مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

چگونه از فیگما استفاده کنیم؟

به عبارتی‌طور که در قسمت گذشته نیز بیان کردیم فیگما یک اپ بر اساس اینترنت میباشد و به همین انگیزه نیز فقط چیزی که شما برای آغاز استعمال از آن نیاز دارید یک لپ‌تاپ یا این که کامپیوتر رومیزی به یار یک مرورگر بهتر و کارکشته میباشد که بتوانید این اپ را روی سیستم طراحی اپلیکیشن در مشهد خویش انجام فرمائید. به دنبال شما می توانید برای تصویب‌اسم بدون‌پول و به کارگیری از این اپلیکیشن به‌راحتی وارد اینترنت‌وب سایت نرم افزار فیگما گردیده و در آن تصویب‌اسم نمایید. بعد از تصویب‌اسم شما می توانید فورا طرح‌های خویش را درین اپلیکیشن انجام کرده و آغاز به کارکردن روی آنان نمائید. یکی‌از کلیدی‌ترین خصوصیت‌های این نرم‌افزار قابل انعطاف‌افزاری این میباشد که برای اشخاص تازه کار بسیار جالب میباشد و کارکردن با آن برای عده ای که تجارب‌ای دراین باره ندارند بسیار معمولی و شل میباشد. شما می توانید از پوسته‌های ازپیش‌ساخته‌گردیده در‌این برنامه به کار گیری فرمایید یا این که این‌که طرح‌هایی را از آغاز خودتان ساخت و ساز فرمائید.
نکته حائض اهمیت دیگری که می بایست درباره Figma بدانید این میباشد که منابع بسیار متعددی برای یادگیری کارکردن با این اپ وجود داراست و شما میتوانید از منابع متعدد برای فراگیری شغل با آن به کار گیری نمائید. پس نیازی وجود ندارد که نگرانی خاصی در زمینه‌ی این زمینه داشته باشید. در‌حالتی که کارکردن با این نرم افزار را به‌شکل اصولی و با به کار گیری از یادگرفتن‌های استاندارد بیاموزید میتوانید مطمئن باشید که پروسه یادگیری شما بسیار سریع‌خیس خواهد بود و می توانید در کمترین مجال از این اپ برای ساخت‌و‌ساز طرح‌های بسیار دیدنی به کار گیری فرمائید.
همیاری زنده

همیاری زنده برای پیاده سازی رابط کاربری در فیگما

با یقین یکی مهمترین خصوصیت‌ها و مزایای اپلیکیشن فیگما که منجر گردیده‌است تا این اپ امروزه بوسیله بخش اعظمی از طراحان و گسترش‌دهندگان مورداستفاده قرار گیرد قابلیت و امکان همیاری زنده آن میباشد. این خصوصیت برای دسته‌های بلندمرتبه و خرد میتواند بسیار موءثر و کاربردی باشد چراکه امکانی را برای آنان مهیا می‌نماید تا بتوانند به‌شکل هم زمان روی طرح‌های مشترک عمل نمایند و تغییرات انجام گردیده روی طرح‌ها را مشاهده نمایند. نکته مهمی که در اینجا بایستی به آن توجه داشته باشید این میباشد که تغییرات ایفا گردیده روی طرح‌ها در واقع به‌شکل آنلاین ذخیره میگردند؛ براین اساس نیازی وجود ندارد که شما نگرانی خاصی در مورد تغییرات به طور همزمان یا این که عدم هماهنگ شدن با مجموعه خویش باشید و میتوانید با ذهنی ریلکس از فیگما برای کارکردن اشتراکی روی پروژه‌های متفاوت استعمال نمائید.

 

نکته دیگر این میباشد که واپسین تغییرات اجرا گردیده همواره به‌شکل آنلاین ذخیره میگردند و نیازی وجود ندارد که شما به‌شکل همیشگی تغییرات را در سیستم خویش ذخیره فرمایید. این خصوصیت یک مزیت بسیار گران قدر دیگر نیز برای شما دارااست و آن این میباشد که شما می توانید به‌شکل به طور همزمان با مشتری خودتان نیز روی برنامه ای که دارید کارکرده و پیاده سازی رابط کاربری یا این که هر کالا گرافیکی دیگر را ایفا دهید. شما در جلساتی که با مشتری خویش دارید میتوانید برنامه ای که ساخته‌اید را به اشتراک بگذارید و به‌شکل آنلاین تغییراتی که مشتری مدنظر دارااست را روی طرح ایفا فرمایید تا بتوانید بعد ها از این تغییرات برای اصلاح طرح کلی استعمال فرمایید.

 

 



 

شناخت با برخی از خصوصیت‌های اصلی فیگما

فیگما قابل انعطاف‌افزاری میباشد که خصوصیت‌های بسیار متعددی را در دست گسترش‌دهندگان و طراحان اینترنت و نرم افزار قرار میدهد و به همین انگیزه نیز امروزه موردتوجه قرار گرفته میباشد. یکی‌از خصوصیت‌های کلیدی و اصلی آن این میباشد که برای مثال‌سازی میتوانید اتصالات و hotspotها را روی طرح خویش پیاده‌سازی فرمایید تا بتوانید طرز واکنش مخاطب با پیاده سازی که اجرا داده‌اید را گزینه نظارت قرار دهید. نکته دیگر این میباشد که‌این برنامه به شما اذن می دهد تا پیاده سازی‌هایی که اجرا داده‌اید را در پوسته کدهای CSS، SVG، IOS و اندروید اخذ نمایید که‌این خصوصیت نیز برای گسترش‌دهندگان میتواند بسیار موءثر و کاربردی باشد. فراموش نکنید که‌این نرم افزار یک نرم افزار آنلاین میباشد و به کار گیری از آن نیازی به نصب ندارد و در مرورگر شما انجام میشود. به همین انگیزه برخلاف بخش اعظمی از قابل انعطاف‌افزارهای هنگفت گرافیکی دیگری که امروزه وجود دارا‌هستند شما برای به کارگیری از آن نیازی به یک سیستم قادر نخواهید داشت.

 

کاربرد فیگما به‌قدری بزرگ میباشد که‌این برنامه پیروز گردیده است تا جز 5 اپلیکیشن کارکشته در این مورد قرار گیرد. این اپ مجموع ابزارهایی که شما برای پیاده سازی رابط‌های کاربری یا این که تولید ها گرافیکی دیگر به آنان نیازی دارید را در چنگ شما قرار می دهد و هیچ‌سیرتکامل محدودیتی را دراین مورد برای شما تولید نمی‌نماید. شاید برای شما جذاب باشد که بدانید با به کار گیری از این اپلیکیشن پایین اینترنت شما میتوانید کدهای مایحتاج خویش را به‌شکل دستی نیز دستیابی کرده و از آنان به کارگیری نمایید.

انتشار اپلیکیشن IOS

همان طور که میدانید دو تا از شایع ترین فرمت های پیاده سازی نرم افزار اندروید و ios میباشد. ما درین نوشته‌ی علمی قصد داریم به رسیدگی تخصصی سیستم دلیل ios و معضل های نشر نرم افزار ios در نرم‌افزار استور را گستردن دهیم. طراحی اپلیکیشن در مشهد متاسفانه به انگیزه حالت تحریم های سیاسی، جمهوری اسلامی ایران خیر فقط در لیست سیاه اپل بلکه در لیست سیاه اکثر شرکتهای گران قدر آمریکایی نیز جای دارد، ولی اپل محدودیت های بسیار دور از شوخی خیس و دشوار تری را برای یوزرها اهل ایران مهیا نموده است که پیرو قصد داریم به معضل های شما برای تکثیر نرم افزار ios در نرم‌افزار استور بپردازیم البته پیش از هر چیزی بیایید نظارت کنیم لازمه ی تکثیر نرم افزار در نرم‌افزار استور چیست ؟
(برای شناخت و توضیحات جامع تر در ارتباط با نرم افزار استور بر روی این لینک و پیوند کلیک فرمایید.)
ساختن حساب دولوپری
پیش از هر چیزی شما برای نشر نرم افزار ios خویش در اپلیکیشن استور مستلزم تشکیل داد یک حساب دولوپری میباشید که‌این حساب با دو پلن وجود دارااست.
ورژن ی ۹۹ دلاری و ۲۹۹ دلاری.
ورژن ی ۹۹ دلاری تجهیزات محدودتری را در دست شما می‌گذارد و شما فقط اذن ی پابلیش کردن یک بازی یا این که نرم افزار را با آن خواهید داشت.
ولی در ورژن ی ۲۹۹ دلاری قابلیت تکثیر یک‌سری بازی و نرم افزار وجود دارااست.
و خب این هم اولی بحران یوزرها اهل ایران یعنی نیاز به پرداخت هزینه برای حساب دولوپری و داشتن یک نام و نشان غیر اهل ایران برای ساختن آن.
ایجاد کرد حساب iTunes connect
مقصود از ایجاد کرد این حساب دسترسی و رئیس هر چه خوب و جامع تر اطلاعات و ریز جزئیات اطلاعاتی نرم افزار نشر یافته ی شما میباشد و در واقع این مرحله ی پس از ایجاد کرد حساب دولوپری میباشد.
نشر نرم افزار
پس از طی کردن پروسه بالا و مالامال کردن داده ها نخستین هم اکنون دفعه به آپلود اپ در iTunes Connect با پلتفرم هایی مانند Xcode یا این که Application Load می‌رسد. 
درین مرحله در شکل رعایت کلیه اصول و قانون ها، کد نرم افزار شما به سرور اپل ارسال میشود تا در شکل پذیرش پایانی کمپانی اپل برای تکثیر آخری فراهم گردد که معمولا این مراحل دربین 1 تا 3 روز زمان بر خواهد بود . البته بحران مهم در اینجا آغاز میشود که اپل نرم افزار هایی که دارنده لهجه فارسی می‌باشند را بلوکه کرده و اذن ی تکثیر به آنها نمی دهد.

نرم‌افزار استور و گویش فارسی
همانگونه که گفته شد نرم‌افزار استور با تکثیر نرم افزار های فارسی اکنون به شدت مخالفت می نماید و شما دیگر با به کارگیری از ترفندهای پیشین کار کشته به نشر این نوع نرم افزار ها نیستید. مثلا در پیشین به اینصورت بود که در صورتی‌که نرم افزار شما فارسی بود ، می توانستید با مکاتبه ی در بین خویش و جانبداری های نرم افزار استور آن‌ها را قانع نمائید که نرم افزار یا این که بازی شما غرض تکثیر برای همه فارسی زبانان عالم را داراست البته اینک دیگر حتی مکاتبه با حمایت کننده ها نیز بی بهره میباشد و جوابی را نخواهید گرفت.

همینطور قابل ذکر میباشد که  دشوار گیری راجع به حساب های اینترپرایس که بیشتر گردیده و هر تعدادی وقت یه توشه اپل اکانت های اینترپرایسی که مبادرت به تکثیر برنامه میکنند را خواهد بست؛ مانند : سیب نرم افزار و اسنپ که حساب های آن‌ها بسته شد.

راه‌حل ها
فعلا می قدرت ذکر کرد هیچ راه‌حل قطعی و متداومی برای تکثیر نرم افزار های ipa در اپلیکیشن استور نیست و نمی قدرت بابت هریک از این‌شیوه حل ها تضمینی را بخشید ، البته مسلما استعمال از این‌راه حل های ارائه گردیده در تحت شانس شما برای بلوکه نشدن در نرم افزار استور را افزابش می‌دهد ، این شیوه حل ها عبارتند از :

قطعا برای بازی یا این که نرم افزار خویش سرور در آن سوی مرز تنظیم کرده و ذیل هیچ قوانینی از سرورهای داخلی به کارگیری نکنید.
از لهجه فارسی در نرم افزار به کارگیری نکرده و توضیحات آن را به طور فینگلیش بنوسید واگر قصد داشتید زیر هر حالت از لهجه فارسی به کار گیری نمائید و ریسک آن را بپذیرید مسلما بازی و یا این که نرم افزار را به طور یک سری زبانه توصیه داده و لهجه دیفالت آن را روی انگلیسی قرار دهید.
ورژن ی ios نرم‌افزار خویش را به سیرتکامل پیاده سازی فرمائید و یا این که توصیه دهید که فقط و صرفا اشخاص با آی پی فرنگی بتوانند وارد آن شوند و به چنین یوزرها خویش را وادار می‌کنید که صرفا با استعمال از vpn بتوانند وارد نرم افزار شما بشوند ؛ برهان اینکار این میباشد که اپل بعد از مدتی در‌حالتی که متوجه گردد تعداد یوزرها اهل ایران نرم افزار شما بالا رفته میباشد ، برنامه شما‌را بلاک می نماید.
به کار گیری از موسسه ها واسط به طوری که دارنده چنان اعتباری در نزد اپل باشند که اپل آن هارا تحت عنوان پشتوانه خویش در لحاظ بگیرد ، با به کار گیری از این مجموعه ها که گزینه اتکا اپل می‌باشند به طبع فرآیند ی تبلیغات برای شما بی آلایش خیس خواهد بود.

آموزش برنامه نویسی سوئیفت (Swift)

در صورتی تا به امروز به پیشنهاد‌های مکرر ما در باب تمرین کردن کدنویسی گوش کرده باشید، فعلا احتمالاً توانسته‌اید یک نرم‌افزار نسبتاً عالی بسازید؛ ولی در شرایطی که زمان هنگامی از تایپ کردن کد بگذرد و مجدد به آن مراجعه‌نمایید، ممکن میباشد متوجه گردید که بعضی قسمت‌های آن و منطقش را فهم نمی کنید. طراحی اپلیکیشن در مشهد این شرایط وقتی که جدید آغاز به اپ‌نویسی کرده‌اید، به طور کاملً طبیعی میباشد. ممکن میباشد بارها از این که کدی که 5 دقیقه پیش نوشتید را فراموش کرده‌اید، در گیر هراس بشوید؛ ولی مکان نگرانی وجود ندارد، این واقعه برای اکثر اوقات برنامه نویس ها میفتد. خبر عالی این میباشد این موقعیت در زمان مجال بهبود مییابد و واحد سنجش ارتفاع کشیدن آن به ترازو تمرین کدنویسی شما بستگی دارااست.
به عنوان مثال بعضا برنامه نویس ها به مدتی نزدیک به 6 ماه کدنویسی مداوم به طور صبح تا شب نیاز دارا‌هستند تا به‌این پروسه عادت نمایند. بدین ترتیب یک توشه دیگر تأکید می کنیم که تمرین مداوم کدنویسی و تفحص و یادگرفتن، کلید حل اشتباهات می باشند.

ساختار کد
بعضا اشخاص تصور می‌نمایند که در گویش اپ‌نویسی سوئیفت نکته خاصی در زمینه‌ی ساختار کد نمی‌قدرت اعلام‌کرد. هر کسی عادت‌ها و مدل کدنویسی خاص خویش را داراست و هیچ چیز استانداردی نیست. ما نیز قصد نداریم درین مقاله به استانداردسازی ساختار کد سوئیفت بپردازیم، بلکه میخواهیم این ساختار را پر‌نور‌خیس کنیم. بنابراین هر آن چه را تا به امروز آموخته‌ایم کنار هم قرار میدهیم تا یک نقطه شروع برای شعور طرز سازماندهی کد و درکم آسوده‌خیس مسائل متعدد در طی مراجعات آتی به کد خودمان بیابیم.


فیلم فراگیری نرم‌افزار نویسی سوئیفت – اپ نویسی iOS با Swift در فرادرس
کلیک نمائید
در‌پی اجزای گوناگون یک نرم افزار را که در پوشه‌های سوئیفت اکران می یابد، از دیدی سطح بالا آیتم نظارت قرار میدهیم.

کلاس‌ها، پروتکل‌ها و اکستنشن‌ها
این موردها به صورت انحصاری نهادهایی سطح بالا میباشند. خواسته از سطح بالا این میباشد که در آکولادها محدود نشده‌اند و به صورت بی واسطه در خویش فولدر قرار می گیرند.

struct-ها و enum-ها
این موردها حدوداً ارگانهای سطح بالا محسوب می شوند، ولی آنان‌را می‌اقتدار داخل struct-ها و enum-های دیگر نیز قرار بخشید.

تابع‌ها
تابع‌ها میتوانند شیءهای سطح بالا باشند؛ البته این موقعیت فقطً در نرم افزار‌های کنسول سفارش می شود. در خصوص نرم‌افزار‌های macOS ،iOS و watchOS عالی میباشد که همواره تابع‌ها را باطن کلاس‌ها محافظت کنیم.

اثبات‌ها و متغیرها
این مورد ها می بایست در تحت‌ترین سطح ممکن اعلان شوند و مضمون‌ این کلام آن میباشد که در حالتی که یک متغیر قرار میباشد داخل یک جمله if مصرف شود، بایستی تنهاً باطن آن اعلان گردیده باشد. در شرایطی‌که یک متغیر قرار میباشد مجموعاَ پوشه استعمال شود، آن را می‌قدرت در اولِ فولدر اعلان کرد تا در دست گرفتن دسترسی قابل قبولی داشته باشد.

به‌دنبال مثالی ارائه می کنیم تا همگی آنچه گفته شد را بوسیله شیوه عملی طرح‌بندی مورد ها گوناگون در یک فولدر اکران دهیم. این نمونه بر مبنای یک قطعه کد View Controller میباشد که در تمامی پوشه‌های نو در اختیار گرفتن نما قرار میگیرد.

1// Comments regarding author, application, date of creation
2// copyright info and a brief synopsis of what this Swift file does
3//MARK: My Global and File Constants
4public static let myGlobalConstant: String = \"Place constants here\"
5fileprivate var myFileConstantCounter: Int = 1
6
7
8//MARK: - Enums
9enum myEnum { }
10enum myOtherEnum {}
11
12
13//MARK: - Protocols
14protocol myProtocol {}
15protocol myOtherProtocol {}
16
17
18//MARK: - Home Details
19struct myHouse {
20 // myHouse properties and functions for later use
21}
22
23
24//MARK: - View Controller
25class ViewController: UIViewController {
26
27 //MARK: - Properties
28
29 @IBOutlet weak var myLabel: UILabel!
30
31 let myClassConstant = \"Default Text\"
32 let myReasoningForTheSpaces = \"Spaces help separate variables logically by use, if I need to change an initial value I know where to look\"
33
34 var myClassVariable: String = \"I declare constants before variables, but keep them grouped together\"
35 var session: URLSession = URLSession.default
36
37
38 //MARK: - View Life Cycle
39
40 override func viewDidLoad() {
41 // set up the session variable here
42 }
43
44 override func viewWillAppear() {
45 // start drawing objects needed for view here
46 // also set up animations that should load with the view
47 }
48
49
50 //MARK: - Helper Methods
51
52 func getUserInfo() {
53 ...
54 }
55
56
57 //MARK: - Private Methods
58
59 private func updateInfo() {
60 myClassVariable = \"I use private methods to perform work
61 that would only be used by the class it is declared in\"
62 }
63
64
65 //MARK: Actions
66
67 @IBAction func buttonPressed(_ sender: UIButton) {
68 // handle the event initiated by the user
69 }
70}
71
72
73//MARK: - Extensions
74//MARK: URLSession
75extension ViewController: URLSessionDataDelegate {
76 // ... URLSession Data Delegate Methods
77}
78
79extension ViewController: URLSessionTaskDelegate {
80 // ... URLSession Task Delegate methods
81}
82
83
84//MARK: - View Controller Protocols
85extension ViewController: myProtocol {
86 // add default implementation specific to ViewController
87}
88
89extension ViewController: myOtherProtocol {
90 // add default implementation specific to ViewController
91}
92
93
94//MARK:- Protocols
95extension myProtocol {
96 //add default implementation where used
97}
98
99extension myOtherProtocol {
100 //add default implementation where used
101}
مشاهده بدون نقص کدها



خوانایی
خوانایی هم به مراد یاری به فهم کد از سوی خویش بسط‌دهنده و هم اشخاص دیگر بسیار اساسی میباشد. شما بایستی غایت کوشش خویش را بکنید تا خوانایی قابل قبولی در تمامی کدهایتان داشته باشید.

تقسیم کردن کلیه چیز
همانگونه که می بینید زمانی قرار میباشد کارکردهای مختلفی را ساخت و ساز کنیم، فولدر‌های اپ به طور کاملً وقت گیر میشوند. براین اساس بایستی آن‌ها‌را در یک مجموعه فایل به فولدر‌های متفاوت تقسیم کنیم. تفاهم نامه نامگذاری که معمولاً به‌این خواسته به کار گیری می گردد به طور پایین میباشد:

ViewController+NameOfDelegate.swift
یا این که

ViewController+NameOfDataSource.swift
به این ترتیب خواهیم توانست متوجه بشویم که چه اجزایی را بایستی در کدام پوشه‌ها در اختیار بگذاریم و می توانیم مطمئن باشیم که کد فقطً دربرگیرنده آن جزئی میباشد که قرار میباشد باشد.

با به کارگیری از مثالی که در نصیب فوق مطرح کردیم، در پی سعی می کنیم که enum-ها را غیر وابسته کرده و آنان را در پوشه اختصاصی خویش در اختیار بگذاریم. در حالتی که کارایی کنیم فایلی به اسم Enums.swift برای enum-های سراسری بسازیم، به دنبال میتوانیم با استعمال از //MARK: آن را به نصیب‌های متعدد تقسیم کنیم تا در به‌روزرسانی‌های آتی به راحتی بتوانیم به آن بازگردیم. در صورتی enum-ها در فولدر فقط به‌این کنترلر ویو مرتبط باشند، در اختیار گرفتن دسترسی را طوری تهیه میکنیم که به طور داخلی باشد؛ البته فایلی را زیر به عبارتی مجموعه به اسم کلاس ViewController تولید میکنیم.

ما خواهیم توانست پروتکل‌ها و اکستنشن‌های آنان‌را نیز گزینش کرده و در پوشه‌های غیروابسته خویش در اختیار بگذاریم؛ مگر این که پروتکل در سبک تمجید گردیده باشد و در این‌حالت در کلاس‌های دیگر قابل به کار گیری وجود ندارد. چنانچه پروتکل دارنده یک اکستنشن خاص کلاس یا این که struct باشد می بایست از //MARK: برای جداسازی منطقی آن ها در پوشه Protocols.swift بکنیم. در این زمینه نیز فولدر‌ها را به به عبارتی ترتیبی که در امر Enums.swift فعالیت کردیم، قرار می دهیم.

به دنبال struct را نیز قطع می کنیم و آن را تحت عنوان یک سبک به اسم House در فایلی به اسم House.swift قرار می دهیم. همینطور آن را در یک دسته مختلف به اسم Models قرا میدهیم، چون یک سبک برای منزل محسوب میشود.

کلاس و کلیه متدهای آن نیز میتوانند کنار هم بمانند؛ البته بایستی اکستنشن‌های خاص کلاس را مستقل کرده و در پوشه جدیدی به اسم ViewController+Extensions.swift در اختیار بگذاریم. دراین باره کافی میباشد مطمئن شویم که همگی متدهای ما در ViewController.swift که می بایست از سوی یک اکستنشن فراخوانی شوند به طور internal تهیه گردیده‌اند، زیرا حالت‌های private و fileprivate جلوی دیدن متدهایی که در یک اکستنشن پوشه دیگر قرار دارا هستند را میگیرند.

اثبات‌ها موقعیت خاصی دارا‌هستند. یک ترفندی که اکثر اوقات اشخاص به کار گیری می‌نمایند، این میباشد که یک فولدر Constants.swift می سازند و کلیه اثبات‌هایی را که در سراسر نرم افزار به کار گیری شود در آن قرار می دهند. بنابراین چنانچه یک URL که موردنیاز نرم افزار میباشد تغییر تحول یابد، صرفا کافی میباشد آن را در یک جا تغییر تحول دهید و براین اساس جای آن را بی‌پندار میشناسیم. در این حالت در صورتیکه از آن در 5 مکان متعدد استعمال کرده باشید، این محل‌ها میتوانند همچنان به فولدر اثبات‌ها ارجاع داشته باشند و می توانید مطمئن باشید که همگی چیز به‌روزرسانی گردیده‌است. یک تغییر‌و تحول در قبال پنج تغییر‌و تحول، معامله نیکی به لحاظ میرسد.

1//Contants.swift
2// This file contains all constants used by my app
3struct SomeWebAPI {
4 static let myURL: String = \"http://api.contoso.com\"
5}
6
7// Call it later like this
8let url = URL(string: SomeWebAPI.myURL)!
9
10// or safely using
11if let url = URL(string: SomeWebAPI.myURL) {
12 // do stuff with URL
13}

به کارگیری از اسم‌های بیان کننده برای متغیرها
اکثر اوقات اشخاص با دقت به سوابق کدنویسی در گویش‌های C و ++C معمولاً از اسم‌های تک‌حرفی برای متغیرها به کار گیری می‌نمایند که‌این موقعیت باعث به درهم‌ریختگی کد و ناخوانایی آن می‌گردد. این یک خط مش نامناسب محسوب میشود و نباید از آن به کار گرفت. در حین سال‌ها، حروف i ،j ،k ،l ،m ،n ،t ،x ،y و z چنان معانی متفاوت در دور و بر‌های اپ‌نویسی داشته‌اند که اکنون نسبتاًً هیچ معنا خاصی به ذهن متبادر نمیکنند. فرض فرمائید اپلیکیشن‌ای نوشته‌اید که با به کارگیری از سرعت معدل در حین زمان وقتی خاص، فاصله پیموده گردیده را با متغیرهای j ،k و m به حساب آوردن می‌نماید. اسامی این متغیرها هیچ سرنخی به ما نمی‌دهد و مگر اعجاز‌ای فیس بدهد که بتوانیم بفهمیم k در معنای متغیر سرعت میباشد.

در واقع فارغ از پژوهش ظریف کد و طریق تایپ کردن فرمول‌ها، قابلیت این که بفهمیم متغیر سرعت با به کار گیری از k آیتم ارجاع قرار گرفته قابلیت‌پذیر وجود ندارد. به این ترتیب دیگر نمی‌توانیم با نگاهی سریع به یک قطعه کد متوجه شویم که سرعت کجا رقم خورده میباشد و در‌این حالت خوانایی کد هم برای خویش ما و هم اپلیکیشن‌نویسان دیگر کاهش می یابد.

مزایای اپلیکشین های PWA چیست ؟

ادله اینکه پیاده سازی نرم افزار برای گوشی بسیار پرطرفدار گردیده این میباشد که معمولا مشتریان مالامال و پا قرص شما مبادرت به نصب نرم‌افزار موبایلی که ارائه می دهید میکنند و احتمال خرید یا این که توصیه این مشتریان هم بسیار بیشتر از یک مشتری ساده میباشد.همینطور به لطف تبلیغات پوش یا این که Push Notification ها دسترسی یوزرها به اطلاعیه ها نیز سریعتر گردیده. طراحی اپلیکیشن در مشهد ولی مزایای نرم افزار های پیش رونده چیست ؟ 1- برای  نصب نرم افزار های PWA نیازی وجود ندارد به برنامه استورهای متفاوت مراجعه‌نمایید 2- پیاده سازی نرم افزار های PWA را میتوان از به راحتی و با به کار گیری از تکنولوژی های رایج برای ساخت سایت اعمال بخشید.
3 – هزینه پیاده سازی این اپلیکیشن ها ارزان خیس از نرم افزار های بی آلایش میباشد.
4- از آنجایی که در‌این طریق  سایت شما تبدیل به اپلیکیش می‌گردد، براین اساس محافظت و seo کدها بسیار سریعتر و شل خیس ایفا می‌شود.
5- اپلیکیشن های PWA سازش جامعی با اشکال سایزهای کاغذ اکران در تلفن همراه و تبلت دارا‌هستند.
6- وسعت کدهای این نوع اپلیکیش ها بسیار کمتر بوده و سرعت بارگذاری بسیار بالایی دارا هستند.
7- نیازی به پرداخت هزینه به شرکت ها گوگل و اپل برای قرار گیری در استورهای این موسسه ها ندارید.
8- برخلاف یک وبسایت معمولی ، نرم افزار های PWA امکان این را دارا هستند که به طور Offline هم شغل نمایند.
9- نرم افزار های PWA را می‌توانید در موتورهای جستجوی گوناگون سرچ و پیدا نمائید.(برخلاف برنامه های بی آلایش که بایستی در نرم افزار استور هایی مثل گوگل پلی به جستجوی آن‌ها پرداخت )
10 – نصب برنامه های PWA قادر است سبب به تعامل بیشتر مخاطبان با وبسایت شما شود.
با این هم اکنون همچنان نرم افزار های معمولی در مواقعی داری برتری هایی نسبت به اپلیکیشن های PWA دارا‌هستند. یک کدام از این برتری های مرتبط با استعمال از منابع سیستم برهان موبایل های تلفن همراه میباشد. یعنی به جهت ماهیت نرم افزار های PWA ، همچنان محدودیت هایی برای این نوع نرم افزار ها برای دسترسی به قسمت های متفاوت سیستم ادله وجود داراست. به صورت نمونه برای پیاده سازی بازی های کیفیت عالی و با کارایی بالا خوب میباشد از نرم افزار های معمولی بجای PWA مصرف شود.در ازای نرم افزار های PWA برای پیاده سازی نرم افزار های رایج چه یک سایت شرکتی و چه یک وبسایت فروشگاهی، با اعتنا به مزایای نام برده مورد بسیار بهتری محسوب میگردند.
اثر نرم افزار های PWA بر بهینه سازی چیست ؟
اپلیکیشن های PWA به خودی خویش تاثیری بر seo و منزلت تارنما ندارند. شما این نرم افزار ها را پیاده سازی می‌کنید برای اینکه بتوانید یک تجربیات خارق العاده در چنگ مشتریان و یوزرها خویش قرار دهید و با این فعالیت از رقبای دیگر پیشی بگیرید که‌این خویش میتواند به طور غیرمستقیم از روش مارک سازی اثر مثبتی بر seo داشته باشد. البته برای بهبود رده وبسایت عالی میباشد روی مورد ها دیگری به عنوان مثال گوشی دوست بودن سایت خویش تمرکز نمایید چون همان طور که گفته شد نرم‌افزار های PWA اثر مستقیمی بر seo ندارند.

 نکات پایانی که می بایست برای پیاده سازی نرم افزار PWA بدانید.

1- نرم افزار های PWA فقط بر روی کانکشن های امن قابل انجام می باشند. به همین استدلال مطلقا سایت شما بایستی داری  رابطه امن یا این که  HTTPS باشد که شغل بسیار ریلکس و اما ضروری میباشد حتی درصورتی که قصد پیاده سازی PWA ندارید نیز عالی میباشد برای تارنما خویش از رابطه امن به کار گیری فرمائید.

2- برای این نرم افزار ها نیاز به یک Service Worker دارید. Service Worker چندین اسکریپ هایی میباشد که در پشت نرم افزار جاری ساختن می گردند و وظیفه آن ها در دست گرفتن درخواست های فی مابین کانال ای میباشد تا برنامه پیاده سازی گردیده بتواند شغل های متفاوت را به صدق و با سرعت بیشتری ایفا دهد.

3- برای پیاده سازی PWA نیاز به یک پوشه مانیفست یا این که Manifest File دارید. این فایلهای JSON مشتمل بر یکسری اطلاعاتی میباشد که از روش آن می توانید ظواهر نرم افزار و همت آن را در دست گرفتن فرمائید.

همه این پیش نیازها به راحتی در دسترس تمامی صاحبان تارنما در جمهوری اسلامی ایران نیز است که اشخاص با علم و تخصص کافی می‌توانند براحتی برای شما یک نرم افزار PWA جالب و کاربرپسند پیاده سازی نمایند.

فلاتر یا ری اکت نیتیو؟

نیاز روز افزون به ساخت نرم افزار های موبایلی برای حضور پررنگ در دنیای رقابتی حصول و امور منجر شد‌ه‌است که پیشرفت دهندگان نرم افزار های موبایلی در ادامه به کارگیری از تکنولوژی های بی آلایش خیس و سریع خیس باشند. اکنون دو سیستم دلیل اندروید و ios  که طراحی اپلیکیشن در مشهد سیستم برهان های دوستداشتنی موبایلی میباشند. هرکدام فضای کاربردی و لهجه اپ نویسی منحصر خویش را برای توسعه و گسترش قابل انعطاف افزارهای تلفن همراه ارائه داده اند.البته به کار گیری از لهجه های اپ نویسی خاص برای توسعه و گسترش نرم افزار ها در هرمورد از این سیستم دست اندرکاران هم زمانبر میباشد و هم نیاز به مهارت و حرفه ای است. به همین عامل توسعه و گسترش دهندگان در جستجوی شیوه حلی سریع خیس هیتند، تکنولوژی که بتوان از آن برای پیشرفت نرم افزار در آن پرید و ios استفاده نمود.
واضح میباشد که تکنولوژی های کراس پلتفرم دراین مورد شایسته ترین مورد می‌باشند زیرا هم برای هر دو سیستم دلیل قبال به کارگیری اهد و هم عمل کردن با آن‌ها سریع خیس و سهل و آسان خیس میباشد. ری اکت نیتیو و  فلاتر هر دو تکنولوژی های کراس پلتفرم و متن بازی میباشند که برای توسعه و گسترش نرم افزار های موبایلی قابل به کارگیری اند.
ری اکت نیتیو  در سال ۲۰۱۵ بوسیله فیسبوک و فلاتر  دو  سال آنگاه در سال 2017 به وسیله گوگل معرفی شدند. این دو تکنولوژی از اکثری از جنبه ها نسبتاً پایاپای میباشند البته گزینش یکی‌از آن‌ها برای بیشتر توسعه و گسترش دهندگان یک بحران میباشد. برای مقایسه ری اکت نیتیو و فلاتر در پی یاروهمدم ما باشید.
معرفی ری اکت نیتیو
ری اکت نیتیو نیز یک دور و اطراف بسط ای میباشد که به وسیله فیسبوک و در سال 2015 جهت نرم افزار نویسی به طور کراس پلتفرم و نیتیو به بازار ارائه شد. از ری اکت نیتیو می شود به شکل تخصصی برای سیستم برهان های اندروید، ios، اینترنت و دسکتاپ بهره مند شد و خروجی گرفت. به دنبال کاملا به معرفی مزایا و معایب ری اکت نیتیو پرداخته ایم.
آیا ری اکت نیتیو قیمت به کار بستن را دارااست؟
ری اکت نیتیو هم مانند هر تکنولوژی دیگری مزایا و معایب خویش را داراست. پیش از اینکه هرگونه تصمیمی بگیرید که ری اکت نیتیو یا این که فلاتر برای پروژه های شما مطلوب خیس میباشد، به مفاد پایین که مزایا و معایب ری اکت نیتیو می‌باشند نگاهی بیندازید.
به کارگیری سهل وآسان خیس
کادر ورک ری اکت نیتیو باعث ساخت یک مقر کد منفرد می ‌گردد که‌این فرمان به این معناست که ری اکت نیتیو می ‌تواند برای ios و اندروید ادغام گردد. فیض این عمل سبب ساز می ‌خواهد شد که مهندسان انرژی کمتری را صرف کد نویسی نمایند.
قابلیت به کار گیری از لهجه‌ های Native کنار React
شاید یک اپلیکیشن نویس در طی پروژه نیاز داشته باشد که برخی از نصیب ‌های اپلیکیشن را با لهجه‌ های Native جاوا و سوئیفت بنویسد. قاب ورک ری اکت نیتیو این قابلیت را مهیا می ‌نماید تا هر وقتی که نرم‌افزار نویس دوست داشت از این لهجه ‌ها در کنار جاوا اسکریپت استعمال نماید. خلال این، برنامه نویس ها میتوانند کادر ورک ری اکت نیتیو را به پروژه‌ های گذشته خویش اضافه نمایند و مسلما موردنیاز وجود ندارد که تک تک مسیر پیشرفت ‌ی نرم افزار را از اولیه با ری اکت نیتیو بروند.
تجربیات کاربری
وقتی که شما از این قاب ورک به خواسته پیاده سازی یک نرم افزار موبایلی به کار گیری می‌کنید، میتوانید از کیفیت بالا اجرای فوق العاده و تجارب کاربری معمولی آن لذت ببرید.
صرفه جویی در هزینه و فرصت
از آنجایی که اپ ‌های مندرج با ری اکت نیتیو خروجی‌ های مختلفی مانند اندروید، iOS و اینترنت را می‌ دهند، دیگر موردنیاز وجود ندارد که کمپانی‌ ها یک‌سری اپ نویس برای پلتفرم‌ های متفاوت استخدام نمایند. این مزیت کادر ورک ری اکت نیتیو هزینه کمپانی ‌ها را تا حد متعددی کاهش می‌ دهد و پروسه پیشرفت نرم افزار‌ ها را نیز تسریع می‌بخشد. مزیت اساسی این قاب ورک صرفه ‌جویی در طول میباشد. قاب ورک ری اکت نیتیو بسط ‌دهندگان را از شر مجدد کامپایل کردن بعداز هر تغییری خلاص می نماید و صرفا یک پیشرفت دهنده اندروید میداند که‌این مزیت چقدر نفیس میباشد. با این وجود برنامه نویس ها با استعمال از ری اکت نیتیو می‌ توانند در حین و هزینه‌ ی خویش صرفه جویی نمایند.
یک اکوسیستم
هنگامی که از فریمورک ری اکت نیتیو به کارگیری می‌کنید، می‌توانید با صرف حیث از خصوصیت‌ ها و اکوسیستم هر سیستم استدلال، فعالیت خویش را به نحو احسن پیش ببرید.
سرعت بار گذاری بالا
با به کارگیری از این فریمورک نرم افزار متبوع سریع خیس لود می‌ گردد و این فرمان منجر می‌شود تا برنامه نویس ها شم بهتری با آن نسبت به دیگر سبک ها پیدا نمایند.