مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

چرا اندازه‌گیری K-factor اهمیت دارد؟

چرا اندازه‌گیری K-factor مداقه دارااست؟

K-factor به شما امداد می‌نماید فهم و شعور نمایید که رویش غیرارگانیک یوزرها تا چه حد روی پرورش ارگانیک یوزرها نرم افزار شما مفید میباشد و این فهم سبب می‌گردد تا به صورت موثرتری روی کمپین‌های طراحی اپلیکیشن در مشهد جذب مخاطب خویش سرمایه‌گذاری فرمایید.


اجرای یک کمپین برنده می تواند باعث به بالا رفتن درجه‌ی نرم افزار در استور گردد (به واسطه‌ی ترافیک زیاد روانه گردیده به سمت استور) و همین، احتمال بیشتر چشم شدن نرم افزار برای جذب یوزرها نو به طور ارگانیک را ساخت و ساز می‌نماید.


همینطور اجرای یک کمپین غالب می تواند بدین مفهوم باشد که یوزرها شما از روش بازاریابی دهن به دهن خبر‌ها نرم افزار شما‌را به گوش دیگرافراد برسانند و از روش لینک و پیوند‌های ارجاع سبب ساز به نصب ارگانیک نرم افزار شوند. هر دو نمایش سبب ساز به راندمان مثبت در سرمایه‌گذاری (ROI) و K-factor فراتر خواهند شد.


از سایر مزیت‌های به حساب آوردن‌ی K-factor این میباشد که به شما این نگرش را میدهد تا متوجه گردید که اپلیکیشنتان به صورت ذاتی تا چه حد پتانسیل به اشتراک گذاری بوسیله کاربرانش را دارااست و همینطور بیشترین علت‌ی یوزرها برای دعوت دوستانشان به استعمال از نرم افزار (پیش از اینکه آن‌ها را تشویق بدین شغل نمایید) چقدر میباشد!


 


چطور می‌اقتدار متوجه شد که نرم افزار K-factor خیر و خوبی داراست؟

هر K-factor بیشتر از یک، حتی در صورتی‌که با درصد مقداری بزرگتر از ۱ خواهد شد، نماد‌دهنده‌ی رویش تصاعدی نرم افزار و وایرال شدن آن میباشد؛ با این حالا اساسی میباشد که‌این زمینه را به خیال و خاطر داشته باشید که وایرال شدن صحیح یک نرم افزار رخداد نادری میباشد!


از طرفی دیگر در‌حالتی که K-factor نرم افزار شما موازی با یک باشد بدین مضمون‌ میباشد که نرم افزار شما در موقعیت استوار جای دارد؛ یعنی خیر پرورش می‎‌نماید و خیر رو به کاهش میباشد. یک K-factor کمتر از یک هم به شما میگوید که وایرال شدن نرم افزار شما به طور تصاعدی رو به کاهش میباشد.





ولی در صورتیکه بخواهیم از زاویه‌ای دیگر به یک K-factor بهتر نگاه کنیم چطور خواهد بود؟ یک K-factor عالی بدین مضمون‌ میباشد که وایرال شدن یک نرم افزار می بایست ریزش آن را پوشش دهد.


همان دیگر:


در‌صورتی‌که عدد K-factor نرم افزار شما بزرگتر از نرخ ریزش (Churn Rate) باشد به‌این مضمون‌ میباشد که تعداد کاربرانی که به استعمال از نرم افزار روی می آورند بیشتر از کاربرانی میباشد که نرم افزار را رخنه‌ می‌نمایند.


در صورتی عدد K-factor با نرخ ریزش موازی باشد به‌این معنا میباشد که وایرال شدن نرم افزار، ریزش آن را جبران می‌نماید.


عدد K-factor کوچکتر از نرخ ریزش هم به معنای کاهش تدریجی مخاطبان نرم افزار میباشد.


نکات کلیدی

K-factor به شما امداد می‌نماید که فهم و شعور فرمایید رویش غیرارگانیک نرم افزار شما چطور روی رویش ارگانیک آن تاثیرگذار میباشد و اینکه چطور می توانید به صورت موثرتر روی اجرای کمپین‌های جذب مخاطب تازه سرمایه‌گذاری نمائید.

به حساب آوردن‌ی K-factor به شما نگرش بهتری می دهد تا متوجه گردید که اپلیکیشنتان به صورت ذاتی تا چه حد پتانسیل به اشتراک گذاری بوسیله کاربرانش را داراست و همینطور بیشترین علت‌ی یوزرها برای دعوت دوستانشان به استعمال از نرم افزار (پیش از اینکه آن‌ها را تشویق به‌این شغل نمائید) چقدر میباشد!

به‌دست آوردن یک K-factor بالا در برهه زمانی فرصت معدود قابلیت‌پذیر وجود ندارد و مستلزم نرم‌افزار‌ریزی و اجرای استراتژی ظریف یک دسته میباشد.

وایرال کردن کورکورانه‌ی نرم افزار سوای هیچگونه سرمایه‌گذاری روی رجوع یوزرها (Retention)، نرم افزار شما‌را وارد یک چرخه‌ی ریزش مداوم مخاطب می‌نماید؛ یک K-factor بهتر بدین مضمون‌ میباشد که وایرال شدن یک نرم افزار بایستی ریزش دیگر یوزرها آن را جبران نماید.


نکات کلیدی در بهبود عملکرد یک اپلیکیشن

نکات کلیدی در افزایش عملکرد یک نرم افزار
شایسته ترین منش برای راضی نگه‌داشتن یوزرها و نگهداری آنان به‌تیتر مشتری این میباشد که پیشرفت‌دهندگان دائماً روی نصیب فرانت‌ که مستقیماً با آنچه در بک‌اند رخداد میفتد مرتبط میباشد اندیشه نمایند و بالعکس.
از فعالیت افتادن نرم افزار در طی نقط ی اوج شغل استفاده کننده سبب به تجارب کاربری بدی میشود؛ انگیزه این فساد قادر است در قسمت بک‌اند شما باشد البته این بخش فرانت‌ میباشد که با اثار آن مواجه می گردد. همینطور می بایست به حافظه داشته باشیم که با صرفه‌سازی نرم افزار‌ها به گنجایش‌های کانال و دستگاه نیز متکی میباشد.

نکات متعددی در ارتباط با پیشرفت در عملکرد نرم افزار وجود داراست ولی مهم ترین آنان به‌شکل کلی دربرگیرنده مفاد پایین است:

همت نرم افزار گوشی بیشتراز آن چیزی میباشد که در قسمت فرانت تجربیات می گردد. همت یک نرم افزار به‌شکل کلی سرعت آن در جواب به تعاملات مخاطب میباشد.
تلاش نرم افزار یکی مولفه‌های مهم در بسط‌ی نرم افزار میباشد. یوزرها بالقوه‌ی شما در شکل ناامیدی از نرم افزار، خیر فقط آن را حذف می‌نمایند بلکه به ‌احتمال ‌زیاد برای رفع نیاز خویش در پی حریف شما خواهند رفت و این سبب تضعیف مارک شما میشود.
افزایش عملکرد یک نرم افزار مشتمل بر باصرفه‌سازی کانال و دستگاه برای نرم افزار میگردد، ولی محصور به آن وجود ندارد.
شغل های سریع و راحتی برای افزایش عملکرد یک نرم افزار جهت کاهش فرصت در جواب به تعاملات یوزرها، اجرای صفحه ها، فساد‌ها و در دست گرفتن مصرف انرژی (یاد و باتری) وجود دارااست. به طبعً بایستی استراتژی مرتبط با آن ها را در نرم افزار خویش پیاده‌سازی فرمایید تا یوزرها یک تجربیات کاربری لذت‌نصیب داشته باشند که احتمالاً باعث به بهبود تعامل با نرم افزار، وفاداری و رجوع آنها به نرم افزار گردد.

سئو سایت ( SEO ) چگونه به اپلیکیشن شما کمک می کند؟

بهینه سازی نرم‌افزار از جمله مواقعی میباشد که برداشت صحیح از آن نمی شود. در‌این نوشته‌ی‌علمی قصد دارم یک راهنمای کوتاه و اثرگذار برای اشخاص و دسته هایی که application موبایل دارا هستند ، بنویسم. درین مقاله به تفحص رویکرد های seo کردن نرم افزار گوشی می‌پردازم.
بهینه سازی نرم افزار چیست و چه تفاوتی با بهینه سازی سایت داراست؟
در اصطلاح جهانی رایج گردیده است که به سئو نرم‌افزار طراحی اپلیکیشن در مشهد  تلفن همراه ،  ASO میگویند که مخفف App Store Optimization میباشد. اما ” ASO ” با seo  ” seo ” تماما گوناگون میباشد . معنی آن seo نرم‌افزار تلفن همراه برای نرم‌افزار استورها میباشد. در عمل شما با استعمال از تکنیک های آن کارایی می‌کنید که برنامه موبایلتان در نرم افزار استورهایی مانند اپل و گوگل پلی خوب چشم گردد. ولی آبا این کل نحوه میباشد !؟

ASO چقدر به دانلود برنامه شما یاری می نماید؟
در شرایطی‌که تمامی ضوابط seo اپلیکیشن (aso) را صحیح انجام دهید ، تنها به 40 درصد از پتانسیلی که لایق آن می باشید ، خواهید رسید. این بدین معناست که سئو app برای نرم‌افزار استورها مجموع شیوه وجود ندارد.

در همین هفته پیشین تیمی را دیدم که برای نرم افزار موبایلشان خیلی زحمت کشیده بودند. البته متاسفانه به شبکه های مارکتینگ application دانایی کامل نداشتند. به همین دلیل صرفا به مارکت هایی مثل ” کافه بازار ”  اکتفا کرده بودند! زمانی به مدیریت پروژه آنها از مزیت های seo سایت برای اپلیکیشن موبایل را گفتم خیلی متعجب شد. آن‌ها به هیچ وجه روی این شبکه مارکتینگ تعالی اکانت نکرده بودند!

بهینه سازی وب سایت ( seo ) چه گونه به برنامه شما کمک می نماید؟
پژوهش ها نشان داده می باشد است که سئو سایت حدود 27 درصد از توفیق نرم‌افزار ها را مشتمل بر می شود! این به‌این معناست که در حالتی‌که به درستی طراحی خواهد شد ، حدود یک سوم از دانلودهای شما از روش seo ( بهینه سازی ) خواهد بود. برخی از استارت آپ ها فکر میکنند زیرا یوزرها آنها با اپلیکیشنشان رمز و فعالیت دارا‌هستند ، بایستی سایت خویش را رها نمایند. و یا این که حتی بعضی از آن ها فکر‌می‌کنند که به تارنما نیاز ندارند.

در‌صورتی‌که شما شایسته ترین اپلیکشن دانا را هم ساخته باشید ، به یک تارنما سئو گردیده نیاز دارید. شما می‌توانید با هدفگذاری لغات کلیدی با ارزش وبسایت خویش را در گوگل و بقیه موتورهای کاوش بالا بیاورید. با همین کار می‌توانید کاربرانی که آن نیاز را در گوگل کاوش می نمایند را به سمت سایت خویش جذب فرمائید و در همانجا سفارش دانلود اپلیکیشن خویش را به یوزرها بدهید. با این فعالیت حدود 30 درصد از یوزرها غرض را به سمت خویش جذب خواهید نمود.

سئو مارکت های نرم افزار
از طرف دیگر شما حتما بایستی به صفحاتی که نرم افزار موبایل خویش را در آنان گذاشته اید ، تفحص فرمائید. به عنوان مثال اپلیکیشن اندروید خویش را در کافه بازار قرار داده اید. و کلیه توضیحات و مفاد مورد نیاز را در آن داده اید. البته داستان به همینجا ختم نمی شود! شما باید بر روی سئو این صفحه های به طور فعالانه کار نمائید.

بهینه سازی نرم افزار حدود 30 درصد و seo برای برنامه استورها حدود 40 درصد از مشتریان غرض را به سمت شما میاورند. البته نباید از 30 درصد باقی‌مانده غافل گردید. اپ شما می بایست به هر صورتی که ممکن میباشد ، چشم شود. در موتورهای کاوش و درون مارکت های برنامه ! دلیل آن هم این میباشد که 30 درصد مابقی مشتریان از روش معرفی دوستان و همیاران و … با اپلیکیشن شما آشنا می گردند. آن گاه هر مورد از این اشخاص به نحوه خودشان در پی شما می گردند. پس نبودن در هر کدام از شبکه های مارکتینگ باعث چشم نشدن برنامه شما شود.

مسافرت مشتری برای یافت کردن و دانلود اپلیکیشن
شما می بایست مهاجرت مشتریان خویش را به صحت شعور فرمائید. فقط بعداز فهمیدن صراحت دارد که میتوانید در جلوی دیده مشتریان بالقوه ظواهر گردید. دوستی که seo وبسایت برای نرم افزار را نادیده گرفته بود ، در فعالیت قسمت عمده مشتریانی که از روش گوگل می آیند را از دست داده بود.

مگر تمام مشتریان برای دانلود یک APP ، مستقیما به داخل نرم‌افزار استورها میروند!؟ شما فکر کنید که شما یک برنامه در مسئله لاغری دارید. آیا تک تک مشتریان شما به داخل کافه بازار و یا این که گوگل پلی می‌روند و عبارت لاغری را در آنجا کاوش می نمایند؟! نه !

خیلی ها حتی روحشان هم از وجود اینگونه اپلیکیشنی خبر ندارد.  و فقط نیاز خویش را در گوگل تایپ می نماید. برای مثال عبارت ” طریق ها لاغری ” را در گوگل تایپ می نماید. اکنون اگر شما یک سایت اثرگذار و بهینه سازی گردیده داشته باشید ، میتوانید در جلوی شیوه این مجموعه از مشتریان قرار بگیرید. بعد با اکران یک محتوای ارزمشند به مشتری ، آن را جذب میکنید و در شغل یک پشت گرمی سازی عالی ایفا می دهید. آن‌گاه کافی است که به آنان بگویید که شما یک نرم‌افزار خوب در مسئله لاغری هم دارید. مطمئن باشید که آنان با شوق و اشتیاق آن را دانلود خواهند کرد!

تفاوت SEO با ASO

بهینه سازی نرم‌افزار تلفن همراه

یک بحران گرانقدر برای طراحان نرم افزار‌های گوشی و استارتاپ‌هایی که از اپلیکیشن تلفن همراه سود می گیرند، افزایش تعداد نصب اپ خویش در نرم افزار استور می باشد. در واقع او‌لین قدم بعد از پیاده سازی و ایجاد کرد یک نرم افزار، استعمال از کمپین‌های تبلیغاتی کارآمد جهت ارتقاء داده های عددی نصب آن ها میباشد. شایسته ترین و رایج‌ترین طریق‌های ارتقاء تعداد دانلود طراحی اپلیکیشن در مشهد  و نصب نرم افزار‌ها عبارتند از:


گوگل ادوردز

تبلیغات در کانال‌های اجتماعی

تبلیغات کلیکی داخل نرم افزار‌ای

ASO یا این که به عبارتی seo نرم افزار موبایل در نرم‌افزار استورها

seo نرم‌افزار گوشی در گوگل

در‌این نوشته‌علمی قصد داریم به معرفی ASO و seo نرم افزار موبایل پرداخته و نحوه‌های ایفا آن را توضیح دهیم.


ASO چیست؟


ASO یا این که سئو اپلیکیشن گوشی در اپ استور چیست؟


ASO (App Store Optimization) یا این که به عبارتی با صرفه ‌سازی برنامه‌ موبایل در اپلیکیشن استور، یکی شایسته ترین طرز‌های بدون واسطه ارتقاء نرخ دانلود و نصب نرم افزار‌های شما در نرم‌افزار استور است. طرز عملکرد ASO به‌این شکل می‌باشد که با انجام با صرفه‌ سازی در نرم افزار استورها، بعداز جستجوی کلمه ها مد حیث شما بوسیله یوزرها، اپلیکیشن شما در بالا حاصل به اکران در بیاید. الگوریتم نتایج کاوش در اپ استورها، وجوه مشترک بسیار متعددی با موتور جستجوی گوگل داراست و با رعایت و پیاده‌سازی نکاتی بی آلایش و در عین فعلا اصلی، می‌توانید از نرخ تبدیل بالایی در نصب برنامه‌های خویش سود‌مند گردید.


تفاوت بهینه سازی با ASO

بزرگترین اشتباهی که بین متخصصین این حوزه وجود داراست، عدم شناخت با تفاوت بهینه سازی با ASO است که سبب ساز به به کار گیری‌ی خطا این دو واژه و کلمه میگردد. seo یک اپلیکیشن، در موتور جستجوی گوگل اجرا میگردد و در شکل جستجوی اسم نرم‌افزار شما و یا این که لغات کلیدی مربوط به آن، لینک دانلود و نصب آن در نرم افزار استور و یا این که لندینگ پیجی که در نظر گرفته‌اید در بالا حاصل به اکران درخواهد آمد. ASO همان گونه که از نامش پیداست، در فضا برنامه استور (بسته به سیستم عامل نرم افزار شما) جاری ساختن می‌گردد و طی آن، در شکل جستجوی اسم اپلیکیشن و یا این که عبارات کلیدی مربوط به آن در نرم افزار استور مربوطه، اپ شما در صدر نتیجه ها به اکران در خواهد آمد. نکته‌ای که دارای اهمیت است، این میباشد که اصول سئو نرم‌افزار موبایل با ASO نسبتاً شبیه و یکسان می باشند و در شرایطی‌که آنان‌را رعایت نمائید شانس این را دارید که هم در اپ استور و هم در گوگل، مرتبه بگیرید. در ادامه به فراگیری پیاده‌سازی هر مورد از این شیوه‌ها خواهیم پرداخت.


مزایای بهینه سازی برنامه تلفن همراه و ASO

تعداد اپلیکیشن‌های جان دار در نرم افزار استورها و همینطور یوزرها کاربر از آن‌ها روز به روز در موقتا ارتقاء می‌باشد و این قضیه، بازار رقابت در نرم افزار استورها را به مراتب گرم‌خیس از گذشته نموده است. موقتی برای توسعه دهندگان نرم افزار گوشی، بهبود وضعیت چشم شدن و ارتقاء داده های عددی نصب به یک چالش اساسی تبدیل گردیده‌است که قطعا می بایست برای آن طراحی برنامه نمایند. مهم‌ترین بسترهای جستجوی یک برنامه، نرم‌افزار استورها و موتور جستجوی گوگل میباشد که نشانه دهنده‌ی مداقه بهینه سازی اپلیکیشن گوشی در هر دو این بسترها میباشد.


حدود ۲۷ درصد عموم برنامه‌های تلفن همراه مد حیث خویش را از روش کاوش در گوگل و ۴۰ درصد نیز از روش کاوش در نرم‌افزار استورها نصب می‌نمایند. این یعنی اپ شما حدود ۶۷ درصد از داده های عددی نصب خویش را وام دار جستجوی یوزرها در گوگل و نرم افزار استورهای متفاوت می‌باشید. پس می بایست بهینه ‌سازی نرم افزار گوشی خویش را در هریک از این دو محیط به طور جدا از هم پیاده‌سازی نمایید. نکته مهمی که وجود دارد این می باشد که ASO به صورت بدون واسطه بر سئو اپلیکیشن تلفن همراه شما در گوگل نیز اثر می گذارد. به این شیوه که با باصرفه ‌سازی اپلیکیشن گوشی در نرم افزار استورها و اخذ تعداد نصب و نظر ها زیاد، گوگل نیز برای اپلیکیشن شما امتیاز قائل گردیده و آن را به طور Single Snippet و یا این که جزئی از App Pack در بالا نتایج جستجوی اینترنت به اکران در میاورد. Single Snippet‌ها داده‌هایی ساختار یافته در اولِ نتایج جستجوی اینترنت می باشند که یک پیش اکران از نرم افزار شما به یار پیوند نصب و مشاهده اظهار نظر می باشند.


App Pack‌ ها لیستی ۳ الی ۶ عددی از نرم‌افزار‌های مربوط به عبارت کاوش گردیده می باشند که از هر ۱۰ کاوش با تلفن همراه بوسیله یوزرها، برای یکی آن ها به اکران در میاید. شبیه این واقعه در بهینه سازی گوگل مپ نیز می‌افتد که نتایج در آن به طور Local Pack چشم می گردند. App Pack‌ها بسته به سیستم استدلال موبایل هر شخص، متعدد میباشند و برای یوزرها iOS پیوند برنامه‌های برنامه استور اپل و برای یوزرها اندروید لینک و پیوند اپلیکیشن‌های Google Play نماد داده می شود.


نحوه بهبود عملکرد اپلیکیشن موبایل

طریق پیشرفت در عملکرد نرم افزار گوشی
بر کسی پوشیده وجود ندارد که نرم افزار‌های گوشی، به جهت محبوبیت روزافزون خویش، سهم بیشتری از ترافیک آنلاین جهانی را به خویش تخصیص داده‌اند. از آنجایی که آنان مصرف کبیر‌تری را به خویش تخصیص طراحی اپلیکیشن در مشهد می دهند، سازمان‌ها می بایست با تقاضا همگام باشند.

دقت بدین نکته هم اساسی میباشد که اگرچه برآورده کردن انتظارات و منظور‌های مخاطب، برای محصولی باکیفیت فراتر ضروری میباشد، اعتنا به معیارهای فعلی برنامۀ گوشی که ردیابی میشوند، هم به به عبارتی اندازه ضروری میباشد. از جملۀ این معیارها، ارتقا سرعت نرم افزار میباشد.

پیش‌بینی‌های استاندارد، صحیح از آب درآمد و از سال ۲۰۲۰، درآمد نرم افزار‌های موبایلی، حدود ۱۸۸.۹ میلیارد دلار، عمدتاً از روش دکان‌های نرم افزار و تبلیغات داخل بازی، ساخت شد. دیده‌اندازهای پرسود مرتبط با ورود پوست به‌این بازی، فقط منجر ارتقاء علت برای ارائۀ یک تجربۀ نرم افزار گوشی کیفیت خوب میگردد.

نیازی وجود ندارد به شما بگوییم که در‌حالتی که برنامۀ شما بر پایه ی انتظارات فعالیت نکند، در غایت درصد متعددی از درآمد احتمالی کمپانی خویش را از دست خواهید بخشید.

ما اینجا هستیم تا به ارائۀ شایسته ترین تجربۀ ممکن برای مشتریان شما امداد کنیم. برای این مراد، ما یک نظارت لیست جامع کوشش اپ موبایل ارائه میدهیم که می بایست دنبال خواهد شد.


۶ آزمایش بهبود سرعت نرم افزار گوشی
ما در اینجا فهرستی کوتاه از تست‌ها را برای اعتقادوباور از ضمانت چگونگی ارئه می دهیم.

آزمایش کارایی نرم افزار تلفن همراه
می بایست مطمئن گردید که نرم افزار موبایل شما می تواند تلاش خویش را برای تنی چند از ملزومات مراقبت نماید: یک‌سری دستگاه، کانال، سرور /API و غیره. پیش از هر فعال سازیِ قانونی یک پروژه، بایستی مطمئن گردید که استراتژی و نحوه‌های مطلوب برای تست را دنبال میکنید.


تلاش دستگاه
نرم افزار‌ای که گونه های دارااست، به آرامی گشوده می‌گردد یا این که مقدار متعددی از یاد و باتری مصرف می‌نماید، نشانه می دهد که برنامۀ موبایل باصرفه نشده میباشد. حل نکردن ابهام‌های نرم افزار، او‌لین خط مشکلاتی میباشد که مصرف‌کنندگان در ارتباط برنامۀ موبایل شما متوجه آن خواهند شد.

سازش دستگاه
شما بایستی بدانید که نرم افزار گوشی شما در چه گوشه و کنار‌های اجرایی میتواند ایفا گردد. این مشمول اشکال سیستم‌استدلال‌هایی میباشد که می تواند روی آن ها اعمال گردد (مانند اپل یا این که اندروید)، اندازۀ شیت‌اکران، وضوح تصویر و غیره.

مجال فعال سازی نرم افزار
هرچه برنامۀ شما سریع‌خیس فعال سازی خواهد شد، تجربۀ کاربری جاری‌خیس خواهد بود. به هر درحال حاضر، برداشت اولیه اساسی میباشد. انتظار می‌رود نرم افزار‌های گوشی فورا بعد از فعال سازی در دسترس باشند، بدین ترتیب می بایست فرصت فعال سازی کمتر از دو ثانیه را در لحاظ بگیرید.

مصرف خاطر
تلفن‌های هوشمند، تنها حافظۀ متعددی میان هر چیزی که پیش از اینً نصب گردیده است، دارا هستند. هرچه برنامۀ موبایل شما در هنگام استعمال، حافظۀ کمتری مصرف نماید، تلفن مصرف‌کننده کارآمدتر خواهد بود. عامل ها مختلفی وجود دارااست که بر مصرف خاطر تأثیر می‌گذارد، مانند اعلان های فشار یا این که نشت یاد، که می بایست برای یقین از به دست کم رساندن مصرف بیشتراز حد آیتم اعتنا قرار گیرند.

مصرف باتری
مانند یاد، قدمت باتری تلفن شما‌را می اقتدار با استعمال مداوم از یک اپ گوشی با‌گاز تخلیه کرد. برای باور از اینکه نرم افزار‌های تلفن، یار و همدم تخلیۀ غیرضروری انرژی از تلفن مصرف‌کننده را به دست کم میرساند، می بایست نگهداری ویژه‌ای صورت بپذیرد.

اپ در پس‌مورد
مصرف‌کنندگان می بایست از این حیث حس امنیت نمایند که در شرایطی‌که نرم‌افزار موبایل شمارا به پس‌مورد منتقل نمایند در حالی که دقت خویش را به چیز دیگری معطوف می‌نمایند. برای بهبود سرعت نرم افزار تلفن همراه، می‌قدرت نرم‌افزار را دقیقاً به به عبارتی جایی که متوقف کرده بود، بازیابی کرد.

اپ‌هایی که نمی‌توانند حالت پس‌مسئله خویش را نگهداری نمایند، ممکن میباشد داده‌های خویش را از دست بدهند، به‌این مضمون‌ که مصرف‌کننده بسط خویش را از دست میدهد، می بایست از آغاز آغاز نماید و همۀ داده ها خویش را مجدد وارد نماید.

مخلوط با بقیه سرویس ها (شرایط مکانی / GPS، رسانه‌های اجتماعی وای فای )
علاوه‌بر ارتقاء سرعت نرم افزار، نرم افزار گوشی شما بایستی بتواند به صورت موءثر با بقیه خدمت‌ها ترکیب خواهد شد، سوای اینکه در گیر تداخل، فساد یا این که کندی نرم‌افزار گردد.

UI/UX  سوء تفسیر و فهم
رابط کاربری نرم افزار گوشی می بایست جامع، سهل برای پیمایش و استفادۀه سهل باشد. پیاده سازی UI درهم‌وبرهم و بی‌جواب، نرم‌افزار‌های گوشی را برای یوزرها غیردوستانه می‌نماید، و منجر میشود که مصرف‌کنندگان، نرم افزار را رها نمایند و دیگر هیچ گاه آن را آزمون نکنند.