مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

آنریل چیست ؟ Unreal


آنریل چیست ؟ Unreal
برای نخستین دفعه اپیک گیمز در سال 1998 موتور آنریل را پیاده سازی کرد .طی ایجاد کرد یه بازی تیر اندازی به نام آنریل از موتور بازی سازی آنریل مستعمل بود و از طرفی به خیال توفیق چشمگیری که داشت تبدیل به یک موتور موءثر برای تشکیل داد بازی هایی مثل طراحی اپلیکیشن در مشهد  پنهان کاری و نقش آفرینی شد

از سال 2004 و ارائه ورژن ی سوم این موتور بازی سازی به بازار بود که قابلیت ایجاد کرد بازی های موبایلی با مدد از اندروید و ای اواس قابلیت و امکان پذیر شد

یونیتی چیست؟ Unity
Unity یک موتور بازی تعدادی پلتفرمی میباشد که به وسیله Unity Technologies پیشرفته میباشد ، که عمدتا برای بسط بازی های ویدئویی و مشابه سازی برای رایانه ها ، کنسول ها و دستگاه های موبایل استعمال می‌شود. نخسین بار صرفا برای سیستم عامل X اعلام شد ، در کنفرانس گسترش دهندگان جهانی اپل در سال 2005 ، از آن مجال به آن گاه بر روی 27 سیستم دلیل تمدید شد.

Unity یک موتور بازی کلیه منظوره میباشد که از گرافیک دو آینده و سه آینده ، امکان کشیدن و آزادکردن و اسکریپت نویسی از روش C#حفاظت می نماید.

Unity برای گسترش بازی های گوشی بسیار دوستداشتنی میباشد و بیشتر تمرکز آنان روی سیستم ادله های موبایل میباشد. با وجود این Unity یک بستر مطلوب برای گسترش بازی های دو آجل حتی‌در مقایسه با بقیه موتورهای منحصر به فرد دو آتی میباشد ، به ویژه چنانچه قصد دارید بازی را در چند دستگاه گوشی منتشر نمائید.

Unity نیز گزینش خیر و خوبی برای بسط VR میباشد ، اگرچه VR اینک بازار بسیار کوچکی میباشد. بازارهای موبایل و PSVR وسیع ترین بازارهای VR می‌باشند و Unity فعلا حالت قابل قبولی برای جابجایی بازی ها به بخش اعظمی از سیستم کارداران مانند PS4 و PC یا این که بازارهای متفاوت گوشی دارااست.

این موتور API های گرافیکی پایین را غرض قرار میدهد: Direct3D در Windows و Xbox One ؛ OpenGL در لینوکس ، macOS و ویندوز ؛ OpenGL ES در Android و iOS ؛ WebGL در اینترنت ؛ و API های منحصر روی کنسول های بازی های ویدئویی.

ضمن این ، Unity از API های سطح تحت Metal در iOS و macOS و Vulkan در Android ، Linux و Windows و همینطور Direct3D 12 در Windows و Xbox One تامین می نماید. در بازی های دو آتی ، یونیتی اذن واردات اسپریت و یک رندر توسعه یافته جهانی دو آینده را می‌دهد.

برای بازی های سه آجل ، یونیتی قابلیت و امکان فشرده سازی بافت و پیکربندی وضوح را برای هر پلتفرمی که موتور بازی از آن مدد می نماید ، قابلیت پذیر می نماید و پناه از نقشه های پررنگ ، نقشه رفلکس ، نقشه برداری اختلاف منظر ، انسداد دور و اطراف شیت اکران (SSAO) ، سایه های پویا با به کار گیری از نقشه های سایه ، ارائه و جانبداری می نماید.

یونیتی دارنده خصوصیت ایی میباشد که در آن جامعه توسعه و گسترش دهندگان می‌توانند منابع تجاری و بدون‌پول فرد ثالث مانند بافت ، سبک ، پلاگین ، پلاگین ویرایشگر و حتی مجموع مثال بازی را بارگیری و لود نمایند.

یونیتی به جهت تواناییش در مقصود قرار دادن بازی ها برای یک‌سری سیستم دلیل شایان توجه میباشد.
تفاوت های یونیتی با آنریل ؟
بیاین با یه پرسش شاده آغاز کنیم

Unreal Engine و Unity از چه پلتفرم هایی جانبداری می نمایند؟
موتور Unreal از بسط بازی برای سیستم استدلال های موبایل مانند iOS و Android ، برای کنسول هایی مانند PS4 ، XBOX ONE و Nintendo Switch و سیستم استدلال های رومیزی مانند Windows ، Mac و Linux پناه می نماید. همینطور از سیستم دلیل های VR مانند Oculus ، SteamVR ، PSVR ، Google Daydream و Samsung Gear VR جانبداری می نماید.

یونیتی ، از سوی دیگر ، خیر صرفا از همگی این سیستم کارداران مدد می نماید ، بلکه از پلتفرم های تلویزیون هوشمند مانند Android TV و Samsung SmartTV و همینطور سیستم استدلال های حقیقت افزوده مانند Apple ARKit و Google ARCore تامین می نماید.

و Unity به آسانی از پلتفرم های بیشتری نسبت به Unreal پناه نمی نماید ، همینطور معمولاً او‌لین موتور بازی میباشد که هنگام راه‌اندازی یک پلتفرم نو سازش را ارائه می‌دهد. درخصوص سازش ، یونیت موفق بدیهی میباشد ، و در حالتی‌که در ادامه تکثیر بازی خویش تا حد قابلیت در پلتفرم های گوناگون میباشید ، یونیتی شایسته ترین تعیین شما میباشد.

مقایسه تیم خصوصیت های Unity و Unreal
اگرچه هر دو اپلیکیشن دارنده قابلیت و امکان های شبیه می‌باشند ، Unreal Engine ابزارهای داخلی بیشتری را ارائه میدهد که پیشرفت بازی را آسوده خیس می نماید.

آنریل دارنده یک ویرایشگر مواد داخلی وسیع و همینطور یک ویرایشگر سینمایی داخلی میباشد که به توسعه و گسترش دهندگان اذن می‌دهد به راحتی سکانس های سینمایی در بازی های خویش تولید نمایند این وجود ، و ابزار بسط دو آجل ارائه گردیده به وسیله Unity بسیار موثرتر از Unreal میباشد.

به خیال و خاطر داشته باشید که خصوصیات را تنها نمی اقتدار صرفا مبنی بر تعداد آنان قضاوت کرد .یکی‌از مهم‌ترین خصوصیت های یک ابزار این میباشد که چه طور میتوان از آن‌ها استفاد کرد.اما سهولت استعمال نسبتاً فرضی میباشد ،چیزی که یک نفر دوست داراست از آن استعمال نماید ممکن میباشد برای دیگری کابوس باشد.

به کارگیری از کدام بی آلایش خیس میباشد یونیتی یا این که آنریل؟
بر پایه ی ابزارهای داخلی ارائه گردیده به وسیله موتور ، خواهیم توانست ببینیم که Unreal از دو آیتم توانمند خیس میباشد. البته این بدان معناست که استعمال از Unity معمولی خیس میباشد. همین مقایسه را می اقتدار در جنبه اپلیکیشن نویسی آنان دید. یونیتی از C# برای لهجه اپلیکیشن نویسی مهم خویش به کارگیری می نماید ، که استعمال و یادگیری آن سهل خیس میباشد. از طرف دیگر ، Unreal از C ++ به کارگیری می نماید ، که بسیار حاذق خیس میباشد ، ولی یادگیری آن دشوار خیس و مستعد مشکلات میباشد.

خوشبختانه Unreal عدم وضوح خویش را با ارائه یک گویش اپ نویسی جایگزین و سهل و آسان برای به کار گیری ، جبران می نماید:

Blueprint. یک گویش نرم‌افزار نویسی میباشد که در آن بسط دهندگان میتوانند گره ها را به یکدیگر متصل کرده و عنصرها گیم پلی اپلیکیشن را طراحی برنامه نمایند. با به کار گیری از این ابزار ، برنامه نویس ها مانند هنرمندان و نویسندگان میتوانند فارغ از توکل بر برنامه نویس ها ، رویدادهای گیم پلی را اسکریپت نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد