درین نوشته ی علمی کارایی داریم شمارا با بازاریابی نرم افزار اصولی آشنا کنیم. بعد از اینکه ایده ی مد نظر خود را در قالب یک برنامه مارکتینگ طراحی کردید، در مرحله ی آنگاه می بایست در ارتباط “بازاریابی اپلیکشن “ بدانید. در واقع بایستی برای جذب مخاطبان بیشتر، بهترین طریق را برای عرضه و معرفی اپلیکیشن مارکتینگ خود تعیین فرمائید. بایستی در نظر داشته باشید که برای بازاریابی اپلیکیشن، استراتژی های مختلفی وجود دارد، بدین ترتیب برای حصول به بلند پروازانه ترین اهداف خود دراین شغل، می بایست از ترکیبی از روش های برنده بازاریابی فایده بگیرید. در این نوشتار به معرفی چیره ترین تکنیک ها برای بازاریابی اپلیکشن اشاره خوا هیم کرد. در این مقاله تمرکز ما در بازاریابی اپلیکشن میباشد ولی در صورتی نیاز به مشورت کردن بیشتر برای طراحی برنامه تلفن همراه داشتید می توانید با کارشناسان چتر نیلی برای مشاوره تماس حاصل نمایید.
استراتژی بازاریابی چیست؟
استراترژی برای بازاریابی طرز و قاعده ی جذب مشتریان عمومی و مبدل کردن آنها به مشتریان کالا یا خدمات مورد نظر هست. عمده ترین استراتژی بازاریابی برای بازاریابی اپلیکیشن مواردی مانند قیمت های شرکت، پیام کلیدی برند، اطلاعات درباره ی مشتریان مورد نظر، و سایر پارامتر های مؤثر بر موفقیت تاکید دارد. مجموعاًَ چهار ایتم اساسی مفید بر بازاریابی چیره دربرگیرنده ۴ آیتم تحت هست:
کالا
قیمت
موقعیت
تبلیغات
موفق ترین تکنیک های بازاریابی اپ
نحوه ها و پیشنهادات بسیار زیادی برای نرم افزار مارکتینگ و همچنین بازاریابی اپ وجود داراست، مطالعه آمار ها آرم میدهد که از دربین انبوهی از استراتژی ها، برخی از این تکنیک ها کوشش بهتری را علامت داده اند. آیین نامه ذیل را برای حصول به موفقیت دنبال فرمائید:
تحقیقات بازار ایفا دهید
پیش از کلام کردن درباره ی اپ و طرز های اپلیکیشن مارکتینگ برنده، خوب میباشد مروری بر پارامتر مهمی به نام ” تحقیقات بازار ” داشته باشیم. برای اطلاع بهتر از فضای رقابت موجود، جذاب هست بدانید روزانه حدود ۱۰۰۰ نرم افزار مارکتینگ به نرم افزار استور وارد میشود. درینموقعیت جاری ساختن تحقیقات بازار به شما امداد می کند درک بهتری از روش های بازاریابی اپلیکیشن داشته باشید. در بالا بایستی به سه سوال اصلی در امر نرم افزار مارکتینگ خود پاسخ دهید:
مخاطبان نرم افزار مارکتینگ شما چه اشخاصی میباشند؟
مزیت رقابتی جنس شما که باعث جذاب شدن آن برای مخاطب میگردد چیست؟
رقبای فعلی شما در طراحی اپ مارکتینگ چطور مخاطبان را جذب می کنند؟
این نوشتهیعلمی رو مسلما مشاهده کنید:
پروسه طراحی برنامه به چه شکل می باشد؟
جمع اطلاعات و احتساب داده های حاصل از پاسخگویی به این سوالات، به شما در گزینش فرصت مناسب برای لانچ اپلیکیشن یاری می کند.
اپ های رقیب را شناسایی نمائید
یکی طرق استخراج به اطلاعات مخاطبان مورد نظر، رسیدگی و شناسایی اپ مارکتینگهای رقیب است. بعد از آن سعی کنید عملکرد و یا امتیازات بهتری نسبت به رقبا ارائه فرمائید و از بحران های به وجود آمده برای آن ها برای معرفی و جذب مخاطب برای بازاریابی نرم افزار خود منفعت ببرید.
اپلیکشن شما بایستی در نرم افزار استور دیده گردد
یکی دست اندرکاران موفقیت در ایجاد کرد اپ ، دیده شدن اپلیکشن شما در چندین اپلیکشن نخستین در حاصل جستجوی نرم افزار استور میباشد. هرچه امتیاز یا اصطلاحا رنگینگ شما بالاتر باشد، رده بهتری در برنامه استور به دست خواهید آورد و قابلیت و امکان گزینش شدن اپلیکشن شما بیشتر خواهد بود.
پارامترهایی که امتیاز بالا را برای شما به یار میآورند دربرگیرنده :
عنوان اپلیکشین: نام نرم افزار شما می بایست روان و قابل خواندن باشد. متمرکز باشد و قابل خواندن باشد. راهنمای گزینش نام برنامه
بخش توضیحات: در این قسمت توضیح دهید استفاده از اپلیکشن شما چه مزایایی دارد، یا چه مشکلاتی را برای استفاده کننده حل می کند. مطلقا دراین قسمت از کلمه ها کلیدی به کار گیری نمائید.
ایکون یا نماد نرم افزار: آیتمی را تعیین فرمایید که با نگاه اولیه بتواند ماهیت نرم افزار شمارا منعکس کند و بعد آن را به طور مخصوص به فردی طراحی فرمائید.
اسکرین شات: به طبع تصویری صفحه های اصلی اپلیکشن را در نرم افزار استور بارگزاری فرمایید.
با ساخت یک کلیپ اپلیکشین خود را معرفی فرمایید
بسیاری از تعیین ها در کاربران مبتنی بر خیال ی دیداری آنان ایفا میشود. پس تشکیل داد یک ویدئو کوتاه و با تمرکز بر ویژگی های اساسی و دیدنی نرم افزار و با استفاده شخصیت های قدرتمند و محبوب در ایجاد کرد این ویدئو میتواند جهش قابل توجهی در تعداد کاربران شما بهدنبال داشته باشد. پس از ایجاد کرد ویدیو آن را یک بار سکوت ملاحظه کنید. در صورتیکه هنوز هم جالب میباشد شما طرز را درست رفته اید. آن را در رسانه ی مناسب منتشر فرمائید و منتظر منفعت ی حیرت آور آن باشید.
بلاگ نویسی نمائید
ایجاد کرد وبلاگ عشق ی مخاطبان را به دنبال کردن اموری انجام می دهید ارتقا میدهد، به علاوه کابران وارفته تر میتوانند شما را جستجو کنند. در وب لاگ در مورد دیدگاه ها و نرمافزار های پیش رو و نیز دستاورد های خود بنویسید. لغت ها کلیدی را به عمل گیرید، محتوای کیفیت بالا ساخت نمایید و برای افزایش دادن بازدید های صفحه ی خود با اینفلوینسر ها در باب باشید.
مخاطبانتان را در شبکههایمردمی جستجو نمایید
شبکه های عمومی رویکرد را برای در خصوص بودن با کاربران وارفته کرده است. به علاوه کسب به مختصات کاربران، اطلاع از سرگرمی ها و عشق مندی های آنها بسیار معمولی تر از قبل پژوهشگر میشود. رسانه های قدرتمندی مانند شکل بوک قابلیت اجرا تنظیمات بسیار دقیق را دارند، که به شما این یقین را می دهد که تبلیغات موثری خواهید داشت و تیزرشما به وسیله کاربران مورد نظر مشاهده گردد.
برای خود KPI تعریف فرمائید
KPI یا شاخص کلیدی عملکرد روشی است که توسط ی آن ترازو کوشش مناسب اپ سنجیده میگردد. با این کار شرایط فعلی و نیز مواردی که میتواند بهبود یابد، معلوم میشود. مواردی زیادی بر این شاخص تاثیرگذارند مثلا: تعداد کاربران فعال به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه، هزینه ی هر بار خرید، هزینه ی هر نصب نرم افزار، هزینه ی هر ۱۰۰۰ بازدید و … که می بایست به عنوان داده های خام به توجه استیناف شوند.
این نوشته ی علمی رو حتما ببینید:
طراحی نرمافزار فروشگاهی منحصر برای اندروید و IOS با جدیدترین سیاق ها
التفات میزان بازگشت مخاطب به نرم افزار
“رجوع و برگشت استفاده کننده” اصطلاحا شاخصی میباشد که به تعداد کاربرانی گفته می گردد که بعد از گذشت زمان زمان مشخصی همچنان از برنامه به کارگیری می کنند. معمولا گفته می شود که احتمال استفاده ی مجدد کاربر در روز نخستین بعداز نصب ۲۶ درصد، روزهفتم ۱۱ درصد، روز بیست و یکم ۷ درصد و روز سی ام ۶ درصد می باشد. نرخ رجوع و برگشت کاربر در اپ های مختلف با تمرکز به کاربرد و مورد استفاده ی آن متفاوت در حیث گرفته می گردد. مراقبت کاربران سابق برای مجال وقتی زمان بر تر، نسبت به اشخاصی که جدید اپ را نصب کرده اند درآمد بیشتری برای ذی نفعان اپلیکیش به همدم خواهند داشت.
بازاریابی از طریق نشانی اینترنتی
تهیه و تنظیم ی یک لیست از ادرس های آدرس اینترنتی طریق بسیار خیر برای به روز کردن منظم کاربران و ارسال پیام های تبلیغاتی به آن هاست. این نوع اپلیکیشن مارکتینگ ، واحد سنجش رجوع مخاطب به نرمافزار را افزایش می دهد. از طریق ایمیل می توانید به مشتریان دارای مسئولیت خود پیشنهادات تخفیف ارائه کنید. نکته ی قابل توجه این میباشد که می بایست آدرس اینترنتی ارسالی برای اپ شما شخصی سازی شده باشد. در چتر نیلی ما روی هم رفته این فرآیند شما را یاری می نماییم دربارهی نحوه ی ایفا عمل در چتر نیلی چه طور میباشد؟ میتوانید در قسمت مقالات بیشتر بازرسی نمایید.
سه سوال اساسی درمورد تکنیک های بازار یابی نرمافزار
۱-برگه ی فرود چیست؟ یک کدام از استراتژی های بازاریابی نرم افزار استفاده از کاغذ ی فرود در وب سایت میباشد. کاغذ ی فرود در واقع یک برگه ی بی آلایش و با محتوای حدود یک پاراگراف است که در آن تعریف و تمجید ساده و مختصری دربارهی اپلیکیشن آورده می گردد و هدفش جذب مخاطب و ارتقا ارتباط است.
این نوشته ی علمی رو قطعا ببینید:
نکات طراحی اپ و مطرح ترین نکات برای یک اپ چیره
۲- آیا طراحی وب سایت میتواند بازاریابی آن را موفق کند؟ بله ساخت سایت نقش مهمی در جذب و حفظ کاربران دارااست. مواردی مانند وقتگیر بودن روند ثبت نام در وب سایت، یا بغرنج بودن منو ها و یا آنبوردینگ وقتگیر و … مواردی می باشد که قادر است کاربر را از ادامه ی استعمال از نرمافزار شما منصرف کند.
۳-کانال های برقراری ارتباط با مخاطب پس از نصب برنامه چه مواردی هستند؟ معمولا دو نوع کانال برقراری ارتباط برای اپ ها تعریف میشود. دسته ی اولیه پوش نوتیفیکیشن ها میباشند که پیام از طرف اپ به روی برگه ی اصلی دستگاه کاربر رفته و اورا به استفاده ی مجدد از نرم افزار تشویق می کند. و نوع دوم پیام های باطن برنامه ای میباشند که به کارگیری از نرم افزار را برای مخاطب تسهیل می کنند.