ایرادات رایج در روند پیاده سازی و ساخت و ساز نرم افزار های اندروید چیست؟
امروزه نرم افزارها به تیتر یکیاز از شایسته ترین طریقهای برندینگ محسوب میشوند. توان بسط تلفن همراههای هوشمند بهحدی بوده که حتی کمپانیهای تعالی نرمافزارنویسی دنیا، گویش اپلیکیشننویسی خویش را طبق این دستگاهها طراحی اپلیکیشن در مشهد ویرایش کردهاند.
با پر استفاده شدن نرم افزارهای گوشی مورد پیاده سازی و رابط کاربری در یک دهه پیشین پرورش بسیار چشمگیری داشته میباشد. به همین انگیزه این مورد مستلزم فراگیری و توسعه و گسترش در مورد پیاده سازی رابط کاربری نیز می باشد. فرمول اثبات و مشخصی در پیاده سازی UI نرم افزارها نیست اما مشکلات رایجی وجود داراهستند که برای ایجاد کرد یک نرم افزار عالی بایستی از آنان پرهیز کنید. درین نوشتهیعلمی بدین خطاها رایج می پردازیم.
به کار گیری زیاد از تعداد آیکن ها تضمین ناکامی شما خواهد بود!:
برای شیت در آغاز بایستی با بررسی نیازهای مخاطب،آیکن های ضروری را در کاغذ در آغاز گذاشت واز گذاشتن خیلعظیم آیکن دراین ورقه دوری کرد.
همینطور با گزینش یک تصویر مطلوب درصفحه ابتدایی وبسایت،ظاهری قشنگ به اپ خویش دهیم.
استعمال از رنگ های نامناسب:
کوشش نمائید طبق روانشناسی رنگ، رنگ های متناسب با قضیه نرم افزار در پیاده سازی صفحه ها استعمال فرمایید.همینطور از مخلوط رنگهایی که هیچ تناسبی به هم ندارند جلوگیری کنیم.
رنگ، از مهمترین عامل ها جذب مخاطب به نرم افزار شما به حساب می آید. بهطورکلی رابطه در میان آدم وکامپیوتر، برپایهی رابط گرافیکی و همینطور جنبه سمعی بصری است. به کارگیری از رنگهای ضد و نقیض و رنگهایی که اثر مثبت روی مخاطبین می گذارد بسیار مداقه داراهستند.
نرم افزارهایی وجود دارااست که شیت دور نما، متن و آیکنها، کلیه رنگهای تیره میباشند و ناهم خوانی رنگی رعایت نشدهمیباشد. این عمل یکیاز خطاها رایج در پیاده سازی نرم افزار میباشد. رنگها بایستی با ثبات و هماهنگ باشند. از تنوعطلبی در گزینش رنگ بپرهیزید.
به کار گیری از فونت نامناسب:
در اپ از سایزوفونت مطلوب استعمال نمایید.برای نرمافزار های اپلیکیشنی سایز فونت مطلوب ۱۴ سایز قابل قبولی است و فونت مطلوب برای نرم افزار های فارسی یکان و کشورایران سنس میباشد.ضمنا تنوع فونت هرچه کمترباشد،بهتراست.
مسافت فی مابین متنها را مطلقا رعایت نمائید و از واردکردن متن های تودرتو و در حدود هم دوری کنید.
همان گونه که میدانید، فونت یک کدام از قسمتهای اصلی پروژه شما تلقی میگردد. این حقیقت که یوزرها شدیدا علاقمند به فردیسازی نصیبهای متفاوت گوشی می باشند، نباید شمارا بدین عمل وادار نماید که فونت نصیبهای نرم افزار را مختلف با یکدیگر تعیین نمائید. به گونه ای که هیچ وجه مشترکی در بین آنان مشاهده نشود.
در همین ارتباط بایستی به دو نکته پایین اعتنا فرمایید:
1.هرچه تنوع فونت در نرم افزار کمتر باشد، این مسئله به عایدی شماست. فونتها بایستی استاندارد و مرتبط باشند.
2.به اصالت و همینطور لایسنس فونتی که قرار میباشد در پروژه استعمال فرمایید اعتنا نمایید. هرفونتی دارنده سلسله مراتب و همینطور قواعد خاص خویش بوده که می بایست آنهارا رعایت کرد. براین اساس پیش از به کارگیری مطمئن گردید فونتی که تعیین کردهاید در نرم افزار شما خوانایی کافی را داشتهباشد.
پیاده سازی غیر ریسپانسیو فعالیت منطقی و عاقلانه ای نخواهد بود!:
ازآنجا که امروزه فناوری به یک قسمت ضروری از معاش روزانه تبدیل شده است، میبایست طیف وسیعای از دستگاههایی که یوزرها به واسطهی آن ها قوی به برطرف کردن نیازهایشان میباشند را در حیث گرفت. درنظر نگرفتن سایزهای متعدد دیوایسهای یوزرها یکی از دیگر از مشکلات رایج در پیاده سازی نرم افزار میباشد. آزمایش کردن نرم افزار در بقیه دستگاههای مو جود، پیش از تکثیر، از لازمات پیاده سازی به حساب می آید.
بااستفاده از نکات مطرح گردیده، مجال را صرف ایجاد کرد یک نرم افزار غالب براساس منظورها و نیازهای یوزرها فرمائید.
به دانش کاربر اعتنا نکردن، احساس تعامل بین شما و استفاده کننده را از میان خواهد پیروزی!:
از اولِ پیاده سازی در لحاظ داشته باشید که استفاده کننده شما که می باشد و از چه سوادی برخورداراست آنالیز نمائید و مشاهده کنید استفاده کننده چه مهارتی هایی از پیشین داراست و بعد از آن اپلیکیشنی پیاده سازی نمائید که متناسب با مخاطب خویش است.