۵ اصل پیاده سازی نرم افزار | عواملی که پیش از استارت بایستی در حیث بگیرید
هنگام استارت هجرتِ پیاده سازی نرم افزار تلفن همراه، ملاحظات متعددی بایستی رعایت گردد. مواقعی میباشد ما بایستی در لحاظ بگیریم. مواقعی مانند مخاطبان ما چه عده ای میباشند؟ چرا آنها میخواهند طراحی اپلیکیشن در مشهد از برنامۀ ما به کارگیری نمایند؟ چه گونه یک نرم افزار منحصر پیاده سازی کنیم که برای استحصالوکار ما، بها تولید نماید؟ و اینکه بودجۀ ما چقدر میباشد؟
تمرکز یا این که غرض خاصی را که میخواهیم با این کوشش تازه برای پیاده سازی به دست آوریم،چیست؟
چقدر فرصت میتوانیم به پیاده سازی یک رابط کاربری شیک و منحربهشخص تخصیص دهیم که قابلیت و امکان استفادۀ باصرفه را برای همۀ یوزرها ما ارائه دهد؟
یکسری خط مش وجود دارااست که خواهیم توانست خصوصیتهای خاص برنامه خویش را پر رنگ کنیم؟ دلیل wow در برنامه ای رابط کاربری نرم افزار ما چه خواهد بود؟
بهویژه، گوشی چهگونه در توفیق هدف ها یوزرها ما نقش خواهد داشت؟
از چه پلتفرمهایی برای استقرار اپلیکیشن یا این که نرم افزارهای خویش استعمال خوا هیم کرد و خصوصیتهای منحصربهفرد یا این که اصطلاحات رابط کاربری آن پلتفرمها چیست؟
کلید پیاده سازی یک رابط کارآمد و در عینهم اکنون، جالب به فهم مجموع موادتشکیل دهنده مختلفی که در طی مراحل پیاده سازی، وارد بازی می گردند، خلاصه میگردد. پیش از جنبش به سمت پروژۀ نو و اینکه چهطور یک نرم افزار اختصاصی پیاده سازی کنیم، مطلقاً بایستی همۀ جوانب را در لحاظ بگیریم. با ساختوساز طرح کلی از کارهایی که میخواهیم، برنامۀ مارا از قبلی ایفا دهد، می توانیم با کوشش بیشتری، یک برنامهِ حقیقتاً مؤثر، کاربردی، مخصوص و دوستداشتنی پیاده سازی و ساخت و ساز کنیم.
چه طور یک نرم افزار منحصربهفرد پیاده سازی کنیم؟
پیاده سازی یک برنامۀ تلفن همراه، برای اشخاص ضعیف وجود ندارد. چیزهای متعددی در پشت صحنه میگذرد. شغل، فداکاری و طاقت متعددی موردنیاز میباشد تا آن را به صدق اعمال دهیم. برای یاری به ساختوساز شایسته ترین نرم افزارِ ممکن، درینجا یک پروسه قدم به قدم را با هم پیش میرویم.
جستنِ چرایی خویش
این، اولین مرحله از هر فرایند پیاده سازی میباشد. اینجاست که می فهمیم چرا برنامۀ ما بایستی وجود داشته باشد. بایستی به حافظه داشت، نرم افزارهای تلفن همراه، حدوداً به ابزاری در جیب یا این که کیف دستی هر شخصی تبدیل گردیدهاست. یک سری پرسش وجود دارااست که به ما در یافتن ادله ما یاری مینماید:
مشتریان بالقوۀ ما چه اشخاصی میباشند؟
عادات آنها چیست؟
چه مشکلاتی را قادر خواهیم بود برای آنان حل کنیم؟
چرا این اشتباهات مهمترین میباشند؟
به چه شکل یوزرهاِ مارا ذوق زده مینماید؟
چرا آنان یک سریتوشه در روز از نرم افزار ما به کارگیری مینمایند؟
وظایف خاصی که یوزرها ما قرار میباشد ایفا دهند، چیست ؟
پژوهش ها UX
این، هنگامی میباشد که یک طراح UI/UX بایستی پژوهش ها بازار و پژوهش ها مخاطب خویش را جاری ساختن دهد تا بفهمد عموم چه طور با فرآورده تعامل خواهند داشت. رسیدگی استفاده کننده، کاری میباشد که ما ایفا میدهیم تا بفهمیم دیگرافراد چه می خواهند. به چه شکل یک نرم افزار منحصربهفرد پیاده سازی کنیم، در حالی که پژوهش ها بازار را اجرا نداده باشیم؟! این، کاری میباشد که با آن، ما میفهمیم کالا ما چقدر هزینه داراست و چه کسی ممکن میباشد آن را بخرد.
بازرسی استفاده کننده
با فهم کردار یوزرها، یا این که پرسیدن بی واسطه از آنان از روش نظرسنجی و مذاکره، درمییابیم که دیگرافراد چه میخواهند. هماینگونه، شعور محیطی که آن ها در آن میباشند، بسیار اصلی میباشد تا بتوانیم مطمئن شویم که جنس ما، نیازهای آنانرا برآورده مینماید. این نوع تفحص، می بایست پیش از پیاده سازیِ هر محتوایی برای پروژهمان صورت پذیرد.
پژوهش ها بازار
ما می بایست دادههایی را درخصوص عادتها یا این که الگوهای مشتریان بیابیم تا اطلاعاتی را راجعبه آنچه که آنان به کار گیری مینمایند و چرایی آن را فهم کنیم. کمپانیها میتوانند ببینند رقبایشان چه افرادی می باشند، بفهمند هر حریف چه مقدار از سهم بازار در ارتباط با آنها دارااست، آیا کمپانیهای دیگری وارد فضایی گردیدهاند که می تواند برای آن ها رقابت ساختوساز نماید یا این که حتی روندهای باطن جامعه را شناسایی نمایند. تا متوجه شوند که به کجا میرود.
کمپانیها هماینگونه، می توانند به نحوۀ استفادۀ عموم از مال خویش نگاه نمایند تا بفهمند که تکرار آجلِ آن، می بایست چه باشد. بهتیتر نمونه، در حالتیکه متوجه شوند که یوزرها، مدام دکمۀ خاصی را در زمان به کارگیری از آن فشار میدهند، ممکن میباشد نیاز به پیاده سازی دوباره و افزودن خصوصیتهای بیشتری در آنجا داشته باشند یا این که برخی موردها را تغییرو تحول دهند تا تکان برای آنها آسودهخیس گردد.
پیشرفت و تست فرضیه شما
با جواب به سؤالات خویش استارت کنیم، آنهارا با حاصل پژوهش ها بازار و مخاطب خویش مخلوط کنیم و دستهای سفت از فرضیهها را ساخت و ساز کنیم که میتوانیم از آن ها برای اجرای تستها و تأیید اعتبار استعمال کنیم. هرچه زودتر بتوانیم از روش تست اعتبارسنجی کنیم، زودتر خواهیم توانست آنچه را که یوزرها حقیقتاً می خواهند، پیدا کنیم. اینسیرتکامل میباشد که به پاسخ “چه طور یک نرم افزار منحصربهفرد پیاده سازی کنیم؟” مجاورت میشویم.
آزمایش برنامه، می تواند انواع مختلفی داشته باشد، از نظرسنجی و مذاکره گرفته تا مثالسازی کاغذی و ثابت مفاهیم. هیچچیز، ارزشمندتر از دیدن نحوۀ تعامل یوزرها با محصولی که ساختوساز کردیم، وجود ندارد. البته این، هزینه داراست، به این ترتیب آزمایش، می بایست انواع و انواع مختلفی داشته باشد. وقت گذاشتن برای اعمال مقداری مطالعه و اعتبارسنجی، در درازمدت منجر صرفهجویی در طول و هزینههای متعددی می شود.
اکثر زمان ها، قصد به رد شدن از این مرحله میباشد، معمولاً ما حس می کنیم که می دانیم چه کاری می بایست صورت بپذیرد، و احتمالاً صرفا می خواهیم برویم و آن را بسازیم، البته زمانی ۹۷٪ از اپلیکیشنها در ۲۴ ساعت نخستین، حذف نصب می گردند، بسیار اصلی میباشد که ما اکثر زمان ها، دراین مرحله ناکامی می خوریم و به خویش زمان میدهیم تا به مکان فشار و هُل دادن خویش به جلو و ساختوساز اپلیکیشنای که در غایت یکی ۹۷ درصد آن را نگهدارااست، مجال را برای چرخش در لحاظ بگیریم.
برای اینکه یک خروجی خاص داشته باشیم، می بایست با خبر باشیم که چهگونه یک نرم افزار منحصر پیاده سازی کنیم. برای ارتقا سرعت در دراز مقطع، خوب میباشد یه خرده سرعت خویش را کاهش دهیم.