مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

چرخه حیات اندروید چیست ؟


چرخه حیات چیست ؟
چرخه حیات اندروید به گسترش دهندگان یاری می نماید تا متوجه شوند هنگام جنبش و تعامل استفاده کننده در یک اپ، شغل ها و عملکردهای نرم افزار در کدام شرایط ها اجرا طراحی اپلیکیشن در مشهد  میشود.
یک نرم افزار اندروید دارنده چرخه حیات میباشد. از وقتی که استفاده کننده اپلیکیشن را گشوده می نماید تا زمانیکه از آن بیرون میگردد، پروسه مختلفی را طی می نماید.
این چرخه مشمول مفاد تحت میباشد :

گشودن اپلیکیشن
تاخیر برای اجرای آن
اعمال و ادامه ی آن
توقف
بستن اپ
با پی بردن تخصصی فرآیند چرخه ی حیات نرم افزار شما می‌تواند در هر مرحله شایسته ترین جواب را به یوزرها بدهد.

پروسه چرخه حیات
یک چرخه حیات اندروید از شش مرحله اساسی عبور می نماید ، که عبارتند از:

()onCreate
()onStart
()onResume
()onPause
()onStop
()onDestroy
سیستم هرکدام از این فراخوان ها را با داخل شدن یک عمل به شرایط نو می‌خواند.

دقت داشته باشید که مایحتاج وجود ندارد همگی این فراخوان های چرخه حیات را در اپ اندروید خویش پیاده‌سازی نمایید.
تحت عنوان یک گسترش دهنده، بایستی بدانید که بسته به عدم وضوح کار، هر مورد از این فراخوان ها را چه هنگامی جاری ساختن نمائید.

در اینجا یک نمودار بی آلایش آمده میباشد که طرز تعامل یوزرها با چرخه حیات کار را آرم میدهد.
()onCreate
جواب به فراخوان () onCreate در تمامی نرم‌افزار های اندروید اجباری میباشد.
این او‌لین روشی میباشد که زمانی یک کار را از کاغذ مهم یا این که intent راه‌اندازی می‌کنیم، فراخوانی میگردد.
به عبارت دیگر، این یک callback پیش فرض میباشد که هنگام ساخت و ساز یک کار تازه به صورت اتومات ساخت‌و‌ساز می گردد.

این فقط روشی میباشد که بسط‌دهندگان برای پیاده‌سازی منطق اکتیویتی نیاز دارا هستند که تنها یک توشه رخداد می‌ افتد، مانند مقداردهی اول ViewModel

اندروید استادیو به صورت اتومات کلاسی به اسم پوشه MainActivity.java ساخت می نماید.
این کلاس دربردارنده یک () onCreate میباشد که وقتی که استفاده کننده برای نخستین دفعه نرم‌افزار را گشوده می نماید، فراخوانی می‌شود.

زمانی که مخاطب نرم افزار را گشوده می نماید، چرخه حیات آغاز می شود.
در مرحله ی نخستین () onCreate فورا فراخوانی میشود تا نرم افزار را گشوده نماید که ممکن میباشد مشتمل بر اجزایی مانند UI باشد.

در اینجا یک کد مثال قرار داده شد‌ه‌است که شیوه طراحی روال () onCreate را آرم میدهد.
ما درین کد یک Log و یک Toast اضافه کرده ایم که بعداً درین راهنما از آن‌ها برای تلاوت موقعیت‌های شغل به کار گیری خوا‌هیم کرد.
در MainActivity.java، مطمئن گردید که اسلوب () onCreate دارنده خطوط پایین برای چاپ پیام Toast و Log باشد.

private static final String TAG = \"MainActivity\";

@Override
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R.layout.activity_main);

Toast.makeText(this, \"onCreate MainActivity\", Toast.LENGTH_SHORT).show();
Log.d(TAG, \"onCreate MainActivity\");
}
در‌این مرحله شغل و نرم‌افزار ی شما هنوز قابل مشاهده وجود ندارد.
تاهنگامیکه تابع () onCreate به اتمام برسد در‌این‌حالت‌ باقی می‌ماند، آن‌گاه تخت گاز به موقعیت آجل می رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد