مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

نحوه ساخت اپلیکیشن موبایل در 12 مرحله


با اینکه استارت سریع به تشکیل داد نرم افزار های گوشی، بسیار وسوسه انگیز میباشد، ولی روند مختلفی وجود دارا هستند که می بایست پیش از استارت شغل بسط، از آن ها بگذرید. در واقع می قدرت تشکیل داد نرم افزار تلفن همراه را به سه بخش تقسیم کرد:

پیش از بسط (pre-development)

بسط (development)

بعداز فعال‌ساز‌ی (post-launch)

همه این پروسه برای توفیق نرم افزار در بازار، حیاتی بوده طراحی اپلیکیشن در مشهد

 و نباید از آنان صرف لحاظ نمائید.


1- ایده ای برای نرم افزار ارائه دهید


در شروع فعالیت، شما بایستی باور نتیجه ها نمایید که یک ایده نرم افزار قابل انجام دارید. شاید هنگامی به میلیون ها نرم افزار جانور در بازار میپندارید، این مرحله اندکی ترسناک به لحاظ رسد. ولی یادتان باشد که درین مرحله شما نیازی به ایده 100٪ اورجینال ندارید. در واقع اکثری از نرم افزار های بهتر که هر روز میبینید، انواعی از ایده های جان دار می‌باشند.


شاید شما ایده ای داشته باشید که Yelp آینده برای تولیدها B2B یا این که Uber آینده برای petها باشد. ایده هر چه که باشد، می بایست یقین نتیجه ها نمایید که نرم افزار موردنظر، بایستی مشکلی را حل نماید. آن‌گاه بایستی مطمئن گردید فرد دیگری، کاری را که شما اینک می‌خواهید به عاقبت برسانید، ایفا نداده باشد. در صورتی‌که به این شکل میباشد، پس در حال حاضر باید تمایزهایی را ساخت‌و‌ساز فرمایید تا به سبب ساز آنان، ایده شما از رقبا غیر وابسته گردد.


همینطور شایان بیان میباشد که مورد نیاز وجود ندارد هر ایده یک نوآوری تازه یا این که معنی تازه باشد. چون اکثری از نرم افزار ها، تنها توسعه و گسترش تجارت جانور می باشند. در‌صورتی‌که شما اکنون یک تارنما کسب و کار الکترونیک دارید، به عنوان مثال می توانید اپلیکیشنی بسازید که طریق خرید مشتریان از روش گوشی را آسوده خیس کند. در حالتی که هم تالار زیبایی دارید، می توانید اپلیکیشنی بسازید که رزرو مشتری، مدیر قرارهای ملاقات و پرداختی ها را بهبود ببخشد.


2- هدف ها خویش را معین نمایید

روند پیشرفت نرم افزار، باید با هدف ها معلوم و بدیهی آغاز گردد. به‌این خواسته برای سوالاتی از این دست، می بایست جواب خیر داشته باشید:


در غایت به چه چیزی می‌خواهید دست پیدا فرمائید؟

تلاش دارید چه مشکلاتی را حل فرمائید؟

بدانید که همین هدف ها مشخص و معلوم گردیده، در غایت آحاد فرایند بسط را رقم می‌زنند. در فیض در صورتی‌که این مفاد از آغاز به وضوح تعریف‌و‌تمجید نشده باشند، وقتی که آغاز به پیشرفت نرم افزار خویش میکنید، به راحتی ممکن میباشد در نصفه مسیر، منش خویش را گم نمائید و مبتلا سردرگمی گردید.


اعتنا داشته باشید که نباید هر هدفی را گزینش فرمائید، این هدف ها قابل اندازه گیری (measurable goals) می باشند که برای ما اصلی می باشند. از این آیتم تحت عنوان یک راهنما به کارگیری کرده تا مطمئن گردید مدام در مسیر صحیح جنبش میکنید. در غیر این شکل، از تایم، انرژی و منابع خویش به صورت مفید استعمال نخواهید کرد. همینطور شما میتوانید هدف ها مرتبط با مخاطب پایانی (end-user) و همینطور هدف ها مربوط به کسب و کار خویش را انتخاب فرمایید.


در اینجا برای یقین از استخراج به هدف ها پیشرفت نرم افزار، باید تفاوت فی مابین goal و objective را ادراک نمایید:


goal: نشانه دهنده سود آخری میباشد که میخواهید به آن برسید.

objective: قدم هایی میباشند که چهت نیل به آن هدف ها برمی دارید.

objectiveها را نیز به SMART تقسیم نمایید:


ویژه (Specific)

قابل اندازه گیری (Measurable)

قابل استخراج (Achievable)

واقع دربین (Realistic)

به موقع (Timely)

این یک نادرست رایج بین عموم میباشد که هدف ها را به معنی مبلغی تمجید می نمایند، به عنوان مثال داشتن درآمد بیشتر. به طور طبیعی این گزینه شما‌را از دیگر مشاغل متمایز نمی نماید. هر هدفی می بایست KPI یا این که شاخص های کلیدی تلاش (key performance indicators) واضحی داشته باشد. براین اساس باور نتیجه ها نمائید که اندازه گیری های از پیش تمجید گردیده برای کسب به توفیق را دارید. دقت داشته باشید که KPIها هنگامی شایسته ترین سعی را دارا هستند که عددی باشند. احتمالا اندکی این گزینه برایتان روشن وجود ندارد، نگران نباشید موضوع را برایتان پر‌نور میکنیم. 


از جمله، فرض فرمائید می خواهید یک نرم افزار برای فروشگاه آنلاین خویش بسازید و یک کدام از هدف ها شما از جمله کاهش نرخ آزاد کردن سبد خرید در گوشی ها باشد. برای اعتقاد و باور از وصال به‌این مقصود، بایستی نرخ فعلی رهاکردن سبدهای خرید را بدانید، تا بتوانید آن ها را با اعدادی که در غایت پس از فعال‌سازی نرم افزار بدست می‌آورید، مقایسه کنید.


2- در بازار، پژوهش ها فرمایید


زمانی که هدف ها خویش را معلوم کردید، بایستی یقین نتایج فرمائید که بازار به نرم افزار شما نیاز دارااست. هر ایده نرم افزار، از نگاه تئوری بهتر به حیث می‌رسد، البته پیش از ادامه فعالیت بایستی این ایده های به ظواهر جذاب، پذیرش اعتبار گردد. ایجاد کرد یک نرم افزار فارغ از پژوهش ها در مارکت مربوطه، میتواند سبب ساز به اتلاف تایم، پول و دیگر منابع خواهد شد. به همین استدلال:


نظرسنجی به رویکرد بیندازی (surveys)

گفتمان ایفا دهید (interviews)

یک تیم متمرکز برپا نمایید (focus group)

راجع به رقابت بازرسی نمایید (competition)

شیوه تولید اپلیکیشنی که تجارب مشتری را بهبود میبخشد، بیابید (customer experience)

در شرایطی‌که نرم افزار شما، بسط دهنده کسب و کار فعلی شماست، به راحتی میتوانید از مشتریان فعلی خویش تحت عنوان منبعی برای این پژوهش ها استعمال فرمائید. از طرفی درصورتی که نرم افزار بر پایه ی یک ایده تماما تازه میباشد، می بایست با یوزرها احتمالی متناسب با مخاطبان غرض (target audience)، رابطه برقرار فرمایید.


3- خصوصیت های نرم افزار خویش را گزینش نمایید


به تلاش مهم نرم‌افزار خویش تصور کنید. اینجاست که خصوصیات بایستی متمرکز شوند. بخش اعظمی از اشخاص وسوسه میشوند که خصوصیت های مازاد و غیر ضروری را به یک نرم افزار اضافه نمایند. البته این مقاله را فراموش می نمایند که بعضی از مشخصات، مقصود اساسی نرم افزار را از میان می‌برند و ولی هر پلاگین (add-on)، هزینه و تایم بسط را نیز بیشتر می نماید. مثال هایی از خصوصیت های دوستداشتنی نرم افزار ها عبارتند از:


Push notifications

Community wall

GPS capabilities

Surveys and questionnaires

Video, image, and audio hubs

Booking capabilities

Calendar integrations

Ecommerce carts

Menu ordering system

Customer loyalty

User directory

اعتنا داشته باشید که آسانی، مهم‌ترین جنبه روند نخستین توسعه و گسترش میباشد. مثلا در صورتیکه کارایی مهم نرم افزار شما، به جای ظریف یا این که لوکیشن مخاطب نیاز ندارد، میتوانید از خصوصیت GPS صرفنظر نمائید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد