مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

مرجع تخصصی انتشار مقالات طراحی اپلیکیشن

درخواست امتیازدهی و ثبت نظر توسط مخاطب

چه‌طور میتوانیم نصب برنامه خود را افزایش دهیم؟ آیا با راهکارهای نصب اپلیکیشن آشنایی دارید؟ به‌احتمال زیاد، شما به‌تازگی یک نرم افزار تلفن همراه طراحی کرده‌اید که از تمام جهات بی‌نظیر بوده و برای کاربران هدف شما، مفید میباشد. به‌علاوه شما به‌خیر از تلاش این اپ مطمئن می‌باشید و می‌دانید که بعد از قرارگیری در دسترس کاربران، مورد استقبال و دقت طیف وسیعی از آنان قرار خواهد گرفت. البته هم اکنون باید بنشینید و تنها نظاره‌گر فرآیند پرورش نرم‌افزار خود باشید؟ طبیعتاً پاسخ این سؤال، «نه» می باشد. طراحی اپلیکیشن در مشهد

بحران‌های مهم طراحی و بسط یک اپلیکیشن موبایلی، در واقع درست بعداز عرضه آن شروع میشود. داشتن یک استراتژی درست برای تبلیغ و انتشار نرم‌افزار، به طور کاملً ضروری هست و موفقیت آن را تا حد زیادی تضمین می‌کند. شما می بایست برای استحصال موفقیت در این مورد، ایده پرداز بوده و بتوانید کاربران مورد نظر خود را جذب و محافظت فرمائید. میزان نصب اپلیکیشن در پلتفرم‌های متفاوت، یکی‌از معیارهای اصلی سنجش موفقیت نرم افزار هست. از این‌رو، بسیاری طراحان و بسط‌دهندگان، این فاکتور را بیشتراز هرکدام دیگری برای رشد نرم افزار خود در لحاظ میگیرند. به همین دلیل، درین نوشته‌علمی ازتصمیم گرفتیم تا با ارائه راهکارهایی برای ارتقا نصب و دانلود نرم‌افزار، به شما در توسعه و گسترش و موفقیت اپ آیتم نظرتان کمک کنیم. در حالتی‌که به‌تازگی یک اپلیکیشن طراحی کرده و یا قصد ایفا این کار را دارید، ادامه این مقاله از آکادمی می‌تواند برای شما بسیار موءثر باشد. پس با ما یاور باشید.

آنچه می‌خوانید:  پنهان کردن فهرست 
 1 راهکارهای ارتقاء دانلود و نصب نرم افزار
 2 صرفا ارتقا نصب برنامه مهم نیست.
 3 جمع‌بندی پایانی
راهکارهای افزایش دانلود و نصب اپ
اتمام فرایند طراحی و ایجاد کرد یک نرم افزار برای توسعه‌دهندگان آن بسیار خوشایند هست، البته این انتهای طریق نیست. برای شعور بهتر این آیتم، کافی میباشد بدانید که در حال حاضر حدود سه میلیون اپلیکیشن موبایلی در «Google Play»، حدود دو میلیون برنامه در «App store» و نسبتاًً حدود 57 هزار اپ در «کافه بازار» وجود دارااست. کاربران مورد نظر شما، می بایست بتوانند در میان تمام این نرم‌افزار‌های گوناگون، اپ شمارا پیدا و آن را نصب کنند. در منفعت، می بایست به تک تک جنبه‌های مختلفی که نظر آن‌ها را نسبت به اپ شما جلب می‌کند، فکر کنید. در‌پی، بیشتر به راهکارهای ارتقاء نصب اپ و استراتژی‌های افزایش نرخ دانلود آن می‌پردازیم. پس همچنان با ما هم پا باشید.

گزینش نام جالب و جذاب
نام نرم افزار شما، اولین چیزی میباشد که مخاطب با آن مواجه میگردد. این نام باید در ذهن کاربر شما ثبت شود؛ از این‌رو ضمن خاص و انحصاری بودن، بایستی کاربر را به دانلود آن ترغیب کند. همچنین بهتر است از عنوانی استعمال نمائید که در نقطع ی عطف خلاقیت، با هدف برنامه و کاری که ایفا می‌دهد نیز مرتبط باشد. این آیتم را همگی ما در هنگام نصب نرم‌افزار‌های گوناگون روی تلفن همراه گوشی خود تجربه کرده‌ایم. به‌عنوان‌ مثال، نرم‌افزار خدماتی و رزرو تاکسی اینترنتی اسنپ را در حیث بگیرید. امکان ندارد شما از مردم بشنوید که می گویند «یک تاکسی اینترنتی می گیرم»، بلکه اکثر اوقات «اسنپ می‌گیرم» را استعمال می‌کنند. به همین استدلال میباشد که انتخاب یک نام انحصاری و متناسب با مقصود نرم افزار، به بیشتر شناخته شدن و در منفعت به ارتقا نصب آن امداد می‌کند.

هنگام تعیین نام، نکات زیر را در نظر داشته باشید؛

هیچوقت از نام‌های تکراری استفاده نکنید. بهتر می‌باشد قبل از گزینش نام نرم‌افزار خود، یک جستجوی بزرگ بین نرم‌افزار‌های مشابه ایرانی و خارجی اعمال دهید.
فاکتورهای اصلی همچون کوتاهی نام، داشتن املای راحت و به‌یادماندنی بودن را فراموش نکنید. سعی نکنید صرفا به دلیل مخصوص بودن، یک نام خیره کننده‌وغریب را به کار گیری فرمائید که استفاده کننده توانا به تلفظ درست آن نیست.
نام برنامه موردنظر شما، باید بتواند ارزش پیشنهادی آن را بیان کند. این مورد می بایست به‌گونه‌ای باشد که حتی‌در صورت عدم دانلود نرم افزار، کاربران را برای تحقیق ورقه مربوط به اپلیکیشن شما در فروشگاه ارائه‌دهنده ترغیب کنند.
ایجاد کرد آیکون اختصاصی
با حجم اکثری بالای نرم افزار‌های مختلف، در صورتی‌که اپ‌ها از آیکون‌های انحصاری سود‌مند نباشند، گم میگردند. این ایام اکثر طراحان از الگوهای مشابهی برای آیکون نرم افزار‌ها به کار گیری می‌کنند و این دستور سبب شده تا اغلب کاربران نرم‌افزار‌های اشتباهی را دانلود و نصب‌کرده و در نهایت آن را حذف کنند؛ بدین ترتیب گزینش یک آیکون مخصوص، با قابلیت تشخیص و تذکر ریلکس، می بایست به‌گونه‌ای باشد که بتواند شمارا از رقبا نیز متمایز کند. برای ایجاد کرد آیکون نرم‌افزار خود، مورد ها پایین را در نظر بگیرید؛


نمونه آیکون نرم‌افزار‌های رفیعتر فقیه
برای نرم افزار خود یک پرسونا بسازید و آن را به‌عنوان آیکون به کار گیری کنید.
آیکونی طراحی فرمائید که راه‌حل یا خدمات ارائه شده به وسیله نرم افزار را آرم میدهد.
اکثر آیکون‌های نرم افزار از حرف نخستین نام خود استعمال می‌کنند. میتوانید در‌این نوع آیکون، از خلاقیت بیشتری هم به کارگیری نمائید.
به کار گیری از تصاویر و متن را فراموش نمایید، به این دلیل که تأثیر فوری بر کاربر ساخت نمی کنند.
دنبال‌کردن استراتژی باصرفه‌سازی برنامه برای اپلیکیشن استور یا App Store Optimization
استراتژی ASO، با بهینه‌سازی جنبه‌های مختلفی که برای کاربر تعریف‌و‌تمجید شده، به بهبود قابلیت و امکان شناسایی و مشاهده نرم‌افزار شما در فروشگاه‌های اپلیکیشن یاری می‌کند. کارداران کلیدی همچون عنوان نرم افزار، توضیحات، کلمات کلیدی، تصاویر، ویدئوها، درجه‌بندی‌ها و نظرات، در قابلیت کشف برنامه شما در مارکت‌های برنامه نقش حیاتی دارا هستند. این مفاد، از اکثری جهات شبیه به بهینه سازی مطالب و محتواهای وب بوده و نقش مهمی در استراتژی رشد نرم افزار شما انجام می‌کند. برای اجرای صحیح استراتژی باصرفه‌سازی “ASO”، مفاد پایین را دنبال کنید؛

عنوان اپلیکیشن‌ای با امکان تذکر بیشتر و بهتر را انتخاب نمائید.
در عنوان نرم‌افزار و عنوان فرعی، عبارات کلیدی مرتبطی را گزینش فرمائید که منعکس‌کننده دسته نرم افزار و کارایی واقعی شما میباشد.
توضیحات اپلیکیشن خود را با صرفه فرمائید. خدمات نرم افزار خود را برجسته کرده و روی ویژگی‌های مهم آن تمرکز نمائید.
برای اسکرین‌شات‌های اپلیکیشن که در کاغذ اولیه قرار می‌دهید، از تست A/B استعمال فرمایید.
یکی از جنبه‌های اصلی شخصی‌سازی، محلی‌سازی است. در صورتیکه اپلیکیشن خود را صرفا برای مخاطبان یک ناحیه جغرافیایی خاص ارائه می کنید، آن را مستقر‌سازی کنید.
جدیدترین نسخه نرم افزار را ارائه نمائید. به‌روزرسانی‌های منظم، کاربران را به نرم افزار شما بازگردانده و پشت گرمی بیشتری در کاربران بالقوه ساخت می‌کند.
ارتباط مؤثر با مخاطبان هدف در رسانه‌های اجتماعی
یکی مؤثرترین و معدود‌هزینه‌ترین کانال‌های تبلیغاتی و بازاریابی برای نرم افزار‌ها‌، رسانه‌های اجتماعی می باشند. این‌شیوه، یک کدام از مهم ترین شیوه‌هایی است که می‌توانید از آن برای ساخت پرسونا و جذب استفاده کننده استعمال فرمائید. ولی نکته مهم که می بایست به آن اعتنا نمایید، تعیین شبکه اجتماعی مورد نظر می باشد. شما می بایست آیتم‌ای را از میان رسانه‌های اجتماعی گوناگون پیدا فرمائید که با پرسونا و مقصود نرم افزار هماهنگ باشد.

لحن ارتباط شما نیز بسیار اصلی هست و بایستی همت فرمائید آن را محافظت نمائید. به کارگیری از یک لحن خشک و دور از شوخی که تنها هدف تجاری داراست و یا استعمال از شاخص‌های بیش از حد، اعتبار شما را نزد مخاطب معدود می‌کند. ولی که این لحن، تا حد زیادی به نوع اپ شما هم بستگی داراست. بسیار اساسی میباشد که در مراحل نخستین، روی تعامل با مخاطب تمرکز کرده و آنها را با اهداف خود آشنا نمایید. بدین‌ترتیب، ارتباط مؤثر با استفاده کننده نیز بی آلایش و مؤثرتر خواهد. همچنین می بایست راجع به شرایط خدمات هر پلتفرم نیز بسیار محتاط باشید. برخی از این رسانه‌ها، از مقررات خاصی درباره‌ی‌ با مسابقات، هدایا و تبلیغات پیروی می‌کنند. مطمئن شوید که در زمان جلب متکی بودن استفاده کننده و تشکیل داد وفاداری برای نرم‌افزار خود، این قانون ها را نقض نکنید.

درخواست امتیازدهی و ثبت حیث به وسیله مخاطب
طبق نظرسنجی‌های تعالی درخصوص تبلیغات، کاربران اکثر زمان ها به سفارش‌های دهان‌به‌دهان مانند نظرها و امتیازدهی‌ها‌ به یک فرآورده، بیشتر از سایر گونه های تبلیغات متکی بودن دارند. این نظرها و مرتبه‌بندی‌هایی که با امتیازات کاربران به‌دست‌آمده، نقش مؤثری در ارتقا دانلود برنامه شما دارا هستند. همچنین تعداد دیدگاه ها مثبت بیشتر و سکو‌بندی‌های بالاتر، رده برنامه شما را در فهرست دکان ارائه‌دهنده آن نیز ارتقا میدهد. برای حصول امتیازات بالا و اظهار نظر بیشتر، به موارد زیر اعتنا نمایید؛

با اعلان‌های داخل نرم‌افزار‌ای (نوتیفیکیشن) و یا اعلان‌های بعدازظهر‌ای، از کاربران بخواهید به اپلیکیشن شما امتیاز دهند و یا دیدگاه ها خود را ثبت کنند.
مجال‌بندی اعلان را در نظر داشته باشید. این آیتم برای خسته نشدن کاربران و همچنین ارسال دقیق و شخصی‌سازی شده اعلان‌ها، بسیار اساسی است.
دیدگاه ها منفی را در لحاظ گرفته و کارایی نمائید برای بهبود آن ها کوشش کنید.
به کارگیری از بازاریابی ارجاعی
بازاریابی ارجاعی یا ریفرال مارکتینگ، یکی مهمترین کانال‌ها برای افزایش نرخ دانلود و نصب اپلیکیشن‌های موبایلی میباشد. در این شیوه از بازاریابی، شرکت‌های متفاوت در عوض دریافت بهره یا محرک و همچنین با تمرکز‌ به واحد سنجش عکس العمل، جنس یا خدمات شرکت‌های دیگر را تبلیغ می‌کنند. شما می‌توانید از این شیوه برای افزایش نصب اپ خود نیز استفاده نمایید اما پیش از هر چیز، باید در انتخاب شرکای تبلیغاتی خود، دقت کافی را داشته باشید. مرتبط بودن عمل‌های شما با هر که در این مورد با او همکاری می کنید، بسیار اصلی می‌باشد.


بازاریابی ارجاعی اسنپ برای ارتقا دانلود اپ
تبدیل کاربران وب‌تارنما به کاربران نرم افزار
داشتن یک وب‌وبسایت منحصر به فرد، بسیار مهم میباشد. این وب‌سایت‌ها اولین نقطه تماس و ارتباط کاربران با شما می باشند و می توانید از این‌راه، نرم‌افزار خود را نیز به آنان معرفی نمایید. سئو همچنان مرتبط‌ترین شکل بازاریابی برای بازاریابان نرم‌افزار میباشد و با داشتن یک وب‌وب سایت بهینه، به‌خیر می‌توانید از این روش به کارگیری فرمایید. مواردی همچون به کارگیری از کلمه ها کلیدی مرتبط در محتواهای وب‌وب سایت، برخلاف آنچه که در اپ‌استورها وجود ندارد، می‌تواند به دسترسی بیشتر و خوب کاربران کمک کند. بعداز ورود کاربران به وب‌تارنما، میتوانید آن‌ها را به نحوه‌های مختلفی به دانلود و نصب نرم‌افزار خود ترغیب کنید.


همت برای تبدیل بازدیدکنندگان سایت به کاربران نرم‌افزار
استفاده از تبلیغات پاپ – آپ
پنجره‌های بازشو یا پاپ – آپ، ابزارهای مؤثری میباشند که می توانید از آنها برای تبلیغ و معرفی اپلیکیشن‌های خود به بازدیدکنندگان سایت استعمال فرمائید. استفاده از این نحوه، میتواند به ارتقا 40 درصدی نرخ دانلود نرم افزار شما کمک کند. اگرچه بسیاری افراد، این طرز را برای مخاطب آزاردهنده می‌دانند، ولی اگر به طریق صحیح و اصولی از آن استفاده فرمایید، نه‌تنها آزاردهنده نیستند بلکه می‌تواند برای توسعه شما نیز مؤثر باشند. به کار گیری از تبلیغات پاپ – آپ وقتی به‌اندازه کافی مؤثر هست که ضمن دقت به طراحی، در زمان‌بندی نمایش آن به استفاده کننده نیز اعتنا نمایید.

به کار گیری از استراتژی فریمیوم (Freemium)
همه ما می‌دانیم که هزینه طراحی، عرضه و نگهبانی‌های مربوط به فعال‌سازی یک نرم افزار، به‌هیچ‌وجه کم نیست. طبیعتاً هرکسی که یک نرم افزار می‌سازد، درپی کسب درآمد از طریق آن خواهد بود. ولی گزینه اصلی که در‌این مرحله وجود دارد، این هست که شما نمی‌‌توانید از نرم‌افزار جدیدی که مردم درباره آن هیچ اطلاعی ندارند، کسب درآمد کنید. به همین ادله، شیوه “freemium” بهترین روش برای بازاریابی برنامه شما میباشد.

طریق “Freemium” (ترکیبی از دو عبارت Free و Premium)، مدلی است که اجازه دانلود و دسترسی بدون‌پول به نصیب‌هایی از اپ را ارائه می دهد. در‌این طریق، کسب درآمد شما از طریق پرداخت‌های داخل نرم افزار‌ای یا اشتراک‌ها خواهد بود. به طور خلاصه، با وجود عدم پرداخت هزینه از طرف کاربران، البته به جذب ترافیک برنامه شما امداد می شود. این یک شیوه مؤثر برای ارتقا دانلود بدون‌پول اپلیکیشن شما میباشد. البته فراموش نکنید که نرخ دانلود برنامه شما به یک‌باره افزایش نخواهد یافت و این پروسه ممکن می باشد طول بکشد. ارتقا نرخ دانلود، شما را به درآمد بیشتر هم می‌رساند.

نقطه‌ضعف این مدل، در این می باشد که شاید برای برخی از گونه های نرم‌افزار‌ها مانند برنامه‌های کاربردی، نتوان از آن به کار گرفت. نرم افزار‌های کاربردی، برنامه‌های تخصصی میباشند که ویژگی‌های بی آلایش مانند یادداشت‌ها، فهرست کارهای روزانه، یادآوری‌ها، ماشین‌حساب‌ها و غیره را ارائه می‌کنند. استعمال از این مدل در چنین نرم افزار‌هایی عملاً بی‌فایده میباشد؛ براین اساس، قبل از استعمال از نحوه فریمیوم، مطمئن شوید که برای نوع اپلیکیشن شما مؤثر است. همچنین می‌توانید برای استفاده عالی از پتانسیل این شیوه، فریمیوم را با بازاریابی ارجاعی ترکیب فرمایید و به کاربران بگویید به جای پرداخت هزینه برای خرید نسخه ویژه، یک یا یک سری دوست خود را به نرم‌افزار دعوت کنند و در صورت عضویت آنها، نسخه فریمیوم را مجانی دریافت خواهند کرد.

همگام‌سازی با لهجه‌های متفاوت
در حالتی که اپ خود را باهدف ارائه به مخاطبان جهانی طراحی کرده‌اید، چرا آن را صرفا به یک لهجه محدود کنید؟ چه کسی گفته که اپلیکیشن شما فقط باید به لهجه فارسی یا انگلیسی بسط یابد؟ ارائه نرم‌افزار شما به یکسری زبان، تا حد زیادی به افزایش نرخ دانلود و افزایش نصب آن کمک می‌کند. بسیاری از مردم در کشورهای غیر انگلیسی گویش ترجیح میدهند از نرم افزار‌ها به گویش مادری خود به کار گیری کنند. ترجمه بخش‌های متعدد برنامه خود به زبان‌های در بین‌المللی رایج مانند عربی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی و ایتالیایی، ممکن میباشد فقط چیزی باشد که برای افزایش نصب برنامه اندروید یا iOS خود نیاز دارید؛ بنابراین، در حالتی‌که نرم افزار شما از سایر جهات پتانسیل لازم را برای جهانی‌شدن داراست، این شانس را از دست ندهید.

تنها ارتقاء نصب نرم افزار اصلی نیست.
هر اندازه که به استراتژی‌های تبلیغ اپلیکیشن خود اندیشه کرده و نکات نقل شده را رعایت نمایید، تاهنگامیکه مخاطب را در راءس تمرکز خود قرار ندهید، موفق نخواهید بود. با ارتقا رقابت در بین سازندگان اپلیکیشن‌ها، شما می بایست نیازها و خلق و خوی کاربران خود را ادراک کرده و مبنی بر با آنان شغل نمایید. شما بلافاصله بعداز جذب کاربران برنامه، باید روی نگهداری آن‌ها تمرکز کنید. به‌دنبال، یکسری نکته را مطالعه میکنیم که قادر است به شما در نگهداری کاربران خود و ارتقا نصب اپ کمک کند:

مخاطب خود را در همان لحظه ورود، قانع نمایید.
هنگامی که کاربر وارد دور و بر برنامه میشود، فقط یکسری لحظه طول می‌کشد تا تصمیم بگیرد که آیا برنامه را محافظت کرده یا آن را حذف کند. در حقیقت اولی تعامل مخاطب با نرم افزار شما، می تواند خالق یا مخرب باشد. در لحظه ورود، هرچه مخاطب سریع‌تر عملکرد برنامه شما را فهم کرده و دریابد که به کارگیری از آن ساده‌تر می باشد، زودتر به غرض خود خواهید رسید. به‌عنوان‌مثال، مواردی همچون واداشتن استفاده کننده به ثبت‌نام اجباری، مجبور ساختن او برای مشاهده یک ویدیو، یا یک پرداخت ضروری برای ورود به نرم افزار، میتواند سود بسیار بدی برای شما به یاروهمدم داشته باشد.

کارایی کاربران در اپلیکیشن خود را تجزیه‌وتحلیل کنید.
فقط کاری که می بایست دائماً برای ارتقاء نصب اپلیکیشن اجرا دهید، این می‌باشد که نحوه تعامل کاربران با نرم‌افزار را تجزیه‌وتحلیل نمایید. بسیار مهم هست که قبل از ارائه ایده برای بازاریابی، کاربران خود و انگیزه آنان از دانلود و نصب اپ را شعور کنید. این فعالیت، نه‌صرفا به شما برای درک اقدامات درون نرم افزار‌ای کاربران خود امداد می‌کند، بلکه نشان می‌دهد که آن‌ها بیشتر وقت خود را روی چه چیزی صرف می‌کنند. این تجزیه‌وتحلیل، دلایل حذف اپلیکیشن به وسیله کاربران و در سود افت اپلیکیشن را نیز برای شما معلوم می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد