افزار به کار گیری میشود.
۴. تک رنگ یا این که رنگ محور
اینجا یک رنگ شالوده تعیین می کنید و سایر چیزها را روی آن‌ سازه میکنید. کل سایه‌ها و رنگ‌های به‌شغل برده گردیده حالات تیره و پر‌نور به عبارتی رنگ می‌باشند.
مرجع ارزیابی رنگ‌ها
این قسمت را مرجع بررسی رنگ‌ها بدانید! در‌این قسمت رنگ‌های مهم ( سه رنگ اساسی خیر، رنگ‌های اساسی) را پژوهش کردیم و حسی که به کاربر القا می‌نماید را بازگو می کنیم تا مطمئن شویم تا پایان خط مش تعیین رنگ کنار شما بودیم.

قرمز‌رنگ
رنگ قرمز رنگ سرعت ضربان قلب را فراتر می‌رود و حتی سرعت تنفس را هم ارتقا میدهد. مدام معنای هیجان، علاقه، انرژی و تحرک داشته ولی در عین اکنون پیکار و خشونت و عصبانیت و خطر را هم برایمان تداعی نموده است.
* کی از قرمز‌رنگ به کارگیری کنم؟
در صورتیکه دنبال جلب اعتنا می باشید، رنگ خویش را پیدا کرده‌اید. قرمز‌رنگ برای موضوعاتی در گروه‌بندی خوراک، مد و فشن، سرگرمی، ورزش، تبلیغات، خدمت‌های اضطراری و حفظ‌های بهداشتی گزینش خیلی خیر میباشد. در صورتی میخواهید احساس فوریت در مبادرت به خرید و هیجان ساخت فرمایید ادویه رنگ قرمز‌رنگ سلاح شماست. کوکاکولا و H&M از برندهای دارای شهرت بر مبنا رنگ قرمز‌رنگ می باشند.
* کی از قرمز‌رنگ استعمال نکنم؟
نخستین از کلیه هشدار بدهم، از رنگ قرمز رنگ بیشتراز حد استعمال نکنید! هیجان متعددی مدام به عایدی شما وجود ندارد. در حالتی‌که در تیم‌بندی کالاهای گران‌قیمت، طبیعت و… به هیچ وجه مطلوب وجود ندارد.