مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

آیکون اپلیکیشن چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

به‌شکل کلی، نرم افزار‌های اپلیکیشن استور بیشتر مینیمال و بی آلایش می‌باشند و در نرم افزار‌های گوگل پلی و کافه بازار جزئیات گرافیکی بیشتری چشم می‌گردد. در پایان اینکه، به کار گیری از اسکرین‌شات یا این که تصاویر به‌مکان آیکون هم در هر ۳ مغازه پیشنهاد نمیشود (منبع: Adapty). طراحی اپلیکیشن در مشهد هر فروشگاهی برای اینکه به شما یاری دهد شایسته ترین آیکون را پیاده سازی نمائید، نکاتی را با شما در بین میگذارد. از جمله، در گوگل پلی سفارش می‌گردد برای پیاده سازی آیکون مینیمالیستی، از بودجه خویش (پس‌موضوع ۵۱۲ در ۵۱۲ پیکسل) با خطوط کلیدی (راهنما) تحت به کارگیری فرمایید. در واقع، نشان یا این که عنصر گرافیکی را این چنین در پس‌قضیهٔ خویش بگذارید تا بیشترین اثر را بگذارد. از طرفی، سفارش می‌نماید تک تک تصویر را با رنگ یا این که عنصر گرافیکی مالامال نکنید؛ آن را در به عبارتی خطوط کلیدی بگذارید. اکنون برای طرح‌های گرافیکی و هنر برعکس آن را میگوید! یعنی مجموع تصویر اشغال خواهد شد و فضای رنگی فضا آن نباشد.
خب، رسیدیم به نصیب دیدنی نوشته‌ی علمی: آیکون نرم افزار بایستی چه خصوصیت‌هایی داشته باشد؟
۶ خصوصیت آیکون بهتر برای نرم افزار!
پیش از اینکه پیاده سازی آیکون نرم افزار را آغاز نمایید، نکته‌های پایین را بخوانید و پس‌ذهن داشته باشید. یادتان باشد صرفا با یک آیکون عالی میباشد که دانلود برنامه و ماجرا رابطه شما با استفاده کننده استارت می‌گردد.
 ۱. منحصر و قابل تشخیص باشد
آیکون نرم افزار شما می بایست آن را در میان ارتش میلیونی نرم افزار‌های مغازه‌ها متمایز و پر رنگ نماید؛ خصوصاً در حاصل جست‌وجو زمانی در بین نرم افزار‌های رقبا چشم میشوید. غیروابسته از این‌ها، آیکون منحصر و قابل تشخیص در ورقهٔ مهم تلفن‌های هوشمند هم بی آلایش‌خیس پیدا می شود.
خب چطور این عمل را ایفا دهید؟ آیکون‌های خیلی بی آلایش و خیلی بغرنج شناسایی‌پذیری آن را از در بین میبرند؛ برای اینکه در پیاده سازی به تعادل برسید، میتوانید جزئیات را تا جایی که در‌صورتی‌که یه خرده بیشتر پیش بروید، معنا پیاده سازی شما دیگر به دیده نیاید، حذف فرمایید
برای مثال به ۲ آیکون نرم افزار تحت نگاه نمائید که یک کدام از فرنگی و یکی‌از اهل ایران میباشد. در پیاده سازی این آیکون‌ها آسانی را در عین منحصر به فرد و قابل‌تشخیص بودن میتوانید مشاهده کنید.
یک سری طرح خویش را کنار هم بگذارید و مشاهده کنید هرکدام چه خصوصیت‌های چشمگیری دارا‌هستند؛ همینطور آیکون‌های رقبا را تحقیق نمایید تا بفهمید چه چیزی از پیاده سازی آنها برای شما جذاب میباشد و از چه تکنیک‌هایی به کارگیری کرده‌اند.
۲. بی آلایش باشد
هرچه آیکون بی آلایش‌خیس باشد، شل‌خیس به‌خیال و خاطر ودیعت می شود و زودتر شناخته میگردد. آحاد موادسازنده حواس‌پرتی مثل الگوهای پس‌موضوع، رنگ‌ها و جزئیات زیاد را حذف نمائید و یک طرح آراسته فراهم نمائید که در اندازه‌های گوناگون، به‌خیر و خوبی چشم خواهد شد.
شایسته ترین طریق این میباشد که از یک عنصر به کار گیری فرمائید که پیام و عصارهٔ نرم افزار شما‌را نمایندگی می‌نماید. آن هم فارغ از اینکه نیاز باشد توضیحی به آن اضافه گردد. نکتهٔ آجل که شما‌را یک سطح از دیگر آیکون‌ها فراتر می برد این میباشد که آیکون شما با یک رنگ مترادف و هم معنی گردد؛ مثل اسنپ که سبز، تلگرام که آبی رنگ و اسنپ‌چت که رنگ زرد میباشد.
متن و عکس هم پیاده سازی شما‌را کیلومترها از آسانی بدور می‌نمایند؛ پس بدور آن ها خط بکشید. به پیاده سازی برنامه‌های دارای شهرت و دوست داستنی تصور کنید. فرآیند گسترشٔ این برنامه‌ها با معمولی و مینمال‌خیس شدن پیاده سازی آیکون یار بوده میباشد. شما هم همین راه و روش را پیش بگیرید. برای مثال، فرایند تغییر و تحول آیکون اینستاگرام را در لحاظ بگیرید:
حتی‌د‌ر بعضی مفاد که ابهام خاصی در آیکون بوده میباشد یا این که به عنوان مثالً از متن در آیکون استعمال کرده‌اند، بعداز ری‌صفحه آرایی، آیکون عوض شده میباشد.
۳. ساختار آن تروتمیز و منظم باشد
صراحت دارد که آیکون شما یک جزو بسیار خرد میباشد؛ البته می بایست کل موادسازنده آن هم‌راستا و متعادل باشد! طوری که دیده بشر به‌راحتی بتواند آن را پردازش نماید. برای این شغل، روی یک سطح شطرنجی پیاده سازی فرمائید تا مطمئن گردید همگی‌چیز صحیح راز مکان خویش قرار گرفته میباشد.
در کنار این‌ها، مشاهده کنید آیکون شما در چه وضعیت‌ها و اندازه‌هایی چشم میشود؛ از جملهً سایز آیکون در دکان نرم افزار، تلفن همراه هوشمند و تبلت گوناگون میباشد. به‌علاوه، در تصویر مسئله‌های گوناگون و وضعیت‌های روز و شب دستگاه‌ها بایستی به‌نیکی چشم خواهد شد.
در صورتیکه به قوانینی که مغازه‌ها برای پیاده سازی آیکون در لحاظ گرفته‌اند، شغل فرمایید، تا حد متعددی در‌این چیره میشوید.
۴. با نام و نشان مارک هم‌خوانی داشته باشد
هر برندی رنگ، پیام و هر شرکتی هدف ها خویش را دارااست. آیکون شما بایستی با همگیٔ این‌ها هماهنگ باشد؛ طوری که زمانی آن را می بینید بتوانید دربین آن آیکون و مارک و حتی دیگر آیکون‌های مارک رابطه برقرار نمائید.
این رابطه قادر است با استعمال از پلت رنگی خاص، سمبل‌ها یا این که عنصر گرافیکی مشخصی یا این که یک لهجه پیاده سازی اثبات باشد. از جمله، آیکون اپلیکیشن‌های گوگل را ملاحظه کنید:
۵. سعی آیکون را بسنجید!
۲ ورژنٔ متفاوت از آیکون را مهیا نمایید کارایی هر مورد را بسنجید. برای این عمل می بایست سراغ آزمایش A/B بروید. چطور این آزمایش ایفا می گردد؟ ۲ ورژنٔ متفاوت از آیکون را در معرض روئت کرد ۲ دسته استفاده کننده قرار می‌دهید و تعامل آنان‌را می‌سنجید؛ به عنوان مثالً نرخ کلیک و دانلودها به شما داده ها خیر و خوبی از کارایی آیکون میدهد.
همینطور می توانید یکسری کمپین تبلیغات نصب نرم افزار برگزار نمایید و در هرمورد، یکی ورژن‌های آیکون را به شغل ببرید. حاصل به شما میگوید کدام آیکون مورد‌ٔ آخری خواهد بود. اینجا آزمایش چندمتغیره (Multivariate Testing) به امداد شما می‌‌آید تا یک سری پارامتر را آزمایش فرمائید.
۶. از لغات به کار گیری نکنید!
آیکون محل هنرنمایی گرافیکی میباشد و ورود کلمات یعنی ابداع کافی را به شغل نبرده‌‌اید. به‌علاوه که به هیچ وجهً نیازی به کلمات وجود ندارد؛ زیرا تمامی‌جا از دکان‌های نرم افزار گرفته تا تلفن همراه‌های هوشمند، آیکون و اسم اپلیکیشن یار هم می‌باشند. نکتهٔ آجل این میباشد از عبارات یا این که اعداد برای جلب دقت با اشاره‌کردن به رکوردها، مورد نرم افزار، جوایز ویژه و… هم به کارگیری نکنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد