مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

Kony Quantum:


Kony Quantum:

Kony با محیطی ارائه گردیده که به بسط دهندگان اذن می‌دهد با به کار گیری از گویش Javascript نرم افزار هایی ایجاد نمایند که با سیستم برهان های مختلفی سازش داشته طراحی اپلیکیشن در مشهد  باشد.
این پلتفرم خصوصیت های اکثری برای مثال امکان اتصال اتوماتیک به API ها ، اپ نویسی و پیش اکران اتومات ، ربات سخنگو و … را داراست.

RhoMobile:

این شرکت براساس چارچوب Rhodes (گویش اپ نویسی Ruby) سازه گردیده است.
با به کارگیری از افزونه Eclipse پیشرفت دهندگان می توانند به ایجاد ، توسعه و گسترش و رفع خطاهای نرم‌افزار سوای نیاز به هیچ طاقت فرسا افزاری بپردازند.
این ابزار که از تکنولوژی های اینترنت Html5,CSS3,Javascript به کارگیری میکند ، قادر است نرم افزار هایی متناسب با سیستم ادله های Android,ios,Windows Mobile,Symbian,Rim میتوان پیاده سازی نماید.
NativeScript:

NativeScript با استعمال از لهجه های Javascipt,Angular,TypeScript به پیاده سازی نرم افزار های متناسب با Android و ios می‌پردازد.
این ابزار کد گشوده بوده و خلاف اکثری ازابزارهای دیگر بدون پول در چنگ توسعه و گسترش دهنده قرار داده میگردد و همه API های ساکن جاوا اسکریپت و کتابخانه های آن را در چنگ شما می گذارد.
Sencha Touch:

این ابزار کیفیت خوب و آزمایش بالا ، رابط کاربری یک دست و کتابخانه های متنوع تشکیل شده که با غرض پیشرفت لهجه Html5 به پیشرفت نرم افزار های کراس پلتفرم یاری میکند.ا
ین ابزار می‌تواند در تشکیل داد اپ های تجارت های تبارک و کارآمد شایسته ترین مورد باشد.

React Native:

این فِریم وُرک بوسیله رخ بوک ارائه گردیده که به عبارتی امکان های React را دارااست اما محصور به گوشی میباشد.
پیشرفت دهندگان برای پیشرفت اپ های اندروید و آی وی اس می‌توانند از این ابزار که بر طبق گویش جاوا اسکریپت میباشد استعمال نمایند و همینطور این ابزار با امکاناتی که به شما می دهد ، می تواند یوآی قدرتمندی را برای اپ شما پیاده سازی نماید.
از مهم ترین امکان های این فِریم وُرک میتوان به به کار گیری دوباره از کدها اشاره نمود که سبب ساز کوتاه شدن در طی برنامه ریزی می‌گردد.

Flutter:

این فِریم وُرک که Open Source میباشد بوسیله کمپانی گوگل در سال 2017 عرضه شد و به غیر از بسط نرم‌افزار های اندروید و آی وی اس در گسترش Mac ، Windows و Linux دخالت دارااست.
برای استعمال از فلاتر می بایست از لهجه Dart استعمال فرمایید که‌این گویش هم به وسیله گوگل ارائه گردیده است.
این ابزار به شما این قابلیت را می دهد که تست ، افزودن خصوصیت های تازه و رفع اشکالات اپلیکیشن ، بسیار برای شما معمولی و سهل و آسان باشد.

Monocross:

این کادر ورک یک پلتفرم Open Source میباشد که از چهارچوب #C ، مایکروسافت دات نت و مونو برای توسعه و گسترش نرم افزار های تبلت و تلفن همراه های اندروید ، آیفون ، آیپد ، ویندوزفون و دستگاه های فعال گردیده با Webkit به کار گیری میکند.
یکی‌از خصوصیت های این ابزار آسوده بودن تبدیل شدن نرم‌افزار می‌باشد که به پیشرفت دهندگان در هواخواهی از دستگاه های متعدد(تلفن همراه ، تبلت و …) امداد میکند.

قراردادهای بازی و نرم افزار


قراردادهای بازی و نرم افزار
کمپانی دارای مسئولیت می‌شود بازی یا این که نرم افزار گروه را تا نقطه پایان تاریخ معلوم گردیده طراحی اپلیکیشن در مشهد  تحویل دهد.
کمپانی دارای تعهد می گردد همه تجهیزات درخواستی در سد گستردن زمینه تفاهم نامه را به شایسته ترین صورت در بازی یا این که نرم افزار طراحی نماید.
کمپانی با مسئولیت می‌گردد همگی ایرادات فنی و تخصصی بازی یا این که نرم افزار را تا نقطه نهایی مجال پناه رفع کند .
کمپانی با مسئولیت می‌شود امنیت بازی یا این که نرم افزار گروه را ضمانت کرده و از بازی در قبال حمله ها هکرها و هجوم ها DDoS مراقبت های مورد نیاز را اعمال دهد و در شکل بروز هر ایراد امنیتی دیگر ، در سریع ترین مجال ممکن اشتباهات و باگ های امنیتی را رفع کند .
کمپانی با مسئولیت می‌شود امکنات درخواستی و مازاد تیم برای بازی یا این که نرم افزار را در حین روند ی تشکیل داد بازی یا این که نرم افزار درصورتی که تجهیزات درخواستی به نحوی باشد که از دید فنی و زمانبری پولی را به مبلغ تمام تفاهم نامه اضافه نکند ، در بازی یا این که برنامه بیفزاید ؛ در غیر اینصورت تیم ملزم میباشد مجددا هزینه ی اضافه گردیده را پرداخت و بعداز آن کمپانی ، تجهیزات درخواستی تازه را طراحی خواهد کرد .
کمپانی وفادار می‌شود از سورس بازی یا این که اپلیکیشن در نزد خویش نگهداری و مراقبت نماید و هر زمانیکه تیم درخواست خرید سورس بازی را ارجاع بخشید ، سورس بازی به گروه به ارزش کارشناسی گردیده بوسیله کمپانی به فروش رسد .
کمپانی دارای تعهد میشود همه دستمزد دنیوی و معنوی ( خواسته از دستمزد دنیوی و معنوی داکیومنت و داده های بی نقص بازی یا این که نرم افزار و بقیه داده ها و حریم های فردی بازی و یا این که نرم‌افزار ، مدیران و یوزرها بازی و یا این که برنامه است ) تیم را رعایت و نگهداری کرده و از حریم داده ها فردی و سری تیم نگهداری و از تکثیر داده ها در قسمت های نامربوط خودداری نماید .

خصوصیت های یک رابط کاربری مناسب


خصوصیت های یک رابط کاربری بهتر
یک پیاده سازی UI ایده آل بایستی مبنی بر طراحی اپلیکیشن در مشهد  UX باشد.
می بایست دارنده ظواهر جالب و اختصاصی باشد.
ساختار منطقی ؛ و ادراک آن برای یوزرها آسوده باشد.
رابطه با استفاده کننده و احساسات آن بایستی رعایت خواهد شد .
از جلوه های پویا و انیماتیک استعمال نمایید .
به شدت مراقب ریسپانسیو بودن وب سایت در هنگام پیاده سازی باشید .
تنوع محتوا داشته باشید و صرفا از یک نوع محتوای متنی ، تصویری یا این که حتی ویدیویی به کار گیری نکنید و از دسته ای از آن‌ها به کارگیری نمایید .
در به کارگیری از رنگ بندی ها به نوع سرویس ها خویش و تناسب آن با رنگ بندی اعتنا ویژه داشته باشید .
( مثلا : برای یک وب سایت مغازه پوشاک و یا این که اثاثیه پیرایش معمولا رنگ های متداول ، سپید ، صورتی ، بنفش ، قرمز رنگ ، آبی رنگ و زرد رنگ است و در مجموع از رنگ های خنده رو در آن استعمال میگردد )
خاص باشید ( پیاده سازی ای را نداشته باشید که رقبای شما نیز از آن پیاده سازی استعمال کرده باشند ، پس در صفحه ارایی تارنما متعدد از سایر باشید)
سرعت و راحتی دسترسی را در پیاده سازی رعایت نمائید .
در اختیار گرفتن کننده ها را به شایسته ترین صورت برای یوزرها قرار دهید ( مانند : فهرست نخستین برای تلاوت مطالب و قابلیت و امکان کلیک بر روی هر رمز عنوان)
آیکون ها را به وضوح برچسب گذاری نمایید.
از اضافه کردن بیش تر از حد رنگها یا این که دکمه ها پرهیز کنید.
اصول پیاده سازی رابط کاربری در همه پلتفرم ها
دسترسی در اختیار گرفتن کننده
رابط کاربری عالی احساس در اختیار گرفتن و رئیس را به یوزرها خویش القا می نماید.

یکی‌از روش های دادن این در اختیار گرفتن و مدیر به مخاطب این میباشد که اقدامات را رجوع و برگشت پذیر فرمائید :

این ضابطه به‌این معناست که استفاده کننده مدام بایستی بتواند هر کاری را که اجرا میدهد به‌سرعت عقب بکشد.
این به یوزرها قابلیت می‌دهد فارغ از خوف مداوم از فساد ، فرآورده را جستجو و بسط دهند ؛
در شرایطی‌که یک استفاده کننده ناچار باشد در هر اقدامی که جاری ساختن می‌دهد بسیار مراقب بهم ریختگی باشد ، باعث به کندتر شدن تجارب و خسته کننده خیس شدن میشود .

شاید متداول ترین رابط کاربری گرافیکی که در آن یوزرها آیتم Undo/Redo را دارا هستند ، ویرایشگرهای متن و گرافیکی باشند.

هنگام تایپ کردن متن یا این که ساخت و ساز گرافیک ، “واگرد” به یوزرها قابلیت می‌دهد تغییرات را ساخت‌و‌ساز کرده و مرحله به مرحله از روش تغییرات ساخت گردیده به عقب برگردند. بدین مضمون‌ که زمانی تعدادی گام به عقب برمی گردند ، میتوانند مجدد تغییرات خویش را پیش ببرند.
ناوبری مطلوب :
رابط کاربری بهتر با ارائه موضوع ای در زمینه ی اینکه یوزرها کجا میباشند ، کجا بوده اند یوزرها را در حیطه امنی قرار می‌دهد:

این به‌این معناست که شما بایستی طبقه بندی ها و گروه بندی های به طور کامل صحیح و استانداردی در مطالب خویش داشته باشید به طوری که مخاطب شل ترین و در عین حالا معین ترین محتوا را دنبال نماید .

از مهمترین نمونه هایی که می قدرت برای این استاندارد در رابط کاربری و برای پلتفرم تارنما زد ، می توان به breadcrumbing اشاره نمود .

تغییر و تحول هنگام تعامل :
برخورد معمولاً با نقاط شغل مرتبط میباشد ؛ برای هر مبادرت مخاطب ، سیستم بایستی یک برخورد بدیهی و معنا دار آرم دهد.
سیستمی با برخورد برای هر عملی به یوزرها امداد می نماید تا فارغ از جستجو و شعور جاری ساختن شدن برخورد به هدف ها خویش برسند.

پیاده سازی UI می بایست ماهیت تعامل را در لحاظ بگیرد. برای اقدامات مکرر ، جواب می‌تواند در توا‌ن اندکی مانند : یک برنامه خردسالان زوم شدن باشد.

مثلا ، وقتی که یوزرها با یک شیء تعاملی (مانند یک دکمه) رابطه برقرار می نمایند ، ارائه بعضی از آرم ها برای پذیرش کار ضروری میباشد.

این ممکن میباشد به آسانی دکمه ای باشد که هنگام فشردن رنگ عوض می شود یا این که برنامه کودک زوم برای آن فعال گردد (این تغییر‌و تحول استفاده کننده را از تعامل آگاه می نماید). نبود اینگونه بازخوردی یوزرها را ناچار می نماید تا رسیدگی نمایند که آیا اقدامات متبوع آن‌ها صورت گرفته میباشد یا این که نه.
اکران بسط :
این بخش بدین معناست که قائدتا یوزرها عشق دارا‌هستند ، فرایند توسعه یک فرآیند را مشاهده نمایند و هم زمان با آن پیش بروند .

اذن بدهید با یک سری نمونه خواسته خویش را عالی گستردن دهیم :

فرض فرمائید شما در هم اکنون نصب یک اپلیکیشن می‌باشید ؛ در واقع این نوار سبز رنگی که به طور همزمان با طی شدن روند های نصب رو به جلو تکان می نماید ، می‌تواند از نمونه های بارزی برای این قسمت باشد .

یا این که در یک نرم افزار پیام رسان هنگامی که استفاده کننده شما در درحال حاضر تایپ برای ارسال پیام میباشد ؛
در ذیل اسم آن موقعیت teyping نمایش داده میشود و این خویش یک شرایط اکران بسط در نرم افزار میباشد که سبب ساز میشود مخاطب در تایم انتظار مبتلا سردرگمی نشود که الان در چه مرحله ای به رمز میبرد .

پرهیز از تکرار :
یوزرها را بدون چاره نکنید بدون چاره شوند داده هایی را که پیش از اینً وارد کرده اند دوباره وارد نمایند.
یوزرها به راحتی از دنباله های خسته کننده ی ورود داده ها اندوهگین میشوند ، به ویژه وقتی که پیش از اینً کل داده ها لازم را ارائه کرده اند.
رابط کاربری بهتر حداکثر فعالیت را اعمال می‌دهد در حالی که به دستکم مقدار داده ها از یوزرها نیاز دارااست.
در واقع می اقتدار فیض گرفت که حتی عالی میباشد شما ، دست کم داده ها را از یوزرها اخذ فرمائید ، و دسترسی های موردنیاز را به آن‌ها بدهید زیراکه به غیر از کسل کننده بودن وارد کردن داده ها بیشتراز حد ، بخش اعظمی از یوزرها ترجیح میدهند داده ها فردی خویش را در جایی تصویب نکنند .

برای مثال برای نام نویسی و ورود یک مخاطب تلاش فرمایید با اخذ اطلاعاتی مانند : صرفا شماره همپا و اسم و اسم خانوادگی آن را وارد نمایید .
ارتقا بعدها :
تجربیات اثبات نموده است بعدها تبارک ، چه در دکمه ها و چه در المان های تارنما از المان های تصویری تا متن ها برای استفاده کننده از نگاه ظاهری جالب خیس بوده و همینطور به کارگیری و دسترسی به آن‌ها نیز برای استفاده کننده شل خیس است .

به کارگیری از استعاره :
استعمال از استعاره در پیاده سازی رابط کاربری به یوزرها قابلیت و امکان می‌دهد در بین دنیای حقیقی و تجارب دیجیتالی رابطه برقرار نمایند.

استعاره های دنیای حقیقی وواقعی با اذن دادن به یوزرها برای جابجایی علم جان دار در باب کیفیت ظواهر و روش کارکردن ، به یوزرها اقتدار میدهد.

استعاره ها اکثر زمان ها برای آشنا ساختن ناآشناها به عمل میروند. از جمله سطل بازیافت روی دسکتاپ خویش را که دربردارنده فولدر های حذف شد‌ه‌است در لحاظ بگیرید ؛ این سطل ، سطل زباله حقیقی وجود ندارد ،
البته از دید بصری به نحوی نشان داده می شود که به شما امداد می نماید مضمون‌ حذف شدن را ریلکس خیس فهم و شعور فرمائید.

بهترین شبیه سازها اندرویدی


شایسته ترین مشابه سازها اندرویدی
( قابل ذکر میباشد در همه این مشابه سازها ، امکان اجرای اپ ها و طراحی اپلیکیشن در مشهد   بازی های
اندرویدی وجود داراست به همین انگیزه از توضیحات اضافه در ارتباط این امکان جلوگیری کرده
و صرفا قابلیت و امکان های ویژه و خاص هر مورد از این مشابه سازها گستردن داده میگردد .)

1- BlueStacks :
از قابلیت و امکان های ویژه ی این مشابه ساز می اقتدار از پایداری و بدون‌پول بودن آن به طور بدون نقص
اسم پیروزی .
دومی خصوصیت اساسی بلو استک در همگام سازی اپلیکیشن های اندروید میباشد .
شاید از صرفا نقص‌ این نرم افزار می شود به تبلیغات گاها مزاحمت آمیز آن اسم پیروزی که شما
میتوانید با پرداخت پولی از شر این تبلیغات نیز خلاص گردید .
2-Nox App Player :
از مهمترین خصوصیت های این مشابه ساز می اقتدار از ایفا هم زمان یک‌سری اپلیکیشن ی اندرویدی
اسم موفقیت که شما میتوانید همه آنان‌را به طور هم‌زمان تجارب و تست نمائید .
نکته ی جذاب دیگر این مشابه ساز پیاده سازی UI آن است که به صورتی پیاده سازی شد‌ه‌است
که تماما شبیه با اندروید باشد و حتی‌در کاهش و یا این که ارتقاء صدا در‌این مشابه سازی شاهد
مشابهت آن با تلفن های یار و همدم خواهید بود .
3- nox :
از خصوصیت های منحصر این مشابه ساز می شود به به کارگیری از مصرف باصرفه ی
حافظه موقت و CPU شما اشاره نمود .
این امکان سبب ساز می‌شود در صورتی‌که شما از دستکم hardware در درحال حاضر به کار گیری میباشید؛
بتوانید به اجرای نرم افزار ها فارغ از کاهش سرعت بپردازید .
همنین این مشابه ساز را می‌تواند بر روی سیستم استدلال مکینتاژ نیز نصب فرمائید .
اَپ سنتر از سایر خصوصیت های اصلی این مشابه ساز است که با استعمال از آن میتوانید
تازه ترین نرم‌افزار های اندرویدی را به طور پیشنهادی چشم و نصب فرمائید .

4- Remix سیستم عامل Player :
این مشابه ساز که با به کار گیری از Android Studio ساخته و باصرفه گردیده‌است
به طور مخصوص برای گیمرها پیاده سازی گردیده و
شما می‌توانید با حداکثر سرعت به تجارب ی بازی های اندروید بپردازید .
5- Genymotion :
این اپلیکیشن نیز به طور مخصوص برای برنامه نویس ها و دولوپر پیاده سازی شد‌ه‌است
به اینصورت که با به کار گیری از آن می‌توانند به شایسته ترین و با صرفه ترین صورت ممکن به آزمایش
و دیباگ گیری اپ های اندرویدی بپردازند .
قابل ذکر میباشد شما با به کارگیری از این مشابه ساز میتوانید از افزونه های متعدد و
پیکربندی توسعه یافته برای هر چه جامع تر کردن این دیباگ گیری نیز به کار گیری نمائید .

6- AMIDuOS :
AMIDuOS واپسین مشابه سازی میباشد که قصد معرفی آن را داریم .
شاید وسیع ترین عیب این مشابه ساز در غیر مجانی بودن آن است ولی
بقیه امکان های آن تحت عنوان یک مزیت شناخته می گردد که به دنبال به توضیحات
مرتبط با آن خوا‌هیم پرداخت .
باشید این مشابه ساز از عجله دهنده 3D منفعت میبرد. امان از درایور OpenGL در
این مشابه ساز سبب ساز شد‌ه‌است تا بازی های اندرویدی با بالاترین چگونگی به اکران در آیند.
از خصوصیت های دیگر این مشابه ساز دفاع از درایور های متفاوت لپتاپ و کامپیوتر مانند :
دوربین، میکروفون، حسگر فروغ و روشنایی محیطی و …. میباشد که AMIDuOS را به یکی‌از پرطرفدارترین محصول ها بازار تبدیل نموده است.

اسلوب اساسی


اسلوب اساسی
برای فعال سازی یک نرم‌افزار با گویش نرم افزار نویسی جاوا می قدرت از یک طریق استاتیک همگانی به صورت تحت بهره برد.
اینگونه روشی معمولاً شیوه مهم نامیده می‌گردد.

public static void main(String[] args) {

}
خالق
یک کلاس دربرگیرنده تولید کننده هایی میباشد که بوسیله مجال اعمال برای ساخت‌و‌ساز شی ها مبتنی بر تعریف‌و‌تمجید کلاس فراخوانی می‌شوند.
اعلان‌های تولیدکننده مشابه اعلان‌های سیاق می باشند با این تفاوت که از اسم کلاس استعمال می‌نمایند و نوع بازگشتی ندارند.
یک کلاس میتواند یک سری آفریننده با پارامترهای متفاوت داشته باشد.
در نمونه تحت تولیدکننده کلاس انتظار یک پارامتر را داراست.

package com.manataz.javaintro.base;

public class MyConstructorExample2 {

String s;

public MyConstructorExample2(String s) {
this.s = s;
}
}
هر کلاس بایستی دست‌کم یک آفریننده تعریف‌و‌تمجید نماید.
در‌حالتی که هیچ خالق مصرح در فولدر منبع جاوا تمجید نشده باشد، کامپایلر به صورت ضمنی یک تولید کننده اضافه می نماید.
در‌حالتی که کلاس تحت کلاس باشد، خالق کلاس super مدام دراین مورد به صورت ضمنی فراخوانی می گردد.
در نمونه ذیل، تعریف‌و‌تمجید تولیدکننده سوای پارامتر (همینطور تحت عنوان آفریننده خالی شناخته میشود) غیر ضروری میباشد.
در حالتی که معین نشده باشد، کامپایلر یک کدام از را ساخت‌و‌ساز می نماید.

package com.vogella.javaintro.base;

public class MyConstructorExample {

// unnecessary: would be created by the compiler if left out
public MyConstructorExample() {
}
}
تمرین
یک کلاس Person تولید نمایید و آن را مثال سازی نمائید :

یک پروژه جاوا نو به اسم com.manataz.javastarter.exercises1 و بسته ای با همین اسم  طراحی اپلیکیشن در مشهد تولید نمائید.
یک کلاس به اسم Person ساخت‌و‌ساز نمائید.
سه متغیر مثال به آن اضافه نمایید، یکی از برای ذخیره اسم فرد، یکی از برای ذخیره اسم خانوادگی و دیگری برای ذخیره سن فرد.
از خالق شی Person برای تهیه مقادیر روی کمی پیش فرض به کار گیری نمایید.
یک اسلوب toString را همانگونه که در کدنویسی ذیل توضیح داده شد‌ه‌است اضافه فرمایید و TODO را حل فرمائید. این طرز برای تبدیل شی به اکران فن به کارگیری می گردد.

@Override
public String toString() {
// TODO replace \"\" with the following:
// firstName + \" \" + lastName
return \"\";
}
یک کلاس نو به اسم Main با یک main (String[] args) ساخت و ساز نمایید. در‌این سیاق یک مثال از کلاس Person ساخت و ساز نمائید.

به کار گیری از تولید کننده
یک تولید کننده به کلاس Person خویش اضافه نمائید که اسم، اسم خانوادگی و سن را تحت عنوان پارامتر در لحاظ میگیرد.
مقادیر را به متغیرهای مثال خویش تخصیص دهید.
در سیاق اساسی خویش دستکم یک شی از نوع Person تولید فرمائید و از System.out.println() با آبجکت تحت عنوان پارامتر استعمال فرمائید.

طریق های گیرنده و تهیه و تنظیم کننده را تعریف‌و‌تمجید نمائید
طرز هایی را تمجید نمائید که به شما قابلیت و امکان می‌دهد مقادیر متغیرهای مثال را بخوانید و آن‌ها‌را تهیه فرمائید. بدین طریق ها Setter و get میگویند.
اخذ‌کننده‌ها می بایست با get آغاز شوند و آن گاه اسم متغیری که در آن کلام اولیه متغیر تبارک نوشته میشود، استارت گردد.
Setter بایستی با set و آن گاه اسم متغیر آغاز خواهد شد که در آن سخن نخستین متغیر گرانقدر گردد.
مثلا، متغیری به اسم firstName اسلوب ()getFirstName و روال setFirstName(String s) خواهد داشت.
نحوه مهم خویش را طوری تغییر‌و تحول دهید که یک شی Person ساخت و ساز فرمایید و از مشی setter برای تغییر تحول اسم خانوادگی به کارگیری فرمائید.