فراگیری معنی MVP (دستکم ممکن قابل پیادهسازی) در توسعه و گسترشی نرم افزار
درصورتیکه عموم به محصولی نیاز نداشته باشند، این جنس در بعدی نمیتواند برای استحصالوکار مربوطه سودی به یاروهمدم داشته باشد. در اینگونه قوانینی، چه گونه میاقتدار پیش از استارت ایجاد یک کالا تشخیص بخشید که کاربر به آن نیاز دارااست؟ اریک ریس (Erich Ries) ایدئولوژیست استارتاپهای ناب، راهکار اینگونه مشکلی را گسترشی راه و روش دستکم فرآورده قابل عرضه یا این که MVP میداند. درین مقاله توضیح می دهیم MVP چیست و روش به کارگیری از آن را در یک پروژه تشریح می کنیم و اما خوا هیم رویت کرد که کدام استارتاپها با راه و روش دستکم متاع قابل ارائه (MVP)
طراحی اپلیکیشن در مشهد توانستند چیره شوند.اطلاع رسانی استخدام
جدیدترین زمانهای شغلی کمپانیهای دارای اعتبار را در برگه اطلاع رسانی استخدام مشاهده کنید.
MVP چیست و چرا عنایت دارااست؟
آغاز قبل از هر چیزی، جواب می دهیم MVP چیست و چه کاربردی دارااست. MVP مخفف Minimum Viable Product به معنای «دست کم مال قابل تایید» میباشد. این اصطلاح به وسیله فرانک رابینسون (Frank Robinson) نوآوری شد و اریک ریس ترویجدهندهی مهم آن در دنیا شناخته میشود. وی معنای دست کم فرآورده قابل ارائه را به طور تحت تعریفوتمجید مینماید:
«دست کم فرآورده قابل تایید ورژنای از محصولی تازه میباشد که مجموعهها برای عدهآوری حداکثر ترازو داده ها دارای اعتبار از بازخوردهای مشتریان و دوراندیشی از نوع کردار آنها نسبت به فرآورده متبوع با صرف کمترین کوشش و هزینه عرضه مینمایند.»
در فعالیت، مضمون MVP بی آلایش به حیث میرسد و آن هم بهاین شکل میباشد که یک کمپانی محصولی را برای به کارگیری کاربرانش به بازار عرضه، و تا حد قابلیت و امکان سعی مینماید تا نظرها و بازخوردهای آنهارا نسبت به جنس ذکر شده تودهآوری و ارزیابی نماید. اکنون میگوییم که غرض MVP چیست. مقصود MVP این میباشد که دست کم فرآورده قابل تایید از جانب استفاده کننده را به سیرتکاملای ایجاد نماید که کارکرد مهم را ارائه دهد. البته در عین اکنون، تک تک خصوصیتهای مازاد را که در بالا به وسیله گروه پیاده سازی گردیده بود، نداشته باشد و این، معنی و تعریف و تمجید MVP از حیث بازاریابی میباشد.
درحال حاضر سؤال اینجاست که انگیزه توفیق راه MVP چیست؟ عامل توفیق منش دست کم جنس قابل ارائه این میباشد که بعد از ارائه مال قابل تایید، درصورتیکه همت کلیدی آن بر طبق انتظار نباشد یا این که نیاز یوزرها را برآورده نکند، صرف دارایی برای بهبود ورژنهای ثانویه کالا معنایی برای دستیابیوکار ندارد و ایجاد پایانی آن منتفی میشود.
به دنبال ذکر میکنیم لحاظ استندیش گروپ (Standish Group) درخصوص استعمال از راه MVP چیست. استندیش گروپ دراین مورد اذعان کرد: برای فهم ترازو مبلغی که می توانید با به کار گیری از خط مش دستکم جنس قابل عرضه برای حصولوکارتان پسانداز فرمائید، کافی میباشد به خیال داشته باشید که بیش تر از ۴۵درصد از همت بخشهای گوناگون مال در تمامیی تولید ها آیتی بوسیله اکثر یوزرها هیچ گاه کشف نمیشوند.
حالا دانستید MVP چیست و چه مزیتی داراست، بایستی این را هم بدانید از آنجاکه کمینه کالا پذیرفتنی به استارتاپها یاری مینماید تا با صرف کمترین مجال و هزینهی ممکن فرضیهی اساسی خویش را تست نمایند، پس از فعال سازی این راه و روش، سه وضعیت وجود داراست که ممکن میباشد با آن ها روبهرو شوند. این موقعیتها عبارتاند از:
در صورتیکه فرضیه به طور کامل صحیح باشد و عموم به مال نیاز داشته باشند: توسعه و گسترش ادامه مییابد؛
در شرایطیکه این فرضیه تنها تا حدودی صحیح باشد: اخذ برخورد از مشتریان به تغییر تحول و اصلاح ایدهی استارتاپ یاری مینماید؛
درصورتیکه این فرضیه رد خواهد شد: کمپانی مربوطه حداقل قادر است تا ۹۰درصد از میزان داراییای را پسانداز نماید که برای پیادهسازی بدون نقص ایده موردنظرش تخصیص داده بود.
درحال حاضر جواب میدهیم شایسته ترین طریق برای تمجید MVP چیست و همینطور وضعیت موردنیاز برای ساختوساز MVP چیست. شایسته ترین راه و روش برای تعریفوتمجید MVP این میباشد که از روش محاسبه لیست راه اندازی به آن نگاه فرمایید. برای ساختوساز MVP بایستی موقعیت مختلفی را برای خویش مهیا نمایید که از آن گزاره میقدرت به حالت پایین اشاره نمود:
فرضیه استارتاپ شما بایستی به وضوح تعریفوتمجید خواهد شد. مثلا ��یاقتدار فرضیههایی همانند «ما خوراک را از رستورانهای شهری به اداره ها تحویل میدهیم» یا این که «ما میخواهیم به عموم امداد کنیم تا بلیط آنلاین بخرند» را تیتر کرد.
همینطور مورد نیاز میباشد تا معیارهای تایید متاع خویش از جانب استفاده کننده را بدانید. از جمله در شرایطیکه می خواهید کانالای از سینماهای هنری فعال سازی فرمایید، دستکم بایستی یک تالار سینمای مجهز، یک فیلم و یک دفتر کار فروش بلیط داشته باشید. توانگری فنی کافی برای گسترش روش دستکم متاع قابل عرضه در اسرع وقت و عرضهی آن به بازار را داشته باشید. اولی یوزرها مالتان را برای گردآوریآوری بازخوردهای آن ها بیابید، بعد دادههای گردآوریآوری گردیده را تجزیه و چک و بعد از آن، گزینش نمائید که آیا ایدهی آیتم نظرتان قیمت گسترش داراست یا این که نه.
نکتهی شایان توجه این میباشد که پیادهسازی کمینه کالا پذیرفتنی هیچوقت اقدامی یکباره وجود ندارد. در واقع، با استعمال از این تکنیک میقدرت فرضیههای بیآخری را تست، و در غایت مجاورتترین اپی بسط را برای حصولوکار خویش انتخاب کرد. اکنون مقداری توضیح میدهیم درمورد اینکه مزایای MVP برای صاحبان دستیابیوشغل چیست.
برخی مزایای کلیدی که MVP به صاحبان کسبوکار ارائه می دهد، دربرگیرنده مواقعی همانند صرفهجویی در دارایی، توانگری باصرفهسازی ایده، تغییر و تحول مارک یا این که حتی تغییر تحول کلی استراتژی ساخت کالا پیش از مرحله پیادهسازی آخری آن و تشکیل دسته مشتریان دارای تعهد نخستین میگردد.