دامنه تطبیق دقیق همیشه برهان اساسی اختلافات میان سئوکاران بود. برای دوران طولانی، EMD یک مزیت رقابتی در اختیار سئوکارانی که طرز استفاده از آن را بلد بودند قرار داده است. در روزهایی که موتور جستجوی گوگل به تازگی عمل خود را شروع کرده بود و زمانی که الگوریتمهای مرتبط نسبتاً ضعیف بودند، بخش اعظمی از افراد از دامنههای «دو خط تیره» به کارگیری میکردند زیرا هم خرید آنها ارزانتر بود و هم جایگاهبندی آسانتری داشتند. علیرغم بحث و سوء به کار گیری آشکار، EMD علامت دهنده بهترین کاری می باشد که سئوکاران اجرا می دهند. پس بهتر میباشد هر فرصتی را غنیمت بشمارید!
استفاده از دامنههای تطبیق دقیق (EMD) در گذشته رایجتر بود، اما امروزه وضع مقداری تغییر کرده می باشد. تطابق دقیق نام دامنه یک مقصود منحصر به فرد داشت آن هم این بود که ترافیک بیشتری را به سایت با نام دامنهای که دقیقاً با جستجوهای کاربران همخوانی دارااست هدایت کند. با تکنیکهای سئوی بعد از ظهر مدرن، نیاز بهاین دامنهها به ترازو قابل توجهی کاهش پیدا کرد. با این حالا، EMD هنوز هم ممکن هست اثر گذار باشد و مورد به کارگیری قرار بگیرد.
ما در نوشتهعلمیهای گذشته در ارتباط «طریق تعیین نام دامنه و تأثیر آن بر سئو» صحبت کردیم. از آنجایی که یک کدام از دغدغههایی که افراد در طول ساخت سایت دارا هستند، انتخاب نام دامنه میباشد و راجعبه تأثیر نام دامنه بر سئو سوالاتی در ذهنشان شکل میگیرد. دراین مقاله میخواهیم دامنه تطبیق دقیق یا Exact Match Domain و تأثیر آن بر seo را آیتم تفحص قرار دهیم. بیایید با هم یک نگاهی بیندازیم.
فهرست مطالب
دامنه تطبیق دقیق یا Exact Match Domain چیست؟
آیا دامنه تطبیق دقیق بر سئو تاثیرگذار هست؟
آیا گوگل دامنه های تطبیق دقیق را جریمه یا پنالتی میکند؟
آیا از دامنه تطبیق دقیق برای وب سایت خود به کار گیری کنم؟
دامنه تطبیق دقیق یا Exact Match Domain چیست؟
یک دامنه تطبیق دقیق (EMD) دقیقاً همان چیزی است که به حیث می رسد. این به سادگی یک نام دامنه میباشد که با عبارت جستجوی وارد شده در Google یکسان یا نسبتاًً یکسان میباشد. در حالی که EMD ها ذاتاً برای بهینه سازی بد نیستند، در گذشته سازندگان وبسایت از EMD ها استعمال میکردند تا بدون کارایی برای ساخت محتوا یا تولید وبسایت، در درجه بالایی در لیست نتایج گوگل قرار بگیرند. این تا هنگامی میباشد که بهروزرسانی Exact Match Domain منتشر شد و کلیه تارنماها را در قبال آنچه تشکیل داد میکردند، برای مثال سایتهایی که دارای EMD بودند، مسئول ساخت.
دامنه تطابق دقیق (EMD) پست الکترونیک است که از واژه و کلمه کلیدی یا ترکیبی از کلمه و واژه کلیدی تشکیل شده میباشد و تارنما مورد نظر قرار است برای آن با صرفه شود. به همین استدلال به این نوع دامنه، دامنه کلمه کلیدی نیز گفته میگردد. برای مدت زمان بر، دامنههای تطبیق دقیق ابزاری دوستداشتنی بین سئوکاران برای مرتبهبندی خوب و سریع برای یک واژه و کلمه کلیدی خاص بودند. با این حال، تأثیر چنین عبارات کلیدی بر سکو بندی پس از آپ تو دیت رسانی EMD (دامنه منطبق دقیق) گوگل کاهش یافته میباشد.
عالی هست تعریف این دامنه را با یک مثال توضیح دهیم. فرض کنیم شما یک فروشگاه گیتار دارید، طبیعتا واژه و کلمه کلیدی اصلی وبسایت شما خرید گیتار است. در حالتیکه شما نام دامنه خود را buyguitar.com تعیین فرمایید. دامنه شما دامنه تطبیق دقیق یا به اختصار EMD خواهد بود.
آیا دامنه تطبیق دقیق بر بهینه سازی تاثیرگذار می باشد؟
یک کدام از مورد ها اختلاف در بین seo کاران دقیقاً همین مورد میباشد و ما در نظر داریم در این مقاله به طور کامل این مسئله را حل کنیم. seo کاران دسته اول معتقدند دوران EMD به سر آمده میباشد. آن ها معتقدند با آپ تو دیت Exact Match Domain گوگل در سال ۲۰۱۲ این ترفند به طور کامل از در میان رفته است. آنان با اشاره به توییت مت کاتس (سرپرست قبل واحد وب اسپم گوگل) که در پایین آن را آوردیم. به شدت از EMD هجران می کنند.
الگوریتم جدید Exact Match Domain تنها بر روی ۶ درصد از کوئری های جستجوی انگلیسی زبان تأثیر خواهد گذاشت.
ما به شما میگوییم دامنه تطبیق دقیق بر سئو یک سایت تأثیر گذار می باشد! و دلایل آن را پیرو نوشتهعلمی برایتان شرح خواهیم اعطا کرد. اولین نکتهای که موردنیاز می باشد به آن اشاره کنیم، همان گزاره مت کاتس هست. لطفاً دوباره جمله را بخوانید! کوئری های جستجوی انگلیسی زبان! بله انگلیسی زبان! نکتهای که بسیار اساسی هست که به آن توجه کنیم این نوشتهعلمی میباشد که سئوی فارسی با سئوی انگلیسی گوناگون میباشد و استدلال آن هم ضعف بازار اینترنتی جمهوری اسلامی ایران و عدم تکمیل شدن گوگل در لهجه فارسی است.
4 نحوه اثر گذار برای افزایش اعتبار دامنه سایت یا Domain Authority
آیا گوگل دامنه های تطبیق دقیق را جریمه یا پنالتی میکند؟
در قبل افراد با استعمال از دامنههای EMD شروع به ساخت و ساز سایتهای اسپم در بستر اینترنت میکردند. زیرا اینگونه تارنما ها به راحتی به ورقه اول گوگل میرسیدند. و گوگل با اپدیت EMD چنین وب سایتهایی را از پیشنهادهای خود عزل کرد. البته در شرایطیکه شما یک تارنما خوب با ساختوساز محتوای بهتر داشته باشید، داشتن دامنه EMD به ارتقاء سکو تارنما شما امداد میکند. براین اساس داشتن دامنه EMD منجر نمیشود گوگل شمارا جریمه یا پنالتی کند.
آیا از دامنه تطبیق دقیق برای وب سایت خود به کار گیری کنم؟
پاسخ بدین سؤال با یک چالش هم پا می باشد. تصور کنید شما مانند مثال بالا فروشگاه گیتار دارید. و دامنه سایت شما buyguitar.com باشد. همان گونه که گفتیم این دامنه در جهت بهبود سئو شما اثرگذار هست. اما در انتخاب این دامنه شما یک مضمون را از دست میدهید. و آن نام تجاری می باشد.
buyguitar به رنج و در طول زمان شاید بتواند به اسم تجاری تبدیل گردد. و ساخت برند از این اسم عمومی به نسبت نقص می باشد. البته نمونههای موفقی نیز در این زمینه وجود داراهستند، برای مثال وب سایت جاری ساختن میدم یکی نمونههای برنده دراین مورد می باشد. اما از حیث من از بابت برند تجاری با نمیتواند با سایتی مانند پونیشا که دارای یک اسم تجاری منحصربهفرد هست رقابت کند.