مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

لیست چهارچوب‌ها و پلتفرم‌های محبوب‌ترین زمینه‌ها


داده های عددی الهام‌نصیب هوش تصنعی و مصنوعی

کوشش برای ساخت یک مغز تصنعی از فرایندهای طبیعی مغز انسان الهام گرفته میباشد. به‌تدریج، این ایده به یک مفهوم علمی تبدیل گردیده و منجر ساخت فناوری‌های کاربردی هوشمند شد‌ه‌است. طراحی اپلیکیشن در مشهد

 موقتی، توسعه و گسترش‌دهندگان هوش تصنعی و مصنوعی نتیجه ها فوق‌العاده را بدست آورده‌اند. به عنوان مثال Alpha Go را در حیث بگیرید، یک نرم افزار کامپیوتری که با یاری هوش تصنعی و مصنوعی حرفه‌ای ترین بازی رومیزی یا این که Board Game را ارائه می‌نماید. اقتدار فناوری و هوش مصنوعی هنوز برای بخش اعظمی قابل تصور وجود ندارد. تجهیزات بالقوه آن سبب می‌گردد که کمپانی‌ها هرچه بیشتر فناوری‌های شناختی را در فرایندهای خویش پیاده نمایند. پیش‌بینی کارشناسان راجع به توسعه و گسترش بازار هوش تصنعی و مصنوعی کاملا خوش‌بینانه میباشد. IDC پیش‌بینی نموده است که هزینه‌های جهانی برای سیستم‌های هوش تصنعی و مصنوعی تا سال 2022 به مبلغ 79.2 میلیارد دلار رسد، درحالی که طبق داده های عددی Statistica، درآمد به صورت فعال رویش کرده و تا سال 2025 به 59 میلیارد دلار می‌رسد.


برند کوبان، کارآفرین میلیاردر فناوری، مطمئن است که کشورهای پیشرو و گسترش‌یافته در حال حاضر با یکدیگر در درحال حاضر مسابقه هوش تصنعی و مصنوعی هستند و چیره‌ای که بر این فناوری اشراف داشته باشد، فقیه را زیر در دست گرفتن خویش خواهد داشت.




استفاده کاربردی هوش تصنعی

هوش تصنعی و مصنوعی یک اصطلاح چتری است که شامل فن‌آوری‌های زیادی میباشد، مانند یادگیری ماشینی و استدلالی، یادگیری عمیق، کانال‌های عصبی، پردازش گویش طبیعی یا این که NLP، بیومتریک، چت‌بات‌ها، دیجیتال تویین، تصویر رایانه‌ای، تشخیص صدا، ساخت‌و‌ساز و غیره. این فناوری‌ها را می‌اقتدار نسبتاً در مجموع صنعت های، از فروش و محافظت‌های بهداشتی گرفته تا ایجاد و هوافضا، با انجام تغییرات شایان توجه و ساخت سبک‌های تجاری جدید به کار گرفت. کاربرد عملی هوش تصنعی و مصنوعی در سازمان‌های گوناگون را می‌اقتدار به سه تیم تقسیم کرد:


تیم وظایف و فواید نمونه

سرویس ها و محصولات فناوری‌های شناختی درنظرگرفته شده در سرویس ها و تولیدها مشتری برای موثرتر ساختن آنها سرویس ها رزرو

تشخیص پزشکی


خودروهای اتومات


فرایندها خودکارسازی سرویس ها رایانه فرایندها، ایفا شغل های دستی یا این که جایگزین فرایندها با بشر تعمیرات، نگارگری، سرهم کردن ربات‌ها در صنعت هنگفت

ماشین‌های حفاری در صنعت نفت


ماشین‌های معدن فارغ از راننده در صنعت حفاری


طریقه‌ها الگوریتم‌ها وسعت متعددی از داده‌های فارغ از ساختار را تجزیه و رسیدگی کرده، دیدگاه دقیقی ایجاد کرد و گزارش را ارائه می دهد. در غایت کمک به سود‌گیری و پیش‌بینی گروه‌بندی مشتریان مبتنی بر نیازها و الگوهای خرید

گردآوری‌آوری و خلاصه کردن شاخص‌های دریافتی از هزاران دستگاه


 


گویش‌های اپلیکیشن‌نویسی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یک حوزه علمی بزرگ و رو به پرورش میباشد. جنبه گسترش راه حل‌های هوش تصنعی نسبتا پیچیده می باشد و ممکن است به ابزارها و لهجه‌های مختلفی نیاز داشته باشد. گزینش شایسته ترین لهجه نرم افزار‌نویسی برای هوش مصنوعی حقیقتا دشوار است، چون هر شرکتی نیازهای خاص خویش را برای هر پروژه خاص دارد. میان طیف تعالی‌ای از لهجه‌های نرم افزار‌نویسی،هم گویش‌های تخصصی برای فناوری‌های خاص هوش مصنوعی به کارگیری میگردند و هم زبان‌های همگانی برای توسعه رایج خیس هوش تصنعی. انتخاب گویش اپلیکیشن‌نویسی بستگی به الزامات عملکردی اپلیکیشن مایحتاج هوش تصنعی داراست.


لهجه‌های تخصصی

لهجه پردازش داده ها یا این که IPL اولی گویش سطح بالا بود که برای هدف ها هوش تصنعی در سال 1956 ایجاد شده است. گسترش‌دهندگان امروزی از برخی خصوصیت‌های IPL مانند لیست‌ها، برگشت، عملکردهای رتبه بالا، نمادها و ژنراتورها استعمال می‌نمایند.


گویش نشانه‌گذاری هوش مصنوعی یا این که AIML براساس XML ساخته شده است و برای ساخت عوامل گویش طبیعی یا این که چت‌بات‌ها به کار گیری می‌شود. این زبان دربرگیرنده دسته‌هایی میباشد که مشمول الگوهای ورودی کاربری و الگوهای جواب احتمالی به الگوها هستند. دسته‌ها، واحد اصلی علم این لهجه را تشکیل می دهند.


اسمالتاک یا این که Smalltalk یک گویش اپ‌نویسی شیء محور بسیار بی آلایش است که در ده سال 1970 ایجاد و برای اپ‌نویسی هوش تصنعی استفاده می گردد. امروزه، Smalltalk هنوز میان بسط‌دهندگان محبوب میباشد. اگرچه جامعه بسیار کوچکی دارااست، البته مرتبا کتابخانه‌هایی را برای کانال‌های عصبی، NLP، پردازش تصویر، الگوریتم‌های ژنتیکی و موردها دیگر منتشر می‌نماید.


زبان‌های همگانی

پایتون فی مابین لهجه‌های توسعه و گسترش دهنده هوش تصنعی و مصنوعی پیشتاز می باشد. پایتون دارنده سینتکس syntax ساده و کتابخانه‌های متنوع میباشد. پایتون از مدل‌های نرم‌افزار‌نویسی شیء مبنا، کاربردی و طریق‌ای پشتیبانی می‌نماید. این برنامه قادر است کانال‌های عصبی و چاره‌های یادگیری ماشینی را به طور کامل ساخت کرده و همینطور الگوریتم‌ها را تست و مسائل NLP را حل نماید.


C++ یکی سریع‌ترین زبان‌های نرم‌افزار‌نویسی میباشد و قادر است با اپ‌های هوش تصنعی و مصنوعی با سرعت بالایی همخوانی نماید. C++ براساس اصول شی‌ء گرایی فعالیت می‌نماید و سطح بالایی از انتزاع و مجموعه‌ای از کتابخانه سرمشق‌های استاندارد را ارائه می دهد.


LISP دومی و کهن‌ترین لهجه نرم افزار‌نویسی سطح بالا هست. بدلیل خصوصیت‌های منحصربفرد آن، هنوز به صورت وسیع در پروژه‌های یادگیری ماشینی و منطق استقرایی مورد استعمال قرار می گیرد:


قابلیت ایجاد کرد یک سطح انتزاعی خاص

سازش با خطاها مشتری

امکان مثال‌سازی سرعت

نرم افزار‌نویسی کارآمد

نگهبانی از لغت ها نمادین

احتساب تعاملی اجزا و گردآوری‌آوری دوباره فولدر‌ها در طول اجرای نرم افزار

Prolog یک زبان برنامه‌نویسی اعلام‌کننده می‌باشد، به این معنی که‌این نرم افزار با هر اپلیکیشن دیگری به راحتی تطابق پیدا می‌نماید. در زمینه هوش مصنوعی، این نرم‌افزار میتواند سیستم‌های دارای تخصص و اپ‌های انطباقی را برای حل مشکلات ساخت نماید. خصوصیت‌های اصلی عبارتند از تطبیق الگوها، ساختار داده‌های بر طبق درخت، مثال‌سازی سریع و عقب راندن اتوماتیک.




جاوا و هوش تصنعی و مصنوعی

هنوز یک گویش واحد برای هوش تصنعی و مصنوعی ابتکار نشده میباشد. با این وجود، پیشرفت‌دهندگان با استفاده از ابزارهای جان دار به حاصل خوب می‌رسند. در بخش اعظمی از مورد ها، جاوا را می‌قدرت شایسته ترین گویش برای پروژه‌های هوش مصنوعی نامید. کلاً، جاوا یک کدام از دوست داستنی‌ترین و رایج‌ترین گویش‌های نرم افزار‌نویسی میباشد. از نرم افزار‌نویسی جاوا می‌قدرت در تشکیل داد راهکار‌های یادگیری ماشینی، کانال‌های عصبی، الگوریتم‌های کاوش، اپلیکیشن‌نویسی ژنتیک و سیستم‌های یک سری رباته استفاده کرد. جاوا شیء شالوده و مقیاس‌پذیر میباشد که خصوصیت‌های ضروری برای پروژه‌های هوش مصنوعی را ارائه می‌نماید. فناوری ماشین مجازی، جاوا را قابل حمل، قابل مراقبت و روشن می‌نماید. این امکان به شما قابلیت میدهد یک ورژن واحد نرم افزار ساخت نمائید که بر روی همگی سیستم دلیل‌های هواخواهی گردیده از جاوا اعمال خواهد شد و به دستیابی‌و‌شغل شما قیمت بخشد.


نحوه اپ‌نویسی هوش تصنعی در جاوا

برای آغاز پیاده‌سازی هوش تصنعی، بایستی علم اول از الگوریتم‌ها و مفاهیم سنتی داشته باشید. آن‌ها را از روش زمان‌های آنلاین، کتاب‌های تخصصی و اینترنت‌وب سایت‌ها بیاموزید. آیتم نظری هوش تصنعی برای استفاده از کتابخانه‌های هوش مصنوعی جاوا که برای پیشرفت دهندگان بسیار اثر گذار می باشد، ضروری خواهد بود.


لیست چهارچوب‌ها و پلتفرم‌های دوست داستنی‌ترین قضیه‌ها

برای سیستم‌های تخصصی

Apache Jena چارچوبی برای ساخت اینترنت و اپ‌های داده پیوندی

PowerLoom بستری برای تولید نرم افزار‌های کاربردی مطابق علم و سیستم‌های استدلالی

D3web یک موتور استدلالی با الگوریتم‌های گوناگون برای حل ایرادات داده محور

Eye موتور عامل برای جاری ساختن عامل نصفه عقب باقیمانده

Tweety تیم‌ای از چارچوب‌ها برای جنبه‌های منطقی هوش مصنوعی و اکران علم

برای کانال‌های عصبی

Neuroph یک چارچوب منبع گشوده برای ساخت کانال عصبی

Deeplearning4j یک کتابخانه یادگیری عمیق برای JVM که API را برای ساخت کانال عصبی نیز ارائه می دهد.

برای پردازش زبان طبیعی

Apache OpenNLP مجموعه‌ای برای پردازش متن لهجه طبیعی

Stanford CoreNLP چارچوبی برای اعمال وظایف NLP


3 ابزار برتر برای تست کاربردپذیری در موبایل

پیشرفت‌ی موبایل چیست؟

امروزه به لطف فناوری در اکنون پرورش، دستگاه‌های نو با کارکردهای ابتکاری وارد بازار میشوند. تکامل فناوری و بسط‌ی اپ‌های گوشی با دستگاه‌های نو، معاش مارا بسیار شل خیس نموده است. در دنیای تلفن همراه‌های هوشمند، داشتن یک وبسایت کفاف نمیدهد. در پژوهش‌ی اخیر نشانه داده گردیده است که دستکم 45٪ جستجوی گوگل با به کارگیری از تلفن‌های هوشمند رخداد میفتد. این تعداد چشمگیر میباشد؛ براین اساس در استحصال و امور، گوشی اصلی جلوه می‌نماید. دسترسی به وب در دستگاه‌ها، برای هر استخراج و کاری لازم میباشد؛ که‌این مورد گسترش‌ی اپ‌های گوشی را استارت کرده‌ میباشد.

طراحی اپلیکیشن در مشهد

کمپانی تکران ارائه دهنده سرویس ها پیاده سازی نرم افزار با واپسین متدهای روز دنیا میباشد.


توسعه و گسترش‌ی گوشی چیست؟


ما قادر خواهیم بود قسمت پیشرفت‌ی موبایل را که مرتبط با ایجاد کرد اپ‌های تلفن نمی شود (اگرچه نصیب بزرگی از آن میباشد) را توضیح دهیم. در واقع، این اپلیکیشن برای هر نوع دستگاه گوشی مانند تلفن، تبلت، ساعت هوشمند و هر نوع دستگاه پوشیدنی که از هر نوع سیستم برهان موبایل استعمال می‌نمایند، مطلوب میباشد.


 




 


گسترش‌ی گوشی شانس متفاوتی را برای گسترش‌ی انفرادی، جهت تشکیل داد یک نرم افزار‌ی حقیقی قابل استعمال، در یک عصر نسبتاً کوتاه ساخت و ساز می‌نماید. با این درحال حاضر، توسعه و گسترش‌ی اپ‌های موبایل بیش تر از یک زمان برای آفریننده‌ی انفرادی میباشد که میتواند پروژه خویش را ساخت‌و‌ساز نماید؛ چون مطلقاً این دوران وقتگیر خیس میباشد و دستگاه‌های موبایل، نصیب‌های بزرگتر و بیشتری از معاش ما‌را در چنگ دارا‌هستند. در‌این نوشته‌ی علمی، ما چیستی پیشرفت‌ی اپلیکیشن‌ی گوشی و تنی چند از سیستم استدلال‌های مهم گوشی را نظارت می کنیم و مقداری درباره‌ی فناوری‌هایی که برای پیشرفت وجود دارااست سخن خوا هیم کرد؛ براین اساس شما یک رویت کرد بدیهی در زمینه‌ی اینکه آیا برای شما کاربردی خواهد بود یا این که نه، خواهید داشت.


سیستم برهان های اساسی توسعه و گسترش موبایل


iOS


IOS به نوعی “big dog” و از سیستم ادله‌های اساسی توسعه و گسترش‌ی نرم افزار میباشد، به دلیل آنکه این پلتفرم در غایت مضمون‌ دستگاه گوشی و سیستم برنامه موبایل و بسط‌ی تلفن همراه را به بعدازظهر امروزی وارد کرده‌میباشد. iOS اما به وسیله اپل ایجاد شده است و به صورت انحصاری روی محصول ها اپل اعمال میشود. اپل اکثری از ابزارها و کتابخانه‌های ساکن را برای پیشرفت‌ی نرم‌افزار‌های iOS به پیشرفت دهندگان iOS ارائه میدهد. اگرچه شما بدون چاره نیستید برای ساخت و ساز نرم‌افزار‌هایتان از ابزارهای توسعه و گسترش دهنده‌ی اپل استعمال نمائید، البته برای ساختن اپ‌ی خویش، صرفا به یک Mac نیاز دارید که دارنده سیستم دلیل X باشد.


اندروید


اندروید دیگر بازیکن چیره در‌این اطراف میباشد. ولی یه خرده دیرتر کمپانی کننده‌ی بازی شد، نخستین دفعه در سپتامبر 2008 منتشر شد، به طور تقریبً 1‌سال دیرتر از iOS، البته توانسته میباشد سهم قابل توجهی از بازار تلفن همراه را بدست آورد. از نگاه فنی، اندروید سیستم ادله گوشی با بیشترین سهم بازار، حدود 80٪ سهم در مقایسه با سهم 18٪ iOS میباشد. این اعداد پاره ای فریبنده میباشند؛ چون اندروید ممکن میباشد یک بازار متفرق باشد که متشکل از دستگاه‌های متعدد ساخت‌و‌ساز گردیده به وسیله سازندگان متعدد میباشد و ورژن‌های به طور کاملً مختلفی از سیستم استدلال اندروید را جاری ساختن می‌نماید.


تفاوت مهم در میان iOS و Android چیست؟


Android به وسیله Google نگهبانی میگردد.

IOS به وسیله Apple تامین میگردد.

هرکسی میتواند یک دستگاه اندرویدی بسازد، این دستگاه برای جاری ساختن در اشکال سیستم دلیل‌ها و دستگاه‌های متفاوت مشقت بار افزاری با فاکتورها و قابلیت و امکان‌های بسیار متعدد پیاده سازی شد‌ه‌است.

IOS تنها برای دسته‌ی خاصی از دستگاه‌های اپل اعمال گردیده‌است.

Android مطابق هسته‌ی لینوکس میباشد و Google کد منبع Android را تحت عنوان منبع آزاد منتشر می‌نماید.

مانند اپل، Google برخی از ابزارهای ساکن را برای گسترش اندروید ارائه میدهد؛ البته شما دیگر نیازی به به کارگیری از آنان ندارید.

 




 


فرآیند بلندتر گسترش‌ی اپلیکیشن‌های گوشی در سال 2018


حقیقت افزوده


حقیقت افزوده (AR) برای توضیح دنیای حقیقی پیرامون، هر کجا که موادسازنده ساخت‌و‌ساز گردیده بوسیله رایانه آشنا باشند، استعمال میشود و آنچه ما از روش دوربین می توانیم ببینیم را افزایش می بخشد. در سال‌های اخیر این فناوری با محبوبیت متعددی رونق گرفته میباشد. خیر فقط در اپلیکیشن‌های سرگرمی اکثر وقت ها از AR استعمال میشود، بلکه در نظام آموزشی و در بخش اعظمی از گونه های رویدادهای ورزشی نیز آیتم دقت میباشد. مثلا در نرم‌افزار‌های رایج رسانه‌های اجتماعی امروز مانند Snap chat ،Instagram Pokémon Go.


AR با تمایز دادن خویش با بقیه اپ‌های ارائه گردیده در بازار، با بی نیاز سازی تصویری بدیهی به امداد برنامه کودکان‌های سه آتی، متن‌های فانتزی و فیلترهای دیدنی، به یک اپلیکیشن‌ی تعاملی تبدیل گردیده است؛ این خصوصیت فناوری به آنان امداد نموده است تا به روشی منحصربه‌فرد تکان نمایند و یوزرها در هر سنی خصوصاً نسل جوان، که با جدیدترین فناوری ها آپدیت گردیده اند را به خویش جلب نماید.


هوش تصنعی


هوش تصنعی (AI) در یک سری توسعه فناوری و همینطور یادگیری ماشین، مراحل لهجه، اتوماسیون و مورد ها دیگر بسیار پررنگ شد‌ه‌است. با رویش سریع و مداوم هوش تصنعی، کمپانی‌های معروف این خصوصیت را با توفیق چشمگیری مانند Amazon’s Alexa و سیستم قابل انعطاف افزاری تشخیص رخ اپل به نرم‌افزار‌های موبایل خویش اضافه کرده‌اند.


هوش تصنعی و مصنوعی، اپلیکیشن‌ها را بصری خیس جلوه میدهد و همینطور به شما یاری می‌نماید تا تجارب‌ی کاربری بهتری داشته باشید؛ چون آحاد داده ها شما از روش الگوریتم‌ها هدایت می شود تا پیشنهادهایی متناسب با علایق و حالت‌های شما تشکیل دهد. در شرایطی‌که کمپانی شما در ادامه این میباشد که در رأس اختراع قرار بگیرد، بایستی به کار گیری از هوش تصنعی را در نرم‌افزار‌ی موبایل خویش، حق تقدم قرار دهد.


گسترش‌ی ترکیبی


در گسترش ترکیبی، از گویش‌های نرم‌افزار نویسی استاندارد مانند JavaScript به کارگیری می گردد و صرفا یک محور کد می بایست نوشته خواهد شد؛ چون چارچوب مستعمل به صورت منظم همگی چیز را در یک چشم انداز‌ تماماً گروه بندی می‌نماید که ممکن میباشد در فضا‌های Android و iOS اکران داده خواهد شد.


در حین یک‌سری سال پیشین، به جهت قابلیت و امکان‌های میان پلتفرمی ارائه گردیده بوسیله گسترش‌ی ترکیبی و فعال سازی دکان‌های خرید نرم افزار Google Play و Apple App Store با منابع ناچیز، کمپانی‌هایی که مایل به تشکیل اپ‌های ترکیبی گوشی می‌باشند، ارتقاء باورنکردنی کرده‌ میباشد.




از طرف دیگر، بسط‌ی اپلیکیشن‌های ساکن بسیار پرهزینه میباشد؛ چون آن ها تنها برای یک پلتفرم در یک فرصت پیاده سازی میشوند، البته کمپانی‌هایی که سعی بر ارائه‌ی معمولی ترین تجارب برای یوزرها دارا‌هستند، می توانند برای مدام آنها‌را ترجیح دهند.


چارچوب‌های دوست داستنی گسترش‌ی گوشی مانند React-Native و Ionic این رقابت را هدایت می‌نمایند و اعتنا شمارا جلب می‌نمایند تا ببینند کدام یک میتواند در بعدی‌ی مجاورت بر بازار احاطه یابد، یااینکه یک حریف تازه وارد بازی می گردد و مایل به رقابت میباشد.


احراز نام و نشان دو عاملی


با احراز نام‌و‌نشان دو عاملی (2FA)، از یوزرها منظور میگردد که ورود به سیستم، با قرار دادن پین از روش تلفن یا این که نشانی اینترنتی خویش که به اکانت آنان متصل میباشد را پذیرش نمایند. در جامعه‌ی امروزی، داده ها ما نام‌و‌نشان ماست و با بیش تر از پنج میلیارد مخاطب متمایز موبایل، با ارتقاء چهار آتی هر ساله، امنیت داده‌ها ضروری و بیش تر از هر مجال دیگری حیاتی میباشد. تعدادی نرم افزار‌ی وب و تلفن همراه مانند Gmail و Steam از 2FA برای پذیرش نام‌و‌نشان استفاده کننده در زمان ورود به سیستم، یا این که هر مجال که عمل‌های مشکوکی مانند تغییر‌و تحول نشانی IP در اکانت او فیس می دهد، به کارگیری می‌نمایند. با نقض داده‌ها و عملکرد‌های فیشینگ اکانت که روزمره در جامعه‌ی امروزی ما صورت میدهد، این لایه‌ی مازاد حمایت میتواند امنیت کمپانی‌ها را مهیا نماید تا از جرایم اینترنتی پرهیز گردد.


بلاکچین


با تکامل سریع بلاکچین، یک سری کمپانی و کمپانی‌های نو تأسیس، این فناوری را در نرم‌افزار‌های تلفن همراه خویش گنجانده‌اند و آنچه را که امروزه تحت عنوان DApps (نرم‌افزار های غیرمتمرکز) شناخته می‌گردد، ساخت می‌نمایند.


توزیع دوباره بلاکچین در سود‌ی تعدادی دستگاه متصل به یکدیگر، قادر است یک اسکن از داده‌های بسته بندی گردیده در بلوک‌های بهم پیوسته را ذخیره نماید. از این رو، آنچه ما کانال (Peer-to-Peer (P2P می‌نامیم، انقلابی ساخت‌و‌ساز نموده است. با این هم اکنون، کمپانی‌ها ریسک‌های مالی را در اختیار گرفتن می‌نمایند و از داده‌های یوزرها مراقبت می‌نمایند. در سال 2008، این فناوری به ساخت و ساز ارزهای رمزپایه امداد کرد و اینک، نرم افزار‌های گوشی مانند Fold به شما اذن میدهند در دنیای حقیقی بیت کوین بپردازید.


دامنه تطبیق دقیق یا Exact Match Domain چیست؟


دامنه‌ تطبیق دقیق همیشه برهان اساسی اختلافات میان سئوکاران بود. برای دوران طولانی، EMD یک مزیت رقابتی در اختیار سئوکارانی که طرز استفاده از آن را بلد بودند قرار داده است. در روزهایی که موتور جستجوی گوگل به تازگی عمل خود را شروع کرده بود و زمانی که الگوریتم‌های مرتبط نسبتاً ضعیف بودند، بخش اعظمی از افراد از دامنه‌های «دو خط تیره» به کارگیری می‌کردند زیرا هم خرید آن‌ها ارزانتر بود و هم جایگاه‌بندی آسانتری داشتند. علیرغم بحث و سوء به کار گیری آشکار، EMD علامت دهنده بهترین کاری می باشد که سئوکاران اجرا می دهند. پس بهتر می‌باشد هر فرصتی را غنیمت بشمارید!
استفاده از دامنه‌های تطبیق دقیق (EMD) در گذشته رایج‌تر بود، اما امروزه وضع مقداری تغییر کرده می باشد. تطابق دقیق نام دامنه یک مقصود منحصر به فرد داشت آن هم این بود که ترافیک بیشتری را به سایت با نام دامنه‌ای که دقیقاً با جستجوهای کاربران همخوانی دارااست هدایت کند. با تکنیک‌های سئوی بعد از ظهر مدرن، نیاز به‌این دامنه‌ها به ترازو قابل توجهی کاهش پیدا کرد. با این حالا، EMD هنوز هم ممکن هست اثر گذار باشد و مورد به کارگیری قرار بگیرد.

ما در نوشته‌علمی‌های گذشته در ارتباط «طریق تعیین نام دامنه و تأثیر آن بر سئو» صحبت کردیم. از آنجایی که یک کدام از دغدغه‌هایی که افراد در طول ساخت سایت دارا هستند، انتخاب نام دامنه می‌باشد و راجع‌به تأثیر نام دامنه بر سئو سوالاتی در ذهنشان شکل می‌گیرد. در‌این مقاله می‌خواهیم دامنه تطبیق دقیق یا Exact Match Domain و تأثیر آن بر seo را آیتم تفحص قرار دهیم. بیایید با هم یک نگاهی بیندازیم.



فهرست مطالب
 دامنه تطبیق دقیق یا Exact Match Domain چیست؟
 آیا دامنه تطبیق دقیق بر سئو تاثیرگذار هست؟
آیا گوگل دامنه های تطبیق دقیق را جریمه یا پنالتی می‌کند؟
 آیا از دامنه تطبیق دقیق برای وب سایت خود به کار گیری کنم؟
 دامنه تطبیق دقیق یا Exact Match Domain چیست؟
یک دامنه تطبیق دقیق (EMD) دقیقاً همان چیزی است که به حیث می رسد. این به سادگی یک نام دامنه می‌باشد که با عبارت جستجوی وارد شده در Google یکسان یا نسبتاًً یکسان می‌باشد. در حالی که EMD ها ذاتاً برای بهینه سازی بد نیستند، در گذشته سازندگان وبسایت از EMD ها استعمال می‌کردند تا بدون کارایی برای ساخت محتوا یا تولید وبسایت، در درجه بالایی در لیست نتایج گوگل قرار بگیرند. این تا هنگامی می‌باشد که به‌روزرسانی Exact Match Domain منتشر شد و کلیه تارنما‌ها را در قبال آنچه تشکیل داد می‌کردند، برای مثال سایت‌هایی که دارای EMD بودند، مسئول ساخت.

دامنه تطابق دقیق (EMD) پست الکترونیک است که از واژه و کلمه کلیدی یا ترکیبی از کلمه و واژه کلیدی تشکیل شده می‌باشد و تارنما مورد نظر قرار است برای آن با صرفه شود. به همین استدلال به این نوع دامنه، دامنه کلمه کلیدی نیز گفته میگردد. برای مدت زمان بر، دامنه‌های تطبیق دقیق ابزاری دوستداشتنی بین سئوکاران برای مرتبه‌بندی خوب و سریع برای یک واژه و کلمه کلیدی خاص بودند. با این حال، تأثیر چنین عبارات کلیدی بر سکو بندی پس از آپ تو دیت رسانی EMD (دامنه منطبق دقیق) گوگل کاهش یافته می‌باشد.

عالی هست تعریف این دامنه را با یک مثال توضیح دهیم. فرض کنیم شما یک فروشگاه گیتار دارید، طبیعتا واژه و کلمه کلیدی اصلی وبسایت شما خرید گیتار است. در حالتی‌که شما نام دامنه خود را buyguitar.com تعیین فرمایید. دامنه شما دامنه تطبیق دقیق یا به اختصار EMD خواهد بود.

 آیا دامنه تطبیق دقیق بر بهینه سازی تاثیرگذار می باشد؟
 یک کدام از مورد ها اختلاف در بین seo کاران دقیقاً همین مورد می‌باشد و ما در نظر داریم در این مقاله به طور کامل این مسئله را حل کنیم. seo کاران دسته اول معتقدند دوران EMD به سر آمده می‌باشد. آن ها معتقدند با آپ تو دیت Exact Match Domain گوگل در سال ۲۰۱۲ این ترفند به طور کامل از در میان رفته است. آنان با اشاره به توییت مت کاتس (سرپرست قبل واحد وب اسپم گوگل) که در پایین آن را آوردیم. به شدت از EMD هجران می کنند.

 الگوریتم جدید Exact Match Domain تنها بر روی ۶ درصد از کوئری های جستجوی انگلیسی‌ زبان تأثیر خواهد گذاشت.

ما به شما می‌گوییم دامنه تطبیق دقیق بر سئو یک سایت تأثیر گذار می باشد! و دلایل آن را پیرو نوشته‌علمی برایتان شرح خواهیم اعطا کرد. اولین نکته‌ای که موردنیاز می باشد به آن اشاره کنیم، همان گزاره مت کاتس هست. لطفاً دوباره جمله را بخوانید! کوئری های جستجوی انگلیسی‌ زبان! بله انگلیسی زبان! نکته‌ای که بسیار اساسی هست که به آن توجه کنیم این نوشته‌علمی می‌باشد که سئوی فارسی با سئوی انگلیسی گوناگون می‌باشد و استدلال آن هم ضعف بازار اینترنتی جمهوری اسلامی ایران و عدم تکمیل شدن گوگل در لهجه فارسی است.

4 نحوه اثر گذار برای افزایش اعتبار دامنه سایت یا Domain Authority
آیا گوگل دامنه های تطبیق دقیق را جریمه یا پنالتی می‌کند؟
 در قبل افراد با استعمال از دامنه‌های EMD شروع به ساخت و ساز سایت‌های اسپم در بستر اینترنت می‌کردند. زیرا اینگونه تارنما ها به راحتی به ورقه اول گوگل می‌رسیدند. و گوگل با اپدیت EMD چنین وب سایت‌هایی را از پیشنهادهای خود عزل کرد. البته در شرایطی‌که شما یک تارنما خوب با ساخت‌و‌ساز محتوای بهتر داشته باشید، داشتن دامنه EMD به ارتقاء سکو تارنما شما امداد می‌کند. براین اساس داشتن دامنه EMD منجر نمی‌شود گوگل شمارا جریمه یا پنالتی کند.

 آیا از دامنه تطبیق دقیق برای وب سایت خود به کار گیری کنم؟
پاسخ بدین سؤال با یک چالش هم پا می باشد. تصور کنید شما مانند مثال بالا فروشگاه گیتار دارید. و دامنه سایت شما buyguitar.com باشد. همان گونه که گفتیم این دامنه در جهت بهبود سئو شما اثرگذار هست. اما در انتخاب این دامنه شما یک مضمون‌ را از دست می‌دهید. و آن نام تجاری می باشد.

buyguitar به رنج و در طول زمان شاید بتواند به اسم تجاری تبدیل گردد. و ساخت برند از این اسم عمومی به نسبت نقص‌ می باشد. البته نمونه‌های موفقی نیز در این زمینه وجود دارا‌هستند، برای مثال وب سایت جاری ساختن میدم یکی نمونه‌های برنده دراین مورد می باشد. اما از حیث من از بابت برند تجاری با نمی‌تواند با سایتی مانند پونیشا که دارای یک اسم تجاری منحصربه‌فرد هست رقابت کند.

چگونه یک دامنه خوب برای سایت خود انتخاب کنم؟


اسم دامنه شما نام‌و‌نشان شما در اینترنت میباشد. شما میخواهید مطمئن گردید که اسم دامنه‌ای را که تعیین می کنید خیر فقط برای تجارت شما مطلوب میباشد، بلکه کشف کردن آن برای یوزرها و همینطور تبلیغ آن نیز سهل باشد. به همین ادله بعداز دو نوشته‌علمی «دامنه چیست؟» و «پسوندهای متفاوت دامنه را بشناسید!» حالا به طرز گزینش اسم دامنه و تأثیر اسم دامنه بر بهینه سازی میپردازیم. تا‌زمانی‌که قصد به طراحی سایت گرفته‌اید، این نوشته ی علمی بتواند در تعیین شایسته ترین اسم دامنه برای وب سایت به شما یاری دهد. پیش از ادامه قرائت این نوشته ی علمی خوب میباشد در آغاز یک مضمون‌ کلیدی را توضیح دهیم.
 چرا اسم دامنه اصلی میباشد؟ فرض نمایید استفاده کننده سایت شما در جمعی از صمیم قلب موضوعی را از تارنما شما تعریف‌و‌تمجید می‌نماید. و اسم وب سایت شما‌را در پی مطرح می‌نماید. اسم تارنما شما بایستی به شکلی باشند تا مکان ممکن در ذهن اشخاصی که در آن عده بودند، بماند. بدین ترتیب قسمت مهمی از این نوشته‌علمی به کیفیت ارتقاء ماندگاری اسم دامنه در ذهن اشخاص میپردازد.
فهرست مطالب
تعداد کاراکتر اسم دامنه
اسم دامنه تطبیق ظریف یا این که غیر ظریف مورد این میباشد!
 اسم مارک اسم دامنه
عدد در دامنه
 عدم به کارگیری از خط تیره در دامنه
 اسم دامنه تداعی کننده باشد!
به کارگیری از پسوند مطلوب برای دامنه
 پرهیز از رقبا
 تمدید دامنه
 دامنه با املای خطا
 فیض گیری
تعداد کاراکتر اسم دامنه
 اسم دامنه می بایست کوتاه باشد. در فاجعه آمیز ترین شرایط ممکن! حداکثر ۱۵ کاراکتر برای اسم دامنه در لحاظ می گیرند. اسم دامنه در حالتی‌که کوتاه باشد، به دو ادله موءثر میباشد: یک یاد‌آوری آن، دو تایپ آن در مرورگر اینترنتی جهت مفتوح کردن سایت

 بعضا از اشخاص نیز برای آن که از این مقوله به عایدی خویش به کار گیری نمایند. از حروف نخستین چند از لغت ها یک دامنه می سازند به عنوان مثال عبارت کمپانی بیزنس اینترنتی را فرض میکنیم به shke تبدیل می‌نمایند. آری! این اسم کوتاه میباشد. ولی بایستی بدین مسئله اعتنا فرمایید اسم یک دامنه بایستی معنا را نیز هم پا خویش داشته باشد، که پایینتر درباره ی آن سخن خوا‌هیم کرد.

اسم دامنه تطبیق ظریف یا این که غیر ظریف موضوع این میباشد!
 در تعیین اسم دامنه دراین مورد در بین کارشناسان بهینه سازی اختلاف لحاظ میباشد و هر مورد دلایل خویش را دارا هستند. در‌این نوشته‌ی‌علمی ما کاملا این مورد را روشن خوا‌هیم کرد.

 البته پیش از ادامه دادن به‌این مسئله عالی میباشد بپرسیم دامنه تطبیق ظریف چیست؟ فرض نمایید بیزنس شما دارنده یک کلمه و واژه کلیدی مهم به اسم طراحی وب سایت میباشد. در‌حالتی که شما دامنه tarahisite.com یا این که webdesign.com را خریداری نمائید به آن Exact Match Domain میگویند. ولی کارشناسان آن را دامنه واژه و کلمه کلیدی یا این که Keyword Domain نیز میگویند.

 کارشناسان مجموعه اولیه معتقدند دامنه تطبیق ظریف تا سال ۲۰۱۲ ایده بسیار بهتر بود و هر اینترنت سایتی که واژه کلیدی خویش را در دامنه میاورد به راحتی به شیت نخستین گوگل میرسید. براین اساس گوگل در آن سال با آپ دیت Exact Match Domain بدین غائله خاتمه اعطا کرد. البته واقعیت داستان درین میباشد که سئوی فارسی با سئوی انگلیسی گوناگون میباشد و مردم دارای تخصص های بهینه سازی در کشور‌ایران تفاوتی فی مابین این دو قائل نمی شوند.

ما به شما میگوییم که دامنه تطبیق ظریف به پرورش seo در بهینه سازی فارسی امداد می‌نماید! ولی فرض نمائید شما با دامنه kahridkafsh.com در مرتبه ۱ گوگل حضور دارید. ولی شما چیزی را از دست می‌دهید و آن اسم تجاری و مارک میباشد. خرید کفش به مشقت میتواند اسم یک مارک گردد.
دامنه‌های تطبیق نسبی چیست؟
Partial Match Domain در معنای دامنه‌ ای میباشد که یک کلمه و واژه یار با یک واژه کلیدی گفته شده باشد. به‌این دامنه‌ها دامنه‌های تطبیق نسبی می‌گویند.
 اسم مارک اسم دامنه

 شایسته ترین انتخابی که شما در اسم دامنه میتوانید داشته باشید. تعیین اسم مارک در دامنه میباشد. اینگونه انتخابی منجر ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطبان می شود و چنانچه مخاطبان شما نتوانند به صورت ظریف اسم مارک تان را به حافظه بیاورند. به گونه ای آن را در گوگل سرچ می نمایند و گوگل تارنما شمارا توصیه میدهد.

 هر وقت یوزرها بیشتری اسم دامنه شما و یا این که اسم تجاری شمارا در گوگل کاوش نمایند و یا این که در بقیه وبسایت‌ها  از اسم تجاری شما بگویند. به‌این موقعیت اصطلاحاً میگویند وبسایت شما دارنده popularity بالایی میباشد. در موردی به آن سیگنال اسم تجاری نیز می‌گویند. یعنی چنانچه اینجانب بنویسم دیجی متاع یک سیگنال تجاری از تارنما برای وب سایت دیجی مال در لحاظ گرفته میشود.

ولی به طور طبیعیً خواهید اظهار‌کرد عالی این مفاد چه ارتباطی به اسم دامنه دارااست؟! بایستی بگوییم که در اولِ رویه وبسایت شاید خیلی به دیده نیاید! ولی روزی در سپری شد مجال از این اینکه اسم تجاری را برای دامنه خویش تصویب کردید، خوشحال خواهید شد!

عدد در دامنه
 وجود عدد در دامنه سبب ساز کاهش درجه بهینه سازی یک وب سایت نمیشود. ولی به کار گیری از عدد دارنده مشکلاتی میباشد. از جمله دامنه mesal1.com در حیث بگیرید. زمانی اسم این دامنه به گوش اینجانب رسد، شاید آن را بدین شکل: mesalone.com تایپ کنم. بدین ترتیب سفارش میگردد از عدد در دامنه به کارگیری نکنید.



 عدم به کارگیری از خط تیره در دامنه
 اصلا در دامنه از خط تیره و عدد به کارگیری نکنید. بایستی بگوییم که خط تیره بر سئوی شما تأثیر منفی می گذارد. وجود خط تیره در url سایت‌ها مسأله‌ای بسیار طبیعی میباشد، البته وجود آن در دامنه برای بهینه سازی مضر میباشد.

 اسم دامنه تداعی کننده باشد!
 عالی میباشد دامنه‌ای که تعیین میکنید، تداعی کننده مفهومی باشد که به بیزنس شما مرتبط میباشد. به عنوان مثال  ترجمه‌ی واژه و کلمه web master میباشد. این کلمه و واژه برای شخصی که می‌شنود، مفهومی را ذهنش تداعی می‌نماید که مرتبط به وب، اینترنت، ساخت سایت و چیزهایی شبیه این موردها میباشد. کوتاه میباشد، بی آلایش میباشد، منحصربه‌فرد میباشد، براین اساس با یک توشه شنیدن احتمال بیشتری دارااست، در ذهن بماند.

 گاهی می‌قدرت از اسم‌های استفاده نمود که خیره کننده باشند، این خیره کننده بودن اسم دامنه قادر است سبب ماندگاری بیشتر در ذهن‌های مخاطبان خواهد شد. نگران لغت ها کلیدی در اسم دامنه هم نباشید فکر کنید اسم Apple برای گوگل متساوی با تلفن همراه موبایل، آیپد، مکینتاش، استیو جابز و … میباشد. به این ترتیب خوب میباشد روی اسم تجاری خویش سپرده گذاری نمایید و گزینه پایان در تعیین اسم دامنه اصلا شتاب نکنید.

تاثیرگذاری دامنه مطلوب بر بهینه سازی و وصال به سود مناسب
به کارگیری از پسوند مطلوب برای دامنه
 سفارش ما به شما به کارگیری از پسوند دوست داستنی .com میباشد. چون دوست داستنی‌ترین دامنه میان یوزرها جهانی میباشد و از لحاظ یوزرها معتبر به مراتب بالاتری میباشد. ابدا از دامنه‌های بدون‌پول به کارگیری نکنید. این دستور به شدت برای سئوی تارنما مضر میباشد. از دامنه‌های biz و us نیز به کار گیری نکنید. چون اکثری از وبسایت‌های اسپم با این پسوندها در بستر وب حضور دارا‌هستند.

 پسوند ir. برای بهینه سازی یک وبسایت در سئوی فارسی تأثیر گذار میباشد. ولی به انگیزه تحریم ایران از اکثری از ابزارهای اینترنتی نمی‌توانید استعمال فرمائید از جمله نمی‌توانید از گوگل ادوردز به کار گیری فرمائید.

مزایای زبان برنامه‌نویسی Kotlin

جاوا در مقابل Kotlin

جاوا با یقین یک کدام از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین زبان‌های نرم افزار‌نویسی سراسر دانا است. اکثری از گسترش‌دهندگان اپلیکیشن در سراسر عالم از کدنویسی در محیط جاوا لذت می برند، زیرا یکی مهمترین ابزارهای گسترش شناخته شده اپلیکیشن‌های اندروید میباشد. جاوا یک گوشه و کنار شی‌ءگرا، مطابق فرصت جاری ساختن است که توسعه و گسترش‌دهندگان را توانمند می‌سازد تا فارغ از نیاز به طراحی مجدد و در همه سیستم‌های ادله حمایت کننده، به طراحی نرم افزار بپردازند. در‌این نوشته‌ی علمی به مقایسه کاتلین و جاوا برای طراحی برنامه اندروید پرداخته‌ایم.

طراحی اپلیکیشن در مشهد

شرکت گوگل Kotlin را به عنوان یک لهجه پشتیبانی شده مدرن و پیشرفته برای پیشرفت اپلیکیشن‌های تلفن همراه به طور رسمی معرفی کرده است. کاتلین (Kotlin) به وسیله JetBrains توسعه یافته است و بازه‌ها بعد، با استقبال و تحسین بسیاری از توسعه‌دهندگان اندروید روبرو شد و به عنوان یک زبان اپ‌نویسی نو برای پیشرفت برنامه‌های اندروید در بین توسعه‌دهندگان شناخته شد. چنانچه در عرصه اپ‌نویسی به طور کامل جدید و جدید‌عمل می‌باشید و می خواهید اندروید را خیال و خاطر بگیرید، توصیه میشود تا جاوا را به عنوان گویش نرم‌افزار‌نویسی انتخاب کنید. البته در شرایطی که پیشرفت‌دهنده باسابقه‌ای در موضوع بسط نرم افزار می‌باشید و می‌خواهید به سمت یک زبان اپلیکیشن‌نویسی پرطرفدار دورازشوخی بروید، می توانید Kotlin را برای گسترش اپ گزینش کنید.

محتوا  پنهان 

1 بدین ترتیب سوال این هست که جاوا یا کاتلین، کدامیک برای پیشرفت برنامه اندروید مناسب تر می باشد؟

1.1 کاتلین Kotlin

1.2 جاوا

2 مزایای زبان نرم افزار‌نویسی جاوا

3 نکات منفی JAVA

4 مزایای گویش نرم‌افزار‌نویسی Kotlin

5 نکات منفی Kotlin

بنابراین سوال این است که جاوا یا کاتلین، کدامیک برای توسعه نرم‌افزار اندروید مناسب تر هست؟

حقیقت این میباشد که امروزه جاوا بر آحاد فقید حاکم هست، در حالی که کاتلین جدیدا به عنوان دوستداشتنی‌ترین لهجه نرم افزار‌نویسی در میان پیشرفت‌دهندگان اندروید ظاهر شد‌ه‌است. هر دو گویش دارای هوا داران غیروابسته خود هستند. برداشت توسعه و گسترش‌دهندگان از هر دو زبان کاتلین و جاوا بسیار مختلف میباشد، اما در صورتی درباره ی اعداد و ارقام صحبت کنیم، کاتلین آیتم اعتنا کاربران بسیاری قرار گرفته و همچنان از دید بسط اپ‌های تلفن همراه محبوبیت بسیار زیادی را از آن خود کرده است.


کاتلین Kotlin

کاتلین، پلتفرم بسط داده شده توسط JetBrains و جامعه منبع باز، به عنوان لهجه نرم افزار‌نویسی منبع باز بر پایه ی ماشین مجازی جاوا در حیث گرفته شد‌ه‌است. گوگل این پلتفرم را به عنوان زبان رسمی اندروید اعلام کرده است. می‌توان آن را با جاوا مقایسه و تعبیر و تفسیر کرد، زیرا توسط IDEهای اصلی نگهبانی می‌شود و با جاوا 6، 8 و بالاتر سازگار میباشد.


جاوا

جاوا، که بوسیله Sun Microsystems در سال 1991 معرفی شد، یک گویش اپ‌نویسی شی‌ءگرا و مطابق کلاس است که بسیار شبیه به C++ است. موقتی، جاوا متعلق به اوراکل میباشد و دربین توسعه و گسترش‌دهندگان سراسر فقیه بسیار شناخته شده است. جاوا یک کدام از دیرین‌ترین گویش‌های اپلیکیشن‌نویسی در فقید هست که نسبتاً در هر پلتفرم و دستگاه‌های تلفن همراه به کار گیری میشود.


مزایای گویش اپلیکیشن‌نویسی جاوا

یادگیری شل

بهترین گزینه برای توسعه نرم‌افزار‌های بومی و چندین پلتفرمی

اجرای وارفته کد نوشته شده توسط جاوا در مرورگر یا ماشین مجازی

ابزارهای متن باز و کتابخانه‌های کلان برای نوشتن کد با زمان کمتر

سیستم استدلال اندروید گوگل از بسته‌های API جاوا به کار گیری می‌کند

این نرم افزار دارای پناه وسیع‌ای از طرف جامعه میباشد که بطور منظم راجع‌به نسخه جدید و ویژگی‌های آن آپ تو دیت رسانی می‌کند

کوشش بالا و ایمن

اندروید استودیو که به لهجه جاوا درج شد‌ه‌است، نوشتن کد را آسوده می‌کند.

 




نکات منفی JAVA

در جاوا، به کد بیشتری نیاز دارید که معمولا احتمال اشتباه یا اشکال را نیز طبیعتا افزایش میدهد.

زمان زیاد برای اجرای نرم‌افزار‌ها، بخش اعظمی از بسط‌دهندگان را از خود ناامید می‌کند.

جاوا در مقایسه با سایر زبان‌ها به خیال بیشتری نیاز دارد و بنابراین کندتر فعالیت می‌کند.

در جاوا، به دلیل محدودیت‌های ذاتی، توسعه و گسترش‌دهندگان در طراحی API اندروید با نقص‌ روبرو میگردند.

مزایای گویش نرم افزار‌نویسی Kotlin

پذیرش و راه‌اندازی کاتلین هیچ هزینه‌ای ندارد.

بسط‌دهندگان دلداده نوشتن کد در کاتلین میباشند، زیرا برای ساختن کد در این پلتفرم، صرفا به یک‌سری خط کد نیاز دارید.

تغییر تحول جاوا به کاتلین راحت هست.

بهره‌وری را ارتقاء میدهد.

به توسعه و گسترش‌دهندگان در تشکیل داد API ها کمک می‌کند.

کاتلین با جاوا سازگار است، به این مضمون‌ که می‌توانید از آحاد کتابخانه‌های جاوا، JVM و چارچوب‌های موجود در مراحل کدنویسی استعمال کنید.

توسعه‌دهندگانی که جاوا را می‌شناسند، می توانند به راحتی کاتلین را خیال و خاطر بگیرند؛ زیرا هر دو لهجه بر طبق مفاهیم و منطق یکسانی شغل می‌کنند.

کاتلین از لحاظ ویژگی‌های گویش و انعطاف‌پذیری بسیار شبیه به زبان Swift اپل هست.

کتابخانه Anko نیز برای کاتلین جان دار میباشد.

 




نکات منفی Kotlin

در مقایسه با جاوا، سرعت تدوین کندتری را نشان می‌دهد.

منابع بسیار زیاد

منابع آموزشی محدود

شرکت تکران ارئه دهنده خدمات طراحی اپ تلفن همراه در سطحی در میان‌المللی میباشد. برای مشاهده نمونه کارهای ما به لینک و پیوند زیر مراجعه نمایید: