مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

ساخت اپلیکیشن های iOS بهتر است یا اپلیکیشن های Android؟


تشکیل داد نرم افزار های iOS خوب میباشد یا این که نرم افزار های Android؟

جواب قطعی ما، تشکیل داد نرم افزار برای هر دو پلتفرم میباشد. در شرایطی که تنها برای یکی آنان نرم افزار تولید نمایید، به وضوح نصیب قابل توجهی از جمعیت یوزرها را نادیده گرفته اید. شما صرفا اگر ناچار بدین تصمیم گیری می باشید که یک نرم افزار ساکن را از آغاز بخواهید کدنویسی فرمائید. در این زمینه بایستی دو نسخه جدا داشته باشید، یک کدام از برای iOS و دیگری برای Android، که اصولا مانند ایجاد کرد دو اپ غیروابسته میباشد. طراحی اپلیکیشن در مشهد

خوشبختانه پلتفرم‌های نرم‌افزار سازی مانند BuildFire، به شما این قابلیت و امکان را می‌دهند تا بطور به طور همزمان یک نرم افزار برای iOS و Android ساخت‌و‌ساز نمائید. همان شما می‌توانید همگی چیز را صرفا یکبار سوای هیچ کدنویسی ساخت کرده و نرم افزار موردنظر را در هر دو پلتفرم راه‌اندازی فرمائید.

چه طور با تشکیل داد نرم افزار گوشی درآمد دستیابی کنیم؟

راه و روش های مختلفی برای درآمدزایی با نرم افزار ها وجود داراست:

برای استارت میتوانید از نرم افزار تلفن همراه، برای درآمدزایی بیشتر از بیزنسی که حالا دارید (از جمله دکان) به کارگیری فرمائید.

همینطور میتوانید با اخذ یک توشه هزینه از یوزرها برای دانلود نرم افزار، درآمد حصول فرمایید.

هزینه subscription ماهانه یا این که هر ساله نیز، یک خط مش بهتر برای تولید درآمد مکرر از یوزرها میباشد.

روش دیگر برای درآمدزایی از نرم افزار، فروش فضای تبلیغاتی (advertising space) میباشد. این طریق صحیح مانند اجرای ads در وبسایت ها میباشد.

در بعضا مفاد، اشکال خاصی از نرم افزار ها لزوما کسب درآمد نمی‌کنند، البته به صرفه جویی در هزینه ها امداد می کنند. مثلا، نرم افزار برای کارمندانی که ریموت شغل می نمایند یا این که پیوندها داخلی نیروی کار، می‌تواند در مخارج فایده وری شرکت شما صرفه جویی کند.

شیوه تشکیل داد نرم افزار تلفن همراه در 12 مرحله


با اینکه استارت سریع به تشکیل داد نرم افزار های گوشی، بسیار وسوسه انگیز میباشد، ولی پروسه مختلفی وجود دارا‌هستند که بایستی پیش از آغاز شغل توسعه و گسترش، از آنان بگذرید. در واقع می قدرت تشکیل داد نرم افزار تلفن همراه را به سه نصیب تقسیم کرد:


پیش از پیشرفت (pre-development)

بسط (development)

بعداز فعال‌ساز‌ی (post-launch)

کلیه این فرایند برای توفیق نرم افزار در بازار، حیاتی بوده و نباید از آن‌ها صرف لحاظ فرمائید.


1- ایده ای برای نرم افزار ارائه دهید


در شروع شغل، شما باید باور نتیجه ها فرمایید که یک ایده نرم افزار قابل انجام دارید. شاید هنگامی به میلیون ها نرم افزار جان دار در بازار فکر‌میکنید، این مرحله اندکی ترسناک به لحاظ رسد. ولی یادتان باشد که در‌این مرحله شما نیازی به ایده 100٪ اورجینال ندارید. در واقع بخش اعظمی از نرم افزار های بهتر که هر روز میبینید، انواعی از ایده های جان دار می باشند.


شاید شما ایده ای داشته باشید که Yelp آجل برای تولیدات B2B یا این که Uber آجل برای petها باشد. ایده هر چه که باشد، بایستی باور نتیجه ها نمایید که نرم افزار موردنظر، باید مشکلی را حل نماید. آنگاه بایستی مطمئن گردید فرد دیگری، کاری را که شما اینک می‌خواهید به عاقبت برسانید، اعمال نداده باشد. در حالتی که به این شکل میباشد، پس در حال حاضر بایستی تمایزهایی را تولید نمایید تا به منجر آنان، ایده شما از رقبا مستقل گردد.


همینطور شایان بیان میباشد که مورد نیاز وجود ندارد هر ایده یک ابداع نو یا این که مضمون‌ جدید باشد. چون بخش اعظمی از نرم افزار ها، تنها گسترش تجارت جانور می‌باشند. در‌حالتی که شما فعلا یک تارنما بیزنس الکترونیک دارید، به عنوان مثال می توانید اپلیکیشنی بسازید که روش خرید مشتریان از روش تلفن همراه را راحت خیس کند. در صورتی هم تالار زیبایی دارید، میتوانید اپلیکیشنی بسازید که رزرو مشتری، رئیس قرارهای ملاقات و پرداختی ها را بهبود ببخشد.


2- هدف ها خویش را معین فرمائید

روند بسط نرم افزار، باید با هدف ها مشخص و معلوم و بدیهی استارت خواهد شد. به‌این مراد برای سوالاتی از این دست، بایستی جواب نیکی داشته باشید:


در غایت به چه چیزی می‌خواهید دست پیدا نمائید؟

تلاش دارید چه مشکلاتی را حل فرمایید؟

بدانید که همین هدف ها معین گردیده، در غایت تمام روند بسط را رقم میزنند. در فیض در‌حالتی که این مفاد از آغاز به وضوح تعریف و تمجید نشده باشند، وقتی که آغاز به گسترش نرم افزار خویش میکنید، به راحتی ممکن میباشد در نصفه مسیر، رویکرد خویش را گم فرمایید و مبتلا سردرگمی گردید.


دقت داشته باشید که نباید هر هدفی را انتخاب فرمائید، این هدف ها قابل اندازه گیری (measurable goals) میباشند که برای ما اصلی میباشند. از این گزینه تحت عنوان یک راهنما استعمال کرده تا مطمئن گردید مدام در مسیر صحیح جنبش می‌کنید. در غیر این شکل، از تایم، انرژی و منابع خویش به صورت موءثر استعمال نخواهید کرد. همینطور شما می‌توانید هدف ها مرتبط با مخاطب آخری (end-user) و همینطور هدف ها مربوط به کسب و کار خویش را انتخاب نمائید.


در اینجا برای اعتقاد از استحصال به هدف ها توسعه و گسترش نرم افزار، باید تفاوت در میان goal و objective را فهم و شعور نمایید:


goal: علامت دهنده سود آخری میباشد که می‌خواهید به آن برسید.

objective: قدم هایی می‌باشند که چهت نیل به آن هدف ها برمی دارید.

objectiveها را نیز به SMART تقسیم نمائید:


ویژه (Specific)

قابل اندازه گیری (Measurable)

قابل استحصال (Achievable)

واقع در میان (Realistic)

به موقع (Timely)

این یک خطا رایج دربین عموم میباشد که هدف ها را به معنی مبلغی تعریف و تمجید می نمایند، به عنوان مثال داشتن درآمد بیشتر. به طور طبیعی این گزینه شمارا از دیگر مشاغل متمایز نمی نماید. هر هدفی بایستی KPI یا این که شاخص های کلیدی همت (key performance indicators) واضحی داشته باشد. به این ترتیب یقین نتیجه ها نمایید که اندازه گیری های از پیش تمجید گردیده برای استحصال به توفیق را دارید. اعتنا داشته باشید که KPIها هنگامی شایسته ترین کوشش را دارا هستند که عددی باشند. احتمالا اندکی این آیتم برایتان روشن وجود ندارد، نگران نباشید مورد را برایتان پر‌نور می‌کنیم. 


مثلا، فرض نمایید میخواهید یک نرم افزار برای فروشگاه آنلاین خویش بسازید و یک کدام از هدف ها شما از جمله کاهش نرخ آزاد کردن سبد خرید در گوشی ها باشد. برای اعتقاد و باور از وصال بدین غرض، بایستی نرخ فعلی رهاکردن سبدهای خرید را بدانید، تا بتوانید آن‌ها‌را با اعدادی که در غایت پس از فعال سازی نرم افزار بدست میاورید، مقایسه نمائید.


2- در بازار، پژوهش ها فرمایید


زمانی که هدف ها خویش را معین کردید، بایستی باور نتایج فرمائید که بازار به نرم افزار شما نیاز داراست. هر ایده نرم افزار، از حیث تئوری عالی به لحاظ میرسد، البته پیش از ادامه فعالیت بایستی این ایده های به ظواهر جذاب، پذیرش اعتبار گردد. ایجاد کرد یک نرم افزار سوای پژوهش ها در مارکت مربوطه، میتواند سبب به اتلاف تایم، پول و دیگر منابع گردد. به همین برهان:


نظرسنجی به خط مش بیندازی (surveys)

گفت‌و‌گو ایفا دهید (interviews)

یک تیم متمرکز برپا فرمایید (focus group)

در امر رقابت رسیدگی نمایید (competition)

روش ساخت اپلیکیشنی که تجارب مشتری را بهبود میبخشد، بیابید (customer experience)

در شرایطی‌که نرم افزار شما، پیشرفت دهنده کسب و کار فعلی شماست، به راحتی میتوانید از مشتریان فعلی خویش تحت عنوان منبعی برای این پژوهش ها استعمال فرمائید. از طرفی در‌صورتی‌که نرم افزار مبتنی بر یک ایده تماما تازه میباشد، می بایست با یوزرها احتمالی متناسب با مخاطبان مقصود (target audience)، رابطه برقرار فرمایید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد