1/ معین کردن ایده و ترسیم پلن اپ
این مرحله به مطالعه امکانات مورد نیاز و پژوهش بی نقص رقبا میپردازید تا در فرایند بعدی بتوانید یک اپ جامع و رقابتی طراحی نمائید. در اولیهِ امر شما بایستی ویژگیها و مزیتهای بیزنس اینترنتی خود را نسبت به سایر نرمافزارها تعیین فرمایید. در طراحی یک نرمافزار، راحت کردن هرچه بیشتر فرآیند خرید و به کار گیریی شل برای مخاطب مهمترین نکتهای می باشد طراحی اپلیکیشن در مشهد که بایستی در لحاظ گرفته شود.
آن گاهکه شما مزیتها و قابلیت و امکانهای کلی نرم افزار خود را مشخص و معلوم کردید، جزئیات اپلیکیشن را بر روی صفحه پیادهسازی می کنید. در این بخش تک تک آنچه نرمافزار نیاز داراست ترسیم می شود تا با یک نگاه کلی، طراحی گرافیک استارت خواهد شد.
2/ طراحی گرافیک
بعد از طراحی پلن کلی اپلیکیشن وهله به طراحی گرافیک اپ متناسب با متدهای روز می رسد. در این مرحله طرح گرافیکی و المانهایی که قرار میباشد در اپلیکیشن استفاده شود، طراحی میگردد. شما میتوانید ایدههایتان را به فایل، تصویر و وکتور تبدیل نمائید یا اینکه از تمپلیتها و ابزارهای طراحی آنلاین استعمال نمایید. این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا نمایانگر فضای کلی اپلیکیشن شماست.
3/ پیادهسازی ظاهر برنامه
بعدکه ظاهر طراحی گرافیکی اپلیکیشن ایفا شد، دفعه به اپلیکیشننویسی front اپلیکیشن میرسد. ظاهر گرافیکی نرمافزار به صورت کدزنی به طور کامل مطابقت بر ظاهر طراحی شدهی اولی آن، طراحی میشود. بعد از پیادهسازی طرح اولیه و تست تجربه کاربری، برنامهنویسی back-end انجام میگردد.
4/ نرم افزارنویسی
در این مرحله دیتابیس نرمافزار متناسب با ظاهر و اطلاعات و جزئیات آن طراحی میشود و ارتباط ها فی مابین آنها معین می گردد. بسیار اصلی میباشد که قسمت back-end به صحت پیاده شود و هیچ ایرادی نداشته باشد. در نهایت اپنویسی اپ در پلتفرمهای مختلف صورت می گیرد و در سیستم ادلههای مختلف مثلا اندروید و IOS خروجی گرفته میشود.
5/ تست آخری برنامه
ممکن می باشد ایراداتی در برنامه وجود داشته باشد که از چشمتان مخفی باقیمانده میباشد. پس باید با دقت آحاد المانها و اجزای اپلیکیشن را بازرسی کنید و نرم افزار را در حالات متفاوت امتحان فرمایید.
6/ بازاریابی اپ
حال اپ شما آماده است، همهی قسمتهای آن را تست کردید و هیچ باگ و خطایی ندارد. شما می توانید برنامه را در پلتفرمهای گوناگون مانند گوگل پلی، بازار، استورهای اپل ایرانی و… بار گذاری کنید.
بایستی دقت داشته باشید وقتی که نرمافزار شما در استورهای مختلف بارگذاری میگردد، نیاز به طریقهایی برای جذب مشتری اولیه داراست. برای جذب استفاده کننده راهکارهای زیادی وجود دارد؛ مثل تبلیغات در سایر اپلیکیشنها، تبلیغات درون گوگل پلی، ریپورتاژ در سایتهای پر طرفدار و… .
پیشنهاد میکنیم برای استحصال اطلاعات درخصوص با بازاریابی برنامه و جذب مخاطب برای آن، قطعا نوشتهعلمیی “نحوههای بازاریابی اپ” را بخوانید؛ چراکه نرم افزارای که توسط کاربران دانلود و نصب نشود، عملا به هیچ دردی نمی خورد.
آشنایی و معرفی روند طراحی یک اپ