مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

قدم پنجم نحوه طراحی اپلیکیشن موبایل


طریق‌ ی طراحی نرم‌افزار تلفن همراه یکی از سوالات متداول دنیای امروز هست. تعداد کاربران تلفن همراه و دوران هنگامی که افراد هر روز وقت خود را با آن میگذرانند به صورت صعودی رو به رشد میباشد. از این رو به کار گیری از اپ برای گوشی برای اکثر استحصال و کارها مایحتاج هست، پس برای اینکه در رقابت با حصول و کارهای رقیب چیره باشید، باید این مورد که موبایل در زندگی افراد نقش مهمی دارد را فراموش نکنید. یک اپ موبایل فوق العاده می تواند از شیوه های متعدد به بیزینس شما کمک کند.
این کمک قادر است دربرگیرنده مواردی که در ادامه به آن اشاره خوا‌هیم کرد، باشد؛ طراحی برنامه میتواند درآمد شمارا از طریق بهبود فروش ارتقاء دهد. با طراحی نرم‌افزار می توانید یک محیط تعاملی با مخاطبان خود داشته باشید. با داشتن یک برنامه مهم داخلی ارتباط میان پرسنل را نیز بهبود میبخشد، همچنین دور اندیشی افراد از برند شما ارتقاء مییابد. با توجه به آنچه گفته شد، داشتن اپ برای موبایل خیلی مهم می‌باشد. در‌پی بیشتر درخصوص طرز طراحی اپ گوشی برای شما می گوییم.‌

 

قدم اولیه در طرز طراحی اپ موبایل
 اولین قدم در طریق طراحی برنامه گوشی این می‌باشد که اهداف خود را با برنامه تعریف کنید. این بدان معنا می‌باشد که قبل از اینکه بخواهید طرز طراحی اپلیکیشن گوشی را خیال و خاطر بگیرید، نیاز دارید که برهان خود را از ساخت برنامه در نوبت اول بدانید؛ اینکه چرا می خواهید اپلیکیشن داشته باشید. چنانچه ادله خود را به صورت مبرهن ندانید، برنامه ریزی شما غامض شود. منفعت پایانی شما بسیار بدین مرحله بستگی دارااست. هر چقدر با ذهنیت هویدا تر آغاز کنید، پیروز‌تر خواهید شد. نرم افزار‌ی شما باید دو مقصود را برآورده کند. یک مقصود مربوط به ایده‌آل کاربران شما میگردد و مقصود دیگر مربوط به غرض تجارت شما هست.

در صدر به کاربران شما میپردازیم. کاربران زمانی با کانال ها و به صورت کلی با هر ورقه ی بیزینسی روبه رو می گردند، او‌لین سوالی که از خودشان می پرسند این است که این ورقه برای من چه چیزی دارد؟ در شرایطی‌که آن‌ها جوابی برای سوال خود پیدا نکنند سریع از آن می گذرند. یکی اهداف تجارت شما، توسعه و گسترش آن استخراج‌و شغل می باشد می‌باشد که به چیزهای زیادی بستگی داراست.‌ یک اپ تلفن همراه میتواند از طریق ساخت مشتری دارای تعهد، سود وری بیشتر، کاهش هزینه‌ها به گسترش کمک کند. درحال حاضر که اصل اولیه را متوجه شدیم عمیق‌تر می‌شویم و به طریق‌ی طراحی اپلیکیشن تلفن همراه می ‌پردازیم.

 



سوال‌هایی که باید از خود بپرسید!

 باید با پاسخ به سوال‌های تحت از خود استارت کنید:

۱. چه بخشی از بیزینس شما نیاز به بهبود دارااست؟

۲. چه گونه یک نرم‌افزار تلفن همراه می تواند بر نقص‌ این بخش تاثیر بگذارد؟

۳. نتیجه احتمالی چه چیزی هست؟

سایر مناطق کلیدی مشمول تحقیق در امر رقیبان و بازار، دارایی و دست اندرکاران دیگر می باشد که بعدا به آن ها خواهیم پرداخت.‌

قدم دوم شیوه طراحی برنامه گوشی
در قدم دوم باید کوشش و ویژگی‌های برنامه خود را چیدمان کنید. هنگامی غرض خود را مشخص کردید، وقت آن میرسد که محدوده نرم‌افزار را تعریف و تمجید نمائید. در این فرصت بایستی با استفاده از اختراع و نوشتن تک تک خصوصیات برنامه های لازم را برای رسیدن به اهداف معلوم فرمایید.

قدم سوم نحوه طراحی اپلیکیشن تلفن همراه
درباره ی رقیبان برنامه خود بازرسی فرمائید. در‌حالتی که کل مراحل را تا به اینجا انجام داده باشید اکنون می‌دانید نرم‌افزار شما چه کاری را اجرا می دهد. درحال حاضر وقت آن رسیده درباره‌ی اپ‌های مشابه که رقیب شما هستند و پیروز فعالیت کرده‌اند، تفحص نمائید تا با استفاده از نتایج این تحقیقات مشتری مقصود خود را به سمت برنامه خود سوق دهید. درین مرحله صرفا به این بسنده نکنید که به مطالعه اپلیکیشن‌های محلی بپردازید، شما می‌توانید در سراسر عالم به پژوهش برنامه‌های مشابه نیز بپردازید تا با دانش بیشتری در بازار حاضر شوید. شما میتوانید به ویژگی‌های آن ها نگاه بیاندازید، دکورا سیون و همت آنها‌را ببینید و هر آنچه را حس می‌کنید خاص و متمایز است را، یادداشت فرمائید.

 



قدم چهارم طریق طراحی اپلیکیشن گوشی
اپلیکیشن خود را وایرفریم ( wireframe ) کرده و آن را به وجود آورید. خب تا این مرحله، غرض اپ خود را مشخص و معلوم کرده‌اید و از ویژگی‌های آن که شامل بازار شما و تفحص در زمینه‌ی رقبا می‌شود، نقشه تهیه و تنظیم کرده‌اید. حال وقت آن رسیده می باشد که به اپ خود بدنه و ساختار به امداد وایر فریمینگ ( wireframing ) بدهید. وایرفریمینگ یک راهنمای تصویری است که سوای پیش گویی طراحی گرافیکی‌ طرحی از نرم‌افزار را آرم میدهد؛ در واقع، وایر فریمینگ رابطی هست بین تصویر خامی که در ذهن شما هست و آنچه که قرار هست در آخر به صورت حرفه‌ای ارائه شود. در ذیل به آنچه بعداز به کار گیری از وایر فریمینگ به دست می‌آورید اشاره میکنیم:

۱. مواردی را که استفاده کرده‌اید و روند فکری که در پشت آن وجود داراست را متوجه میشوید.

۲. تعداد و ترتیب صفحه نمایش را برای رسیدن به هر مقصود با صرفه می‌کنید.

۳. صفحه ها مختلفی را ایجاد میکنید تا دریابید کدامیک بهتر کار می‌کند.

۴. صدها ساعت را که قرار است برای توسعه و گسترش صرف نمایید، نجات می دهید.

دو راه برای ساخت و ساز وایرفریم وجود دارد: یکی به صورت آفلاین و دیگری آنلاین. در صورتی آفلاین انتخاب شما هست، می‌توانید از یک شیت و شیت خالی استفاده نمایید. در‌حالتی که میخواهید از طریق آنلاین اقدام فرمائید، از نرم افزار‌هایی مثل قالب‌های Adobe Suite و ابزارهایی مثل Fluid Ul و Balsamiq Mockups و Gliffy و Mockflow استفاده فرمایید و آغاز به کشیدن کنید. شما برای هر موردی که مد نظرتان هست، بایستی وایرفریم داشته باشید که نمایانگر جریان بدون نقص کاغذ از هنگامی که مخاطب برنامه شما را باز می‌کند تا به غرض خود میرسد، باشد.

 



قدم پنجم طریق طراحی نرم‌افزار موبایل
حالا که مفاد استفاده خود و طرح تصویری آن را دارید، زمان آن می رسد که تجربه مخاطب را آزمایش کنید. این تست یاری می‌کند که مورد ها استفاده شده را پژوهش فرمایید و نقاط قوت را بشناسید. در این مرحله می‌توانید اپ را با انتظارات کاربر مقایسه کرده و از هرگونه ناامیدی راجع‌به اپلیکیشن که در آینده ممکن می‌باشد پیش بیاید خودداری نمایید. برای تست وایرفریم خود بایستی از ابزاری مثل Invision به کارگیری فرمائید تا وایرفریم شما تعاملی شود. استفاده از آن بسیار سریع و آسوده صورت میگیرد. بر روی نماد + کلیک فرمائید و با ساخت نمونه نخستین تازه یک‌ حساب مجانی در Invision ثبت نمائید و پروژه خود را ساخت و ساز نمایید. زمانی که پروژه خود را نام گذاری می‌کنید و نوع آن را معلوم می سازید دو گزینه در پیشرو دارید. یکی Cyncing With photoshop/Sketch و دیگری اضافه‌کردن عکس از کامپیوتر. از این‌راه می توانید صفحات نرم افزار خود را همگام کنید و حتی‌در نهایت آیتم‌ای دارد که آنچه نتیجه ها شد را با کسی به اشتراک بگذارید. بعداز گذراندن این مرحله سوال ها پایین را در امر نرم‌افزار از خود بپرسید:

۱. آیا بعداز باز کردن نرم افزار، دسترسی به منوی اساسی راحت هست؟

۲. آیا به راحتی میتوانید عمل‌هایی که با اپلیکیشن می‌اقتدار ایفا داد را شناسایی نمایید؟

۳. آیا مورد‌ی بازگشت در تمام نصیب‌ها وجود دارد؟

۴. آیا در پی گزینه‌ای بودید که در آن فهرست نبوده باشد؟

۵. آیا مورد‌هایی وجود دارااست که زائد و اضافه باشد؟

قدم ششم طریق طراحی نرم‌افزار تلفن همراه
در اپلیکیشن خود با تمرکز به بازخوردها تجدید لحاظ کنید. نظراتی که افراد می‌دهند، مثل اینکه آیتم‌ای اضافی است و ... را بر روی کاغذ بنویسید و آن‌ها‌را گروه بندی کنید. روی آنها فعالیت فرمایید و در صورت نیاز آن‌ها‌را اعمال کنید. زمانی که از بازخوردی که می گیرید شادمان شدید وقت آن رسیده که به قدم تعالی بعدی بروید.

قدم هفتم نحوه طراحی نرم‌افزار تلفن همراه
وقت آن رسیده یک ‌مسیر برای نرم‌افزار نویسی انتخاب نمائید. اکنون که مورد ها آیتم به کار گیری برنامه شما به صورت نقشه در آمده، وقت آن رسیده‌است که آن را بسازید. در مرحله اولیه می بایست یک لهجه نرم افزار نویسی مثل BuildFire برای کدگذاری اپلیکیشن خود گزینش فرمائید تا پلتفرمی که اپلیکیشن شما‌را می‌سازد را ساخت‌و‌ساز فرمایید. انتخاب آن به زمان بندی و بودجه شما بستگی دارااست. هرچه مجال بیشتری داشته باشید و هزینه بیشتری را بپردازید آیتم‌های بهتری را برای خود ایجاد کرد کرده‌اید. از جمله در‌صورتی‌که مجال زیادتری داشته باشید و‌پول بیشتر، برنامه شما قادر است هم روی سیستم عامل ios و هم Android کار کند. زمانی که تصمیم گرفتید کدام گویش اپ نویسی را انتخاب کنید مجال آن می‌رسد که به قدم بعدی بروید.

 

هشتم نحوه طراحی اپ تلفن همراه
وقت آن رسیده برنامه موبایل خود را بسازید. درصورتی که تصمیم گرفتید کدهای اپلیکیشن خود را از فی مابین چارچوب‌های اپلیکیشن موبایل گزینش نمایید بایستی با نرم افزار نویس و طراح شروع به همکاری نمایید. شما با همکاری با آنها ایده‌های خود را منتقل می کنید و گام به گام پروسه تا شکل گیری را از نزدیک مشاهده می کنید. در بعضی موارد هم شما انتخاب می کنید که برنامه موبایل خود را با استفاده از یک پلتفرم بسازید که این عمل بسیار جالب هست. درحال حاضر می خواهیم به توضیح بپردازیم تا مشاهده کنید چقدر راحت می توانید ایده نرم افزار خود را به واقعیت برسانید.‌ اولین قدم پس از داخل شدن به اپلیکیشن ساخت اپ گزینش یک سرمشق می‌باشد. بعد از اینکه چند اطلاعات پایه‌ای را وارد میکنید، تولید کننده استارت به بارگیری می کند. در مرحله‌ی سپس تمام افزونه‌هایی را که نیاز دارید وارد فرمایید و آنچه نیاز ندارید را حذف کنید. در مرحله بعد مارک‌ها و تصاویری که در کاغذ اصلی اپ خالق وجود دارااست را حذف نمایید و برند و تصاویر خود را در آن وارد کنید. پالت رنگ را میتوانید تغییر دهید و به پژوهش هریک از افزونه‌هایی که ایجاد کردید به صورت جدا بپردازید. قسمت RSS را می‌توانید برای اضافه کردن پست‌ها و به‌روز رسانی‌ها اضافه کنید و بخشی برای تماس با ما از طریق پست الکترونیک و یا تماس تلفنی هم وارد نمایید که قسمت تعاملی می‌گردد. در نهایت هم میتوانید تب‌های متفاوت را در کاغذ مهم به طور‌های گوناگون کنار هم بچینید و بهترین شرایط را انتخاب نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد