مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

چگونه تجربه کاربری در اپلیکیشن موبایل را بهبود دهیم

۱۰ شایسته ترین راه‌های بهبود تجربه کاربری در نرم‌افزار گوشی

برای تجارب کاربری، اولی و حتماً مهم‌ترین چیزی که می بایست به خیال و خاطر بسپارید، این میباشد که برنامۀ شما می بایست کاملاً سوای غلط باشد. در‌حالتی که وقتی که مخاطب، در اواسط عمل میباشد، وخیم خواهد شد، برای تجربۀ کلیِ استفاده کننده مضر خواهد بود.

طراحی اپلیکیشن در مشهد

زمانی که نرم افزار سوای اشتباه می باشد، می‌توانید روی بقیه ارکان اصلی UX تمرکز نمائید. براین اساس، در‌این نصیب، ۱۰ طرز اساسی UX نرم افزار گوشی، از تایید استفاده کننده تا حفظ را ذکر میکنیم.

تایید استفاده کننده

 


نصب کارآمد

یک جزء ضروری از تجربۀ کاربر، Onboarding می باشد که می تواند توفیق برنامۀ شما‌را ساخت نماید یا این که منجر ناکامی آن بشود. در‌صورتی‌که استفاده کننده به صدق وارد نشده باشد، نرخ رهاکردن نرم افزار، به صورت ناگهانی افزایش می‌یابد. دلایل زیادی وجود دارااست که نشانه میدهد سوار شدن بر تجربۀ استفاده کننده تأثیر می‌گذارد، اما اساسی‌خیس از کلیه، مهم میباشد که کاربر خویش را حیران نکنید. برای نصب برنامۀ موبایل، می خواهید شیوه نامه‌های اول را به یوزرها ارائه دهید.


یکی از طریق های بهبود تجربیات کاربری در نرم افزار تلفن همراه، این است که بدانید داده ها بیشتراز حد در طول روندِ سوار شدن، تجربیات را از میان می‌برد. شما می‌خواهید برخی از بخش‌های نرم‌افزار را برای کاربر بگذارید تا آن را کشف نماید تا نرخ نگه‌داری نرم افزار را افزایش دهد. به آسانی ارزشی را که برنامۀ شما به یوزرها ارائه میدهد، نماد دهید، ولی در توضیحِ هر خصوصیت، بیش از حد وارد جزئیات نشوید.


 


صفحۀ ورود ساده

ورود استفاده کنندهِ شما باید معمولی و سریع باشد. داشتن یک تصویب‌اسمِ بی آلایش بسیار مهم میباشد، که به یوزرها اذن می دهد از اکانت‌ها (حساب‌ها)ی فرنگی، مانند صورت‌بوک، اینستاگرام یا این که گوگل وارد شوند. تنها داده ها مایحتاج را از یوزرها بخواهید. به عنوان مثال، در شرایطی که نرم افزار نیازی به دسترسی به شماره تلفن استفاده کننده ندارد، آن را وارد نکنید؛ زیرا در حین مراحلِ ورود، تحت عنوان مانعی فعالیت می‌نماید.


هم‌اینگونه، مهم است که در حیث داشته باشید که استفاده کننده، چه‌قدر وا رفته، اسم کاربری خویش را به خیال میاورد. بدین ترتیب، درین شیوه از طریق های بهبود تجارب کاربری در اپلیکیشن موبایل، بایستی بدانید که اگر یک اسم کاربری نو یا این که اسم کاربری با تعداد کاراکترها و اعداد زیاد بخواهید، احتمالاً یوزرها، آن را فراموش می‌نمایند و زحمت بازیابی اعتبار خویش را به خویش نمی‌دهند. در عوض، با دوبرابر کردن پست الکترونیک آن‌ها تحت عنوان اسم کاربری، به آنها یاری کنید.


هم‌اینگونه، ایدۀ نه می باشد که مورد‌ای را اضافه فرمایید که به مخاطب اذن میدهد وارد سیستم گردد تا بتواند بیش‌خیس از برنامه به کار گیری نماید و از مرحلۀ مازاد ورود دوباره اجتناب نماید.


 


قابلیت و امکان استعمال

 


خیلی از اشخاص، تجربۀ کاربری (UX) را با قابلیت و امکانِ به کارگیری اشتباه می گیرند. اگرچه آن ها به یکدیگر متعلق می‌باشند، البته اصولاً مختلف می باشند. UX، تجارب، شم، شهود و ارتباطی هست که کاربر هنگام استفاده از یک نرم افزار احساس می‌نماید. امکان استفادۀ بیش‌خیس، در امر اثربخشی ایجاد کرد اپ گوشی و کاربرپسندبودن آن است. قابلیت و امکانِ به کار گیری، یک جزء کلیدی از تجربۀ کلی مخاطب میباشد.


 


منوها و پیمایش را معمولی نگه دارید

یکی از طریق های بهبود تجربیات کاربری در اپ گوشی، نگاهی مجدد به پیاده سازیِ منوی نرم‌افزار میباشد. پیاده سازی منو برای یک برنامه موبایل، بسیار مختلف از اینترنت‌سایتی است که نوار منو معمولاً در بالای کاغذ جای‌دارد. شما میخواهید مطمئن گردید که مهمترین صفحه های در دسترس میباشند. یوزرها را با نوارهای ناوبری و مسیردهیِ پیچیده، خطا نگیرید و نبرید.


 


آن را آشکار نمائید

یوزرها می بایست بدانند که یک دکمه، با ظواهر خویش، چه کاری می‌نماید. برای مخاطب، پر‌نور نمایید که چه چیزی را می اقتدار تعیین کرد یا این که تند کشید. یکی‌از طرز های بهبود تجارب کاربری در نرم افزار گوشی، این است که از الگوهای پیاده سازی تبعیت نمایید تا منحنیِ یادگیری را برای یوزرها کاهش دهید و تجربۀ تلفن همراه را بصری‌خیس نمائید. برنامه‌های مخصوص، می بایست از استانداردها و دستور کار‌های پلتفرم خاص برای iOS و Android تقلید نمایید.


 


مختصر باشید

محتوای مو جود در گوشی، با محتوای یک اینترنت‌سایت یکسان وجود ندارد. صفحۀ اکرانِ دستگاه‌های موبایل، بسیار خرد‌خیس میباشد، که مشاهدۀ داده ها را برای یوزرها سخت می‌نماید. این ممکن میباشد یک نکتۀ معمولی، برای دنبال‌کردن و پی‌گیری باشد، با این فعلا، اکثری از عموم فراموش می‌نمایند که یک برنامۀ موبایل، تجربیات‌ای تماماً متعدد از یک اینترنت‌وب سایت ارائه می دهد. شما بایستی ضروری‌ترین داده ها را ارائه دهید.


از محتوا، تحت عنوان یکی راه‌های بهبود تجربیات کاربری در نرم افزار تلفن همراه، برای ارشادوراهنماییِ مخاطب، از روش برنامۀ خویش به کار گیری نمایید و در زمان مسیر، بها خویش را ارائه دهید. موردنیاز وجود ندارد همه‌چیز را روی صفحۀ نخستین توده فرمائید. یوزرها، تعاملی بودنِ برنامه ریزی تلفن همراه را دوست دارا هستند، چرا که از رضایت خویش از کشفِ خویش لذت می‌برند.


 


تبدیل‌ها

 


کاهش کوشش برای کاوش

همۀ مانع ها را برای کاربرانی که کالای متبوع خویش را پیدا می‌نمایند، حذف نمائید، به ویژه برای یک برنامۀ برای مثالً خرده‌فروشی. اضافه کردنِ فرایندِ بسیار زیاد، استفاده کننده را از کامل شدن روندِ پرداخت، گشوده می‌دارد. علاوه‌بر این، اساسی میباشد که جست‌وجو به ۰ بهره نرسد. در قبال، مفاد مرتبط را به مخاطب آرم دهید تا تولیدها بیش‌تری را جستجو نماید.


 


محصور کردن ورودی مخاطب

واحد سنجش تلاشی را که کاربر در طول روندِ پرداخت در اپ بایستی اعمال دهد، کاهش دهید. جاری ساختنِ شغل را تا حد قابلیت برای یوزرها آسان فرمایید و به کارگیری از کامل شدنِ اتوماتیک و کاهش تعداد فیلدهایی را که کاربر می بایست لبریز نماید، در حیث بگیرید. هم‌اینگونه، ارائۀ گزینۀ Guest Checkout ایدۀ خیر می باشد تا یوزرها ناچار نباشند، پیش از خریدِ فرآورده، یک اکانت کاربری تازه ایجاد کرد نمایند. با این راه از طریق های تجربه کاربری در برنامه گوشی، مسیر خرید را بی آلایش میکنید و مستقیماً بر نرخ تبدیل تأثیر می‌گذارید.


 


اطمینان از امنیت و اعتماد

برای ضمانت امنیت و امنیتِ داده ها فردی یوزرها، علامت‌های امنیتی اضافه فرمایید. درصورتی که کاربر احساس نماید داده ها فردی وی ناامن است، از وارد کردن کارت اعتباری یا این که بقیه داده ها فردی هجران می‌نماید. از یوزرها خویش پیش از عده‌آوری داده‌هایشان، مانند جای آنها بپرسید.


 


پیشنهاد یاری

ارائۀ سرویس ها به مشتری، یک عنصر ساده ولی نادیده گرفته‌گردیده از تجربۀ کاربر میباشد. دسترسی یوزرها به آیتم‌های راهنما و تامین را سهل وآسان فرمائید. یوزرها معمولاً در نوار ابزار یا این که منوی یک برنامۀ گوشی در‌پی یاری می‌باشند. هم‌اینگونه، یکی از‌از دیگر از طریق های بهبود تجربه کاربری در اپلیکیشن تلفن همراه، این میباشد که شما باید طرق زیادی را برای اخذ امان به یوزرها ارائه دهید، برای مثال آیتم‌های مرتبط در قضیه تلفن همراه، مانند سوال‌های متداول خویش، خدمت، امان زنده از روش کلیک برای تماس و مفاد دیگر.


 


نگهداری استفاده کننده

 


به برخورد یوزرها گوش دهید

مهم است که در صدر در موقتی توسعۀ برنامۀ خویش به نقطۀ درد یوزرها خویش تصور کنید، با این فعلا، توده‌آوری مداوم عکس العمل و بهبود مکرر محصول، خویش به به عبارتی اندازه – در شرایطی‌که اصلی‌خیس نباشد – بسیار اساسی می باشد. در شرایطی که به صورت مداوم، نقاط درد یوزرها خویش را حل میکنید، در سود، میزان ماندگاری شما درین بازار ارتقا مییابد.


 


 


توصیه رسیدگی: نقش ui و ux در برنامه ریزی و طراحی وب

پیشنهاد پژوهش: نقش ui و ux در برنامه ریزی و ساخت وب سایت

در غایت…


ساخت و ساز یک UX بهتر کار سادگی وجود ندارد، زیرا شامل چندین عنصر است که به صورت سیستماتیک برای برآورده کردن یوزرها و هدف ها تجاری فعالیت می‌نمایند. تجربۀ کاربریِ باصرفه، نیاز به تغییری نوآورانه بدور از رویکردهای مرسوم به سمت اندیشه مطابق تلفن همراه داراست.


پیش گویی ملاحظات نام برده درین نوشته‌ی‌علمی، که به طرز‌های بهبود تجربیات کاربری در نرم‌افزار گوشی پرداخت، می‌تواند به شما یاری دهد تا تجربۀ پایانیِ مخاطبِ تلفن همراه را در چارچوبِ یک برنامۀ UX اساس پیاده سازی نمائید.