مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

7 تفاوت برنامه نویسی و کد نویسی چیست؟

همان گونه که می دانید، هر اصطلاح یا این که کلمه و واژه‌ای معنای خاص خویش را در معاش روزانه داراست. در شرکت های گسترش اپ نیز این ضابطه درستگو میباشد: اصطلاح متفاوت معانی مختلفی دارا‌هستند. تمایز دربین معنی کد نویسی و اپلیکیشن نویسی مثال‌ای از این اصطلاحات میباشد که از قضا یکی‌از رایج‌ترین اصطلاحات در حوزه پیشرفت اپلیکیشن نیز می باشند.
در شرایطی‌که در قسمت پیشرفت برنامه نیستید، سخن کردن درمورد تفاوت کدنویسی و نرم افزار نویسی بی مضمون‌ میباشد. البته در‌صورتی‌که از فعالان دور از شوخی این حوزه می باشید عالی میباشد تا هر چه طراحی اپلیکیشن در مشهد سریعتر با این دو معنا و تفاوتی که با یکدیگر دارا هستند آشنا گردید؛ به این دلیل که درصورتی که از این تعاریف غافل گردید، هنگام شغل یابی مبتلا خلل گردیده و نمی‌توانید وظایف و انتظاراتی که صاحبکار از شما داراست را به نیکی متوجه گردید. به همین برهان درین نوشته‌ی علمی تصمیم گرفتیم که به رسیدگی موردی تفاوت کدنویسی و اپ نویسی بپردازیم. پس با ما یاور باشید.

کدنویسی چیست؟
کدنویسی روند تبدیل کدها از لهجه بشر به لهجه قابل درک به وسیله ماشین میباشد. از آنجایی که کدنویسی شالوده نرم‌افزار نویسی میباشد، ممکن میباشد تحت عنوان زیرمجموعه نرم افزار نویسی نیز شناخته خواهد شد. یک کدنویس (coder) می تواند بسته به وظیفه‌ای که داراست، به یک یا این که یک سری لهجه مسلط باشد و قدرتمند به تایپ کردن کد به زبانهای متفاوت کامپیوتری به عنوان مثال جاوا، سی، پایتون و R باشد. در غایت با به کار گیری از کدنویسی دستور کار‌ها و داده ها کامپیوتری جابجایی داده میگردد. “کد منبع” اصطلاحی میباشد که برای تعریف این دستورالعملها استعمال می‌گردد.

اکثر وقت ها پروسه کدنویسی به زبانهای نرم افزار نویسی دارنده سه قسمت مشترک می باشد:

هنگام پیشرفت کد، بعضا از ضوابط آن لهجه نرم افزار نویسی می بایست رعایت خواهد شد.
برای ترجمه کد منبع به کد ماشین نیاز به یک کامپایلر و یا این که مفسر میباشد.
حاصل اجرای کد برگردانده میگردد.
یک کامپیوتر صرفا قادر است کد ماشین را که به طور باینری (در مبنای دو یا این که به عبارتی صفر و یک) درج شده میباشد تعبیر و تفسیر نماید. غرض یک کدنویس این میباشد که خصوصیات ما یحتاج را به یک لهجه قابل شعور به وسیله ماشین تبدیل نماید. ضمن این، برخی از برنامه نویس ها از یک گویش برای جابجایی منطق به نرم افزار‌های قابل فهم و شعور بوسیله ماشین استعمال می‌نمایند. بعد از یک جهت، کدنویسی به عبارتی اپ نویسی میباشد چون اپلیکیشن نویسی سوای کدنویسی ناقص میباشد و از آن برای طراحی مبانی اپ نویسی کامپیوتری استعمال می‌گردد. از سوی دیگر، اپلیکیشن نویسی به معنی عظیم‌تری (مشمول طراحی، انواع زدایی، آزمایش و تجزیه و چک چگونگی) اجرا می شود که در نصیب آینده آن را توضیح میدهیم. بیایید نگاهی دقیق تر به وظایف یک نرم‌افزار نویس بیندازیم.

برنامه نویسی شی گرا یا ساخت یافته؟ کدام را انتخاب کنیم؟

تفاوت نرم افزار نویسی شی گرا و ساخت یافته
برای یادگرفتن برنامه نویسی باید با دو متد شی گرایی و ساختار یافته آشنا باشید. در یک نگاه کلی، در نرم افزار نویسی شی گرا، تمرکز بر روی اشیاء (شی) و روابط در بین آنان جای‌دارد که مشتمل بر شرایط و کردار مشخصی از سیستم می باشد و هدفی جز بهبود قابلیت و امکان محافظت، امکان گسترش و خوانایی کد ندارد. از طرف دیگر، در نرم افزار نویسی ساخت یافته، تمرکز بر روی معماری سیستم بوده و مقصود کلی آن بهبود خصوصیات سیستم از جمله پایداری، امنیت و قابلیت و امکان بسط هست. همچنین برنامه نویسی ساخت یافته معماری سیستم را به یک‌سری بخش کوچک تقسیم می‌کند و هر قسمت به طور غیروابسته از دیگر بخش‌ها، مدیر می‌شوند.
خوانایی کد، قابلیت توسعه و پیشرفت، کاهش تکرار کدنویسی و ارتقا قابلیت محافظت در نرم افزار نویسی شی گرا در مقابل نرم‌افزار نویسی ساخت با پایداری، قابلیت و امکان گسترش، امنیت و قابلیت به کار گیری مجدد قرار دارند.
مثال کاربردی برای نرم افزار نویسی شی گرا میتواند پیاده‌سازی یک نرم‌افزار پخش موسیقی باشد. در این حالت، هر موزیک به عنوان یک شی در نظر گرفته میشود که قابلیت حفظ و بسط برنامه را بهبود می بخشد.
یک مثال مفهومی برای اپلیکیشن نویسی ساخت یافته نیز می‌توان به ایجاد یک سیستم بانکی اشاره کرد. درین‌وضعیت‌، سیستم به تعدادی بخش کوچک تقسیم می گردد که هر قسمت به طور مستقل از دیگر نصیب‌ها رئیس میشود. این الگوی نرم افزار نویسی برای بهبود پایداری، امنیت و امکان گسترش سیستم همت دارا‌هستند. به دنبال، به صورت خلاصه به تفاوت‌های برنامه نویسی شی گرا و تشکیل داد یافته اشاره می کنیم:

شی‌ها در اپلیکیشن نویسی شی گرا مجموعه‌ای از کلاس‌ها و اشیای مرتبط با هم هستند، البته در نرم‌افزار نویسی ایجاد کرد یافته فانکشن‌ها به صورت منقطع فراخوانی می گردند.
یک کدام از مهم‌ترین تفاوت‌ها این است که شی گرایی بر اساس داده‌ها (دیتا) بوده، ولی نرم افزار نویسی ساخت یافته بر Process  تاکید دارد.
در اپلیکیشن نویسی شی گرا کوچکترین واحدها Object  نام دارا‌هستند، البته در نرم افزار نویسی ایجاد کرد یافته Function های جدا کوچکترین واحد می‌باشند.
از لحاظ امنیت، اپ نویسی شی گرا پیشتاز هست. امکان Data Hiding این برتری را توجیح می‌کند.
برای نوشتن اپ‌های بغرنج و سنگین ، باید به سراغ اپ نویسی شی گرا بروید، چرا‌که برنامه نویسی تشکیل داد یافته بازده خوبی در سازماندهی نرم افزار‌های بسیار پیچیده ندارد.


برنامه نویسی شی گرا یا تشکیل داد یافته؟ کدام را انتخاب کنیم؟
برای پروژه‌های کوچک، استفاده از رویکرد تشکیل داد یافته به عنوان یک شیوه بی آلایش و قابل اجرا، توصیه می گردد. با متدهای ساخت یافته، می‌توانید به راحتی کدهای خود را سازماندهی و برای محافظت و بسط آنان بهترین طریق را انتخاب نمائید. همچنین، برای پروژه‌های کوچک، به کار گیری از پارادایم اپلیکیشن نویسی شی گرا نیز آیتم بدی نیست. این راه به شما اجازه میدهد تا کدهایی با کیفیت خوب و قابلیت توسعه و گسترش بیشتر بسازید و برای جانبداری از تغییرات در آینده، ساده‌تر وارد فعالیت شوید.

برای پروژه‌های والا و پیچیده، استراتژی پاره ای تغییر می‌کند؛ به گونه ای که ترکیب نرم افزار نویسی شی گرا و ساخت یافته را سفارش می‌کنیم. با این‌راه ادغامی، به راحتی کدهای پیچیده خود را سر و سامان خواهید داد و از قابلیت باز به کارگیری کد بهره‌مند می‌شوید. در ادامه، از پارادایم نرم افزار نویسی شی گرا برای تعامل میان اجزای سیستم استفاده فرمائید و امکان تغییر در آتی سیستم را داشته باشید.

باید اعتراف کنیم که استعمال از مفاهیم شی گرایی در ساخت یافته‌ها، به طور موثری قادر است باعث بهبود خصوصیات ساختاری و مراقبت کد گردد. مثلا، به کار گیری از ارث بری و پلی‌مورفیسم در تشکیل داد یافته‌ها، قابلیت باز استعمال کد را بالا می‌برد و سبب ساز افزایش کیفیت ساختاری سیستم خواهد شد. در پروژه‌های تعالی و بغرنج، استفاده جدا از هم از راه کافی نبوده و با یقین نیاز به ادغام آنان با هم وجود دارد. از این رو، اکثر پروژه‌های بزرگ و تجاری پیروز از ترکیب اپ نویسی شی گرا و ایجاد کرد یافته به موفقیت رسیده‌اند.

یکی مثال‌های اصلی از ترکیب چیره برنامه نویسی شی گرا و ساخت یافته در پروژه‌های والا، به کارگیری از الگوی طراحی MVC است. در این سرمشق، مدل (Model) به عنوان قسمت اصلی سیستم از منش شی گرایی استفاده می‌کند؛ در عین اکنون، کنترلر (Controller) و نمایشگر (View) نیز به صورت تشکیل داد یافته و با به کارگیری از مفاهیم شی گرایی پیاده‌سازی شده‌اند. این ترکیب حساب‌شده، منجر افزایش قابلیت و امکان باز استعمال کد و بهبود خصوصیات ساختاری و نگهداری کد گردیده‌است.

لیست تاپ ترین نرم افزارهای طراحی اپلیکیشن

لیست تاپ ترین نرم افزارهای طراحی اپ

AppyPie

AppSheet

Bizness Apps

Appery.io

iBuildApp

Shoutem

Rollbar

JIRA

AppInstitute

GoodBarber

Caspio

مقایسه ی ۵ مورد از بهترین نرم افزارهای طراحی برنامه

نرم افزار درجه بندی مناسب برای پلتفرم

AppyPie


۵ ستاره موسسات کوچک ، معدل و بلندمرتبه Android , iOS  و PWA 

AppSheet

۵ ستاره شرکتهای کوچک ، معدل و تبارک Windows, Mac, Linux.

Bizness Apps




۴٫۷ ستاره شرکت های کوچک طراحی اپلیکیشن در مشهد و معدل Android, iPhone, بر اساس وب

Appery.io




۴٫۸ ستاره شرکتهای معدل و تبارک Windows, Mac, iPhone, Android و بر اساس وب

iBuildApp




۴٫۵ ستاره موسسه ها کوچک و معدل Windows, iPhone, Android, اپلیکیشن وب

 


۱٫AppyPie

نرم افزار طراحی اپ AppyPie


 


از این نرم افزار می‌توانید برای هدف های متفاوت و ساخت برنامه های مختلف استفاده فرمائید. Appypie یکی قدرتمندترین نرم افزارهای طراحی اپلیکیشن می باشد که میتوان بوسیله آن نرم افزار های کوچک و تبارک برای مشاغل مختلف ساخت ، مثلا نرم‌افزار برای املاک ، رستوران ، نرم افزار هتل یا اپ رادیویی و … .


ویژگی های نرم‌افزار

دفاع از رویدادها

قابلیت مشاهده بررسی‌ها به صورت بلادرنگ

قابلیت قرار دادن تبلیغات برای کسب درآمد

نگهبانی از جی‌پی‌اس جهت دریافت موقعیت مکانی

امان از اپلیکیشن برای برقرار ارتباط با یک رسانه خارجی مانند یک وبسایت، موسیقی، وب لاگ و یا یک خبرخوان

 


 ۲٫AppSheet

نرم‌افزار طراحی اپ AppSheet


 


با Appsheet شما می توانید برنامه ای طراحی فرمایید که از هر نطر ویژگی های مناسبی داشته باشد. این اپ یک نرم افزار طراحی اپ بدون نیاز به کدنویسی می‌باشد و به شما امکان می دهد اپ های حفاظت شده یک‌سری پلتفرمی را پیشرفت دهید.


ویژگی های اپلیکیشن 

همگام سازی داده های دورنما و وضعیت آفلاین.

این ویژگی برای بهینه سازی کارایی و در اختیار گرفتن چرخه عمر اپ مهیا می کند.

AppSheet به شما مدیریت متمرکز و افزایش فایده وری را می دهد.

با کل اپلیکیشن ها ، ویژگی های برند های سفارشی و ضوابط فرمت را ارائه میدهد.

 


۳٫Bizness Apps

نرم افزار Bizness Apps


 


این نرم افزار به شما امکان می‌دهد تا نرم افزار های Android و IOS را طراحی فرمائید . این اپلیکیشن نیازی به دانش نرم افزار نویسی ندارد و شما تنها با درگ & دراپ می‌توانید یک اپلیکیشن طراحی کنید. اپلیکیشن Bizness دارای افزونه های پولی هم میباشد که برای طراحی اپلیکیشن بسیار مناسب هستند، مانند اپلیکیشن های خصوصی فروشگاه ، رئیس گروه ها ، مدد یک سری زبانه و … که می توانید از آن‌ها به کارگیری نمائید.این نرم افزار از توانمند ترین نرم افزارهای طراحی اپ بدون نیاز به کد نویسی می باشد.


ویژگی های این اپ  

برای انتخاب اتومات از بیشتراز ۸۰۰ اتوماتیک ، میتوانید به یک کتابخانه خودکار گوگل دسترسی پیدا نمائید.

این شرکت دارای قالب های مهیا برای صنایع متفاوت و گروه ای از ۱۰۰۰ آیکون است.

دارای ویژگی هایی برای بازاریابی ، فناوری و طراحی هست.

این نرم افزار ۲۰ اعتبار اپ ، ادغام اپ ، PWA نامحدود 

برای ساخت ، امکاناتی مانند پیام ، منو ، لیست پستی و غیره را در اختیار شما قرار می دهد.

 


 

۴٫ Appery.io

نرم افزار طراحی اپ Appery.io 


 


این نرم افزار که نیاز به کد نویسی زیادی ندارد برای توسعه اپلیکیشن های ترکیبی ، برتامه های وب و PWA است. اپلیکیشن های درست شده بوسیله این نرم افزار با تمامی دستگاه ها و سیستم کارداران سازگار است. Appery.io به شما این قابلیت و امکان را می‌دهد که قسمت بک اند موجود را یا برنامه خود ادغام کنید.این امکان را برای وارد کردن و به کار گیری از بک اند در نرم افزار ساز مهیا می کند.


ویژگی های این نرم‌افزار 

این خصوصیات را برای مدیریت دسته آماده می کند.

این اجازه را می دهد تا تماس های API پلت فرم ۵۰K تا ۲۰۰K در هر ماه داشته باشیم.

قابلیت تهیه پشتوانه برای نرم‌افزار را فراهم می کند.

با اپ Enterprise امکاناتی مانند Enterprise-grade-SLAs ، استقرار خصوصی ، مدیریت حساب و غیره را فراهم می کند.

این اپلیکیشن از شخصی سازی و پیشرفت پیشرفته از طریق مؤلفه های UI سفارشی ، نوشتن JS یا CSS سفارشی ، لایه ذخیره پیشرفته ، ویرایش کد منبع ، ساختار داده مبتنی بر مدل و غیره امان می کند.

۵٫ iBuildApp

نرم افزار iBuildApp


 


با به کار گیری از iBuildApp ، محدودیتی در تعداد مشتریانی که از برنامه شما به کارگیری می کنند وجود نخواهد داشت. ۲۵ ویژگی نرم افزار به شما یاری می کند تا مشتریان را با نرم‌افزار سرگرم نمائید. این امکان را به شما می دهد تا برنامه را هر زمان دستکاری و آپدیت فرمایید. iBuildApp بیشتر یک نرم افزار طراحی برنامه تبلیغاتی است.


ویژگی های اپ 

کوپن ها و کارت های وفاداری به شما امداد می کنند تا مشتریان زیادی را بدست آورید.

این اپلیکیشن یک ابزار تبلیغاتی می باشد.

این قابلیت را به شما می دهد تا یک ویژگی سفارشی تشکیل داد کنید.

این مدد از بسط نرم افزار برای صنایع مختلف مانند بهداشت و درمان ، ایستگاه رادیویی ، طراحی برنامه وقوع افتاد ، دانشگاه و دانشکده ، مدیریت رستوران ، و غیره.

این بیش از ۱۰۰۰ قالب طراحی را ارائه میدهد.


فلاتر بهترین گزینه برای طراحی اپلیکیشن

فلاتر شایسته ترین مورد برای پیاده سازی نرم افزار
به عبارتی‌طور که خواندید در نصیب پیشین دیگر کادر‌ورک‌های مانند فلاتر که کراس پلتفرم (Cross Platform) مطلوب بسط نرم افزار گوشی باشند را رسیدگی کردیم. فعلا در کادر‌ورک‌های کراس پلتفرم (Cross Platform)، فلاتر (Flutter) و ری‌اکت نیتیو (Reactnative) بیشتر از سایر استعمال میگردند. اساسا می‌قدرت ذکر کرد که حریف فلاتر (Flutter)، ری‌اکت نیتیو (Reactnative) میباشد. مدام این دو کادر‌ورک با یکدیگر مقایسه می شوند. هم اکنون در‌پی دلایل و انگیزه‌های ایجاد کرد و پیاده سازی نرم افزار با فلاتر را رسیدگی می کنیم.
همت مشابه به لهجه‌های نیتیو (Native)
گویش فلاتر اساسا هنگام خروجی به دست آوردن به گویش‌های نیتیو ترجمه گردد. به همین ادله برای نرم افزار‌نویسی و رابطه با دستگاه که به وسیله گویش‌های نیتیو شکل میگیرد آسوده خواهد بود. به صورت نمونه رابطه با دوربین، GPS و سنسور‌های و امکان‌های دیگر دستگاه سهل‌خیس از کادر‌ورک‌های دیگر مانند ری‌اکت نیتیو (Reactnative) خواهد بود.

 

تحقیق نرم افزار با فلاتر در اندروید و IOS
به عبارتی‌طور که درباره لهجه‌ها و کادر‌ورک‌های کراس پلتفرم (Cross Platform) کلام کردیم، فهمیدید که با یک توشه کدنویسی میتوانید خروجی‌های مختلفی بگیرید. یک کدام از اشتباهات گویش‌ها و قاب‌ورک‌های کراس پلتفرم (Cross Platform) رنج در جاری ساختن مانند نیتیو (Native) میباشد. یکی مزایای پراهمیت و قابل‌اعتنا کادر‌ورک فلاتر امکان کدنویسی به گویش نیتیو میباشد. این قابلیت و امکان منجر میشود تا شما بتوانید عملکردی مانند نیتیو (Native) در نرم افزار‌های فلاتری داشته باشید؛ براین اساس در فعالیت زمانی خروجی اندروید و IOS از فلاتر میگیرید با هم فرقی نخواهد داشت.

 

تعرفه پیاده سازی نرم افزار با فلاتر
شاید از خویش بپرسید که آیا می‌اقتدار هر دو نرم افزار (اندروید و ios) را به‌شکل به طور همزمان اخذ کرد؟ آری، زیرا جزو کم کمپانی‌هایی میباشد که دراین باره کار می‌نماید و پیاده سازی شایسته ترین نرم افزار‌ها با واپسین تکنولوژی‌های روز عالم را گزینه استعمال قرار می دهد. ازاین‌رو این باور را به شما خوا هیم اعطا کرد که فارغ از هیچ هزینه اضافه‌ای برای کدنویسی نرم افزار آی وی اس با فلاتر، آن را به شما نثار خوا هیم کرد و این دستور صرفا با به کار گیری از جدیدترین تکنیک‌های نرم افزار‌نویسی روز جهان میسر خواهد بود. گروه پیاده سازی نرم افزار ابزارهایی همانند Flutter که فرآورده تازه کمپانی گوگل برای پیاده سازی نرم افزار‌های خوشگل و با تکنولوژی به‌روز به‌ اکانت میاید را در پروژه‌های خویش آیتم به کارگیری قرار داده تا شایسته ترین سود و برخورد را به هم پا داشته باشد.

تعرفه پیاده سازی نرم افزار با فلاتری به دست اندرکاران بسیار متعددی بستگی داراست. عواملی مانند پیاده سازی UI و UX، لهجه مصرف شده در بک‌اند (Backend) و … در هزینه پیاده سازی نرم افزار با فلاتری تأثیر داراست. دلیل مهم تأثیرگذار در ارزش پیاده سازی نرم افزار با فلاتری به ایده نرم افزار برمی‌شود. به صورت نمونه برای تشکیل داد نرم افزار فروشگاهی با فلاتر بها خاص خویش را دارااست و برای ایجاد کرد و پیاده سازی نرم افزار تارنما نوا ارزش دیگری در حیث گرفته می‌گردد.

برای ساخت اپلیکیشن چه باید کرد؟ چقدر هزینه دارد؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که ایده تشکیل داد یک نرم افزار به ذهنتان بیاید البته ندانید بایستی دقیقا چکار نمایید. فراگیری امروز ما به طور مرحله به مرحله و در ۹ مرحله به شما اصول تشکیل داد یک نرم افزار را خاطر می‌دهد. با ما یاور باشید.

برای تشکیل داد طراحی اپلیکیشن در مشهد  نرم افزار چه عمل می بایست کرد؟
۱- ایده نرم افزار خودتان را رسم نمائید
تشکیل داد هر نرم‌افزار و اپلیکیشنی با یک ایده آغاز می شود. لزومی ندارد این ایده به طبع خیلی گران قدر، خلاقانه و یا این که خیلی چشمگیر باشد. صرفا می بایست ایده تان به اندازه کافی بهتر و مطلوب باشد.

اولی کاری که بایستی بکنید این میباشد که ایده گزینه نظرتان را روی برگه رسم فرمایید. غرض از این شغل، ملموس کردن این ایده میباشد. پیش از استارت ایجاد کرد نرم افزار، شما بایستی این نرم افزار و مختصات آن را معلوم فرمائید؛ به همین آسانی!

 



با این نرم افزار معمولی، هر زبانی رو صرفا با روزمره 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل صحبت بزن! شایسته ترین روال روز، هم‌زمان تقویت یاد، یادگرفتن تصویری با کمترین ارزش ممکن!

 

برای رسم ایده تان به ابزار و وسایل خاصی نیاز ندارید. یک خودکار و دفترچه یادداشت بردارید و آغاز فرمایید. شما می بایست نرم افزار آیتم نظرتان را روی صفحه پیاده سازی فرمایید، لیستی از خصوصیت های آن تنظیم فرمائید و ملاحظه کنید این ایده روی ورقه جان میگیرد یا این که خیر؟

در کدام وبسایت ها تبلیغ کنیم؟

به عکس های ذیل نگاه فرمائید. اینها مثال هایی از طرح های نخستین ای میباشند که اینجانب پیش از تشکیل داد نرم افزار روی صفحه رسم کرده ام:



اینجانب دوست داشتم قابلیت و امکان ها و خصوصیت های اپلیکیشنم را به دو مجموعه “خصوصیت های ضروری” و “خصوصیت های بهتر” تقسیم بندی کنم. خصوصیت های ضروری به عبارتی امکان هایی میباشند که نرم افزار شما قطعا بایستی آنها‌را داشته باشد و در واقع فارغ از آن ها کاری از پیش نمی پیروزی. خصوصیت های عالی هم امکان هایی میباشند که حیاتی و ضرروی نیستند؛ ولی وجودشان منجر ارتقا کارآمدی و بهبود چگونگی نرم افزار می‌گردد.

موقع ایجاد کرد نرم افزار بایستی تک تک تلاشتان را بکنید که اپ تان دستکم های ما یحتاج را داشته باشید. ورژن اول نرم افزار شما دستکم کالا قابل تایید (MVP) اسم دارااست و معمولی ترین نسخه نرم افزار شماست. زمانی روی مهم‌ترین چیزها تمرکز میکنید، مراحل توسعه و گسترش نرم افزار شما سرعت میگیرد و اپلیکیشنتان را در قبال عقب ماندگی ها مقاوم خیس می‌کنید.

ممکن میباشد در جریان تشکیل داد نرم افزار سوال های ذیل به ذهنتان خطور نمایند:

از چه خصوصیت هایی میتوانید دیده پوشی نمائید؟
کدام قابلیت و امکان منحصر و پول ساز میباشد؟
آیا خصوصیت هایی وجود دارا‌هستند که سبب شوند نرم افزار شما خیلی زود صورت بگیرد یا این که فرآیند ایجاد کرد آن را نماید نمایند؟
مجموعاَ یک نرم افزار عالی می بایست بتواند یک عمل به خصوص را به نیکی ایفا بدهد. به نمونه های تحت دقت نمایید:

یک نرم افزار یادداشت برداری مثل اپ Bear، برای یادداشت برداری بسیار بهتر و مطلوب میباشد.
یک اپ حمل و نقل مثل Uber، به اشخاص امداد می نماید از نقطه A به B بروند. بقیه قابلیت و امکان های اپلیکیشن در جایگاه دوم التفات دارا هستند.
یک اپلیکشن بازی مثل اپلیکیشن Two Dots برای مشغول کردن اشخاص پیاده سازی گردیده است و قرار وجود ندارد شغل بیشتری ایفا بدهد.
تشکیل داد یک نرم افزار با خصوصیات و امکان های متنوع و زیاد حقیقتا وسوسه کننده میباشد؛ ولی در عین درحال حاضر هم قادر است بازدارنده از این خواهد شد که نرم افزار تان به اندازه کافی عالی باشد. شما می بایست پیش از هر چیز مطمئن گردید که اپ تان صرفا یک شغل می نماید و آن عمل را هم به نحو احسن اعمال میدهد.

چقدر مجال می بایست صرف فرمائید؟ یک سری ساعت و حداکثر یک‌سری روز را به پیاده سازی نرم افزار خودتان تخصیص بدهید.
چقدر می بایست هزینه نمایید؟ درین مرحله نیازی به هزینه کردن ندارید. از مداد و شیت به کار گیری نمائید.
یادتان باشد که نباید تنها روی ایده کشف کردن تمرکز فرمائید. توفیق نرم افزار شما با دو فاکتور ایده و جاری ساختن عملی می‌شود. در واقع اجرای ایده اصلی خیس از خویش ایده میباشد. تشکیل داد یک نرم افزار عالی حقیقتا اساسی خیس از یافت کردن یک ایده بی نقص و عالیست. پس صرفا روی جستن ایده متمرکز نشوید؛ چه بسا برای توفیق به طبع مایحتاج وجود ندارد ایده تان منحصربه‌فرد باشد. اینکه چطور آن را جاری ساختن و عملی میکنید اساسی میباشد.

۲- در امر وضع و اوضاع بازار تفحص فرمائید
معمولا به وسیله بسط دهندگان قابل انعطاف افزارهای متفاوت از استیناف کردن درباره احوال بازار نرم افزار دیده پوشی می نمایند؛ ولی می بایست بدانید که بخش قسمت مهمی از پروسه ایجاد کرد نرم افزار میباشد. با بازرسی کردن میتوانید در وقت و انرژی تان صرفه جویی فرمائید.

خب، حال ممکن میباشد با اینگونه سوالاتی مواجه گردید:

نرم افزار ها و رقبای جایگزین در بازار کدامند؟
مشتریان بالقوه چه می‌خواهند؟ نیازها و منظور های آن‌ها چیست؟
برای نرم افزار خودم چقدر بایستی اخذ کنم؟ کدام سبک تجاری از سایر خوب میباشد؟
رسیدگی کردن پیش از تشکیل داد نرم افزار، شما‌را از مشکلات نخستین به دور می نماید. با اجرا پژوهش ها می‌توانید احتمالات گوناگون را پذیرش و نیازهای مشتریان بالقوه را محاسبه نمائید.

دو نوع مطالعه در بازار نرم افزار به صورت ویژه ای می‌تواند به شما یاری دهد:

بفهمید که رقبایتان چه اشتباهاتی مرتکب می‌شوند
بفهمید که آیا سایر افراد هم دنبال تشکیل داد اپلکیشنی شبیه با اپلیکیشن شما می باشند یا این که نه
شما می‌توانید واحد سنجش تقاضا برای یک نرم افزار را پیش از ایجاد کرد آن تقریب بزنید. در‌پی ما دقیقاً طریق به کار گیری از Google Trends و Keyword Planner را برای سنجش معیار تقاضای جان دار برای یک نرم افزار معمولی لیست امور به شما علامت میدهیم.



دانستن لحاظ و طریقه مشتریان هم به شما امداد خیلی متعددی می‌کنید. در اصطلاح میگویند که بایستی با کفش دیگر افراد خط مش بروید تا بفهمید چه رمانتیک دارا هستند. خیلی خب! شما هم این عمل را بکنید. عوض اینکه با خاطر شل جلوی کامپیوترتان بنشینید و همت نمائید نیازها و منظور های مشتریان را در نظر گرفتن بزنید، خارج بروید و با عموم حرف نمائید.

نرم افزار شما مختص چه افرادیست؟ این اشخاص چه خصوصیاتی دارا‌هستند؟ نرم‌افزار شما روی حل ایراد خاصی که یوزرها با آن دست و پنجه قابل انعطاف می نمایند چه تاثیری داراست؟ اینک آن ها چطور این اختلال را حل می نمایند؟ شما با ایجاد کرد این نرم افزار دنبال ساخت‌و‌ساز چه تغییری می‌باشید؟