مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

مزایای Mobile Apps


مزایای Mobile Apps

ایجاد کرد نرم افزار های تلفن همراه هرچند هزینه و فرصت بیشتری می‌خواهد البته در مقابل، مزیت هایی داراست که سبب طراحی اپلیکیشن در مشهد  میشود اشخاص به پیاده سازی نرم افزار روی بیاورند:


تلاش:

نرم‌افزار ها تجهیزات بیشتری نسبت به سایت گوشی دارا هستند که به جهت سفارشی سازی سیستم دلیل دستگاه قابلیت و امکان پذیر میباشد.


خلال این قابلیت ارسال اعلان به یوزرها اپ، این مجال را به شما میدهد که پیام های دلخواه خودرا به مخطبان برسانید. (ولی این قضیه با فرض این قضیه میباشد که یوزرها Notificationهای خودرا غیرفعال نکرده باشند!)


سرعت:

پیاده سازی نرم‌افزار معمولا به نحوی میباشد که فرصت لود کمتری نسبت به تارنما داراست؛ چون با موادسازنده غیرضروری بهم نمی ریزد و همین یک کدام از عواملی میباشد که منجر باصرفه شدن تجربیات یوزرها میگردد.


مارک سازی و جذب مشتری :

اپلیکیشن های موبایل، مدام شما را مقابل رویت کرد و در راس گوشی مخاطبانتان قرار می‌دهد. بدین ترتیب می‌توانید به راحتی یک شعبه از بیزینس خودرا در تلفن همراه یوزرها احداث فرمایید و کلیه چیز را به راحتی به استحضار آنان برسانید. خلال این، سرگرم شدن مشتریان با نرم‌افزار، این قابلیت را به شما میدهد که فرایند تصمیم گیری و خرید مشتریان خودرا تسریع نمائید.


وضعیت آفلاین:

وجود وضعیت آفلاین برای برخی اپلیکیشن ها، ضروری میباشد. دراین‌صورت شما می‌توانید به یوزرها خویش هنگامی که به وب دسترسی ندارند، خدماتی ارائه نمایید. در شرایطی‌که به اینگونه آیتمی در تجارت خویش احتیاج دارید، به درنگ ایجاد کرد یک اپلیکیشن موبایلی باشید.


و البته نکات منفی ...

آپدیت رسانی برای هرمحصولی مایحتاج و غیر قابل اجتناب میباشد؛ ولی به روزرسانی یک نرم‌افزار برای شما، هزینه بیشتری دارااست و برای ایفا آن، یوزرها بایستی اپلیکیشن را آپ تو دیت نمایند. اگر این حادثه همیشه تکرار گردد، نارضایتی یوزرها را در ادامه داراست و ممکن میباشد آنان اپلیکیشن را از موبایل خویش حذف نمایند. ضمن این، طبق پژوهش ها چرخه حیات یک application، کمتر از 30 روز میباشد؛ یعنی درصورتیکه اپ شما برای استفاده کننده اثر گذار و جالب نباشد، در کمتر از یک ماه حذف گردد.


ضمن این، پیاده سازی و پیشرفت نرم افزار ها معمولا دشوار خیس میباشد و به مهارت هایی خاص، فرصت و هزینه بیشتری نیاز دارااست تا اپ آپ دیت و کاربردی باشد تا مخاطبان را وادار نماید که هم چنان آن را روی موبایل خویش، داشته باشند.


مقصود، کاربر و پرسونای مخاطبان:

خلال مفاد مطح گردیده که به شما برای تصمیم گیری امداد می نمایند، بایستی به واحد سنجش \"کاربر\" نیز دقت داشته باشید. برای مثال در برخی نقاط اشخاص به کار گیری چندانی از کامپیوترها نمیکنند یا این که ممکن میباشد این واقعه به طور کامل برعکس باشد. یا این که برای مثال قشرجوان به کار گیری از نرم افزار های متفاوت در تلفن همراه های خودرا ترجیح می‌دهند. به این ترتیب بایستی دقت داشته باشید، که مخاطبان شما دقیقا چه عده ای می باشند، در چه مکانی بیشتر حضور دارا‌هستند و چه قوانینی مطلوب آنان میباشد؟

نکات اساسی در پیاده سازی نرم افزار فروشگاهی

10 نکته حائض اهمیت در پیاده سازی نرم افزار فروشگاه آنلاین:



گزینش استراتژی مطلوب

قبل از هر کاری بایستی استراتژی خودرا مشخص و معلوم نمایید. مقصود شما از پیاده سازی نرم افزار فروشگاهی چیست؟ قرار میباشد چطور محصول ها و سرویس ها خودرا در آن ارائه نمائید؟ هم اینگونه می بایست مخاطبان خودرا به نیکی بشناسید و باتوجه به پرسونای مشتریان خویش به پیاده سازی نرم افزار فروشگاهی بپردازید. باتوجه به اینکه قرار میباشد اپلیکیشن فروشگاه آنلاین شما وارد یک بازار رقابتی خواهد شد، براین اساس بایستی آشنایی خیر از رقبای خویش نیز داشته باشید.




انتخاب پلتفرم مطلوب برای نرم افزار

پیاده سازی سمت سرور که نسبتاً مطرح ترین قسمت در پیاده سازی نرم افزار فروشگاهی میباشد، به اعتنا ویژه ای نیاز دارااست؛ چون کدنویسی نادرست آن میتواند سبب ساز نقص‌ در کارکرد نرم افزار خواهد شد. ولی قبل از پیاده سازی سمت سرور، بایستی سیستم ادله خویش را مشخص و معلوم نمایید. می بایست گزینش فرمایید که نرم افزار شما قرار میباشد در چه پلتفرمی باشد؟ با اعتنا به‌این نکته، پیاده سازی نرم افزار اندروید را در نرم‌افزار خویش قرار دهید. نکته قابل توجه برای شما این میباشد که بدانید مشتریان اپلیکشین فروشگاه آنلاین شما اندرویدی میباشند یا این که طرفدار ios ؟ در پیاده سازی نرم افزار آی وی اس فروشگاه آنلاین، ضمن مخارج جان دار، هزینه ی نام نویسی حساب در اپل هم وجود داراست که می بایست آن را پرداخت نمایید. آیتم دیگر، اپلیکشن های اندرویدی می‌باشند که بیشترین استفاده کننده را به خویش تخصیص داده اند. اما در‌صورتی‌که هر دوطیف کاربر را در فروشگاه آنلاین خویش دارید، میتوانید هر دو ورژن را تهیه و تنظیم فرمائید که ولی هزینه آن بیشتر می گردد.




دقت به ظواهر فروشگاه آنلاین

یک کدام از مهمترین نکات در پیاده سازی نرم افزار فروشگاهی، اعتنا به ظواهر و صفحه آرایی appمی باشد. طبق پژوهش ها انجام یافته، حدود93 درصد مشتریان ظواهر بصری را مهم ترین استدلال هنگام خرید می‌دانند. پس در صورتی‌که می‌خواهید فروش خیر و خوبی از نرم افزار فروشگاهی خویش داشته باشید، بایستی به آحاد این جزئیات مانند فونت و طیف رنگی به عمل برده گردیده، معیار المان های مستعمل و... دقت داشته باشید تا برنامه شما user interface باشد.




باصرفه ساختن نرم افزار فروشگاهی

ارتقا تعداد یوزرها نرم افزار، ارتباط مستقیمی با معیار فروش نرم افزار فروشگاه آنلاین داراست. براین اساس مورد نیاز میباشد تا پیشرفت دهندگان نرم‌افزار دقت ویژه ای به باصرفه کردن آن برای مشتریان داشته باشند. برای مثال تکنیک هایی که می بایست در seo نرم افزار فروشگاهی به آن دقت داشت، وجود یک منو بی آلایش برای یوزرها، داشتن لغات کلیدی مطلوب، سرعت بالا، به کارگیری از مدل های تازه در پیاده سازی، وجود محتواهای دیدنی برای یوزرها، معرفی تولید ها و سرویس ها با جزئیات به یار و همدم تصاویر باکیفیت و اعتنا به User Experience میباشد که منجر کاربرپسندتر شدن اپلیکیشن شما میگردد.


نام نویسی آسوده و سریع

یکی‌از دیگر از نکات اصلی در پیاده سازی نرم افزار فروشگاه آنلاین، تسهیل نام نویسی یوزرها میباشد. در قسمت نام نویسی نرم افزار بایستی فقط از فیلدهای ضروری بهره مند شد. وجود فیلدهای متفاوت منجر سردرگمی یوزرها و انصراف از کامل شدن آن میگردد. براین اساس صرفا داده ها ما یحتاج و اصلی را در قسمت نام نویسی قرار دهید. بهتراست قسمت های دیگر داده ها مخاطب که چندان ضروری نیستند را در مراجعات آجل یا این که نصیب کامل شدن داده ها یوزرها از آن‌ها درخواست فرمائید تا سبب خستگی و یا این که ساخت‌و‌ساز احساس عدم امنیت مشتریان خویش نشوید.


ارائه متاع با داده ها مطلوب

یک کدام از مهم‌ترین عامل ها مؤثر در ترازو فروش نرم افزار شما، معرفی بدون نقص و صحیح کالا میباشد. وجود توضیحاتی مختصر و اثر گذار از فرآورده، یار با تصاویری از زوایای گوناگون آن اثر بالایی در جذب کاربر شما خواهد داشت. مایحتاج میباشد در توضیحات خویش، مدام صداقت داشته باشید و در زمینه‌ی فرآورده اغراق نکنید. بزرگ نمایی و عدم صداقت در معرفی، شاید در خرید مشتری اثر گذار باشد ولی در نگهداری مشتری و خریدهای آجل وی اثر منفی خواهد داشت.


دقت به تیم بندی ها و فیلترها

در پیاده سازی نرم افزار فروشگاهی ، فهرست و گروه بندی های کالا التفات متعددی دارااست. دسترسی هرچه سریعتر و آسانتر مشتری به تولیدات، رضایت بیشتر او را به همپا خواهد داشت. با غربال بندی درست اطلاعاتی از قبیل بها، مشخصات، مجال ایجاد، پرفروش ترین ها و ... در جست و جوی‌بار جنس به مشتری امداد فرمایید تا تجربیات خیر و خوبی از حضور در نرم افزار شما داشته باشد.


معرفی و تبلیغات نرم افزار

یکی از دیگر از مهمترین نکات در پیاده سازی نرم افزار فروشگاه آنلاین، تبلیغات آن میباشد. بعداز نشر نرم‌افزار، می بایست مشتریان خاص خودرا بشناسید و به همین خیال ما یحتاج میباشد که از طریق های تبلیغاتی گوناگونی برای معرفی نرم افزار فروشگاه آنلاین خویش به کار گیری فرمایید. تبلیغات در رسانه های اجتماعی روشی قوی برای رابطه با تعدادزیادی از مشتریان بالقوه با امداد شیوه های تبلیغی خلق کننده و مشغول کننده میباشد. رسانه های اجتماعی که مشتریان شما بیشتر در آن حضور دارا‌هستند را شناسایی فرمایید و اپلیکیشن خودرا در آن جا تبلیغ فرمایید.


خلال این، می بایست سامانه ای در چنگ داشته باشید که پیشنهادهای ویژه، محصول ها نو و تخفیفات شما‌را به مشتریان منتقل نماید. این شغل منجر جذب بیشتر یوزرها شود.


تسهیل مراحل پرداخت مشتری

نرم افزار فروشگاهی می بایست به قسمت پرداخت اعتنا ویژه ای داشته باشد. وجود یک سیستم پرداخت سهل که یوزرها متفاوت با مسئله های اطلاعاتی گوناگون بتوانند از آن استعمال نمایند، به طور کامل ضروری میباشد. پیاده سازی سبد خرید و مراحل خرید بایستی به نحوی صورت پذیرد که مشتریان فارغ از هیچ مشکلی بتوانند از آن به کار گیری نمایند. هم اینگونه دعوا امنیت پرداخت مورد ای میباشد که در پیاده سازی نرم افزار فروشگاهی بایستی به آن دقت ویژه ای گردد. با تصاحب کردن تاییدیه های ما یحتاج، قابلیت و امکان خرید امن را برای مشتریان خویش آماده نمائید تا بتوانند فارغ از گرفتاری داده ها کارت خودرا وارد نمایند.


تکثیر در بستر مطلوب

به چاپ رساندن نرم افزار در یک بستر مطلوب امری اساسی میباشد که قطعا به آن دقت دارید. می‌توانید اپلیکیشن خودرا در مارکت هایی مثل گوگل پلی ،برنامه استور یا این که مارکت های اهل ایران بازار و مایکت منتشر فرمائید. خلال این، برای بیشتر چشم شدن نرم افزار فروشگاهی خویش، می بایست نکات اصلی در تکثیر نرم افزار (مانند داشتن توضیحات عالی از اپ، تکثیر اسکرین های نرم افزار، ذکر مزایا و ...) را رعایت نمائید.


کاربرد زبان پایتون


کاربرد گویش پایتون
لهجه پایتون کاربردهای فراوانی داراست که طراحی اپلیکیشن در مشهد  عبارت اند از:

نرم افزار های اینترنت
ما خواهیم توانست از پایتون برای پیشرفت اپ های اینترنت به کار گیری کنیم. پایتون، مقر داده ای را برای مطالعه به پروتکل های اینترنتی مانند XML و JSON و پردازش نشانی اینترنتی و غیره آماده می نماید. یک کدام از کاربردهای پایتون به اسم Django (جانگو) نیز در اینستاگرام میباشد.

پایتون چارچوب های مفیدی را ارائه می‌دهد که دو آیتم از آنان در تحت گفته شده میباشد:

چارچوب جانگو و هرم (به کار گیری برای کاربردهای هنگفت )
چارچوب فلاسک و بطری (میکرو چارچوب)

نرم‌افزار های GUI دسکتاپ
GUI (رابط کاربری گرافیکی) مخفف Graphical User Interface میباشد که تعامل سرازیر را برای هر طرحی مهیا کرده و پایتون نیز پک مقر داده برای توسعه و گسترش رابط استفاده کننده آماده می نماید.

اپ مبنی بر کنسول
نرم افزار های مطابق کنسول از خط دستور یا این که قالب ایفا می‌شوند. این اپ ها، قابل انعطاف افزارهای رایانه ای می باشند که برای اجرای آنان از اوامر خاصی استعمال می‌گردد. این نوع نرم‌افزار در رایانه های سابق خیس محبوبیت بیشتری داشت. پایتون میتواند این نوع قابل انعطاف افزارها را به صورت موثرتری بسط دهد. داشتن (REPL (Read-Eval-Print پایتون را به مطلوب ترین لهجه برای پیاده سازی نرم افزار تبدیل می نماید؛ چون پایتون کتابخانه های بخش اعظمی را می سازد که‌این کتابخانه ها به تشکیل داد چنین قابل انعطاف افزارها امداد شایانی می نماید.

بسط اپ
پایتون برای روند پیشرفت اپ موثر میباشد؛ زیرا تحت عنوان یک گویش مدد شغل می نماید و می‌تواند برای ساخت‌و‌ساز در اختیار گرفتن، مدیر، آزمایش کردن و غیره استعمال شود.

علمی و عددی
در بعدازظهر هوش تصنعی، ماشین میتواند به عبارتی وظیفه بشر را اجرا دهد. لهجه پایتون مطلوب ترین لهجه برای هوش تصنعی و مصنوعی یا این که یادگیری ماشین میباشد. این مقر داده از اکثری از کتابخانه های علمی و ریاضی تشکیل‌شده میباشد، که حل محاسبات بغرنج را سهل وآسان می نماید.

طراحی الگوریتم های یادگیری ماشین، نیاز به محاسبات بغرنج ریاضی دارااست. پایتون دارنده کتابخانه های علمی و عددی مانند Nump،Pandas ،Scipy ، Scikit-learn و غیره میباشد. برخی از چارچوب های دوست داستنی کتابخانه های ماشین عبارتند از:

SciPy
Scikit
NumPy
Matplotlib

اپلیکیشن های تجاری
نرم افزار های تجاری با نرم‌افزار های استاندارد گوناگون می‌باشند. کسب و کار الکترونیکی و ERP مثال هایی از یک نرم افزار تجاری اند. این نوع نرم‌افزار ها به گستردگی، مقیاس پذیری و خوانایی نیاز دارا‌هستند و پایتون تمامی این مشخصات را آماده می نماید.
نرم‌افزار صوتی یا این که تصویری
پایتون برای ایفا تعدادی شغل انعطاف پذیر میباشد و به همین خواسته، قادر است برای ساخت و ساز قابل انعطاف افزارهای مولتی مدیا نیز گزینه به کارگیری قرار گیرد. بعضا از نرم افزار های چند رسانه ای که با استعمال از این گویش ساخته می گردند، شاملTimPlayer وcplay میباشند.

نرم افزار های 3D CAD
CAD (پیاده سازی با امداد رایانه) برای پیاده سازی معماری مرتبط با مهندسی به کارگیری میشود و به صورت پیشرفت اکران سه آینده بخشی از سیستم گزینه استعمال قرار می‌گیرد. پایتون با به کار گیری از خصوصیت های پایین قادر است یک اپلیکیشن 3D CAD ساخت و ساز نماید.

Fandango
CAMVOX
HeeksCNC
AnyCAD
RCAM

اپ های سازمانی
از پایتون می اقتدار برای تولید نرم افزار هایی بهره برد که میتوانند در یک کمپانی یا این که یک سازمان به کار گیری شوند. بعضا از نرم افزار هایی که اینک بوسیله سازمان ها به کار گیری می‌شوند و با اپلیکیشن پایتون ساخت گردیده اند، عبارتند از OpenERP، Tryton و Picalo.

اپلیکیشن های پردازش تصویر
پایتون مشتمل بر بخش اعظمی از مقر های داده میباشد که برای شغل با تصویر استعمال می‌شوند. تصاویر را می اقتدار با دقت به نیاز یوزرها، ویرایش کرد. برخی از کتابخانه های پردازش تصویر نیز در ذیل اورده شده میباشد:

OpenCV
Pillow
SimpleITK

وب ویو در اندروید و ios


اینترنت ویو در اندروید و ios
بر روی اسمارت فون‌های هوشمندی که داریم، اپلیکیشن‌ها و نرم افزار‌های مختلفی ایفا می گردند. بعضا از آن ها از نرم افزار‌های اساسی سیستم استدلال به شمار می روند و در شکل غیر فعال بودن، تنی چند از دستورها با غلط مواجه می‌شوند. در‌این‌صورت‌ خوب میباشد بدانید موبایل شما سلامت میباشد و ممکن میباشد گونه های تنها در به‌روز رسانی نشدن یکی‌از این اپ‌ها باشد. اینترنت ویو نیز از این تیم مستثنی نیست و مطرح ترین قسمت در سیستم برهان به شمار می‌رود. این ابزار، اقتدار خویش را از chorme گرفته میباشد. خلال این، در حالتی‌که اینترنت ویو آپدیت نباشد، اکثری دیگر از اپلیکشن‌ها با اختلال مواجه خواهند شد. پس با آپ دیت کردن نرم افزار، تجارب‌ی جدیدی از تقابل با محتوای اینترنت به طراحی اپلیکیشن در مشهد  خویش کادو بدهید!

یک کدام از کابردهایی که برای اینترنت ویو می‌قدرت شمرد، اکران دادن نقشه‌های آنلاین مانند گوگل مپ میباشد. به‌دنبال، برای توضیح دیگر کاربردهای جالب اینترنت ویو، می توانیم به اپ‌هایی اشاره نمود که به صورت مداوم درحال آپدیت رسانی و تغییر و تحول میباشند. از این نوع از نرم افزار‌ها می‌اقتدار اینستاگرام را در حیث گرفت که برای اصلاح و به روز داده ها خویش، نیازی به تکثیر ورژن‌ی نو ندارد و مخاطب میتواند با هربار مراجعه به آن، سوای آپ تو دیت اپ، واپسین ورژن‌ی آپ دیت رسانی گردیده را ببیند.

نکته‌ای که بایستی به آن توجه نمایید این میباشد که اینترنت ویو نمی‌تواند مکان وبسایت مهم را بگیرد. این راه‌حل برای وقتی میباشد که مورد‌ی دیگری برای گزینش وجود نداشته باشد. در‌این‌صورت نیاز میباشد تارنما برخورد‌گرا باشد؛ یعنی برای گونه های برگه اکران با صرفه‌سازی خواهد شد.

در کنار مزایایی که هریک از توسعه و گسترش‌ها داشته‌اند، معایبی نیز چشم گردیده که در زمینه‌ی اینترنت ویو به عدم توسعه و گسترش سهل وآسان، تجهیزات محصور، عدم قابلیت پیاده سازی منحصر به فرد، نداشتن سازگازی مطلوب با گوشی و همچنین الزام ریسپانسیو بودن وبسایت، می‌اقتدار اشاره نمود.
اینترنت نرم افزار یا این که نرم افزار پیش رونده
اینترنت نرم افزار زیر اینترنت از روش مرورگرها در دسترس یوزرها قرار میگیرد. قابل انعطاف‌افزارهای web app بر روی سرور قرار می گیرند و مخاطب می تواند با وارد کردن نشانی ip یا این که URL قسمت‌های گوناگون آن را مشاهده نماید.

نوشته‌ی‌علمی مرتبط: اینترنت نرم افزار (Web Application (PWA چیست؟

به‌دنبال به بعضا از خصوصیت های اینترنت نرم افزار اشاره میکنیم.

نیازی به نرم افزار‌نویسی اندروید و ios ندارد.
با اشکال گویش‌های ساخت سایت مانند PHP ساخته می‌گردد.
داده ها وبسایت در cache ذخیره گردیده تا استفاده کننده در موقع نیاز، به طور آفلاین به آنها دسترسی داشته باشد.
قابلیت و امکان فردی سازی داده ها استفاده کننده را مهیا نموده است.
اعتنا، سرعت، و امنیت بالایی را دارااست.
معایب استعمال از اینترنت نرم افزار
نبود تجهیزات توسعه یافته از محدودیت‌هایی میباشد که در استعمال از اینترنت نرم افزار وجود دارااست.
فضای محدودی در‌این نرم افزار برای ذخیره‌ی داده ها استفاده کننده در حیث گرفته شد‌ه‌است.
قابلیت با صرفه‌سازی نرم افزار در پلی استورهای دارای اعتبار نیست.
روند پیاده سازی آن غامض میباشد. بدین ترتیب هزینه‌ی بالایی برای پیشرفت در‌پی خواهد داشت.
خصوصیت های نرم افزار تلفن همراه
داشتن 8 خصوصیت میتواند به شما در ارائه اپلیکیشنی کاربردی امداد کند. این مشخصات عبارت اند از:

بی آلایش بودن نرم افزار
سرعت بار گذاری صفحه ها برنامه
پیاده سازی گرافیکی تصاویر اپلیکیشن
سبستم استدلال نرم افزار
امنیت اپلیکیشن گوشی
قابلیت و امکان کاوش
قابلیت بارخورد یوزرها
آپ دیت نرم افزار
معمولی بودن نرم افزار
یکی‌از مهمترین اصول و رکن های اساسی در پیاده سازی نرم افزار گوشی ، آسانی و به کار گیری شل یوزرها میباشد. درصورتی که استفاده کننده وارد اپ گوشی گردد و نتواند با‌گاز طریق عمل با آن را متوجه گردد و صفحاتی که مایحتاج داراست را نتواند پیدا نماید از نرم افزار شما بیرون گردیده و منزه می کند. بعد از آن نرم افزار حریف شمارا دانلود کرده و آن را آزمون می نماید. پس برای جذب یوزرها او‌لین اصل، آسانی در پیاده سازی نرم افزار میباشد.

سرعت بارگذاری صفحه های نرم افزار
دو‌مین گزینه اصلی در پیاده سازی برنامه تلفن همراه، سرعت بار گذاری نرم افزار میباشد. در حالتی که شما از اپی به کارگیری کنید که فرصت متعددی را برای بارگذاری صفحه ها آیتم نظرتان نیاز داشته باشد چه میکنید؟

مسلما از اپلیکیشن بیرون گردیده و قابل انعطاف افزاری با سرعت بالا را نصب خواهید کرد تا در وقتتان صرفه حوبی گردد. پس معیار سرعت بارگذاری اپلیکیشن ارتباط مستقیمی با حذب یوزرها داراست.

پیاده سازی گرافیکی تصاویر برنامه
مورد آینده در پیاده سازی نرم افزار اندروید و ios، وضوح و پیاده سازی گرافیکی تصاویر میباشد. می بایست از تصاویری بدیهی، یونیک و اختصاصی استعمال فرمایید تا زیبایی بصری قابل انعطاف افزارتان ارتقا یافته و استفاده کننده جذب آن خواهد شد.

Hybrid در مقابل native، کدام در جذب استفاده کننده اثر بیشتری دارد؟


Hybrid در مقابل native، کدام در جذب استفاده کننده اثر بیشتری دارااست؟
در‌این بخش می‌خواهیم به گستردن دادن دو مسئله native و hybrid طراحی اپلیکیشن در مشهد   بپردازیم:
نرم‌افزار های ساکن یا این که Native:
نرم افزار های Native برای اینکه ساخته شوند نیاز به یک پلت هیبت خاص در گویش نرم افزار نویسی منحصربه‌فرد به خویش را دارا‌هستند؛ بسط دادن آنها با گویش های دیگر ممکن وجود ندارد و صرفا با پلت هیبت اختصاصی خویش سازگار می‌باشند.

اپ های آندروید هنگام ایجاد کرد از لهجه جاوا به کار گیری کرده و در به عبارتی مسیر به وسیله برنامه نویس ها بسط داده می گردند. این در حالی میباشد که نرم‌افزار های IOS با گویش Swift طراحی گردیده اند، که منحصر به فرد به کمپانی اپل است.

مهندسان نرم افزار نویس برای اینکه بتوانند اپ های مطابق آندروید را گسترش بدهند، بایستی از جاوا یا این که کاتلین به کارگیری نمایند. همینطور هنگامی که می‌خواهند اپ های IOS را بسط بدهند، از گویش Objective-C یا این که Swift منفعت می‌برند.

کمپانی هایی که تصمیم به به کار گیری از نرم افزار های native برای پیاده سازی نرم افزار خویش دارا هستند؛ هنگام طراحی بایستی هر دو مخاطب آندروید و آی وی اس را در لحاظ بگیرند. در فیض آنان بدون چاره می‌باشند، یک کدام از برای سیستم استدلال آندروید و دیگری را برای سیستم ادله IOS پیاده سازی کنند.

این موسسه ها که، هنگام طراحی همگی ی کاربر ها را در لحاظ میگیرند؛ فرایند پیاده سازی و تشکیل داد نرم افزار آنان وقتگیر خیس می گردد. ولی زمانی که فعالیت آحاد میگردد، سود پایانی بهتر میباشد. چون رضایت خیال تمامی ی کاربر ها را جلب کرده اند.
رشته آوری های بسط IOS
حرفه آوری های توسعه و گسترش آی وی اس به دو مجموعه کلی تقسیم می‌گردد که در تحت به آنان اشاره می‌کنیم:

Objective-C:
نرم افزار نویسانی که از این لهجه برای پیشرفت نرم افزار خویش استعمال کرده اند، مسلما فرصت پیشرفت تجربیات بهتر برای آنان تعیین شده میباشد. از نگاه بی نقص بودن می قدرت آن را در سکو بالایی قرار اعطا کرد، چون این اپلیکیشن با بقیه فناوری های نرم‌افزار نویسی سازگار بوده و می‌تواند نیاز های شما‌را در این مورد حمایت کند.

Swift:
این لهجه نسبت به گویش های دیگر که برای طراحی IOS تشکیل شده اند جدیدتر به حساب آورده می شود. معرفی آن بوسیله کمپانی اسم آشنای اپل انجام یافته میباشد و حریف دورازشوخی، برای بقیه گویش های اپلیکیشن نویسی که در حوزه‌ IOS کار دارا هستند به حساب آورده می شود.

توسعه و گسترش دهندگانی که با این گویش اپلیکیشن نویسی فعالیت کرده اند، اذعان داشته اند که، نسبت به سایر سریعتر بوده و یادگیری آن معمولی خیس میباشد.

حرفه آوری های پیشرفت آندروید
حرفه آوری های توسعه و گسترش آندروید هم به دو گروه کلی تقسیم می گردند، در ذیل به آنها اشاره میکنیم:

Java:
لهجه جاوا در موضوع اپ نویسی یک کدام از قادر ترین گویش ها به حساب آورده می شود. به دلیل آنکه با به کارگیری از این لهجه دوستداشتنی می اقتدار هم به طراحی آندروید پرداخت، هم در موضوع اینترنت و ... اپ های قدرتمندی طراحی کرد. قدرتمندی این گویش به جهت وجود کتابخانه های بسیار در قضیه های متفاوت میباشد.

با به کار گیری از این گویش نرم‌افزار نویسی می اقتدار پروسه کلی را راحت ترین صورت پیمایش نمود. صرفا عیب نرم‌افزار های تشکیل شده با جاوا، نیاز به خاطر بیشتر میباشد. همینطور تلاش آن در مقایسه با بقیه قاب ورک ها کمتر برآورد شد‌ه‌است.

Kotlin:
این گویش نرم‌افزار نویسی در مقایسه با لهجه جاوا آپدیت خیس بوده و به وسیله کمپانی گوگل در سال 2017 رو نمایی گردیده‌است. از سالی که گوگل این لهجه را به جهانیان معرفی نمود، اکثر کارفرمایان و برنامه نویس ها به‌این سمت هجرت کرده اند. هم اینگونه گوگل اعلام کرده، حمایت از این گویش فوق سریع را بر عهده دارااست. لهجه اپ نویسی کاتلین در مقایسه با جاوا مختصر و موءثر خیس گردیده‌است.

همینطور IDE های متعددی از این گویش جدید وارد در موضوع اندروید پیشتیبانی می نمایند. در‌حالتی که بخواهیم از حیث تلاش بدین مورد نگاه کنیم، موسسات بزرگی در موضوع کاری خودشان از این لهجه برای طراحی نرم افزار خویش سود کرده اند. تعدادی مثال از آنها عبارتند از:Pinterest، Flipboard، Square و Expedia مثلا این موسسه ها هستند.



اپ های ترکیبی یا این که Hybrid:
اپ هایی که از سیستم هیبرید برای طراحی به کار گیری می نمایند، در واقع صفحه ها سایتی می‌باشند که در پوسته های گوناگون ریخته می گردند. این نرم افزار ها بوسیله موتور رندر مرورگر های سیستم ادله پردازش گردیده و برای یوزرها نمایش داده میشود.
حرفه آوری هایی که در توسعه و گسترش نرم‌افزار های هیبریدی به کارگیری می‌شوند
همانگونه که به آن اشاره کردیم، کمپانی هایی که از این نوع اپلیکیشن به کار گیری می نمایند. با ادغام فناوری ها میتوانند، نرم افزار های موبایلی را به یوزرها اکران دهند. سه وضعیت کلی برای گسترش ترکیبی این نرم افزار ها و پیاده سازی آنها وجود داراست:

React native:
شاید برای شما دیدنی باشد بدانید، ساخت کننده این قاب ورک منبع گشوده، کمپانی چهره بوک است. رابط کاربری که به وسیله این سیستم طراحی می‌شود، بی آلایش بوده و همت بار گذاری دوباره را ارتقاء داده میباشد. از ری اکت هنگامی استعمال می‌کنیم که میخواهیم در طول خویش صرفه جویی کنیم.

Xamarin:
این تکنولوژی به وسیله مایکروسافت رونمایی گردیده‌است، همینطور دفاع و حفظ آن روی دوش مایکروسافت است. Microsoft اخیرا تجهیزات جدیدی را به آن اضافه کرده، که می‌توانید از کد ها در سراسر سیستم استدلال به کارگیری نمایید.

Lonic:
با به کار گیری از این فناوری، نرم افزار هایی که روی تلفن همراه نصب میشوند را ذیل اینترنت با به کار گیری از Javascript، CSS، Angular، HTML و ... می‌توانید ایجاد نمائید. با به کارگیری از این تکنولوژی پروسه عمل شما سریع خیس پیش می رود؛ اما در محافظت آن فعالیت دشواری در پیش دارید.

وظیفه پوشه manifest


وظیفه پوشه manifest
وظیفه مهم مانیفست آگهی به سیستم راجع به اجزای نرم‌افزار میباشد داده ها ضروری در زمینه‌ی نرم‌افزار های شمارا به سیستم اندروید ارائه می نماید، که بایستی پیش از اینکه بتواند هر کدی را ایفا نماید آنان‌را در دست داشته باشد.پیش از اینکه سیستم Android بتواند یک جز component نرم افزار را آغاز نماید ، سیستم می بایست بداند که‌این جز component با تلاوت فولدر مانیفست نرم افزار وجود داراست AndroidManifest.xml. نرم‌افزار شما می بایست مجموع کامپوننت های خویش را در‌این پوشه به اندروید معرفی نماید، از طرفی مجوزهایی که مخاطب برای نصب نرم افزار بایستی صادر نماید را هم   طراحی اپلیکیشن در مشهد   دربرگیرنده می گردد.

از جمله طرحی جواز فعال کردن دوربین را درخواست می نماید.

اجزای دیگری هم وجود داراست که در ایجاد کرد کامپوننت هایی که ذکرشد به فعالیت می رود که مشمول موردها ذیل میباشد:

Fragments بخشی از رابط کاربری را در یک شغل علامت می‌دهد.
views موادسازنده UI که روی ورقه آرم داده میگردند مثلا دکمه ها ، هیبت های لیست و غیره
Layouts سلسله مراتبی را نشانه می‌دهند که پوسته برگه و صورت ظاهری نماها را در دست گرفتن می نمایند.
Intents کامپوننت ها را با هم رابطه می‌دهند.
Resources ارکان فرنگی ، مانند فن ها ، اثبات ها و تصاویر قابل رسم.
راهنمای جامع لهجه علامت گذاری xml (مضمون‌ و کاربرد)
مضمون‌ کلی گویش نشان گذاری XML
گویش نماد‌گذاری توسعه و گسترش‌پذیر XML (Extensible Markup Language) برای تعریف داده‌ها به کارگیری می گردد. کد XML، یک سفارش قانونی از ائتلاف جهانی اینترنت (C3W) مشابه به لهجه علامت‌گذاری ابرمتن (HTML) میباشد. هر دو این گویش‌ها دارنده نمادهای نماد‌گذاری برای تعریف محتوای برگه یا این که پوشه میباشند. کد HTML محتوای کاغذ اینترنت (‏عمدتا متن و تصاویر گرافیکی)‏ را صرفا از لحاظ کیفیت اکران و تعامل با آن تعریف می‌نماید.

داده‌های XML تحت عنوان تعریف خویش و یا این که (خودتعریف‌کننده) شناخته می گردند، به‌این معنا که ساختار داده‌ها از خویش آنها ساخته شده میباشد و نیازی به ذخیره داده‌ها وجود ندارد. فرمت این کد قادر است بوسیله هر شخص یا این که گروهی از اشخاص یا این که کمپانی‌هایی که می خواهند داده ها را به روشی اثبات به اشتراک بگذارند، مصرف شود. XML در واقع یک ذیل دسته معمولی‌خیس از لهجه علامت‌گذاری استاندارد همگانی (SGML) میباشد.
ساختار مهم ساختمان مدرک XML، یک عنصر میباشد که بوسیله برچسب‌ها تمجید میگردد. هر عنصر یک برچسب آغازین و نهایی داراست. همگی موادسازنده در یک گواهی در بیرونی‌ترین المان شناخته‌گردیده تحت عنوان عنصر ریشه قرار دارا هستند. همینطور قادر است ارکان تو در تو یا این که عنصرها درونی را دفاع نماید، این توان اذن می دهد تا ساختارهای سلسله مراتبی را نیز جانبداری نماید. اسم‌های عنصر، محتوای عنصر را تعریف می‌نمایند و ساختار ارتباط در میان آنان‌را گستردن می‌ دهند.
خصوصیت های پوشه XML
از خصوصیت عالی پوشه XML این میباشد که‌این فولدر برای تجزیه‌گر XML، قابل فهم و خوانا میباشد. کاربردهای این گویش آرم‌گذار نامحدود می‌باشند. به عنوان مثال سازندگان کامپیوتر ممکن میباشد بر رمز یک استاندارد یا این که طرز رایج برای تعریف داده ها مرتبط با یک مال کامپیوتری (‏سرعت پردازنده، اندازه یاد و غیره) ‏توافق نمایند و آن گاه فرمت داده ها کالا را با کد XML تعریف نمایند. اینگونه نحوه استانداردی از تعریف داده‌ها استفاده کننده را کارکشته می‌سازد تا یک استدلال هوشمند (‏یک نرم‌افزار)‏ را به وبسایت هر کامپیوتر ارسال نماید، داده‌ها را عده‌آوری نماید و بعد از آن یک مقایسه دارای اعتبار ایفا دهد.
به کار گیری بیش تر از حد از این گویش در بخش اعظمی از ناحیههای رشته‌آوری، بها حقیقی وواقعی آن را کاهش داده و سبب ساز به سردرگمی می گردد. شاید جراحت ‌چشم ‌ترین خلق قابل‌پیش‌بینی این میباشد که بخش اعظمی از فروشندگان با به کار گیری از تیم پسوندهای منحصر به فرد خویش در ادامه XML میباشند. در حالتی‌که چه بعضی میخواهند بر بها آن بیفزایند، البته بعضی دیگر صرفا در ادامه قفل کردن یوزرها در تولیدات خویش میباشند.
اقتدار اکس ام ال در آسانی آن پنهان‌ میباشد. این گویش علامت گذاری میتواند قسمت‌های بزرگی از داده ها را بگیرد و آنان را در یک گواهی مفهوم‌دار که ساختار و سازمان را برای داده ها مهیا می‌نماید، ساخت و ساز و مدیر نماید.



مزیت‌های لهجه نماد گذاری XML
XML مطابق گویش آدم هاست و خیر کامپیوترها. به عبارت دیگر XML برای بشر قابل فهم و شعور میباشد.
تایپ کردن کد به گویش آرم گذاری XML، مانند HTML بی آلایش میباشد.
XML به طور کامل با جاوا سازگار و قابل بسط میباشد.
در اکس ام ال شما می‌توانید برچسب‌های خویش را ساخت فرمائید یا این که از برچسب‌های تولید گردیده بوسیله دیگرافراد به کارگیری فرمایید که از گویش طبیعی دامنه شما به کارگیری می‌نمایند و خصوصیت‌های لازم شمارا دارا‌هستند.
کاربرد گویش علامت ‌گذاری XML
امروزه نرم‌افزار‌ها و دستگاه‌های متعدد از XML برای مدیر، ساختاربندی، ذخیره، جابجایی و اکران داده‌ها استعمال می‌نمایند. مثلا، از لهجه علامت گذاری XML به صورت کبیر در تبادل داده‌های B۲B به کارگیری می شود. XML همینطور استاندارد پوسته‌های پوشه آفیس مشتمل بر فولدر‌های مایکروسافت آفیس و گوگل دیتس میباشد.

این لهجه نشان گذاری به مکان ترکیب داده‌ها در یک گواهی HTML، آن را برای جداگانه کردن فولدر‌های اکس ام ال برون سپاری می‌نماید. از‌آنجا‌که این کدها داده‌ها را در پوسته متنی بی آلایش ذخیره می‌نماید، این ذخیره‌سازی جداگانه از پلتفرم شما میباشد و داده‌های شما‌را می شود به راحتی منتقل کرد. هم‌اینگونه این لهجه داده ها را فارغ از پوسته‌بندی خاصی در خویش ذخیره می‌نماید. همین قضیه سبب ساز می‌گردد درهر سیستمی قابل حمل باشد و برای اکران آن نیاز به hardware یا این که اپلیکیشن خاصی نباشد. این انعطاف سبب گردیده که XML در اپلیکیشن‌نویسی اینترنت و گوشی گزینه به کارگیری قرار بگیرد.

یکی از دیگر از کاربرد‌ها، این میباشد که شما می توانید متن‌ها دلخواه خویش را در پوسته یک پوشه xml ذخیره نمایید، آن گاه با یاری HTML سوای دقت به متن، به پیاده سازی ظواهر آن بپردازید. در انتها با امداد یک سری خط کد جاوا اسکریپت، متن های xml را در پوسته HTML اکران دهید. این شغل سبب ساز میگردد هر مجال که نیاز میباشد بتوانید متن‌ها را سوای تغییر‌و تحول ظاهری و کدهای html تغییر و تحول دهید.