مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

تزریق وابستگی در اندروید

تزریق تعلق (Dependency Injection) چیست؟ تزریق تعلق یا این که دیپندنسی اینجکشن (Dependency Injection) در اندروید الگویی برای تشکیل داد شی ها ما یحتاج در نرم‌افزار میباشد. به جای‌اینکه شی ها را به صورت بی واسطه در کد خویش ساخت و ساز نمائید، طراحی اپلیکیشن در مشهد از یک قاب‌ورک DI برای رئیس آنان به کار گیری میکنید. این عمل می تواند کد شما‌را آزمایش‌پذیرتر، محافظت سهل و آسان‌خیس و نرم‌خیس نماید. برای داده ها بیشتر با این مقاله از وبسایت فراگیری اپلیکیشن نویسی الکامکو در امر باشید. مزایای استعمال از تزریق تعلق: آزمایش‌پذیری: با تزریق تعلق، می توانید اشیا mock را در آزمایش‌های خویش تزریق نمائید تا سوای نیاز به فعال‌سازی تک تک اپلیکیشن، اجزای خویش را جدا آزمایش فرمایید. محافظت سهل و آسان‌خیس: با جداگانه کردن ساخت و ساز شی ها از منطق اپلیکیشن خویش، کد شما خوانایی و محافظت آسوده‌تری خواهد داشت. انعطاف‌پذیری: با استعمال از DI، می توانید به راحتی تنظیمات اپ خویش را تغییر‌و تحول دهید و اشیا گوناگون را در اطراف‌های متعدد تزریق نمایید. کتابخانه‌های دوستداشتنی تزریق تعلق در اندروید: Dagger: کتابخانه‌ای کارکشته و دوست داستنی DI میباشد که بوسیله Google ارائه می شود. Koin: کتابخانه‌ای مدل‌خیس و معمولی‌خیس برای DI میباشد. Hilt: یک پلاگین Dagger میباشد که به صورت خاص برای اندروید پیاده سازی گردیده است و با اندروید استودیو (Android Studio) مخلوط میگردد. » یادگرفتن نصب اندروید استودیو روش به کار گیری از تزریق تعلق در اندروید: یک کتابخانه DI گزینش فرمایید: Dagger، Koin یا این که Hilt را تعیین نمائید و آن را به پروژه خویش اضافه فرمایید. ارتباط‌های خویش را تمجید نمائید: ارتباط‌ای را برای هر نوع اشیایی که میخواهید تزریق فرمایید، تمجید نمائید. ماژول‌های خویش را تولید نمائید: ماژول‌هایی را برای ساخت‌و‌ساز و تنظیمات شی ها ما یحتاج خویش تولید نمایید. شی ها را تزریق نمائید: از کتابخانه DI برای تزریق شی ها موردنیاز خویش به کلاس‌هایتان استعمال نمایید. مثالی از تزریق تعلق با Dagger: Kotlin // ارتباط‌ای برای کلاس Logger تمجید میکنیم interface Logger{ fun log(message: String) } // کلاسی برای پیاده‌سازی رابط Logger class ConsoleLogger : Logger { override fun log(message: String) { println(message) } } // ماژولی برای ساخت‌و‌ساز و تنظیمات کلاس ConsoleLogger @Module class LoggerModule{ @Provides fun provideLogger(): Logger { return ConsoleLogger() } } // کلاسی که از رابط Logger استعمال می‌نماید class MyService @Inject constructor(private val logger: Logger) { fun doSomething() { logger.log(\"Doing something...\") } } // کلاس مهم نرم‌افزار @Component(modules = [LoggerModule::class]) interface AppComponent{ @Inject fun inject(service: MyService) } fun main() { val appComponent = DaggerAppComponent.builder().build() val service = MyService() appComponent.inject(service) service.doSomething() } درین نمونه، از Dagger برای تزریق مثال‌ای از کلاس ConsoleLogger به کلاس MyService به کارگیری میشود. التفات یادگیری تزریق تعلق در اندروید چیست؟ در اینجا بعضا از دلایل اصلی برای یادگیری DI در اندروید گفته شده میباشد: ۱. آزمایش‌پذیری: با DI، می توانید به راحتی اشیا mock را در آزمایش‌های واحد خویش تزریق فرمائید. این به شما قابلیت می دهد اجزای خویش را سوای نیاز به فعال‌سازی آحاد اپ، به صورت غیروابسته آزمایش نمایید. این دستور باعث به آزمایش‌های سریع‌خیس، قابل اعتمادتر و جامع‌خیس می‌گردد و گونه های‌زدایی را سهل‌خیس می‌نماید. ۲. محافظت سهل‌خیس: با غیر وابسته کردن ساخت شی ها از منطق اپلیکیشن خویش، کد شما خوانایی و مراقبت سهل و آسان‌تری خواهد داشت. این فرمان به ویژه در پروژه‌های تبارک با تعداد متعددی کلاس و تعلق موثر میباشد. با DI، می توانید به راحتی کد خویش را تجدید بنا نمایید و سوای ساخت‌و‌ساز غلط، اجزای تازه را اضافه یا این که حذف نمایید.

اصلی ترین تفاوت های سیستم عامل اندروید با ios

از آنجایی که سیستم استدلال های اندروید و ios هرکدام تحت عنوان طراحی اپلیکیشن در مشهد یک سیستم دلیل توانا با امکان های مخصوص شناخته می گردند عالی میباشد تا به تحقیق بزرگترین تفاوت های این دو سیستم دلیل بپردازیم. رابط کاربری اندروید: انعطاف پذیری بالا و قابل فردی سازی رابط کاربری درین سیستم دلیل به یوزرها این قابلیت را می‌دهد تا بتوانند تغییراتی را در تم‌ها، ویجت‌ها، همت و ظواهر دستگاه اجرا دهند. ios: آسانی و کاربرپسند بودن از خصوصیت های اصلی این سیستم ادله به حساب می آید. از طرفی رابط کاربری آن به نحوی میباشد که قابلیت و امکان فردی سازی عمیق در آن نیست. امنیت اندروید: متن گشوده بودن و تنوع بالای این سیستم دلیل موجب گردیده تا نتواند در قبال هجوم ها امنیتی کارایی مناسبی از خویش نماد دهد. با این هم اکنون عملکرد گوگل در ارتباط بهبود اندروید همچنان ادامه داراست. ios: با دقت به در اختیار گرفتن ظریف اپل نسبت به اندروید، این سیستم دلیل از امنیت بالایی برخوردار‌است. ماهیت و پیشرفت اندروید: همان گونه که گفته شد اندروید بوسیله گوگل گسترش داده می‌گردد و با اعتنا به متن گشوده بودن آن بر روی اکثری از طاقت فرسا افزارها و دستگاه ها قابلیت و امکان ایفا دارااست. ios: اپل کمپانی پیشرفت دهنده این سیستم برهان میباشد و به جهت بسته بودن این سیستم ادله فقط بر روی دستگاهی همانند آیفون، آیپد و… که محصول ها کمپانی اپل میباشد قابل انجام هست. به روزرسانی ها اندروید: تنوع بالایی که در دستگاه های اندرویدی وجود دارااست موجب می شود تا به روزرسانی این سیستم ادله با تعقل انجام یافته و یا این که حتی بعضا از دستگاه ها از اخذ جدیدترین به روزسانی ها جا بمانند. ios: نشر آپ تو دیت رسانی این سیستم استدلال به طور هم‌زمان بر روی همگی دستگاهی سازگار با ios جاری ساختن می گردد و همگی یوزرها می توانند در کوتاه ترین مجال به جدیدترین امکان ها دسترسی پیدا نمایند. بها اندروید: حضور موبایل های اندروید با ارزش های متفاوت این قابلیت را می‌دهد تا هر فردی با هر ترازو دارایی بتوانند این سبک تلفن همراه ها را خریداری نمایند. ios : لوکس بودن دستگاه های اپل موجب می گردد تا کسانی کمتری بتوانند از قابلیت و امکان های دستگاه های اپل فایده ببرند. مغازه نرم افزار اندروید: می توانید همگی نرم افزار های بدون پول و مبلغی اندرویدی را در گوگل پلی استور پیدا فرمایید. ios:نرم‌افزار استور کیفیت خوب ترین نرم افزار ها را به یوزرها خویش ارائه می دهد و در دست گرفتن اکثری بر همگی نرم افزار های ارائه گردیده در نرم افزار استور دارااست. نگاهی به محبوبیت ورژن های اندروید گوگل از سال ۲۰۰۸ که اولی ورژن اندروید را منتشر کرده تا سال ۲۰۲۳ که واپسین ورژن اندروید یعنی اندروید ۱۴.۰ رونمایی کرده در کوشش بوده تا با بهبود تجارب کاربری و اضافه کردن قابلیت و امکان های توسعه یافته بتواند سهم بیشتری از بازار را از آن خویش نماید. گفتنی میباشد گوگل قصد دارااست در اگوست ۲۰۲۴ جدیدترین نسخه اندروید را به بازار عرضه نماید. در‌این نمودار می‌توانید از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۳ ترازو محبوبیت ورژن های اندروید در بازار را به نیکی ببینید.

React Native یا Flutter کدام یک بهتر است؟

React Native و Flutter فناوری‌های جدیدی برای پیشرفت اپ‌های کراس پلتفرم (cross-platform) می باشند. ری اکت نیتیو به وسیله شرکت فیسبوک و فلاتر به وسیله گوگل پیاده سازی گردیده‌اند. هرکدام از آن دو با ورودشان به بازار توانستند بسط‌دهندگان نرم افزار‌ و نرم افزار‌نویس‌ها طراحی اپلیکیشن در مشهد
 را ذیل اثر قرار دهند و محبوبیت متعددی در میان آنها پیدا نمایند. Flutter و React Native تفاوت‌ها و مشابهت‌های متعددی دارا‌هستند. به همین خیال گاهی اپلیکیشن‌نویس‌ها نمی‌توانند تصمیم‌گیری نمایند که برای پیشرفت نرم افزار‌ از کدام یک به کار گیری نمایند. درین مقاله کاملا این دو فناوری توسعه و گسترش نرم افزار را با هم مقایسه میکنیم تا به شما امداد کنیم در حالت گوناگون، تعیین قابل قبولی در میان Flutter و React Native داشته باشید.
مقایسه ری اکت نیتیو (React Native) با فلاتر (Flutter)
1. گویش نرم افزار‌نویسی
فلاتر و ری اکت نیتیو، هر کدام گویش اپلیکیشن‌نویسی خاص خودشان را دارا‌هستند. پس پیشرفت‌دهندگان نرم افزار‌ برای فعالیت با هریک از آنان صرفا مایحتاج میباشد بر یک گویش نرم افزار‌نویسی اشراف داشته باشند. این خصوصیت والا‌ترین مزیت Flutter و React Native به حساب میآید و شغل با آن‌ها‌را بسیار شل نموده است.
– گویش نرم افزار‌نویسی React Native
React Native از گویش نرم‌افزار‌نویسی جاوا اسکریپت برای توسعه و گسترش نرم‌افزار‌های کراس‌ پلتفرم به کار گیری می‌نماید. جاوا اسکریپت اکنون یکی‌از پرطرفدارترین گویش‌های اپ‌نویسی میباشد و معمولا با ری‌اکت و دیگر چارچوب‌های جاوا اسکریپت به کار گیری میشود. جاوا اسکریپت جزء گویش‌های اپ‌نویسی dynamically typed میباشد و نیاز به گزینش نوع متغیر ندارد.
– گویش اپ‌نویسی Flutter
فلاتر از لهجه نرم افزار‌نویسی دارت استعمال می‌نماید. این گویش در سال 2011 به وسیله کمپانی گوگل تولید شد. ولی نرم افزار‌نویس‌ها به‌تدریج از آن به کارگیری می‌نمایند. عمل کردن با دارت برای توسعه و گسترش‌دهندگان جاوا یا این که جاوا اسکریپت، راحت میباشد به دلیل آنکه دارت بیشتر از مفاهیم شیء گرایی نگهبانی می‌نماید.
2. معماری فنی
پیش از اینکه چارچوبی برای پیشرفت نرم افزار‌های کراس ‌پلتفرم تعیین فرمایید، به طبع از حیث فنی آن را رسیدگی فرمایید و با خصوصیت‌هایش آشنا گردید.
– معماری فنی React Native
معماری React Native به شدت متکی به سیستم فرصت اجرای JS میباشد. سیستم فرصت اجرای JS به JavaScript bridge نیز مشهور میباشد. در طول اعمال، کد جاوا اسکریپت در کد نیتیو کامپایل میشود.  در واقعیت React Native از معماری Flux کمپانی فیسبوک فایده می برد و برای برقراری رابطه با ماژول‌های نیتیو از JavaScript bridge به کار گیری می‌نماید.
– معماری فنی Flutter
Flutter از چارچوب دارت استعمال می‌نماید که بیشتر اجزای داخلی را در خویش مکان داده میباشد به همین خیال و خاطر سایز بزرگی دارااست و برای برقراری رابطه با ماژول‌های نیتیو به bridge نیاز ندارد. دارت چارچوب‌های متعددی دارااست، به عنوان مثال Material Design و Cupertino. این چارچوب‌ها آحاد فناوری‌های مایحتاج برای پیشرفت نرم‌افزار‌های گوشی را آماده می‌نمایند. چارچوب دارت از موتور Skia C++ استعمال می‌نماید و دارنده مجموع پروتکل‌ها، ترکیبات و شبکه‌ها میباشد. پس Flutter در موتور خویش هر آنچه که برای توسعه و گسترش نرم‌افزار مایحتاج میباشد را داراست.
3. نصب و فعال سازی
– نصب و فعال‌سازی React Native
چارچوب ری اکت نیتیو با به کارگیری از Node Package Manager قابل نصب میباشد. برای بسط‌دهندگانی که با جاوا اسکریپت فعالیت کرده‌اند، نصب React Native سهل وآسان میباشد. البته دیگر افراد بایستی عمل کردن با Node Package Manager را حافظه بگیرند.
Node Package Manager قادر است پکیج را به طور محلی یا این که گلوبال نصب نماید و توسعه و گسترش‌دهندگان می بایست دقیقا بدانند که باینری کجا جای‌دارد. درضمن نرم افزار‌نویس‌‌ها برای نصب React Native روی macOS بایستی HomeBrew package manager را نیز داشته باشند.

نقش سرویس آنالیتیکس در ترکر نصب اپلیکیشن

در شرایطی که درخصوص ابزارهای آنالیتیکس (Analytics) آشنایی نخستین داشته باشید، میدانید که‌این ابزار به رسیدگی اخلاق و رفتار یوزرها می پردازد و آن را اندازه‌گیری می‌نماید. در اینجا آنالیتیکس گوشی در نصب نرم افزار به توده‌آوری اطلاعاتی طراحی اپلیکیشن در مشهد می پردازد که بعداز نصب نرم افزار از استفاده کننده راز میزند و با شاخص‌هایی سروکار دارااست که به نرم افزار‌ها مربوط میباشد. 

این خدمت که بوسیله ترکر تلفن همراه ارائه می شود، داده ها ارزشمندی همانند رخدادهای باطن نرم افزار، تعداد تک تک نصب‌ها، نرخ برگشت به نرم افزار، شبکه‌هایی که یوزرها از روش آنها نرم افزار شمارا نصب کرده‌اند (آیا از پیوند تبلیغ وارداتی‌اند یا این که از روش کاوش در نرم‌افزار استورها)، زمان‌مجال حضور یوزرها در نرم افزار و همینطور داده ها دموگرافیکی (خصوصیت‌های جمعیت شناختی) مثل سن، جنسیت و کشوری که مخاطب در آن معاش می‌نماید را ارائه میدهد.

به‌طور آحاد این ابزار از آن جهت برای نرم‌افزار‌مارکترها و توسعه و گسترش‌دهندگان نرم افزار اساسی میباشد که خیر‌فقط از آن به‌تیتر ابزاری برای ادراک کاربردی که نرم افزار دارااست استعمال می‌نمایند، بلکه یک ادله کمکی برای پژوهش ها بازار در زمینه ی نرم افزار خویش و بهبود کارآمدی آن میباشد.

در اینجا مثالی می آوریم که عنایت آنالیتیکس را برای شما پر‌نور می‌نماید:

فرض نمایید شما صاحب و مالک اپلیکیشنی میباشید و با آماری که از آنالیتیکس استخراج کرده‌اید متوجه میشوید که 70 درصد از یوزرها در برگهٔ ارسال متاع، موقع اضافه‌‌کردن محصول به سبد خرید از ورقه بیرون می شوند. احتمالی که به حیث میرسد این میباشد که ممکن میباشد در برگه یک نقص‌ فنی از نوع صفحه آرایی و رابط کاربری (UI) یا این که تجارب کاربری (UX) وجود داشته باشد که یوزرها نمی‌توانند فرایند خرید را کامل شدن نمایند. همین فرمان به شما این گزارش را می دهد که می بایست اصلاحاتی در‌این کاغذ شکل گیرد.

هزینه‌های تبلیغاتی هم می تواند زمینه مهمی برای شما باشد که از رهگذر آنالیتیکس می توانید درباره‌ٔ اثربخشی کمپین‌های بازاریابی خویش قضاوت نمایید و میزان دارایی خویش را در شبکه‌هایی خرج فرمائید که از لحاظ نرخ‌های تبدیل مثل نصب نرم افزار، دادوستد، لید و غیره برای شما به‌صرفه‌خیس باشند؛ به این ترتیب می‌اقتدار اظهار کرد که داده‌های آنالیتیکس به بهبود حالت دستیابی‌وکارها یاری اکثری می‌نماید.

شما میتوانید در صورت ذیل نصیب‌های مهمی از شاخص‌هایی را که گزارش‌های آنالیتیکس ارائه میدهد، بینید:

نقش خدمت اتریبیوشن موبایلی در ترکر نصب نرم افزار 

خدمت اتریبیوشن (Attribution) که به وسیله ترکر نصب نرم افزار گوشی ارائه میشود، داده ها مفیدی را از یوزرها، قبل از نصب نرم افزار گردآوری‌آوری می‌نماید و کلیه شغل‌های استفاده کننده را پیش از نصب، از به عبارتی آغاز که تبلیغ شمارا چشم‌اند یا این که میخواهند نرم افزار شمارا نصب نمایند تا مجال مبادرت به نصب، به‌شکل لحظه‌ای ذیل لحاظ می گیرد و گردآوری‌آوری می‌نماید.

اندازه‌گیری و تجزیه‌وتحلیل با سرویس آنالیتیکس ادجاست

آوردن استفاده کننده نو به نرم افزار اقدامی ضروری برای رویش آن میباشد؛ اما از آن اساسی‌خیس، تشویق یوزرها به استفادۀ دوباره (مراقبت مخاطب) و همینطور بالابردن نرخ تبدیل (مانند خرید) میباشد. طراحی اپلیکیشن در مشهد در او‌لین قسمت گفتیم که ادجاست، علاوه‌ بر اتریبیوشن، تجهیزات مربوط به آنالیتیکس را هم ارائه می‌نماید؛ خب این یعنی چه؟ آنالیتیکس، اصطلاحی میباشد که مشتمل بر کل اقدامات مربوط به چک داده میشود؛ از گردآوری‌آوری داده‌ها گرفته تا ارائۀ آن ها در پوسته داده ها اثر گذار و قابل‌اعمال!
در تصویر ذیل، روند آنالیتیکس (تجزیه‌وتحلیل) تلفن همراه طبق گفته‌های ادجاست آمده میباشد:
فرآیند آنالیتیکس (تجزیه‌وتحلیل)
با امداد ابزارهای آنالیتیکس (در اینجا ادجاست)، داده‌های ناپخته تعبیروتفسیر میگردند و معنی پیدا می‌نمایند. بعداز این عمل، مالک نرم افزار یا این که بازاریاب قادر است اقداماتی مهم در راستای پیشرفت در عملکرد آن جاری ساختن دهد.
به لطف آنالیتیکس ادجاست، میتوانید فهم و شعور بهتری از یوزرها نرم افزار خویش پیدا نمائید. در سود، تصاحب کردن تصمیمات داده‌شالوده برای بازاریابی و اصلاح فرآورده ممکن می گردد.
قسمت آنالیتیکس ادجاست امکان‌‌های متنوعی داراست. برای مثالً می توانید ردیابی اتفاق افتاد (ایونت) خویش را برای هدف ها خاصی (تبدیل) گزینش نمایید. ایونت‌هایی مثل تصویب‌اسم، خرید یا این که افزایش سطح استفاده کننده چیزهایی از محصول ایونت با غرض تبدیل می‌باشند.
علاوه‌ بر این، امکان Cohort analysis در اندازه‌گیری نرخ مراقبت استفاده کننده و تغییرات اخلاق و رفتار یوزرها کمکتان می‌نماید. همینطور قیمت ارتفاع قدمت (LTV) یوزرها شما – که به مجموعه‌های متعدد وابستگی دارا هستند – را به‌طور اتومات به حساب آوردن و معلوم می‌نماید که چه هنگامی از کمپین‌های مبلغی منفعت میبیرید.
برویم ببینیم سو‌مین منفعتٔ ادجاست چیست!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
هر هفته یک محتوای مخصوص یار با جدیدترین مقاله ها، خبرها و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.
نشانی آدرس اینترنتی
عضویت بدون‌پول
۳. خودداری از تقلب برای مدیر هزینه‌ها
در اکثری از مواقع، رقبا طی حرکات ناجوانمردانه کوشش می‌نمایند بودجۀ تبلیغات شما‌را هدر دهند! یکی مهم ترین قابلیت و امکان‌های ادجاست، پرهیز از این اقدامات ناپسند میباشد.
از طرفی دیگر، این اقدامات داده‌های غیرواقعی تولید می‌نمایند؛ مطلقاً دوست ندارید تصمیم‌های خویش را مطابق داده‌های جعلی اتخاذ نمائید.
خبر بهتر اینکه ادجاست این تقلب‌ها را شناسایی می‌نماید و از داده‌های نتایج از آنان در گزارش‌های خویش به کار گیری نمی‌نماید.
شیوه شغل سیستم ضد تقلب ادجاست به‌ این صورت میباشد که بازدارنده رابطه پیداکردن ترافیک تقلبی با شبکه‌هایی می شود که برای تبلیغ در آن ها هزینه کرده‌اید؛ در نتیجۀ این عمل، بودجۀ تبلیغاتتان به‌صحت خرج میشود و بیشترین آوردۀ ممکن را خواهد داشت.
سیستم ضد تقلب ادجاست، هر نصب را به‌شکل لحظه‌ای رصد می‌نماید و دنبال کار‌های غیرطبیعی و تقلب‌های احتمالی میشود؛ بنابراین، اعتقاد نتیجه ها می‌نماید که خبری از کلاهبرداران اینترنتی و ویرایش داده‌ها وجود ندارد.
به عبارتی‌ طور که گفتیم، یکی مهم ترین مزیت‌های این سیستم، منزه نگه‌داشتن داده‌ها میباشد؛ یعنی مطمئن می باشید گزارش‌هایی که در اختیارتان قرار میگیرند، مبنی بر داده‌های صحیح و ظریف میباشند.
می‌قدرت به‌طور‌ کلی طبق گفتهٔ خویش ادجاست اعلام‌کرد که سیستم ضدتقلب آنها ۴ خصوصیت مهم دارااست:
نصب‌های تقلبی را پیش از اینکه هزینه‌ای پرداخت فرمایید، رد می‌نماید
برهان ردهای آنی نصب‌های تقلبی را روشن به کانال‌های تبلیغاتی و پابلیشرها ارسال می‌نماید
یوزرها حقیقی و واقعی با تمرکز تصویب میگردند و اعتبار اشتباهی به کانالی نسبت داده نمیشود (اتریبیشون)
تجزیه‌وتحلیل کمپین به‌صحت، با باور و سوای داده‌های تحریف‌گردیده اعمال میگردد
خب، درحال حاضر که دیدیم ادجاست چه منفعت‌ای برای شما دارااست، وقت آن میباشد ببینیم چرا به هیچ وجهً بایستی به تامل به کارگیری از اینگونه ابزاری باشید.