چرا اندازهگیری K-factor مداقه دارااست؟
K-factor به شما امداد مینماید فهم و شعور نمایید که رویش غیرارگانیک یوزرها تا چه حد روی پرورش ارگانیک یوزرها نرم افزار شما مفید میباشد و این فهم سبب میگردد تا به صورت موثرتری روی کمپینهای طراحی اپلیکیشن در مشهد جذب مخاطب خویش سرمایهگذاری فرمایید.
اجرای یک کمپین برنده می تواند باعث به بالا رفتن درجهی نرم افزار در استور گردد (به واسطهی ترافیک زیاد روانه گردیده به سمت استور) و همین، احتمال بیشتر چشم شدن نرم افزار برای جذب یوزرها نو به طور ارگانیک را ساخت و ساز مینماید.
همینطور اجرای یک کمپین غالب می تواند بدین مفهوم باشد که یوزرها شما از روش بازاریابی دهن به دهن خبرها نرم افزار شمارا به گوش دیگرافراد برسانند و از روش لینک و پیوندهای ارجاع سبب ساز به نصب ارگانیک نرم افزار شوند. هر دو نمایش سبب ساز به راندمان مثبت در سرمایهگذاری (ROI) و K-factor فراتر خواهند شد.
از سایر مزیتهای به حساب آوردنی K-factor این میباشد که به شما این نگرش را میدهد تا متوجه گردید که اپلیکیشنتان به صورت ذاتی تا چه حد پتانسیل به اشتراک گذاری بوسیله کاربرانش را دارااست و همینطور بیشترین علتی یوزرها برای دعوت دوستانشان به استعمال از نرم افزار (پیش از اینکه آنها را تشویق بدین شغل نمایید) چقدر میباشد!
چطور میاقتدار متوجه شد که نرم افزار K-factor خیر و خوبی داراست؟
هر K-factor بیشتر از یک، حتی در صورتیکه با درصد مقداری بزرگتر از ۱ خواهد شد، نماددهندهی رویش تصاعدی نرم افزار و وایرال شدن آن میباشد؛ با این حالا اساسی میباشد کهاین زمینه را به خیال و خاطر داشته باشید که وایرال شدن صحیح یک نرم افزار رخداد نادری میباشد!
از طرفی دیگر درحالتی که K-factor نرم افزار شما موازی با یک باشد بدین مضمون میباشد که نرم افزار شما در موقعیت استوار جای دارد؛ یعنی خیر پرورش مینماید و خیر رو به کاهش میباشد. یک K-factor کمتر از یک هم به شما میگوید که وایرال شدن نرم افزار شما به طور تصاعدی رو به کاهش میباشد.
ولی در صورتیکه بخواهیم از زاویهای دیگر به یک K-factor بهتر نگاه کنیم چطور خواهد بود؟ یک K-factor عالی بدین مضمون میباشد که وایرال شدن یک نرم افزار می بایست ریزش آن را پوشش دهد.
همان دیگر:
درصورتیکه عدد K-factor نرم افزار شما بزرگتر از نرخ ریزش (Churn Rate) باشد بهاین مضمون میباشد که تعداد کاربرانی که به استعمال از نرم افزار روی می آورند بیشتر از کاربرانی میباشد که نرم افزار را رخنه مینمایند.
در صورتی عدد K-factor با نرخ ریزش موازی باشد بهاین معنا میباشد که وایرال شدن نرم افزار، ریزش آن را جبران مینماید.
عدد K-factor کوچکتر از نرخ ریزش هم به معنای کاهش تدریجی مخاطبان نرم افزار میباشد.
نکات کلیدی
K-factor به شما امداد مینماید که فهم و شعور فرمایید رویش غیرارگانیک نرم افزار شما چطور روی رویش ارگانیک آن تاثیرگذار میباشد و اینکه چطور می توانید به صورت موثرتر روی اجرای کمپینهای جذب مخاطب تازه سرمایهگذاری نمائید.
به حساب آوردنی K-factor به شما نگرش بهتری می دهد تا متوجه گردید که اپلیکیشنتان به صورت ذاتی تا چه حد پتانسیل به اشتراک گذاری بوسیله کاربرانش را داراست و همینطور بیشترین علتی یوزرها برای دعوت دوستانشان به استعمال از نرم افزار (پیش از اینکه آنها را تشویق بهاین شغل نمائید) چقدر میباشد!
بهدست آوردن یک K-factor بالا در برهه زمانی فرصت معدود قابلیتپذیر وجود ندارد و مستلزم نرمافزارریزی و اجرای استراتژی ظریف یک دسته میباشد.
وایرال کردن کورکورانهی نرم افزار سوای هیچگونه سرمایهگذاری روی رجوع یوزرها (Retention)، نرم افزار شمارا وارد یک چرخهی ریزش مداوم مخاطب مینماید؛ یک K-factor بهتر بدین مضمون میباشد که وایرال شدن یک نرم افزار بایستی ریزش دیگر یوزرها آن را جبران نماید.
بهینه سازی نرمافزار تلفن همراه
یک بحران گرانقدر برای طراحان نرم افزارهای گوشی و استارتاپهایی که از اپلیکیشن تلفن همراه سود می گیرند، افزایش تعداد نصب اپ خویش در نرم افزار استور می باشد. در واقع اولین قدم بعد از پیاده سازی و ایجاد کرد یک نرم افزار، استعمال از کمپینهای تبلیغاتی کارآمد جهت ارتقاء داده های عددی نصب آن ها میباشد. شایسته ترین و رایجترین طریقهای ارتقاء تعداد دانلود طراحی اپلیکیشن در مشهد و نصب نرم افزارها عبارتند از:
گوگل ادوردز
تبلیغات در کانالهای اجتماعی
تبلیغات کلیکی داخل نرم افزارای
ASO یا این که به عبارتی seo نرم افزار موبایل در نرمافزار استورها
seo نرمافزار گوشی در گوگل
دراین نوشتهعلمی قصد داریم به معرفی ASO و seo نرم افزار موبایل پرداخته و نحوههای ایفا آن را توضیح دهیم.
ASO چیست؟
ASO یا این که سئو اپلیکیشن گوشی در اپ استور چیست؟
ASO (App Store Optimization) یا این که به عبارتی با صرفه سازی برنامه موبایل در اپلیکیشن استور، یکی شایسته ترین طرزهای بدون واسطه ارتقاء نرخ دانلود و نصب نرم افزارهای شما در نرمافزار استور است. طرز عملکرد ASO بهاین شکل میباشد که با انجام با صرفه سازی در نرم افزار استورها، بعداز جستجوی کلمه ها مد حیث شما بوسیله یوزرها، اپلیکیشن شما در بالا حاصل به اکران در بیاید. الگوریتم نتایج کاوش در اپ استورها، وجوه مشترک بسیار متعددی با موتور جستجوی گوگل داراست و با رعایت و پیادهسازی نکاتی بی آلایش و در عین فعلا اصلی، میتوانید از نرخ تبدیل بالایی در نصب برنامههای خویش سودمند گردید.
تفاوت بهینه سازی با ASO
بزرگترین اشتباهی که بین متخصصین این حوزه وجود داراست، عدم شناخت با تفاوت بهینه سازی با ASO است که سبب ساز به به کار گیریی خطا این دو واژه و کلمه میگردد. seo یک اپلیکیشن، در موتور جستجوی گوگل اجرا میگردد و در شکل جستجوی اسم نرمافزار شما و یا این که لغات کلیدی مربوط به آن، لینک دانلود و نصب آن در نرم افزار استور و یا این که لندینگ پیجی که در نظر گرفتهاید در بالا حاصل به اکران درخواهد آمد. ASO همان گونه که از نامش پیداست، در فضا برنامه استور (بسته به سیستم عامل نرم افزار شما) جاری ساختن میگردد و طی آن، در شکل جستجوی اسم اپلیکیشن و یا این که عبارات کلیدی مربوط به آن در نرم افزار استور مربوطه، اپ شما در صدر نتیجه ها به اکران در خواهد آمد. نکتهای که دارای اهمیت است، این میباشد که اصول سئو نرمافزار موبایل با ASO نسبتاً شبیه و یکسان می باشند و در شرایطیکه آنانرا رعایت نمائید شانس این را دارید که هم در اپ استور و هم در گوگل، مرتبه بگیرید. در ادامه به فراگیری پیادهسازی هر مورد از این شیوهها خواهیم پرداخت.
مزایای بهینه سازی برنامه تلفن همراه و ASO
تعداد اپلیکیشنهای جان دار در نرم افزار استورها و همینطور یوزرها کاربر از آنها روز به روز در موقتا ارتقاء میباشد و این قضیه، بازار رقابت در نرم افزار استورها را به مراتب گرمخیس از گذشته نموده است. موقتی برای توسعه دهندگان نرم افزار گوشی، بهبود وضعیت چشم شدن و ارتقاء داده های عددی نصب به یک چالش اساسی تبدیل گردیدهاست که قطعا می بایست برای آن طراحی برنامه نمایند. مهمترین بسترهای جستجوی یک برنامه، نرمافزار استورها و موتور جستجوی گوگل میباشد که نشانه دهندهی مداقه بهینه سازی اپلیکیشن گوشی در هر دو این بسترها میباشد.
حدود ۲۷ درصد عموم برنامههای تلفن همراه مد حیث خویش را از روش کاوش در گوگل و ۴۰ درصد نیز از روش کاوش در نرمافزار استورها نصب مینمایند. این یعنی اپ شما حدود ۶۷ درصد از داده های عددی نصب خویش را وام دار جستجوی یوزرها در گوگل و نرم افزار استورهای متفاوت میباشید. پس می بایست بهینه سازی نرم افزار گوشی خویش را در هریک از این دو محیط به طور جدا از هم پیادهسازی نمایید. نکته مهمی که وجود دارد این می باشد که ASO به صورت بدون واسطه بر سئو اپلیکیشن تلفن همراه شما در گوگل نیز اثر می گذارد. به این شیوه که با باصرفه سازی اپلیکیشن گوشی در نرم افزار استورها و اخذ تعداد نصب و نظر ها زیاد، گوگل نیز برای اپلیکیشن شما امتیاز قائل گردیده و آن را به طور Single Snippet و یا این که جزئی از App Pack در بالا نتایج جستجوی اینترنت به اکران در میاورد. Single Snippetها دادههایی ساختار یافته در اولِ نتایج جستجوی اینترنت می باشند که یک پیش اکران از نرم افزار شما به یار پیوند نصب و مشاهده اظهار نظر می باشند.
App Pack ها لیستی ۳ الی ۶ عددی از نرمافزارهای مربوط به عبارت کاوش گردیده می باشند که از هر ۱۰ کاوش با تلفن همراه بوسیله یوزرها، برای یکی آن ها به اکران در میاید. شبیه این واقعه در بهینه سازی گوگل مپ نیز میافتد که نتایج در آن به طور Local Pack چشم می گردند. App Packها بسته به سیستم استدلال موبایل هر شخص، متعدد میباشند و برای یوزرها iOS پیوند برنامههای برنامه استور اپل و برای یوزرها اندروید لینک و پیوند اپلیکیشنهای Google Play نماد داده می شود.