چرا اندازهگیری K-factor مداقه دارااست؟
K-factor به شما امداد مینماید فهم و شعور نمایید که رویش غیرارگانیک یوزرها تا چه حد روی پرورش ارگانیک یوزرها نرم افزار شما مفید میباشد و این فهم سبب میگردد تا به صورت موثرتری روی کمپینهای طراحی اپلیکیشن در مشهد جذب مخاطب خویش سرمایهگذاری فرمایید.
اجرای یک کمپین برنده می تواند باعث به بالا رفتن درجهی نرم افزار در استور گردد (به واسطهی ترافیک زیاد روانه گردیده به سمت استور) و همین، احتمال بیشتر چشم شدن نرم افزار برای جذب یوزرها نو به طور ارگانیک را ساخت و ساز مینماید.
همینطور اجرای یک کمپین غالب می تواند بدین مفهوم باشد که یوزرها شما از روش بازاریابی دهن به دهن خبرها نرم افزار شمارا به گوش دیگرافراد برسانند و از روش لینک و پیوندهای ارجاع سبب ساز به نصب ارگانیک نرم افزار شوند. هر دو نمایش سبب ساز به راندمان مثبت در سرمایهگذاری (ROI) و K-factor فراتر خواهند شد.
از سایر مزیتهای به حساب آوردنی K-factor این میباشد که به شما این نگرش را میدهد تا متوجه گردید که اپلیکیشنتان به صورت ذاتی تا چه حد پتانسیل به اشتراک گذاری بوسیله کاربرانش را دارااست و همینطور بیشترین علتی یوزرها برای دعوت دوستانشان به استعمال از نرم افزار (پیش از اینکه آنها را تشویق بدین شغل نمایید) چقدر میباشد!
چطور میاقتدار متوجه شد که نرم افزار K-factor خیر و خوبی داراست؟
هر K-factor بیشتر از یک، حتی در صورتیکه با درصد مقداری بزرگتر از ۱ خواهد شد، نماددهندهی رویش تصاعدی نرم افزار و وایرال شدن آن میباشد؛ با این حالا اساسی میباشد کهاین زمینه را به خیال و خاطر داشته باشید که وایرال شدن صحیح یک نرم افزار رخداد نادری میباشد!
از طرفی دیگر درحالتی که K-factor نرم افزار شما موازی با یک باشد بدین مضمون میباشد که نرم افزار شما در موقعیت استوار جای دارد؛ یعنی خیر پرورش مینماید و خیر رو به کاهش میباشد. یک K-factor کمتر از یک هم به شما میگوید که وایرال شدن نرم افزار شما به طور تصاعدی رو به کاهش میباشد.
ولی در صورتیکه بخواهیم از زاویهای دیگر به یک K-factor بهتر نگاه کنیم چطور خواهد بود؟ یک K-factor عالی بدین مضمون میباشد که وایرال شدن یک نرم افزار می بایست ریزش آن را پوشش دهد.
همان دیگر:
درصورتیکه عدد K-factor نرم افزار شما بزرگتر از نرخ ریزش (Churn Rate) باشد بهاین مضمون میباشد که تعداد کاربرانی که به استعمال از نرم افزار روی می آورند بیشتر از کاربرانی میباشد که نرم افزار را رخنه مینمایند.
در صورتی عدد K-factor با نرخ ریزش موازی باشد بهاین معنا میباشد که وایرال شدن نرم افزار، ریزش آن را جبران مینماید.
عدد K-factor کوچکتر از نرخ ریزش هم به معنای کاهش تدریجی مخاطبان نرم افزار میباشد.
نکات کلیدی
K-factor به شما امداد مینماید که فهم و شعور فرمایید رویش غیرارگانیک نرم افزار شما چطور روی رویش ارگانیک آن تاثیرگذار میباشد و اینکه چطور می توانید به صورت موثرتر روی اجرای کمپینهای جذب مخاطب تازه سرمایهگذاری نمائید.
به حساب آوردنی K-factor به شما نگرش بهتری می دهد تا متوجه گردید که اپلیکیشنتان به صورت ذاتی تا چه حد پتانسیل به اشتراک گذاری بوسیله کاربرانش را داراست و همینطور بیشترین علتی یوزرها برای دعوت دوستانشان به استعمال از نرم افزار (پیش از اینکه آنها را تشویق بهاین شغل نمائید) چقدر میباشد!
بهدست آوردن یک K-factor بالا در برهه زمانی فرصت معدود قابلیتپذیر وجود ندارد و مستلزم نرمافزارریزی و اجرای استراتژی ظریف یک دسته میباشد.
وایرال کردن کورکورانهی نرم افزار سوای هیچگونه سرمایهگذاری روی رجوع یوزرها (Retention)، نرم افزار شمارا وارد یک چرخهی ریزش مداوم مخاطب مینماید؛ یک K-factor بهتر بدین مضمون میباشد که وایرال شدن یک نرم افزار بایستی ریزش دیگر یوزرها آن را جبران نماید.