امروز اینترنت بیش از هر مجال دیگری در زندگی های ما حضور دارد و نقش پررنگی را در آن در مشت گرفته است. در اینترنت چیزی که بسیار التفات دارد محتوا می باشد. به نوعی محتوا همان غذا کاربران است و می بایست از کیفیت بسیار بالایی بهره مند باشد. به همین علت برای تولید محتوا به افراد متخصصی که دراین باره اطلاعات و دانش مورد نیاز را دارند نیازمند هستیم. این افراد آموزش تولید محتوا دیده اند و دراین باره به همه ی مهارت های لازم دست پیدا کرده اند و لذا قادر میباشند تا برای تارنما ها، شبکه های عمومی و … محتوای طراحی اپلیکیشن در مشهد کیفیت عالی و خوب ایجاد کرد کنند. درحالتی که شما هم مایل میباشید تا دراین فیلد کاری که جذابیت های خاص خود را داشته و مزیت های بخش اعظمی هم دارد درگیر به شغل شوید می بایست به طبع فراگیری تولید محتوا ملاحظه کنید. درحالتی که دوست دارید در مورد این مورد بیشتر بدانید تا انتهای این نوشتهی علمی در زمینه ی یادگرفتن تولید محتوا را رسیدگی فرمائید تا در نهایت بتوانید تصمیم خود را به بهترین نحو ممکن بگیرید.
مداقه آموزش ساختوساز محتوا در چیست؟
احتمالا در همان نخستینِ شغل که بخواهید این کار و یادگرفتن مهارت های در حوزه ی آن را آغاز فرمائید این پرسش برایتان مطرح می شود که اصلا آموزش ساخت و ساز محتوا چه اهمیتی دارد و چرا باید ان را در نرم افزار های یادگرفتن خود قرار دهیم؟ در حصول و کارهای جدیدی که امروزه پایه گذاری شده اند و عمدتا اینترنتی و دیجیتالی هستند یکی از مهمترین مواردی که وجود دارااست همین محتوایی هست که به مخاطب ارائه میدهند. آن ها بایستی محتوایی برای خود ایجاد کرده و در دست داشته باشند که به شدت اثربخش بوده و بتواند مشتری را جذب کند. صد البته که تشکیل داد محتوا موضوعی تماما متفاوت با بازاریابی محتوا است و این دو مضمون نباید با هم نادرست گرفته خواهد شد. اهمیت آموزش تشکیل داد محتوا آنجایی خود را آرم می دهد که افراد در قبال مراجعه به کتابخانه ها و کتاب ها برای دریافت اطلاعات لازم خود اول مورد شان وب سایت و موبایل ها وتبلت ها و کامپیوتر هایشان هست. لذا در این وضعیت هست که ایجاد کرد محتوای بهتر و با سطح کیفی بالا می تواند برای آن تارنما تعداد بازدیدکننده های بالایی را به ارمغان بیاورد و درامدهای ان را افزایش داده و سبب پیشرفت و بسط آنها شود. مهم ترین موردی که در باب این مسئله مطرح میگردد هم کیفیت محتوای ساختوساز شدهاست. یک محتوای کیفیت بالا می تواند به خیر و خوبی منجر برقراری تعامل با کاربر شده و اورا به بیزنس ما جذب کند.
آموزش ساخت محتوا و فعالیت مربوط به آن چیست و چه مشخصه هایی داراست؟
تولید محتوا تنها اختصاصی به اینترنت و فضای آن نمیشود و این کار از قبل تا به امروز وجود داشته و مشقت بزرگ ای از فعالیت ها را در بر می گرفته میباشد. از شخصی که در سال ها و یا حتی قرن ها پیش به نگارش یک کتاب مشغول بوده تا کسانی که امروزه در اینستاگرام بلاگری می کنند تمامی و کلیه مشغول به ایجاد کرد محتوا میباشند. ولی موضوعی که مهم میباشد این هست که این تشکیل داد محتوا امروزه بیشتر با مضمون الکترونیکی آن شناخته میشود و وقتی که دربارهی ساخت و ساز محتوا و نیز آموزش تولید محتوا سخن میکنیم بیشتر منظورمان همین موردها الکترونیکی برای این مضمون هست. مواردی نظیر تشکیل داد محتوا در قالب های گوناگون به عنوان مثال ایجاد کرد محتوای متنی ، ساخت و ساز محتوای ویدیویی و ساختوساز محتوای صوتی و … . حتی این شغل امروزه به قدری بسط پیدا کرده است که شرکت های و تاکسی های مختلفی به همین علت فعالسازی شده اند و افراد یا ارگان ها و دسته ها و … میتوانند پروژه های ایجاد کرد محتوای خود از هر نوعی را به این شرکت ها بسپارند تا آنان این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. گاها این موسسه ها تنها در یک حوزه ی خاص از یادگرفتن تولید محتوا و ساخت محتوا کار می کنند به عنوان مثال ساخت محتوای متنی یا ساخت محتوای ویدیویی و … و برخی اوقات هم این شرکت ها با دقت به همه گیر شدن فعالیت شبکههایمردمی تنها در حوزه ی ساخت محتوا برای آنها درگیر به انجام فعالیت می باشند و در حالتیکه آن شرکت بسیار گسترده باشد قادر است کلیه ی این خدمات را در بر بگیرد و همگی ی خدماتی از این دست را به مشتری های خود ارائه دهد. سوال های مهمی که راجع به فراگیری تولید محتوا مطرح میشوند کدام می باشد؟ حالا که در زمینه ی کار تشکیل داد محتوا و همچنین آموزش ساخت محتوا اطلاعاتی به دست آوردیم میخواهیم ببینیم به هیچ عنوان مقصود از آموزش ایجاد محتوا چیست؟ این پرسش را به کمک دو پرسش دیگر پاسخ خوا هیم داد تا ببینیم به طور کلی چطور می توانید به آموزش ساخت و ساز محتوا مشغول شده و کار خیر و خوبی در این مورد داشته باشید.
ایده های تولید محتوا را از کجا در دست داشته باشیم؟
در فراگیری ایجاد محتوا و کسب درآمد از آن چه موضوعاتی مطرح می گردد؟
ایجاد کرد محتوای متنی گام نخست از تشکیل داد محتوا
seo سایت چیست؟!
سوال مهم دراین مقاله این است که بهینه سازی سایت چیست؟! خب پاسخ کوتاه این می باشد که seo یعنی بهینه سازی تارنما برای موتورهای جستجو و مخاطب. یعنی ما بتوانیم وبسایت مان را جوری بهینه کنیم و با آن شغل کنیم که از طریق موتورهای جستجویی مثل گوگل ورودی بگیریم. آن وقت خواهیم توانست یک کانال فوق العاده مالامال ظرفیت را برای خودمان تولید کنیم. البته طراحی اپلیکیشن در مشهد موتورهای جستجوی دیگری هم هستند مثل موتور جستجوی بینگ مایکروسافت البته در ایران به علت به کار گیری اکثریت از گوگل ما بیشتر با آن رمز و کار داریم.
سئو سایت یعنی شما در تارنما تان و فارغ وبسایت تان کارهایی را اعمال دهید که گوگل تشخیص دهد شما برای کاربر محتوای موثر تری دارید. و وقتی کاربر چیزی را جستجو می کند شما را در حاصل بهتری نسبت به رقبایتان نماد دهد. به کل این رقابتی که شکل می گیرد seo می گویند.
امیدوارم که با این توضیح فهمیده باشید که seo وبسایت چیست؛ در حال حاضر باید برویم سراغ ادامه بحث مان…
چرا بایستی وب سایت مان را seo کنیم؟!
خب طبق توضیحات بالا متوجه شدید که برای حضور در فضای دیجیتال می بایست بتوانید از طریق کانال های متعدد ورودی داشته باشید تا در نهایت بتوانید فروش بالایی را تجربیات فرمایید. مهم ترین این راه ها میتواند موتور جستجوی گوگل باشد. ولی خب برای برخی حصول و کارها این ماجرا میتواند کمی متفاوت باشد ولی برای اکثریت این جواب می دهد.
اکنون شما یک تارنما طراحی کردید و آن را سئو نکردید. هیچ ورودی هم از هیچ جا به وب سایت تان ندارید و اصلا نمی دانید که سئو وب سایت چیست. داشتن این تارنما برای شما چه منفعت ای دارد؟! یک سایت درست مثل یک زمین حاصلخیز میباشد. شما می بایست از این فرصت برای بهینه سازی کردن وب سایت تان نهایت به کار گیری را ببرید و وارد یک رقابت بهتر و جدید شوید.
مزیت های بهینه سازی تارنما چیست؟!
اولین مزیت؛ این میباشد که شما ضمن شبکه های اجتماعی یا هر کانال دیگری، ورودی های خاص خودتان را از طریق موتورهای جستجو نیز دارید. ورودی های که ظرفیت فوق العاده ای برای تبدیل شدن به مشتریان بهتر و دارای تعهد شمارا داراهستند.
دومین مزیت؛ این می باشد که معیار فروش شمارا به شدت ارتقاء می دهد.
سومی مزیت؛ برندسازی بهتر نسبت به شبکه های اجتماعی هست. شما با سئو وبسایت می توانید برند سازی خیر و خوبی انجام دهید.
چهارمین مزیت؛ ماندگاری زیاد نسبت به شبکههایعمومی میباشد. شما در شبکه های مردمی محدود هستید و عملا هیچ چیزی برای خودتان ندارید. ولی تارنما تان تماما متعلق به شماست و موتورهای جستجو هم متعدد و زیاد! پس عملا شما به یاد ماندنی خواهید بود!
پنجمین مزیت؛ باز بودن دست تان در ساخت تغییرات بسیار گرانقدر در وبسایت تان به طور دلخواه.
به حیث شما مزیت های دیگر سئو وبسایت چیست؟! در بخش نظرها این محتوا قطعا نظرتان را با ما در بین بگذارید.
ویژگی های سئو تارنما چیست؟!
در پاسخ بهاین پرسش که ویژگی های سئو تارنما چیست باید بگوییم که سئو وب سایت یک فعالیت وقت گیر میباشد. درست برعکس شبکههایاجتماعی که می توانید در روزگار کوتاهی به موفقیت های خیره کننده و غریب برسید و به همان زودی هم از صحنه روزگار محو شوید؛ موتورهای جستجو به شما اجازه رویش سریع را نمی دهند و می بایست صبور باشید تا موفق شوید. ولی به همین ترتیب در صورتی به رتبه های رفیعتر موتورهای جستجو روش پیدا فرمائید به طبع میتوانید برای مدتی زمان بر آنجا بمانید و برای خودتان مشتری رایگان داشته باشید!
بهینه سازی کردن وبسایت سختی های بسیار زیادی هم دارااست. سئو یک شغل و کار ریلکس نیست برای همین است که تمامی تارنما ها به صفحه اول گوگل نمی رسند. صرفا وبسایت هایی میتوانند به برگه نخستین گوگل برسند که بتوانند تمام این موانع را به جان خریده و خودشان را آماده کنند.
seo پر هزینه هست؛ گاهی اوقات نیاز به هزینه های زیادی برای سئوی وب سایت هست. شما باید خودتان را برای هزینه ها فراهم کنید. ولی بیشتر هزینه سئو از همان اول قابل تشخیص و پیش بینی میباشند. درست وقتی که شما می خواهید فعالیت را آغاز نمائید و از مشاور سئوی خودتان میپرسید که هزینه های بهینه سازی سایت چیست و چطور می قدرت آنها را تخمین زد. ولی خب گاهی هم هزینه های غیرقابل حدس هم به اینها اضافه میگردد که احتمالش نادر هست.
seo سودآور است! موتورهای جستجو حجم بسیار زیادی از جستجوی کاربران را پاسخ میدهند. شما میتوانید این جستجوها را جذب و آنها را تبدیل به مشتری کنید. این مراحل اگرچه مشقت بار می باشد اما یکی پرسودترین رویه های هر بیزینسی به شمار می رود.
صحبت آخر
بهینه سازی یک فرآیند و رقابت مشقت بار میباشد. ولی برنده شدن در این رقابت برای شما میتواند سود بسیار زیادی داشته باشد. درصورتیکه یک کسب و کار دارید و برای حصول و کارتان یک سایت دارید قطعا پیشنهاد میکنم که آن را سئو کنید تا بتوانید به بهره فراوانی برسید.
• اولین عنصر کلیدی پیاده سازی رابط کاربری و پیاده سازی تجربیات ی کاربری،پیکره بندی داده ها میباشد که ساختاری را برای پیاده سازی شما آماده می نماید.با این فعالیت تصدی خاطر را برای کاربری که در نرم افزار شما گردش می نماید آماده خواهید کرد.تک تک کدها و مخلوط هایی که از آنان استعمال میکنید می بایست به شما در هواخواهی این غرض یاری نمایند.
• عنصر آینده پیاده سازی تعامل میباشد که بیشتر جنبه ای از UI به حساب آورده می شود.این عنصر بیشتر با تصاویر،گرافیک،کارتون ها،فونت ها،رنگ ها و جنبه های زیبایی شناسی نرم افزار سروکار دارااست.
• امکان به کار گیری ی مطلوب از نرم افزار عنصر دیگری میباشد که می بایست آیتم اعتنا قرار بگیرد.آیا آحاد دکمه ها قابل دسترسی می باشد؟آیا آحاد داده ها ما یحتاج مخاطب در دسترس وی قرار میگیرد؟این ها موضوعاتی می باشند که در قابلیت و امکان استعمال ی مطلوب از نرم افزار مطرح میشوند.هم اینگونه کیفیت رفع مشکلات درخصوص با این عنصر میباشد.
• واپسین عنصر موردنظر و شاید مهمترین آن ارکان بصری یی میباشد که تحت عنوان پارامتری در ساختن اسم مارک شما نقش خواهد داشت.پیاده سازی بصری صرفا در زمینه ی با گزینش شایسته ترین تصاویر و رنگ ها،آیکون ها و فونت ها وجود ندارد بلکه شناسایی ظواهر نرم افزار میباشد که روی تعاملات مخاطب با آن اثر میگذارد.
در نقطه پایان...
آن چه دراین نوشتهعلمی مطرح شد نیم نگاهی به عنایت پیاده سازی UI/UX بود.در دنیایی که ما همیشه با تلفن همراه های هوشمند سروکار داریم ابتکار و رفتار کردن چیزی که پیش از این وجود نداشته باشد عمل مشکلی میباشد.پیش بینی این مساله هم پا با یاروهمدم با تهیه کردن تجارب ای دارای انسجام و خارق العاده برای یوزرها سبب رجوع و برگشت مداوم آنها به شما خواهند شد که شرط مهم در سبک سازی یک استخراج وکار غالب میباشد.
ملاحظات کلی برای طراحی تجارب کاربری تلفن همراه وب
صفحات کوچک
برخلاف کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ، در موبایل های طراحی اپلیکیشن در مشهد یار و همدم به کاغذ نمایش بزرگتر دسترسی ندارید. این بدین معناست که شما باید طراحی خود را برای کاغذ نمایش هایی با اندازه متفاوت انجام دهید. شما باید درخصوص استفاده از طراحی تعاملی ( که در آن دستگاه تغییرات ورقه نمایش را مدیریت می کند ) یا طراحی تطبیقی ( که در آن سرورها تغییرات را رئیس می کنند ) تصمیم گیری نمایید.
شما قصد دارید بر روی یک منش مبتنی تمرکز نمایید و این بدین معناست که برای کوچکترین پلت فرم های تلفن های همراه طراحی کرده و وضعیت را به تدریج غامض تر سازید.
یک فرایند عالی برای طراحی تجربیات کاربری موبایل وب به این صورت خواهد بود :
نوع دستگاه ها را بر پایه ی برگه نمایش مساوی منزلت بندی کرده و کارایی نمائید تعداد دسته ها به نحوی باشد که در مدیر آنها با مشکل مواجه نشوید.
ضوابط محتوا و طراحی تطبیقی را که شمارا به نمایش عالی موردها بر روی هر گروه از دستگاه ها قادر می سازند، تمجید نمائید.
در طراحی لایه های انعطاف پذیر کوشش نمایید به استانداردهای وب پایبند باشید.
فراموش نکنید که مرورگرهای متعددی برای موبایل وجود دارند. باید کارایی فرمایید از اکثر آن ها پشتیبانی فرمایید.
مسیریابی را در طراحی تجربه کاربری موبایل وب تسهیل نمائید
کاغذ کلیدها و صفحات لمسی برخلاف ماوس امکان ناوبری و مسیریابی دقیق را فراهم نمی آورند، بنابراین همت فرمایید:
مسیریابی را مبتنی بر شیوه تعامل کاربران تقدم بندی فرمائید و محبوب ترین مورد ها را در اولیهِ شیت قرار دهید.
واحد سنجش مسیریابی را به حداقل برسانید.
از هویدا و کوتاه بودن نامگذاری ها به منظور سهولت مسیریابی اطمینان نتیجه ها فرمائید.
کلیدهای میانبر را برای دسترسی به امکانات گوناگون ایجاد فرمائید.
فضای ۳۰ × ۳۰ پیکسلی را برای نقاط لمسی ایجاد فرمایید.
از واضح بودن پیوند ها باور حاصل کرده و فعال یا غیرفعال بودن آنها را نیز به طور اشکار مشخص و معلوم کنید.
درصورتی که نسخه های مستقل ای دارید، انتقال از نسخه سایت موبایل به سایت کامل را تسهیل نمائید.
محتوا را به صورت دست کم نگه دارید
از اونجایی که کاربران موبایل برگه نمایش کوچکتر دارا هستند، اطلاعات زیادی را در کاغذ قرار ندهید. محتوا را در دست کم نگه داشته و بیشتر محتوا را برای پلت فرم دستکاپ در نظر بگیرید ( اعتنا داشته باشید که تفاوت محتوا در نسخه دستکاپ و موبایل نباید به گونه ای باشد که کاربر گوشی ناامید شود)
یقین نتیجه ها کنید که محتوای شما بر روی تمام دستگاه ها حمایت میشود و در صورت عدم حمایت از انتشار آن خود داری فرمائید. به عنوان مثال درخصوص فلش پلیر اندیشه کرده و بعد از آن از آن استعمال نکنید. توضیح صفحات برای بوک مارک کردن محتوای مرتبط می بایست کوتاه و دقیق باشد.
ورودی های دریافتی از کاربران را کاهش دهید
هرچه درگیری مخاطب با تلفن خود کمتر باشد، از وبسایت شما لذت بیشتری خواهد توفیق. موردها ذیل را در طراحی تجربیات کاربری موبایل وب در نظر بگیرید :
URL ها کوتاه باشند.
مکانیسم های ورودی جایگزین نظیر کلیپ، صوت و … را ارائه دهید.
کاهش ورودی های مو جود در فرم ( شما میتوانید سوال های و فرم ها را به زمانی موکول فرمائید که کاربر از طریق دسکتاپ وارد شده باشد.
قابلیت و امکان ورود مداوم را آماده آورید ( اکثری از تلفن های هوشمند دارای رمز عبور یا حسگر انگشت می باشند _ به این ترتیب باقی ماندن مداوم در حساب کاربری در مقایسه با دسکتاپ ریسک کمتری خواهد داشت.
پیمایش ( Scroll ) را به دستکم رسانده و فقط پیمایش در یک جهت را ممکن سازید.