کاور طرح تجاری
جلد اول طرح تجاری اپلیکیشن تلفن همراه شما نباید نادیده و معدود اهمیت گرفته شود، زیرا اولین و مهم ترین چیزی میباشد که سرمایه گذاران یا خوانندهگان شما با آن تعامل خواهند داشت. معمولاً تنها با نگاه کردن به تصویر روی جلد طرح تجاری برنامه موبایل، میتوانید درباره استحصالوکار خود ایده بگیرید. پس وقت بگذارید و روی جلد جلویی طرح خود سرمایه گذاری کنید. ابزارهای زیادی وجود داراست که میتواند به شما در طراحی حرفهای آن کمک کند. طراحی اپلیکیشن در مشهد
رسیدگی بیشتر: چه طور یک بوم کسب و کار برای ایدههای اپلیکیشن موبایل بسازیم ✔️
تفحص نوشتهیعلمی
فهرست مطالب
داشتن فهرستی از مطالب گنجانده شده در طرح تجاری شما، نمای کلی سریعی از محتویات این سند را ارائه می دهد و به خواننده کمک می کند تا در بخش های مختلف آن راحت تر جابجا شود. ناگفته نماند که این مورد باید در اولیهِ طرح تجاری شما، درست پس از برگه جلد گنجانده شود.
خلاصه اجرایی
این اولی نصیب از طرح تجاری شما میباشد. خلاصه اجرایی معمولا در پایان نوشته میگردد زیرا مقدمه ای برای تمام طرح تجاری است. یک خلاصه اجرایی خوب درپی پاسخ به سؤالات تحت میباشد:
☜ چه مشکلی را می خواهید حل کنید؟
☜ راهحل شما برای حل نقص چیست؟
☜ چگونه بازار را تغییر و تحول خواهد داد؟
☜ برای رسیدن به چه هدفی کوشش می کنید؟
همچنین، یک خلاصه اجرایی عالی مورد ها زیر را پوشش می دهد:
☜ خلاصه ای از مشکلی که شما حل خواهید کرد
☜ شرح مختصری از اهداف و چشم انداز
☜ مروری بر کالا و یا خدماتی که قرار میباشد ارائه دهید
☜ خلاصه ای کوتاه از رقابت و مزایای رقابتی شما
☜ پیش گویی های مالی: هزینه ها و سود
☜ ملزومات مالی (در صورت وجود)
نکته: به خاطر داشته باشید که بیشتر اوقات، سرمایه گذاران قبل از تصمیم به سرمایه گذاری یا عدم سرمایه گذاری در یک طرح تجاری، تنها خلاصه اجرایی را میخوانند. مطمئن شوید که این بخش از طرح تجاری اپلیکیشن تلفن همراه شما متمایز و برجسته باشد و به خیر درج شده می باشد.
تفحص بیشتر: راهنمای صفر تا صد فعالسازی فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس
بازرسی نوشتهی علمی
گستردن بیزنس شما
این بخش از طرح تجاری را به عنوان یک صفحه «درباره ما» در نظر بگیرید، این بخش باید نمای کلی جذابی از شرکت شما ارائه دهد تا مخاطب بیشتر جذب خواهد شد. نمای کلی شرکت می بایست موردها زیر را پوشش دهد:
✔️ اطلاعات اول در ارتباط شرکت شما (ساختار شرکت، وضعیت مکانی، اینکه آیا تیم شما از شیوه دور عمل می کند یا خیر و غیره)
✔️ تاریخچه شرکت (افراد دوست داراهستند بدانند که چهگونه به ایده نگهبانی مالی شرکت خود رسیدید، با چه چیزی شروع کردید و با چه بحرانهایی درین مسیر رمز و شغل داشتید. از آنجایی که مردم داستان سرایی را دوست دارند، تاریخچه شرکت خود را به یک قصه دیدنی تبدیل نمایید.)
✔️ مجموعه (طرح تجاری فعال سازی برنامه موبایل شما می بایست مشمول توضیحات مختصری در مورد تیمتان باشد، این فرمان شرکت را به خواننده نزدیک تر می کند. معرفی مجموعه قادر است به سرمایه گذار کمک کند تا در باب ورود به شرکت شما تصمیم بگیرد، زیرا او بهاین وسیله با متخصصانی که روی پروژه کار می کنند و وظایف آن ها آشنا میگردد.)
تجزیه و محاسبه مورد و راهکار
به عبارت دیگر، هنگامی یک کسب و کار را فعال سازی می کنید، یعنی نقص مخصوص به فردی را که مشتریان بالقوه شما با آن مواجه می باشند شناسایی کرده اید. این بخش برای توضیح این نقص به طرح تجاری اضافه میگردد. معمولی ترین طریق برای توضیح این ایراد، پاسخ به سوالات زیر میباشد:
⚌ چه کسی با این اختلال مواجه هست؟
⚌ اثرات این اختلال چیست؟
⚌ چرا حل این خلل مهم است؟
وقتی که شرح نقص خود را می نویسید، فقط توضیح دهید که نقص چقدر تعالی میباشد و چرا باید حل شود. ممکن می باشد در یک فرصت یک سری نقص وجود داشته باشد، اما همیشه کارایی کنید روی ایراد اصلی تمرکز نمایید زیرا حل یک مورد خاص بر حل موارد کوچک تر ارجحیت دارااست. تفصیل نقص را تا حد امکان بی آلایش نگه دارید و در جایی که میتوانید از اعداد نیز استفاده نمائید.
هنگامی که ایراد را توضیح دادید، قدمبعدی این است که چاره پیشنهادی خود را برای آن تمجید نمایید. ما به شما توصیه می کنیم جزئیات راهکار را تا حد قابلیت و امکان ساده نگه دارید و موقتیً وارد جزئیات فنی زیادی نشوید.
نکته مهمی که باید در لحاظ داشته باشید این است که طول بخش \\\"راه حل\\\" بسته به ماهیت کسب و کار شما متفاوت می باشد. درصورتی که چیزی که ارائه میدهید یک محصول یا خدمت می باشد، اشکار می باشد که می بایست در زمینه ی این جنس (طراحی، ویژگیها و غیره) بیشتر بنویسید. سوالاتی که بخش راه حل شما بایستی به آن ها پاسخ دهد:
⚌ آیا فرآورده/خدمت در حال بسط هست یا بلافاصله در دسترس قرار می گیرد؟
⚌ در صورتیکه محصول در دسترس نباشد، بازه زمانی تحویل آن چقدر می باشد؟
⚌ مال شما چه تفاوتی با سایر محصولات مو جود در بازار دارااست؟
تحلیل بازار
کارداران زیادی در فعال سازی موفق یک نرمافزار دخیل میباشند که مهمترین آنها، فهم و شعور کامل یک صنعت نو میباشد. با کاوش در قبل و درحال حاضر، میتوانید طریق رشد یک صنعت را بهتر متوجه شوید! شما باید قبل از استارت بیزنس خود مطمئن شوید که بازار مناسبی دارید. ارزیابی بازار مهمترین و کلیدی ترین عاملی می باشد که موفقیت هر شرکتی را گزینش می کند.
هدف اساسی تحقیق بازار، شناسایی فرصت ها و ریسک های مرتبط با کالا یا خدمات شما می باشد. این دستور به شما یاری میکند تا بفهمید چه مقدار سرمایهگذاری برای بازاریابی باید انجام شود، این سرمایهها در کجا به بهترین شکل خرج میشوند، و همچنین در زمینهی استراتژی بازاریابی چه تصمیمهایی باید گرفته شوند. زمانی به دنبال چک بازاریابی برای طرح تجاری اپلیکیشن موبایل خود هستید، باید موارد تحت را در لحاظ بگیرید:
بازار چقدر گرانقدر هست؟
شما باید تقاضای بازار را برای نرمافزار خود در نظر بگیرید. بازار در دسترس و قابل خدمات رسانی یعنی تعداد کاربرانی که میتوانید با آنها ارتباط برقرار نمائید، و همچنین قسمت اول کاربران خود را نیز در نظر بگیرید. به عبارت دیگر، عددی که به دست می آید مشتریان بالقوه برای کالا/خدمت شماست.
آیا بازار تغییر میکند؟ درصورتی که چنین می باشد، چهگونه؟
بازار سال ها پیش چه طور بوده و در حال حاضر چهطور است؟ چه چیزی تغییر کرده می باشد؟ چه تعداد از استخراج و کارها در بازار غالب بوده اند و چه تعداد تاکنون شکست خورده اند؟ روندهای بازار در چه وضعیتی قرار دارند و حالت فعلی شرکت شما درخصوص این روندها چهگونه میباشد.
شخصیت مشتری (پرسونا)
فقط روش بسط یک اپ چیره این میباشد که از چشم مشتریان خود به آن نگاه فرمایید. این به آن معنی هست که شما می بایست مخاطبان هدف را فهم و شعور نمائید و یک پرتره دقیق از شخصی که نرم افزار شما به آن خدمت می کند تشکیل داد کنید. شخصیت مشتری چیزی بیشتراز سن، کار و سطح تحصیلات است. این پروفایل شامل مواردی مانند جنسیت یا سرگرمیها می گردد تا گسترشدهندگان تصور بهتری از کسانی که از این کالا استفاده میکنند داشته باشند.
ادله شکست اکثری از استحصالوکارها همین عدم شناسایی درست شخصیت مشتری می باشد (پرسونای مخاطب)، بیش از این نمی توانم به حیاتی بودن این عنصر برای موفقیت هر استخراجوکاری تاکید کنم.
پروفایل شخصیت مشتری می بایست مشمول موادسازنده زیر باشد:
☴ جامعه شناسی: سن، جنسیت، نژاد، درآمد، خانواده، کار و غیره.
☴ جغرافیایی: وضعیت مکانی (محله، ناحیه، شهری/روستایی، آنلاین)
☴ روانشناسی: سبک زندگی، شخصیت و غیره
☴ علایق: سرگرمی ها، فعالیت ها و غیره
☴ نیازهای مشتری
☴ چهگونه فرآورده/خدمت شما نیازهای او را برآورده می کند
پژوهش رقابتی
تحلیل رقابتی را نباید با ارزیابی بازار اشتباه گرفت. این نصیب در امر یافتن رقبای مستقیم و غیرمستقیم، تجزیه و نظارت نقاط قوت و ضعف، خدمات، نرخگذاری، حضور آنلاین، استراتژی های بازاریابی و فروش و غیره است.
شناسایی رقبای شما میتواند با استعمال از ابزارهای خاص یا یک ماشین کرایه ای صورت پذیرد. همچنین می توانید تحقیقات را خودتان هم اعمال دهید. با این درحال حاضر، رقبا را می توان به دو دسته مستقیم و غیرمستقیم تقسیم کرد. رقبای مستقیم افرادی میباشند که خدمات/محصول/راه حل مشابهی را ارائه میدهند. رقبای غیرمستقیم آنهایی میباشند که همان ایراد شما را با ارائه چاره متفاوتی برای آن حل می کنند.
در مرحله آتی بعداز شناسایی رقبا، بایستی در طرح تجاری اپ تلفن همراه خود توضیح دهید که چرا و چهطور خدمت شما برتر خواهد بود و درباره مزیت رقابتی خود توضیح دهید. با اجرا تحقیق SWOT می توانید به راحتی این عمل را اعمال دهید. SWOT مخفف عبارت های: Strengths، Weaknesses، Opportunities و Threats هست.
استراتژی بازاریابی
اکنون فرصت آن رسیده که توضیح دهید چگونه اپ شما به دست کاربران بالقوه میرسد. استراتژی بازاریابی شما می بایست موارد پایین را پوشش دهد:
شناسایی کانال هایی که میتوانید برای دسترسی و جذب مشتری از آنان استفاده نمایید
در شرایطی که از رسانههای اجتماعی، کمپینهای پولی، صفحه های هدف و یا تبلیغات گوگل به کار گیری میکنید، اطلاعاتی در زمینه ی کانالهایی که ممکن هست مؤثرتر باشند را در مشت خوانندگان قرار دهید. ناگفته نماند که سئو وب سایت و برنامه موبایل برای بهبود سئو امری ضروری هست. برای جلوگیری از ایرادات، تا حد امکان از یک توسعه و گسترش دهنده تارنما سکو یک به کار گیری فرمایید.
KPI خود را تعیین نمائید
چه طور می خواهید موفقیت خود را اندازه گیری کنید؟ با تعداد نصب برنامه یا نرخ تبدیل؟
توجه به همکاری در نرم افزار های رفرال گیری
نرم افزار های رفرال گیری می توانند به سوختی برای رویش شما تبدیل شوند. آیا میخواهید شرکتهای همکار شما انتخابی باشند یا خیر؟ به خوانندهگان طرح تجاری خود توضیح دهید که این انتخاب چهطور به رشد و گسترش استحصالوکار شما امداد میکند.
نرخگذاری
توضیح مختصری از طریق قیمت گذاری تجارت خود ارائه دهید و همچنین مطرح کنید که چهگونه متاع شما عالی از رقبا قیمت گذاری می شود. همچنین، دربارهی رایگان، ارزان و یا پریمیوم بودن کالا خود توضیح دهید و بگویید این گزینش چطور به بسط استخراجوکار شما کمک میکند و در عین اینک تعداد کاربرتان را ارتقاء میدهد.
نرم افزار مالی و پناه مالی
اکنون وقت آن میباشد که دربارهی پول حرف کنیم. برنامه مالی مهمترین بخش از طرح تجاری نرم افزار گوشی شما هست. چنانچه می خواهید از منابع مالی خارجی یا وامهای بانکی پول دریافت کنید، برنامه مالی یک بخش اجباری از طرح تجاری شما محسوب می شود. داشتن یک پیشبینی مالی برای کسب به اهداف و موفقیت کسبوکارتان بسیار اصلی و موثر است. در شرایط ایده آل، اپلیکیشن مالی شما باید درباره این موارد صحبت کند:
مدل درآمدی: شما باید جریانهای درآمدی مختلف دستیابیوکارتان را، بهخصوص در پروسه اولیه، به وضوح برای خواننده اپ تجاری توضیح دهید. زمانی که کسب و کار شما شروع به درآمدزایی کرد، باید این سند را آپدیت نگه دارید.
نکات مالی مهم: این قسمت به گزارش جریان های نقدی، ترازنامه، سود و زیان، برآورد درآمد، هزینه های عملیاتی و غیره اشاره داراست. خلال این، در صورتی وجوهی را درخواست میکنید، بایستی مورد ها زیر را در نرم افزار مالی خود در حیث بگیرید: