مطالعه و رسیدگی بازار
پژوهش و تحقیق بازار دومی مرحله در پیاده سازی نرم افزار میباشد که بایستی پیش از پیاده سازی و پیشرفت یک
طراحی اپلیکیشن در مشهد نرم افزار صورت بپذیرد. این پژوهش به شما یاری مینماید تا فهمیدهها و نکات مهمی دربارهی بازار مو جود، رقبا، نیازهای یوزرها و زمانهای پیش روی شما حصول نمائید.
در حال حاضر بایستی بفهمیم که آیا مشکلی که نرم افزار شما حل می نماید به وسیله اپ های دیگر حل میگردد یا این که نه؟!
درصورتی که نرم افزار های دیگری را در اپلیکیشن استورها میبینید که تا قبل از اینً به عبارتی اختلال را که اپ شما ایفا میدهد برطرف می نمایند، نا آرزو نشوید. به خاطر داشته باشید که تا قبل از اینً این نکته را بیان کردیم، هیچ ایده بسیار جدیدی نیست و مدام جایی برای گسترش وجود داراست.
در واقع وجود یک نرم افزار شبیه میتواند رخداد خیر باشد چون به شما میگوید که ایده شما قابل انجام میباشد و نیاز حقیقی و واقعی به آن وجود داراست. به همین برهان میباشد که رقابت وجود داراست! نکته کلیدی این میباشد که کشف فرمائید که چقدر این نیاز بوسیله بقیه اپ های جان دار برآورده گردیدهاست.
ممکن میباشد این نرم افزارها سابق باشند یا این که برنامه نویس ها نرم افزار بهروزرسانی آنها را متوقف کرده باشند، یا این که شاید هیچ یک از آن ها به چیزی که کاربر حقیقتاً نیاز داراست پاسخگو ندهد. در پایین به فرآیند و جنبههای اصلی استیناف بازار در پیاده سازی نرم افزار می پردازیم:
Ξ گزینش غرض و زمینه مطالعه: آغاز بایستی معلوم فرمایید که دقیقاً چه چیزی را می خواهید نظارت فرمایید. آیا درپی پی بردن نیازهای یوزرها می باشید یا این که میخواهید رقبا را آیتم تحقیق قرار دهید؟
Ξ شناسایی رقبا: معین نمائید که چه نرم افزارها یا این که کمپانیهایی با کالا یا این که سرویس مشابهی وجود دارا هستند. از نرم افزارهایی که در دکانها جانور میباشند، افتتاح فرمائید.
Ξ تجزیه و چک رقبا: نظارت نمایید که رقبا چه خصوصیتهایی ارائه می دهند، یوزرها از آن ها چه بازخوردی داراهستند و چه نقاط قوت و ضعفی دارا هستند.
Ξ تحقیق بازخوردهای یوزرها: ایده ها و بازخوردهای یوزرها به نرم افزارهای شبیه می تواند منبع بی نیاز از داده ها باشد. این نظرها قادر است نکات مثبت و منفی جان دار در بازار را به شما آرم دهد.
Ξ گفتوگو با یوزرها مقصود: گفتوگو یا این که نظرسنجی با مجموعههای خرد از یوزرها قادر است به شما فهم و شعور بهتری از نیازها، اشتباهات و ترجیحات آنها بدهد.
Ξ نظارت ترندها و داده های عددی بازار: از منابع مختلفی مانند گزارشات صنعتی یا این که پژوهش ها بازار به کارگیری فرمایید تا فهمیدههای مفیدی درباره ی شرایط بازار و جهتهای بعدی آن استحصال فرمایید.
Ξ تشخیص مجالها: با ادغام داده ها به دست آمده از رقبا، بازخوردهای یوزرها و ترندهای بازار، مجالهایی را شناسایی فرمایید که می توانید در نرم افزار خویش گزینه اعتنا قرار دهید.
Ξ محاسبه SWOT (قوتها، ضعفها، زمانها و تهدید ها): این آنالیز به شما امداد مینماید تا یک مشاهده کرد کبیر نسبت به شرایط خویش در بازار داشته باشید.
با ایفا یک پژوهش ظریف و کامل بازار، شما می توانید با یقین بیشتری و با داده ها کافی وارد پروسه پیاده سازی و پیشرفت نرم افزار گردید. این داده ها قادر است به شما یاری دهد تا کالا بهتری ارائه دهید و از خطاهای متداول خودداری کنید.
نظارت خصوصیت های نرم افزار
این قسمت بسیار درگیرکننده میباشد چون میتوانید رؤیاپردازی فرمایید، ایده اساسی نرم افزار را در حیث بگیرید و ارزیابی نمایید یک ورژن بهتر از نرم افزار شما چه خصوصیتهایی داراست. در بعدی بی شک با دقت به برخورد و تستهای حقیقی این خصوصیتها تکامل و تغییر و تحول خواهد کرد، ولی دراین نقطه همگی نکات را روی برگه بیاورد و همگی خصوصیتها را رسیدگی نمایید.
MVP یک اصطلاح بسیار رایج در بازاریابی میباشد که به شما می گوید خوب میباشد برای جاری ساختن یک ایده در بالا یک ورژن خرد البته اثرگذار از متاع را راه اندازی نمایید تا بتوانید به بررسی ظریف از یوزرها حقیقی و واقعی دست بیابید.
مطابق این برخورد، بهروزرسانی نرم افزار خویش را با خصوصیتهای بیشتر منتشر میکنید و مجدد آن را برای برخورد در چنگ یوزرها قرار میدهید. شما این چرخه را بارها و بارها تکرار می کنید و درنهایت به محصولی میرسید که تماماً با آنچه بازار میخواهد هم خوانی دارااست.